Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 31 t/m 41 van 41
  1. #31
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Ronny hartstikke bedankt voor jouw toelichting! Deze reactie had ik ook al verwacht.

    Een schietbedrijf heeft te maken met erg veel regels, maar dat niet alleen. Het ergste wat je als schietbedrijf kan overkomen zijn fouten. Fouten in een show... Vaak werken ze met één vast team, iedereen weet met wat hij of zij bezig is en vervult zijn of haar taak. Fouten zijn menselijk, want ook bij iemand die al jaren bezig is met zijn vak kan er iets misgaan. Maar je hebt natuurlijk het meeste vertrouwen in je eigen personeel waar je al jaren mee samenwerkt. Dus de kans dat je een baan of stageplaats vindt bij een schietbedrijf is klein. Het heeft ook niet alleen met vertrouwen te maken, maar ook dat ze vaak niet veel mensen meer nodig hebben, aangezien je als bedrijf een of meestal max. drie shows per avond schiet. Met Koningsdag de uitschieters met meerdere shows. Maar ze hebben dan hun personeel en meer mensen zijn er niet nodig, veel vertrouwen in, minder kosten dus 1+1 is 2.

    Maar als jullie een tip willen, laat gewoon vaker je gezicht zien tijdens shows. Toon interesse. Vaak worden werknemers niet aangenomen door een vacature. Of zomaar iemand, maar een vriend of kennis die met vuurwerk bezig is of gewoon familie. Vraag of je ooit eens mag kijken op het schietterrein voor de show, dit doe ik ook vaker bij shows. Van consumenten shows tot prof, altijd leuk om te bekijken! Maak eens een praatje etc! Stel ze zoeken ooit eens iemand dan denken ze misschien eens aan je! De vuuwerkwereld is eenmaal klein, en veel personeel is er helaas niet nodig!

    Ik wil ook helpen bij het opbouwen van showtjes, maar dat komt ooit wel. Maar een stageplaats is moeilijk, ik zou zeggen schrijf veel schietbedrijven aan. Leg je verhaal uit, vertel iets over je hobby etc. Dat je er al verstand van hebt! Stel ze hebben nu geen plek voor je, als ze misschien over een half jaar iemand nodig hebben, wie weet denken ze dan aan jou. Niet opgeven in ieder geval, ook al is de kans klein!

  2. Deze 3 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Dat is wel een beetje discutabel als ik eerlijk ben, als alle bedrijven zo zouden redeneren, zou niemand nog ooit een stageplek krijgen, geen enkel bedrijf is gebaat bij fouten, want fouten kosten nu eenmaal geld.
    Daarom dien je een stagiair ook te begeleiden.

  4. Deze gebruiker waardeert paulus01 voor het bericht:


  5. #33
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    Dat is wel een beetje discutabel als ik eerlijk ben, als alle bedrijven zo zouden redeneren, zou niemand nog ooit een stageplek krijgen, geen enkel bedrijf is gebaat bij fouten, want fouten kosten nu eenmaal geld.
    Daarom dien je een stagiair ook te begeleiden.

    Ze kunnen het ook druk hebben ?
    Ik weet er ook nog niet alles van, dus ik vraag ook nog regelmatig tijdens het bouwen van shows 1 van hun om advies of iets ter controle.

    Ze kunnen moeilijk 4/5 man te gelijk helpen/assisteren/controleren.

    Dus ik begrijp het wel dat ze niet heel erg veel stagiairs erbij willen hebben, en mochten ze een plek over hebben zullen ze denk ik altijd wel interesse hebben, of het iemand gunnen :-)
    http://www.stefandrukker.nl

  6. Deze 2 gebruikers waarderen stefantvs voor het bericht:


  7. #34
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulus01 Bekijk bericht
    Dat is wel een beetje discutabel als ik eerlijk ben, als alle bedrijven zo zouden redeneren, zou niemand nog ooit een stageplek krijgen, geen enkel bedrijf is gebaat bij fouten, want fouten kosten nu eenmaal geld.
    Daarom dien je een stagiair ook te begeleiden.
    Fouten kun je je als vuurwerkbedrijf niet veroorloven.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    Dus ik begrijp het wel dat ze niet heel erg veel stagiairs erbij willen hebben, en mochten ze een plek over hebben zullen ze denk ik altijd wel interesse hebben, of het iemand gunnen :-)

  8. Deze gebruiker waardeert Fric voor het bericht:


  9. #35
    VWC-Lid paulus01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    14 januari 2010
    Berichten
    1.335
    Thanks
    601
    980 waarderingen in 535 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    Fouten kun je je als vuurwerkbedrijf niet veroorloven.
    Dat schrijf ik ook niet, ik betwist enkel dat dit een vuurwerkbranche specifiek item is, dit is iets wat voor geen enkel bedrijf handig is, zeker ook niet voor een vuurwerkbedrijf, maar even goed niet voor een grote beursgenoteerde onderneming.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    Ze kunnen het ook druk hebben ?
    Ik weet er ook nog niet alles van, dus ik vraag ook nog regelmatig tijdens het bouwen van shows 1 van hun om advies of iets ter controle.

    Ze kunnen moeilijk 4/5 man te gelijk helpen/assisteren/controleren.

    Dus ik begrijp het wel dat ze niet heel erg veel stagiairs erbij willen hebben, en mochten ze een plek over hebben zullen ze denk ik altijd wel interesse hebben, of het iemand gunnen :-)

    Uiteraard kunnen ze het druk hebben, en als begeleiding van een stagiair niet lukt, in verband met drukte of de tijd/energie dat het kost om deze goed te begeleiden, dan is dat best een prima argument.

    Waar het mij meer om gaat is dat waar mensen werken, fouten worden gemaakt, dit is voor een bedrijf in de vuurwerkbranche niet anders en in alle gevallen kost het geld.
    Het fouten maken an sich is dus ook niet het probleem, het op tijd singaleren en corrigeren van de fouten, bijvoorbeeld van een stagiair, zou daarbij het probleem uiteindelijk moeten verhelpen.

    Als de tijd en ruimte er daar niet voor is, dan is dat een volledig valide punt om even geen stagiairs aan te nemen.

  10. Deze 2 gebruikers waarderen paulus01 voor het bericht:


  11. #36
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fred 810 Bekijk bericht
    Ben het zeker met stefanvs eens,

    Zoals der hier een paar praten, herken ik echt totaal niet. Sterker nog, der zijn genoeg vrijwillige bouwers die zelfs bij meerdere (concurrerende) bedrijven mee helpen.

    Maar dat bedrijven voorkeur hebben voor hun eigen mensen en vrijwilligers is niet meer dan logisch. Je bent al veel meer op elkaar ingespeeld, en vergeet niet dat er uiteindelijk een klant tevreden moet worden gesteld en het niet een daagje hobbyen is.

    Meehelpen is 1 ding maar als je dan vraagt om een handtekening voor de opleiding in je volgt heb ik van mensen vaak gehoord of eigenlijk alleen maar dat ze die handtekening niet krijgen of al van te voren worden afgewezen.

    Maar goed.. uiteindelijk zal je wel mee mogen helpen maar dan de andere 20 keer nog.
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  12. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  13. #37
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    heb nu in 3 jaar een stuk of 15x mogen helpen, dus dat zit ook wel goed :-)
    En het ligt meer aan mij, dat het niet al meer is. aangezien ik zelf geen rijbewijs heb dus ik niet overal naar toe kan :-)

    en ja mochten ze niet die handtekening willen geven of een bewijs dat je voldoende shows hebt geholpen, dan ben je daar snel pleite !
    Het is gewoon een kwestie van gunnen denk ik !
    http://www.stefandrukker.nl

  14. #38
    VWC-Lid 500gram's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 oktober 2007
    Berichten
    696
    Thanks
    721
    538 waarderingen in 159 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    heb nu in 3 jaar een stuk of 15x mogen helpen, dus dat zit ook wel goed :-)
    En het ligt meer aan mij, dat het niet al meer is. aangezien ik zelf geen rijbewijs heb dus ik niet overal naar toe kan :-)

    en ja mochten ze niet die handtekening willen geven of een bewijs dat je voldoende shows hebt geholpen, dan ben je daar snel pleite !
    Het is gewoon een kwestie van gunnen denk ik !

    Stefan ....waar moet ik tekenen voor jou

  15. Deze 3 gebruikers waarderen 500gram voor het bericht:


  16. #39
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 500gram Bekijk bericht
    Stefan ....waar moet ik tekenen voor jou
    hahahah

    Eerst een keer beginnen met de opleiding ;-)
    http://www.stefandrukker.nl

  17. #40
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefantvs Bekijk bericht
    hahahah

    Eerst een keer beginnen met de opleiding ;-)

    Leusden: PSE 14 april en 17 april examen (praktijk)

  18. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 oktober 2007
    Berichten
    690
    Thanks
    24
    1.022 waarderingen in 222 posts
    Zelf doe ik op jaarbasis rond de 55/60 shows en wat ik zelf heel belangrijk vind is dat je vertrouwen (!!!) hebt in de mensen om je heen tijdens het schieten (en het opbouwen) en dat deze ook open staan voor advies en dit opvolgen. Vuurwerk is geen lego maar een gevaarlijk goedje waar je altijd voor op je hoede moet zijn. Als certificaathouder en toepasser ben maar vooral voel jij je verantwoordelijk voor IEDEREEN die legaal binnen de rood/witte lintjes aanwezig is.
    Zodra je een aantal shows gedraait hebt, en je dus ook een relatief groot aantal 'hulpjes' aan het werk gezien hebt, kun je vrij snel zien of iemand 'geschikt' is of niet. Vaak zie je dit al met een eerste indruk.

    Dus samengevat; Dat mensen niet zomaar kunnen helpen is logisch. Er hoeft immers maar 1x een flink ongeval te gebeuren en het vuurwerk staat echt in een schrikbarend slecht daglicht. Hoe vaak is een vuurwerkongeval (in het (verre) buitenland) wel geen wereldnieuws..... Het risico dat er tijdens vuurwerk wat gebeurd is meestal wel wat groter dan wanneer je (bij wijze van) achter een loopband orders aan het picken bent, maar de gevolgen kunnen sowieso ernstig zijn.

  19. Deze 8 gebruikers waarderen mikeole voor het bericht:


Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •