Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 123
  1. #61
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
    En dan heeft zo'n jarenlang lid, met waanzinnig veel ervaring, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, een mortarburst met zijn 6 inch shell in zijn straat... 1 dode en 4 gewonden. En dan blijkt uit onderzoek dat hij de buizen en shells via via, op VWC heeft gevonden via een handelaartje.

    Alsnog een slechte naam voor VWC en vuurwerk in het algemeen toch?

    Ik denk dat ze dat willen voorkomen met deze en andere regels.
    Ik denk dat je echt een enorme idioot bent wil je een 6'' in je straat gaan schieten.
    En op VWC worden alleen maar glasvezel buizen aangeboden zo ver ik weet en enkele kartonnen, maar die breken niet met een mortarburst?
    I <3 Zippo

  2. #62
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Ik denk dat je zowiezo al een idioot bent als je (maakt niet uit welk kaliber) IN je straat shells gaat schieten.

    Een echte liefhebber gaat niet stoer lopen doen voor de rest van de straat, die wil daar gewoon lekker zelf van genieten op een passende lokatie.

  3. Deze 4 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  4. #63
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Jongens, hij gaf dit aan als voorbeeld, en terecht. Niet te diep op ingaan. De boodschap is duidelijk!!!

  5. Deze 6 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  6. #64
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door infinity Bekijk bericht
    En dan heeft zo'n jarenlang lid, met waanzinnig veel ervaring, door een ongelukkige samenloop van omstandigheden, een mortarburst met zijn 6 inch shell in zijn straat... 1 dode en 4 gewonden. En dan blijkt uit onderzoek dat hij de buizen en shells via via, op VWC heeft gevonden via een handelaartje.

    Alsnog een slechte naam voor VWC en vuurwerk in het algemeen toch?

    Ik denk dat ze dat willen voorkomen met deze en andere regels.
    Juist het verhandelen van buizen vind ik ook uit ten boze dan en het handelen in welk soort lont dan ook direct aan banden leggen. Verlengen van vuurwerk is niet toegestaan bij de wet, stel dat iemand verlengt en daardoor een ongeluk ontstaat.

    Het totaal verwijderen van illegaal vuurwerk lijkt me beter, waarom nog tot 5 gram bespreken? Omdat Zena een sponser is? Wat een ruggengraat jongens, als je met niets illegaals geassocieerd wil worden wees een vent en zeg dan alles wat illegaal is wordt hier niet besproken. Heb je die terugkerende discussies ook niet want iemand die pro-illegaal is moet het maar ergens anders gaan opzoeken. Ik ben pro-illegaal dat is bekend maar ik zal me zeker aanpassen als dat hier niet besproken mag worden

    Maar toch lever je informatie aan van zware knallers waarmee gesloopt wordt. Dus je bied mensen toch informatie dat deze dingen er zijn. En ja als je buizen verbied en quickmatch dan moet je ook alles verbieden. Dit is wel een beleid van we willen het wel maar we zijn te bang teveel leden te verliezen.
    Beetje wat toen met AVP --> VWC gebeurd is. Want die klagende legale mensen zijn nog steeds in de flinke minderheid.

    Ik zou gewoon alles wat illegaal is verbieden dan kunnen ze nooit VWC associëren met illegaal vuurwerk. Wat een 5 gram nitraat kan een vuilnisbak ook opblazen of een verkeersbord slopen. Dus dat zwaar vuurwerk uitsluitend alleen gebruikt wordt voor slopen waaraan VWC dan niet aan wil bijdrage moet je ook alles verbieden, zo zie ik het.


    Ik vind het niet leuk, laat ik daar zeker eerlijk in zijn. Het is gewoon een groot gemis nu op het forum want we zijn allemaal vuurwerkliefhebbers en shells zijn nog steeds vuurwerk. Maar ik begrijp dat VWC hier niet mee geassocieerd wil worden maar als het is omdat er gesloopt wordt en overlast bezorgt wordt dan moet je alles schrappen en ook t/m 5 gram niet bespreekbaar maken want alleen fans discussiëren en die mensen die opblazen die lezen. En vinden hier alsnog hun info die ze nodig hebben om dat raam in vieren te delen...

  7. Deze 4 gebruikers waarderen karol voor het bericht:


  8. #65
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    prima regels mannen!! zeker in deze tijden van politieke onrust een verstandig besluit

  9. Deze 7 gebruikers waarderen moontan voor het bericht:


  10. #66
    VWC-Lid Spring_thunder's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 augustus 2008
    Berichten
    621
    Thanks
    33
    670 waarderingen in 227 posts
    Totaal geen problemen met deze aanpassing.
    Ik houd van oude vuurwerkjes

  11. Deze 3 gebruikers waarderen Spring_thunder voor het bericht:


  12. #67
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ach ik vind tot 5 gram prima dat slopen gebeurt over het algemeen met de spullen die we allemaal kennen, het belgisch knal word wat mij betreft toch meestal gehaald door mensen die de knal van vroeger uit nederland willen benaderen.de meesten die zich bezig houden met duits of belgisch vuurwerk doen dat voor een wat hardere knal of vanwege prijstechnische redenen.als men hier zover zou willen gaan om het puur nederlands te willen houden ben ik het daar niet mee eens en vind ik dat nergens over gaan(van mij mogen ze de handel op vwc wel beperken).ik denk dat het op een puur hollands vwc het het voor mij persoonlijk het het niet meer is ik zou dan nog liever zien dat het van vwc.nl veranderd in vwc.BE

  13. Deze 3 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  14. #68
    VWC-Lid Happiness's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2010
    Berichten
    6.053
    Thanks
    8.985
    5.191 waarderingen in 2.008 posts
    Ik ben het eens met deze verandering. Er valt hier zoveel te discussiëren te lezen en te zien,dat er meer dan genoeg overblijft om van te genieten. Ook heb ik alle begrip voor degenen die het met bepaalde dingen niet eens zijn. Alleen regels zijn er om nageleefd te worden. De tijden veranderen,je ontkomt er helaas niet aan.
    December Will Be Magic Again!!

  15. Deze 3 gebruikers waarderen Happiness voor het bericht:


  16. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 februari 2011
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 4 posts
    Mee eens. Soms brengen veranderingen weer andere leuke topics naar voren waar men nu nog niet aan denkt.
    Dus laten we gewoon afwachten hoe het zal verlopen. Blijken we toch iets terug te willen zien, dan kunnen we dat toch altijd melden aan de beheerders.

  17. Deze 2 gebruikers waarderen girondins voor het bericht:


  18. #70
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Moet ik mezelf nóg meer beperken in m'n mening/uitspraken?! Waar ligt de grens?

  19. Deze 7 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  20. #71
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Nieuw jaar, nieuwe regels. Ik vind het allemaal prima. Een verstandig en politiek correct besluit van de crew. Ik vind het zelf geen gemis op het forum daar ik de informatie van het verboden vuurwerk al weet en er zelden nog naar keek. Succes met de invoer en handhaving van de nieuwe regels. Wordt toch nog alerter zijn qua handhaving!

    Een vraag die mij nog rest is of het aanbieden van rekken voor buizen nog wel toegestaan is. Een houten constructie lijkt mij namelijk niet illegaal? (alhoewel dat over een glasvezel buisje ook gezegd kan worden)

  21. #72
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Knalgoedvuurwerk Bekijk bericht
    Nieuw jaar, nieuwe regels. Ik vind het allemaal prima. Een verstandig en politiek correct besluit van de crew. Ik vind het zelf geen gemis op het forum daar ik de informatie van het verboden vuurwerk al weet en er zelden nog naar keek. Succes met de invoer en handhaving van de nieuwe regels. Wordt toch nog alerter zijn qua handhaving!

    Een vraag die mij nog rest is of het aanbieden van rekken voor buizen nog wel toegestaan is. Een houten constructie lijkt mij namelijk niet illegaal? (alhoewel dat over een glasvezel buisje ook gezegd kan worden)
    Lijkt me niet, als je zo tegen illegaal stoken bent moet je geen enkele voorziening treffen om dan in welke vorm dan ook de illegale stoker te helpen. Dus houten rekken lijken me ook niet net als mortieren. Dit is allemaal benodigd om shells te schieten.

    Eigenlijk spoor je mensen wel aan met sponsoren zoals Zena vuurwerk om mensen verboden en zwaar illegaal vuurwerk in België te kopen. Ik vraag me dan nog steeds af en dat heb ik vaker gedaan. Wie bepaald of een 2 grams nitraat niet een slecht beeld van vuurwerk brengt. Dat vind de staff in dit geval maar een politie man zou zeggen dat het handgranaten zijn en dat komt in de krant en dat zorgt voor een slechte reputatie. Misschien moet daar ook maar eens gekeken worden.

    Beste is gewoon lekker alles bespreken zoals vroeger maargoed.. mensen willen politiek correct zijn allemaal.. jammer

  22. Deze 4 gebruikers waarderen karol voor het bericht:


  23. #73
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Moet ik mezelf nóg meer beperken in m'n mening/uitspraken?! Waar ligt de grens?
    De grens ligt bij belgie en duitsland hahamaar alle gekheid op een stokje het kan nog strenger een puur hollands vwc,wat betreft meningen mag nog steeds alles(maar wel met respect en een beetje beleid)en qua info binnen normale vuurwerk grenzen.

  24. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  25. #74
    VWC-Lid Knalgoedvuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2010
    Berichten
    1.322
    Thanks
    513
    922 waarderingen in 441 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    Lijkt me niet, als je zo tegen illegaal stoken bent moet je geen enkele voorziening treffen om dan in welke vorm dan ook de illegale stoker te helpen. Dus houten rekken lijken me ook niet net als mortieren. Dit is allemaal benodigd om shells te schieten.

    Eigenlijk spoor je mensen wel aan met sponsoren zoals Zena vuurwerk om mensen verboden en zwaar illegaal vuurwerk in België te kopen. Ik vraag me dan nog steeds af en dat heb ik vaker gedaan. Wie bepaald of een 2 grams nitraat niet een slecht beeld van vuurwerk brengt. Dat vind de staff in dit geval maar een politie man zou zeggen dat het handgranaten zijn en dat komt in de krant en dat zorgt voor een slechte reputatie. Misschien moet daar ook maar eens gekeken worden.

    Beste is gewoon lekker alles bespreken zoals vroeger maargoed.. mensen willen politiek correct zijn allemaal.. jammer
    Ben het met jouw standpunt eens, maar zoals jezelf eigenlijk al aangeeft zou het aanbieden van rekken dus wel mogen. Als illegaal vuurwerk tot 5 gram wordt toegestaan dan is een houten constructie natuurlijk al snel geoorloofd. En als een rek voor buizen niet mag, mag een rek voor single shots of w-shape blokjes dan wel? Deze zijn ook bedoeld om meerdere producten tegelijk of snel na elkaar af te laten gaan door ze met elkaar te verbinden. Ook illegaal..

    Erg lastig om een grens te stellen die niet eenduidig is. Daarom is er verwarring bij mij omtrent het aanbieden van bovenstaande (houten) constructies.

  26. Deze 2 gebruikers waarderen Knalgoedvuurwerk voor het bericht:


  27. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Eindelijk weer een ouderwets goeie discussie op vwc!

Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •