Banner GBV-WECO - Wecovuurwerk.nl
Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 123
  1. #16
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Pure magie.
    I <3 Zippo

  2. Deze 2 gebruikers waarderen Derk voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 maart 2006
    Berichten
    1.518
    Thanks
    3.410
    1.919 waarderingen in 698 posts
    Jongens, iedereen snapt toch wel dat de verkoop van buizen ook de verkoop of juist aankoop van shell's stimuleert...

    Ik begrijp deze keuze van de mods best. Stel dat de media oppikt dat wij hier buizen verkopen; de volgende dag wordt VWC samen met al qaeda in 1 zin genoemd en zijn wij een stel criminelen...

  4. Deze 7 gebruikers waarderen ghoost voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid Ruben67's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2011
    Berichten
    414
    Thanks
    741
    337 waarderingen in 207 posts
    Ben het er mee eens wat Pyromaniac 1975 zegt.

    Laten we genieten van onze mooie hobby / passie en er een mooi 2014 van maken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Ik denk dat de echte liefhebbers dit respecteren.
    Ik ben er in ieder geval blij mee want het zware knalwerk is immers in 90% bij vandalisme en misbruik van vuurwerk in het spel.
    En laat ik het over ongevallen verder maar niet hebben.

    Er zullen vast en zeker wat members afhaken.
    Echter vind ik als je alleen voor dat spul hier komt ben je geen liefhebber en hoor je (met alle respect) niet hier.

    We hopen allemaal nog lang van onze passie te genieten en als dit bijdraagt heeft het mijn zegen.

    Dus laten we er met z'n allen weer een mooi jaar van maken.

  6. Deze 7 gebruikers waarderen Ruben67 voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid joost01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    829
    Thanks
    299
    276 waarderingen in 145 posts
    Zijn goede aanpassingen vind ik. Maar zoals Rijswijk1968 ook al had gezegd, de kleine persoonlijke discussies (en dan bedoel ik niet vloeken, schelden, etc.), houden het forum wel een beetje in leven. Het moet natuurlijk niet uit de hand lopen De regels omtrent het verbod van knalvuurwerk boven de 50 gram kan ik me wel in vinden, al vind ik het wel een beetje kort door de bocht dat mensen zeggen dat dit vuurwerk (bijna) alleen voor vandalisme wordt gebruikt (en ik moet eerlijk zeggen, zelf ben ik ook niet vies van een harde knal ). Maar het is zo inderdaad beter. En we zouden misschien een paar leden verliezen die alleen geïnteresseerd zijn in zware knallers of lawinepijlen/shells, maar goed, dat is dan maar zo... De echte freaks blijven hier komen toch?! We gaan er met z'n allen gewoon weer een prachtigvuurwerk jaar van maken! We zullen zien hoe de regels gaan uitpakken
    Waar zou de wereld zijn zonder bananenijs?

  8. Deze 7 gebruikers waarderen joost01 voor het bericht:


  9. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2013
    Berichten
    77
    Thanks
    35
    83 waarderingen in 37 posts
    Ik snap de aanpassing wel, over sommige zaken kan maar beter niet in het openbaar gesproken worden.

    Toch even advocaat van de duivel, gewoon omdat het kan; stel je hebt een schuur. Heb je liever dat daarin a) een rastatraat (waarover we niet meer mogen spreken) of b) een smile from hell (waarover we nog uitgebreid mogen discussiëren) afgaat?

  10. Deze gebruiker waardeert Nakkie Marc voor het bericht:


  11. #21
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Uiteraard zullen wij niet alles afkappen wat persoonlijk wordt zolang dat op een normale toon gaat, maar zoals al gezegd wordt, met schelden en vloeken loopt het wel uit de hand.


    Wat betreft de mortieren (buizen), deze zijn enkel bedoeld om shells weg te schieten en zijn verboden. Wanneer ze gevonden worden, gaan ze daar ook serieus mee om als lanceerbuis van professioneel vuurwerk. Naast dat het de aankoop van shells en het schieten van shells kan stimuleren als je (makkelijker) aan mortieren kunt komen, is het ook nogal grijs of de verkoper aansprakelijk is als er een ongeluk mee gebeurt bij de koper.
    Omdat dit een grijs gebied is waar wij meer van het negatieve uit gaan, staan wij dit niet meer toe. Kan er ook niet gewezen worden naar "gekocht via VWC", dat telt zeker mee.


    Topic over mooie shells, foto's, films e.d., die blijven zeker open, gaat puur om de specifiekere producttopics wat rondgaat in de illegale handel.


    Doorlonten en elektrisch schieten is grijs, maar wij zullen daar een nog duidelijkere disclaimer voor opstellen dat het verboden is en op eigen risico gedaan wordt, wij moedigen dat niet aan.

    De verkoop van visco door derden is niet verboden op VWC daar er geen duidelijkheid over is en wij zien er juist het veilige aspect van. Professioneel lont (quickmatch, tapematch etc.) is wel verboden.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  12. Deze 13 gebruikers waarderen Mattenfreak voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  13. #22
    VWC-Lid Derk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2010
    Berichten
    313
    Thanks
    23
    210 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Uiteraard zullen wij niet alles afkappen wat persoonlijk wordt zolang dat op een normale toon gaat, maar zoals al gezegd wordt, met schelden en vloeken loopt het wel uit de hand.


    Wat betreft de mortieren (buizen), deze zijn enkel bedoeld om shells weg te schieten en zijn verboden. Wanneer ze gevonden worden, gaan ze daar ook serieus mee om als lanceerbuis van professioneel vuurwerk. Naast dat het de aankoop van shells en het schieten van shells kan stimuleren als je (makkelijker) aan mortieren kunt komen, is het ook nogal grijs of de verkoper aansprakelijk is als er een ongeluk mee gebeurt bij de koper.
    Omdat dit een grijs gebied is waar wij meer van het negatieve uit gaan, staan wij dit niet meer toe. Kan er ook niet gewezen worden naar "gekocht via VWC", dat telt zeker mee.


    Topic over mooie shells, foto's, films e.d., die blijven zeker open, gaat puur om de specifiekere producttopics wat rondgaat in de illegale handel.


    Doorlonten en elektrisch schieten is grijs, maar wij zullen daar een nog duidelijkere disclaimer voor opstellen dat het verboden is en op eigen risico gedaan wordt, wij moedigen dat niet aan.

    De verkoop van visco door derden is niet verboden op VWC daar er geen duidelijkheid over is en wij zien er juist het veilige aspect van. Professioneel lont (quickmatch, tapematch etc.) is wel verboden.
    Toch erg jammer dat de verkoop van buizen aan banden wordt gelegd. Ik meen dat de eigenaar van Dutch-Pyro toen hij werd gepakt zijn buizen niet werden ingenomen? Dus ze zijn wel legaal, meen ik.

    Valt onder dat professionele lont ook roze lont? Doorlonten is illegaal weet ik ( valt onder modificeren ), maar elektrische schietkisten en ontstekers worden ook gebruikt voor modelvliegtuigen.

    EDIT:

    Het lijkt mij trouwens ook dat het aanbieden van mortieren en lont juist zijn veilige aspecten heeft.
    Kijk eens beetje rond op bepaalde fora (vwn) en je zult zien dat de verkrijgbaarheid van shells vele malen hoger ligt dan de verkrijgbaarheid van buizen. Zou het dan niet beter zijn om hier dan mensen dingen aan te bieden die ze nodig zouden hebben om zo veilig mogelijk dit soort spul te kunnen schieten?

    Ik denk zelf ook dat het aanbieden hiervan het schieten van shells niet zou stimuleren. Veel mensen kopen immers eerst hun shells en daarna halen ze pas de buizen die ze nodig hebben om deze veilig te kunnen schieten. En vrijwel niemand heeft vaak zin om heel ver en heel diep te gaan zoeken voor een stel (in hun ogen) onbelangrijke buizen, lont en ontstekers.

    Na 10 minuten zoeken zonder resultaat geven ze het snel op en zullen ze denken ' ach, als ik hem op de grond gooi en hard ga rennen komt alles wel goed '.

    Daarom vind ik gewoon dat lont, buizen, ontstekers en dergelijke ( mits ze geen 1.1 zijn zoals QM ) gewoon moeten en kunnen worden aangeboden op dit forum voor de mensen die dit soort spul nodig heeft.

    Gr,
    Derk
    Laatst gewijzigd door Derk; 29 januari 2014 om 23:38
    I <3 Zippo

  14. Deze 5 gebruikers waarderen Derk voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid Ricardo79's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    217
    Thanks
    153
    127 waarderingen in 87 posts
    Ben het volledig met Mike eens.
    Regels zijn regels en die moet iedereen respecteren.
    Zo kunnen we onze hobby nog lang in stand houden.
    Want het zou dood zonde zijn als er een vuurwerk verbod komt.
    Maak er weer een leuk jaar van leden en crew.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen Ricardo79 voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid joost01's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 oktober 2011
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    829
    Thanks
    299
    276 waarderingen in 145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Derk Bekijk bericht
    Toch erg jammer dat de verkoop van buizen aan banden wordt gelegd. Ik meen dat de eigenaar van Dutch-Pyro toen hij werd gepakt zijn buizen niet werden ingenomen? Dus ze zijn wel legaal, meen ik.

    Valt onder dat professionele lont ook roze lont? Doorlonten is illegaal weet ik ( valt onder modificeren ), maar elektrische schietkisten en ontstekers worden ook gebruikt voor modelvliegtuigen.

    EDIT:

    Het lijkt mij trouwens ook dat het aanbieden van mortieren en lont juist zijn veilige aspecten heeft.
    Kijk eens beetje rond op bepaalde fora (vwn) en je zult zien dat de verkrijgbaarheid van shells vele malen hoger ligt dan de verkrijgbaarheid van buizen. Zou het dan niet beter zijn om hier dan mensen dingen aan te bieden die ze nodig zouden hebben om zo veilig mogelijk dit soort spul te kunnen schieten?

    Ik denk zelf ook dat het aanbieden hiervan het schieten van shells niet zou stimuleren. Veel mensen kopen immers eerst hun shells en daarna halen ze pas de buizen die ze nodig hebben om deze veilig te kunnen schieten. En vrijwel niemand heeft vaak zin om heel ver en heel diep te gaan zoeken voor een stel (in hun ogen) onbelangrijke buizen, lont en ontstekers.

    Na 10 minuten zoeken zonder resultaat geven ze het snel op en zullen ze denken ' ach, als ik hem op de grond gooi en hard ga rennen komt alles wel goed '.

    Daarom vind ik gewoon dat lont, buizen, ontstekers en dergelijke ( mits ze geen 1.1 zijn zoals QM ) gewoon moeten en kunnen worden aangeboden op dit forum voor de mensen die dit soort spul nodig heeft.

    Gr,
    Derk
    Ik snap je punt opzich wel. Maar mortierbuizen zijn gewoon bedoeld om shells mee te schieten, en als we hier op vwc wel buizen zouden verkopen, zou het net zoiets zijn als mensen ontmoedigen te roken, alleen wel aanstekers, vloei en ander rookgerei te verkopen (oké, deze vergelijking is misschien een beetje vergezocht, en ik bedoel hier verder ook niks mee, maar zo zie ik het toch een beetje ). Als de crew dit besloten heeft, moeten we het maar accepteren
    Waar zou de wereld zijn zonder bananenijs?

  18. Deze 5 gebruikers waarderen joost01 voor het bericht:


  19. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Ik vind t allemaal prima. Op naar een mooi en schoon vwc jaar.

  20. Deze 3 gebruikers waarderen densta voor het bericht:


  21. #26
    Banned
    Geregistreerd
    10 november 2007
    Berichten
    423
    Thanks
    236
    510 waarderingen in 194 posts
    Volwassen beslissingen, heerlijk !

  22. Deze gebruiker waardeert Dennis010 voor het bericht:


  23. #27
    VWC-Lid vuurwerkfreakk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 oktober 2011
    Berichten
    3.774
    Thanks
    2.127
    1.583 waarderingen in 1.106 posts
    Ben het met bijna alle beslissingen eens, hoop de aanpak m.b.t. de sfeer werkt. De beslissing van het illegaal vuurwerk vind ik doodzonde. Jammer maar helaas.
    Laatst gewijzigd door vuurwerkfreakk; 30 januari 2014 om 11:22

  24. Deze 2 gebruikers waarderen vuurwerkfreakk voor het bericht:


  25. #28
    VWC-Lid Toffee's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2010
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    186
    Thanks
    142
    77 waarderingen in 43 posts
    Zat een tijdje geleden al te denken om wat te posten over het aanbieden van buizen. We vinden allemaal dat het imago van vuurwerk achter uit gaat. Iemand die meerdere buizen koopt of aanbied helpt hier natuurlijk ook aan mee. Iemand die buizen heeft, heeft ook gewoon een hoop shells. Ik vind dat je dit allemaal zelf moet weten. Alleen mij mening is dat we dit niet hier op het forum moeten doen. Als we onze hobby Willen behouden moet we eerst bij ons zelf beginnen en stoppen met die rotzooi.

  26. Deze 3 gebruikers waarderen Toffee voor het bericht:


  27. #29
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.217
    Thanks
    3.824
    3.224 waarderingen in 1.246 posts
    Ik ben het met je eens Toffee, maar je profielafbeelding spreekt jezelf tegen als ik zo vrij mag zijn .. (of zijn het legale namaak ?)
    Verder prima aanpassing van de regels wat mij betreft.

  28. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  29. #30
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.975
    Thanks
    1.700
    1.520 waarderingen in 565 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door heho Bekijk bericht
    Ik ben het met je eens Toffee, maar je profielafbeelding spreekt jezelf tegen als ik zo vrij mag zijn .. (of zijn het legale namaak ?)
    Verder prima aanpassing van de regels wat mij betreft.
    Dat is ook een van mijn irritatie punten op dit forum. Leden die een ander vertellen dat ze bepaalde stukken vuurwerk moeten laten liggen voor de goede naam van de vuurwerktraditie. Maar zelf wel van alles afsteken. Overigens snap ik dan niet dat jullie schietsystemen nog wel toestaan maar mortierbuizen niet?

    Ik vind het in ieder geval doodsonde dat deze forums dichtgaan. Kennelijk heeft GroenLinks hier dus ook een vinger in de pap. Want als deze geen anti vuurwerk campagne waren gaan voeren. Was de discussie van het vuurwerk verbod nooit ter sprake gekomen. En hadden jullie dus geen reden gehad om deze onderwerpen te sluiten.

    Jammer dat dit forum steeds meer discussies gaat sluiten. We roepen altijd wel dat de goede niet onder de kwade moeten lijden. Maar dat is exact wat hier nu gebeurd.
    Zo gaat het leuke van dit ooit zo gezellige forum er steeds meer af.
    Erg jammer. Sorry mannen maar dit is mijn mening
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  30. Deze 9 gebruikers waarderen dennis-pyro voor het bericht:


Pagina 2 van 9 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •