Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts

    Mercurius B.V. gaat verder als Mercurius Vuurwerk International!

    Mercurius B.V. gaat verder als Mercurius Vuurwerk International!

    Mercurius B.V. begint geheel opnieuw! Waarom? Omdat buiten de schuld van Mercurius om, Mercurius in de problemen is gekomen. Merendeels door de hoge kosten van de CE keuringen, waarvan achteraf heeft moeten blijken dat het hele CE traject van TNO niet werd geaccepteerd door IL & T, en dus opnieuw gedaan moesten worden. Een andere oorzaak zijn problemen met China, waar verkeerd geproduceerd vuurwerk werd geleverd met dus de daaruit voortvloeiende problemen met de overheid.

    Mercurius heeft het er niet bij laten zitten en heeft de nieuwe collectie besteld onder de nieuwe handelsnaam Mercurius Vuurwerk International. Deze is samengesteld in samenwerking met Gert Breeschoten van GBV. Deze heeft de Mercurius collectie ondergebracht bij gerenommeerde en vertrouwde leveranciers in China en er de orders geplaatst. De kwaliteit blijft zoals eenieder van Mercurius gewend is, evenals natuurlijk de uitmuntende service. De website loopt en zal nog wat worden aangepast, zoals onder andere het plaatsen van filmpjes. De nieuwe folders voor 2014 zijn ook klaar, en dus is Mercurius Vuurwerk International klaar voor een nieuw, kleurrijk en innovatief vuurwerkseizoen!


    Vuurwerkcrew.nl dankt Mercurius Vuurwerk International voor deze berichtgeving

  2. Deze 9 gebruikers waarderen FireDragon voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    9 maart 2007
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    3.257
    Thanks
    854
    1.125 waarderingen in 486 posts
    Ben zeer benieuwd naar de nieuwe producten van mijn mogen de filmpjes en de folders online komen

  4. #3
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.469
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht

    Mercurius B.V. begint geheel opnieuw! Waarom? Omdat buiten de schuld van Mercurius om, Mercurius in de problemen is gekomen. Merendeels door de hoge kosten van de CE keuringen, waarvan achteraf heeft moeten blijken dat het hele CE traject van TNO niet werd geaccepteerd door IL & T, en dus opnieuw gedaan moesten worden.
    Brrr, hier kan ik zo pissig om worden hè. Mercurius veel succes met de doorstart!

  5. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Die oorzaken komen me bekend voor. Fabrieken die niet meewerken, nobo's die falen en het il&t dat zich niet aan de EU-richtlijn houdt. Lang leve de Nederlandse vuurwerk markt...

    Succes Mercurius!
    ..

  7. Deze 6 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid Burning Salvo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 januari 2012
    Berichten
    1.370
    Thanks
    765
    1.646 waarderingen in 652 posts
    Toch blijft het vreemd dat je in Nederland gewoon de naam van je bedrijf kan veranderen als het even niet goed gaat en vervolgens gewoon weer vrolijk verder kan.

  9. Deze 3 gebruikers waarderen Burning Salvo voor het bericht:


  10. #6
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.156
    Thanks
    5.469
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    In een geval als dit is het ze gegund.

  11. #7
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.524
    Thanks
    2.890
    674 waarderingen in 366 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    ...Deze is samengesteld in samenwerking met Gert Breeschoten van GBV. Deze heeft de Mercurius collectie ondergebracht bij gerenommeerde en vertrouwde leveranciers in China en er de orders geplaatst.
    Als ik dit zo lees kunnen we volgens mij bij deze gelijk afscheid nemen van Mercurius zoals we dat tot op heden gekend hebben.

    Als ik bovenstaande goed lees is Mercurius min of meer overgenomen door GBV/Weco en zullen de nieuwe- en toekomstige artikelen allemaal GBV/Weco artikelen zijn/worden, maar dan met een "Mercurius" label eromheen. (En we hebben al zoveel GBV in het land.).

    Ik heb even wat rondgekeken op de site van Mercurius, want die blijkt al deels bijgewerkt en wat mij opvalt is dat de designstijl van o.a. het Meterpakket overeenkomst met dat van GBV.

    Kijkende op de startpagina (http://www.mercurius-vuurwerk.nl/index.php) zie ik daarnaast nog een pot met een label uit de Ferro Budget line afgebeeld.

    De "Mercurius Connection"- lijn die afgelopen jaar nog wel (!) is geintroduceerd, is op de site nergens meer te bekennen (de bakken Springwind, Bermuda Storm en de topper van afgelopen jaar; "Thunder After Blossom" bedoel ik dus).

    Ene "The Dutch Connection"- lijn is kennelijk nieuw, maar dat zijn wellicht allemaal omlabelingen van reeds bestaande GBV producten. Van een lijkt dat wel bijna zeker; The Dutch Connection No. 4 = Asian Budget Select 2.0??

    Daarnaast is er een extra Lord of Thunder assortiment bijgekomen (Lord of Thunder Groot) waarvan de verpakking verdacht veel op het Asian Thunder Silver & Red 24 st. assortiment lijkt.

    De artikelen zoals we die tot op heden kennen en die nog op site te vinden zijn, betreft mogelijk allemaal restvoorraad zonder CE kenmerk (die mogen nog verkocht worden of niet??) en zullen wellicht definitief verdwijnen na dit jaar??

    Let op: Bovenstaande is natuurlijk slechts MIJN vermoeden. Ik zeg dit maar alvast om te voorkomen dat men dit anders gaat interpreteren en mij dingen gaat verwijten. Hoe het precies zit zal Mercurius ons weten te vertellen en anders wel het GBV.

    Ik snap trouwens niet hoe het fout heeft kunnen gaan bij Mercurius?? Het is al lange tijd bekend dat Hardix en Mercurius producten "sharen". Dit zal waarschijnlijk niet het gehele assortiment betreft hebben, maar bij Hardix is de "Professional Collection" (o.a. Thunder After Blossom) gewoon nog te vinden??

  12. Deze gebruiker waardeert Flashing_Diamond voor het bericht:


  13. #8
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.498
    Thanks
    713
    759 waarderingen in 416 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Dit zal waarschijnlijk niet het gehele assortiment betreft hebben, maar bij Hardix is de "Professional Collection" (o.a. Thunder After Blossom) gewoon nog te vinden??
    Ook Hardix is dit jaar amper te vinden... Wordt (waarschijnlijk) overgenomen door Vuurwerkmania! Alle Hardix-dealers die ik ken zijn al over op Vuurwerkmania (op een enkele na) en op mail reageren ze niet meer...

  14. #9
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Misschien een beetje offtopic

    Maar ik zou dit wel slechte zaak vinden voor de concurentie.
    Grote importeurs worden zo alleen maar groter en voor kleine word het zo alleen maar lastiger om deze markt toe te treden.

  15. #10
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cornel Bekijk bericht
    Misschien een beetje offtopic

    Maar ik zou dit wel slechte zaak vinden voor de concurentie.
    Grote importeurs worden zo alleen maar groter en voor kleine word het zo alleen maar lastiger om deze markt toe te treden.
    Of juist niet.
    Als je kijkt hoe de kleinere importeurs het doen.
    Kijk naar een Rubro en Royal.
    In korte tijd erg goed op de markt gekomen.
    Evolution die in zeg 2 jaar een behoorlijke spreiding heeft opgezet met momenteel 22 winkels en groeiende.
    Extreme Pyromaniac for life.

  16. #11
    VWC-Lid Cornel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 juli 2005
    Berichten
    1.321
    Thanks
    1.033
    726 waarderingen in 373 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Of juist niet.
    Als je kijkt hoe de kleinere importeurs het doen.
    Kijk naar een Rubro en Royal.
    In korte tijd erg goed op de markt gekomen.
    Evolution die in zeg 2 jaar een behoorlijke spreiding heeft opgezet met momenteel 22 winkels en groeiende.
    Daar heb je gelijk in, dat is een positief effect! Ik doelde meer op bijvoorbeeld in Amsterdam zitten al heel veel Mercurius dealers, als dan de GVB en Mercurius dealers onder 1 vallen, word het een soort monopoly.

    Ik denk dat hier ook meer aan de gewone consument, wij als freaks weten de juiste zaken wel te vinden

  17. Deze gebruiker waardeert Cornel voor het bericht:


  18. #12
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    En ik me al afvragen waarom het zo stil was rond Mercurius...
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

  19. #13
    VWC-Lid BurstDuo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2012
    Berichten
    1.099
    Thanks
    1.798
    1.269 waarderingen in 442 posts
    De 25 shots multi color cake is echt 1 zieke cake!! Teminste 3 jaar terug.. Nog nooit zulke grote boeketten gezien uit een consumenten cake, ben der van overtuigd dat ik een productie fout had!!
    Als dit niet zo is, wat ik echt hoop dan is het een TOPPER!! Kon 1x aan mercurius komen en had toen wat meer cakes gekocht waaronder de MultiCC. Ook de falling leaves is echt mooi!!

  20. #14
    VWC-Lid bakero1973's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Berichten
    967
    Thanks
    157
    780 waarderingen in 255 posts
    falling leaves is ook echt een topper..
    absoluut mee eens , zo zitten er wel meer goede cakes tussen hoor.
    maar hun website is zo knullig.
    naar Duitsland voor vuurwerk, iemand tips

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •