Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 104
  1. #61
    VWC-Lid Petrikov's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 januari 2009
    Locatie
    Assen
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Het is geen vuurwerk en er gebeuren ontzettend veel ongelukken met patronen.
    Het is daarom ook verboden om er topics over te openen. Illegaal vuurwerk is soms al gevaarlijk maar deze dingen zijn gewoon vreselijk gevaarlijk. Ik raad daarom ook niemand aan om ze te kopen. De zwarte kant ( waar de patroon word aangestoken ) is enorm vonk gevoelig en als de patroon is ontstoken ontploft hij in een halve seconde.

    Laten we er niet meer over praten want anders riskeer je een ban.

    ONTOPIC.

  2. #62
    VWC-Lid oerendhard's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 augustus 2007
    Locatie
    enschede
    Berichten
    931
    Thanks
    694
    401 waarderingen in 177 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Petrikov Bekijk bericht
    De zwarte kant ( waar de patroon word aangestoken ) is enorm vonk gevoelig en als de patroon is ontstoken ontploft hij in een halve seconde.
    ONTOPIC.
    weer gewoon onzin wat je hier verteld,als je het niet weet moet je dit niet posten.
    maar laten we idd maar ophouden met discussiëren over de patronen.

    ik heb Rene ook al een tijd niet meer gesproken,ben zeer benieuwd hoe het nu met hem gaat. (zal hem eens een mail sturen)

  3. #63
    VWC-Lid Petrikov's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 januari 2009
    Locatie
    Assen
    Berichten
    32
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oerendhard Bekijk bericht
    weer gewoon onzin wat je hier verteld,als je het niet weet moet je dit niet posten.
    maar laten we idd maar ophouden met discussiëren over de patronen.

    ik heb Rene ook al een tijd niet meer gesproken,ben zeer benieuwd hoe het nu met hem gaat. (zal hem eens een mail sturen)
    Geef dan maar 1 goed argument waarom ik volgens jou alweer foute info post. Maar als je me niet gelooft kan je ook gewoon proberen om die kant zonder enige vertraging af te steken. Kom je er gelijk achter dat ik niet de waarheid spreek. Ik probeer gewoon stoer te doen en jullie te waarschuwen over knal patronen maar eigenlijk zijn deze dingen toch vet cool he? Het is dus heel cool om knal patronen te kopen en lekker af te steken en een paar vingers te verliezen. Als ik jou was zou ik nu meteen een doosje kopen en gelijk afsteken! Dan ben je echt mijn grote held

  4. #64
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 oktober 2007
    Berichten
    616
    Thanks
    778
    79 waarderingen in 47 posts
    Over knalpatronen gesproken, het zijn inderdaad levensgevaarlijke dingen, je kunt ze qua gevaar vergelijken met een strijker die vrijwel gelijk na aanstrijken ontploft. Alleen is de kracht van deze dingen wat groter en ze gaan ook harder.
    Maar toch is de kracht van bijv. een nitraat (de goeden) met dezelfde afmetingen een stuk groter dan van een knalpatroon ook de knal is harder.
    Dus voor de knal kun je beter nitraten kopen, dezen zijn bovendien ook veel veiliger, want die hebben een lont.
    Maar goed het gaat hier over knalpatronen en niet over nitraten (daar is een ander topic over!).
    Knalpatronen moet je gewoon niet kopen, alleen als je daar een vuurwerkpistool voor hebt.

  5. #65
    VWC-Lid rene306's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juli 2005
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 2 posts
    nou mensen er is nu eindelijk besloten wat ze gaan doen aangezien de overgevoeligheid en pijn in de vingen maar niet weg wil tussen nu en 2 maand wordt ik weer geopereert en wordt de gehele vinger verwijderd dat noemen ze een handversmaling ze gaan het stukie ringvinger met botten en al tot aan de pols verwijderen en naaien dan de pink op de plek waar de ringvinger zat

  6. #66
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Nogmaals heel veel sterkte en goed herstel toegewenst

  7. #67
    VWC-Lid RaZiel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2008
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ja rens, sterkte. Echt eikels hoop dat ze ooit nog vervolgt worden. Dit valt namelijk onder zware mishandeling.
    Once you inhale the smoke. You will never be the same. Once a Freak, Always a freak.

  8. #68
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts

    knal-patronen

    Als knal-patronen gebruikt worden zoals bedoeld, is dit vuurwerk veiliger dan welke nitraat dan ook.
    Nogal schijnheilig om wel topics over Explods, Cobra's, TD's toe te staan, en dit te verbieden..
    Alsof een Explod ook maar iets met vuurwerk te maken heeft.
    Als je een Explod in je handen laat afgaan is de schade aardig wat heftiger kan ik je verzekeren.
    Op AVP is het al dezelfde hypocrisie die heerst helaasch. Kan dat nou niet anders?

  9. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 juli 2005
    Locatie
    Apeldoorn (Gld)
    Berichten
    701
    Thanks
    351
    99 waarderingen in 46 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heartworm Bekijk bericht
    Als knal-patronen gebruikt worden zoals bedoeld, is dit vuurwerk veiliger dan welke nitraat dan ook.
    Nogal schijnheilig om wel topics over Explods, Cobra's, TD's toe te staan, en dit te verbieden..
    Alsof een Explod ook maar iets met vuurwerk te maken heeft.
    Als je een Explod in je handen laat afgaan is de schade aardig wat heftiger kan ik je verzekeren.
    Op AVP is het al dezelfde hypocrisie die heerst helaasch. Kan dat nou niet anders?
    Zoals je eigenlijk zelf al zegt, als patronen gebruikt worden waarvoor ze bedoelt zijn is het veiliger dan.. Maar aangezien patronen onder munitie valt hoort dit onderwerp niet op een vuurwerksite thuis. Dus je kan ze wel vergelijken met explods en noem het maar op, maar dat komt niet overeen. Appels met peren vergelijken.
    Als je over patronen wil discussiëren moet je naar een munitie/wapenforum.

  10. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 december 2008
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ook al heb ik het niet zelf meegemaakt, ik maak hier in de buurt de zelfde dingen mee. Hier schieten ze knock out's voor de gein naar je hoofd. En het gevaarlijkste is nog wel: ze gooien voor de gein met knal patronen naar anderen. Er is nog nooit wat gebeurt hier, maar het is al heel vaak net goed gegaan. De mensen die dit doet komen niet uit de buurt, maar zijn zeg maar van die opvallertjes die door het hele dorp lopen. Het is al 2 jaar zo dat ze hier de gevaarlijkste dingen met patronen doen. De vorige keer was bijna een van de opvallertjes zelf slachtoffer. Hij stak een patroon aan en wou hem in de lucht laten knallen, alleen hij hield hem bijna iets te lang in de hand, dus knalde het patroon een meter voor zijn gezicht. Hij had niks, maar bijna wel. Wat ik hier mee wil zeggen is dat ik haast precies weet hoe het is om slachtoffer te zijn van dit gedrag(een keer ging mijn jas in de fik door mensen die gevaarlijk zaten te doen met romeinse kaarsen en zoals ik al zei heb ik ook al een keer een knockout net langs me hoofd gehad(ik had gelukkig niks)). Ik vind dan ook dat je dit soort mensen hard moet aanpakken, want het is soms levensgevaarlijk wat ze doen.

    Ik moet er wel bij zeggen dat er in de buurt aardig wat mensen zijn met patronen, maar die steken ze meestal op de goede manier af. Met een vuurwerk pistool of heel voorzichtig met een rotje. Zelf heb ik ook wel eens een patroon af gestoken, maar dan doe ik het altijd heel voorzichtig (2 op gebroken rotjes als domino effect)en zorg dat er niemand in de buurt is.

    Veel sterkte met je verwondingen, want het is zwaar K*t dat het meestal de ander is die zorgt dat er een gevaarlijke situatie ontstaat. Dit zijn dan ook de mensen die de politie moet aanpakken en niet kinderen die een dag voor de tijd wondertollen zitten af te steken.

  11. #71
    Banned
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Locatie
    Nieuwegein
    Berichten
    1.517
    Thanks
    925
    225 waarderingen in 123 posts

    tsjah

    Op het munitie / wapenforum wordt dit niet besproken, omdat het gewoon onder vuurwerk valt, en dat weet je zelf ook wel.

    Ook wordt dit in Duitsland gewoon als vuurwerk verkocht, want ook daar snapt men wel dat niet iedereen zo'n pistool met knallers koopt om de eksters mee uit zijn of haar dakgoot te verjagen...

    Wat definitie-technisch eventueel onder munitie kan vallen is een shell of een vuurpijl. Daar bevinden drijflading en projectiel zich namelijk wel in hetzelfde lichaam.

    vuurwerk: Vuurwerk is een constructie van materialen zoals karton, papier, plastic en metaal, met daarin ontplofbare en/of brandbare mengsels van chemische stoffen (ook wel sassen genoemd) verwerkt, die bij ontsteking verschillende effecten veroorzaken, zoals licht, geluid, rook of beweging.

    Munitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Munitie


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lev-he Bekijk bericht
    Zoals je eigenlijk zelf al zegt, als patronen gebruikt worden waarvoor ze bedoelt zijn is het veiliger dan.. Maar aangezien patronen onder munitie valt hoort dit onderwerp niet op een vuurwerksite thuis. Dus je kan ze wel vergelijken met explods en noem het maar op, maar dat komt niet overeen. Appels met peren vergelijken.
    Als je over patronen wil discussiëren moet je naar een munitie/wapenforum.

  12. #72
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Wordt jij gepakt met knalpatronen of schiet pistool voor knalpatronen wordt je gearesteerd wegens verboden wapen en/of munitie bezit. Zo zit eenmaal de wet inelkaar hier in Nederland.
    Gerwin

  13. #73
    VWC-Lid poziloc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 februari 2007
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    439
    Thanks
    9
    19 waarderingen in 13 posts
    Vallen patronen daadwerkelijk onder munitie in Duitsland? wat zegt het Bam nr. eigenlijk?
    Wie heeft hier een duidelijk antwoord op?!

  14. #74
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Wat ik er wel van weet is dat je als boer daar kunt kopen voor vogel verjagen met speciale vergunning.
    Gerwin

  15. #75
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    waarom kun je ze dan wel in bepaalde winkels dan gewoon kopen in Duitsland zoals de Grenzlandmarkt?
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Post hier foto's van mortier/pijlen/candle rekjes
    By kruitsnuiver in forum Foto's
    Reacties: 173
    Laatste bericht: 6 januari 2014, 15:05
  2. Nuits de fue ( foto's )
    By Mats in forum Foto's
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 18 juni 2006, 18:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •