Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 44 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 646
  1. #31
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Degene die vuurwerk halen in belgië halen kan ik aanraden ook langs te gaan bij de biethal in poppel.
    Tegenover het tankstation op de grens van belgië vanaf hoirlen
    Kopen vaak kleine partijen op en hebben altijd wel iets nieuws.
    Verkopen sinds eind vorig jaar ook sporadisch westvleteren bier.
    Verder ontzettend veel trapisten bier, speciaal bier, fruitbieren.
    Dubbel triple vlond bruin noem het maar op.
    Ook veel wijnen, sterke drank en goedkope shag, chocola en frisdrank.
    Bijna alles goedkoper dan in nederland (soms flink giedkoper).
    Vind de winkel in Poppel niet fijn. Klein, erg onoverzichtelijke en het is er altijd druk. Ik denk dat je dan beter naar de Biergrens in Baarle-Hertog kan gaan (500meter van Zena), hier verkopen ze bijvoorbeeld bier van Dochter van de Korenaar, echte aanrader.
    En anders doorrijden naar Meer (grensovergang Hazeldonk), die hebben een assortiment van meer dan 300 verschillende bieren.
    Groeten...:)

  2. #32
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.158
    Thanks
    5.471
    6.268 waarderingen in 3.000 posts
    Met het gevaar nu echt als een snob te beginnen te klinken, maar zijn jullie echt nog zo gek op al dat Belgische bier, wat qua stijl grotendeels hetzelfde is (abbey dubble, triples, quadruples)? Ga eens naar Bierkoning in Amsterdam of winkeltje van De Molen in Bodegraven en duik eens in de (wel stúk duurdere, maar o zo veel lekkerder en veelzijdiger) wereld van Amerikaanse en Scandinavische bieren. En vergeet de NL brouwerijen niet. Naast wereldtopper De Molen, zijn er heel veel thuisbrouwerijen in dit landje bijgekomen die het heel goed doen. Emelissen natuurlijk, maar ook iets als Rooie Dop of Oerbier tasten alle mogelijke bierstijlen af met goed resultaat. Het beste Belgisch bier vind je in de goeie slijterijen wel (Van Erp hier in Grunn), de exclusievere weer in A'dam of Bodegraven, en het Nederlandse begin je ook steeds vaker in goeie slijterijen en de Mitra's te vinden.
    Maar goed, ieder z'n smaak en het Belgische is zeker te genieten. Misschien ook beter daarbij te blijven want anders is het niet goed voor je portemonnee, laat staan je lever! haha

  3. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  4. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 december 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    2.996
    Thanks
    1.005
    1.614 waarderingen in 885 posts
    Ik ben zelf ook wel erg van het belgische bier. De reden waarom ik zo gek ben op belgisch bier en niet op Amerikaans of Scandinavisch? Ik weet gewoon niet beter;-) Nu inmiddels dus wel en nu zal ik ook zeker eens op zoek gaan naar dit bier.
    Ik vind het gewoon leuk om een keer wat nieuws te proberen. Alleen moet ik dus wel even goed gaan zoeken waar dit te halen is. Ik ga er niet apart om rijden dus dan zal het een gecombineerde trip moeten worden waarbij ik ook voor iets anders ergens heen moet.
    greetzz
    Eer was was was, was was is!

  5. #34
    VWC-Lid havenmeester's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 oktober 2005
    Berichten
    230
    Thanks
    45
    39 waarderingen in 24 posts
    Ik ga altijd Essen daar zit een grote drankhandel. Man van de drank in Rotterdam ook top.

  6. #35
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Klopt hoor, dat vind ik ook het nadeel van de bierwinkels in Bels is dat ze zo weinig Nederlands bier verkopen.
    Nederland heeft meerdere goede brouwerijen. Drink graag bier van t Ij, Jopen, Emelisse en Ramses. Uit Amerika heb ik alleen nog bier op van Flying Dog.
    Groeten...:)

  7. #36
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    flying dog heeft ook wel lekker, moest er wel ff aan wennen! wel geweldige namen voor het bier...

  8. Deze gebruiker waardeert vincmeister voor het bericht:


  9. #37
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Doe mij maar een heerlijke Desperado! Redelijk duur bier, maar oh zo lekker. Op het terras, lekkere zon, graadje of 25, fris schijfje citroen erin! Heerlijk!



    Voor wie het niet kent (lijkt me sterk):
    Desperados is een bier met toegevoegd tequila-aroma met een alcoholgehalte van 5,9% Vol. Daarom heeft het ook een zoete smaak, in tegenstelling tot een gewone pils. Het bier waar Desperados van gemaakt wordt is een lager bier. Desperados werd voor het eerst in 1995 gebrouwen in Frankrijk door Brasserie Fischer (sinds 1996 in handen van Heineken). Inmiddels wordt het in meer dan 50 landen verkocht. Desperados wordt sinds 2012 ook in Nederland gebrouwen.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Desperados

  10. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  11. #38
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Tristen, zal ik jou eens jaloers maken? Ik heb hier meerdere smaken Despo staan. Onder andere Fuego en Verde. Wat ook veruit mijn favorieten zijn kwa Desperados zijn.

    Verder doet een Malheur hier het ook goed, net alseen HJ Grand Prestige. En om het linstje compleet te maken doen Gordon biertjes het ook goed.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

  12. Deze gebruiker waardeert kamikaze voor het bericht:


  13. #39
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Tristen, zal ik jou eens jaloers maken? Ik heb hier meerdere smaken Despo staan. Onder andere Fuego en Verde. Wat ook veruit mijn favorieten zijn kwa Desperados zijn.

    Verder doet een Malheur hier het ook goed, net alseen HJ Grand Prestige. En om het linstje compleet te maken doen Gordon biertjes het ook goed.
    Ik weet dat er in België de Red variant te verkrijgen is. Meer heb ik eigenlijk nog nooit gehad!

  14. #40
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kamikaze Bekijk bericht
    Tristen, zal ik jou eens jaloers maken? Ik heb hier meerdere smaken Despo staan. Onder andere Fuego en Verde. Wat ook veruit mijn favorieten zijn kwa Desperados zijn.

    Verder doet een Malheur hier het ook goed, net alseen HJ Grand Prestige. En om het linstje compleet te maken doen Gordon biertjes het ook goed.
    hier ook een desperados fan, maar zijn daar serieus meerdere smaken van..? :|

  15. #41
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davinstyle Bekijk bericht
    hier ook een desperados fan, maar zijn daar serieus meerdere smaken van..? :|
    Er zijn 4 soorten Desperados:
    Desperados 5,9%:
    Desperados Lime(voorheen Mas) 3,9%: (tequila-limoen en cactus smaak)
    Desperados Red 5,9%: (tequila-cachaça-guarana)
    Desperados Fuego 5,9%: (tequila-gold tequila-kruiden aroma's)

    In Nederland is tot nu toe alleen de reguliere versie van Desperados te koop in zowel flesjes van 33cl als blikken van 0.5 liter. In België kan je de reguliere versie van Desperados en Desperados Red kopen. In Duitsland is naast de reguliere versie ook de Fuego verkrijgbaar.

  16. #42
    VWC-Lid Golddigger's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    Overal en nergens
    Berichten
    1.661
    Thanks
    2.188
    1.144 waarderingen in 424 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davinstyle Bekijk bericht
    hier ook een desperados fan, maar zijn daar serieus meerdere smaken van..? :|
    Jep...in Frankrijk dacht ik zelfs 4 verschillende. Als ik het goed heb komt het merk daar ook oorspronkelijk vandaan.
    Groeten...:)

  17. #43
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Golddigger Bekijk bericht
    Jep...in Frankrijk dacht ik zelfs 4 verschillende. Als ik het goed heb komt het merk daar ook oorspronkelijk vandaan.
    zie op internet dat er inderdaad 4 soorten bestaan:

    - normaal
    - lime (geen idee)
    - red (belgië)
    - fuego (duitsland)

  18. #44
    VWC-Lid Meshuggah's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2010
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    416
    Thanks
    1.741
    300 waarderingen in 104 posts
    Er is ook een nieuwe soort Desperados:

    Desperados Verde (mintsmaak)

    Alleen vind ik alle soorten die ik op heb even smerig

  19. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    5 smaken inderdaad

    - Regular (Nederland te koop)
    - Red (Belgie, Frankrijk)
    - Fuego (sowieso Frankrijk, maar zag hier ook Duitsland voorbij komen)
    - Lime (Frankrijk)
    - Verde (Frankrijk)

    Vind Regular, Red en Lime een beetje om het even. Heel subtiel smaakje. Waar Verde en Fuego een veel meer uitgesproken smaak hebben.


    Overigens nu lekker op de vrije dag een biertje van een lokaal brouwertje in Schotland. De BrewDog Punk IPA mag er zijn. Hele bijzondere smaak. Geen diepe sterke smaak, maar heel smooth "bier met een vleugje cider" idee. Weet niet hoe ik het moet noemen. Maar voor de liefhebber van iets anders of iets niet al te sterks zeker een aanrader. Al zullen er ook zat het slootwater vinden. Alc % van 5,6%.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Pagina 3 van 44 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •