Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts

    Vuurwerk afsteken kan angst bij dieren kweken.

    Vuurwerkangst bij uw huisdier kan de decembermaand zowel voor u als uw huisdier ruw verstoren. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om deze angst weg te nemen. Kom langs bij Dierenkliniek Goeree Overflakkee voor een speciaal vuurwerkconsult tegen gereduceerd tarief.
    Roos en Joris willen niet ruw verstoord worden door vuurwerk.

    De maand december staat meestal garant voor winterse gezelligheid en knusheid. Het vuurwerk tijdens Oud & Nieuw mag natuurlijk niet ontbreken. Helaas is dit voor veel huisdieren minder prettig. En niet alleen op Oudjaars-en Nieuwjaarsdag. Gedurende de hele maand december steken vuurwerkliefhebbers vaak her en der al vuurwerk af. Hierbij denken ze niet aan de honden die op dat moment in de buurt worden uitgelaten of de katten die daar toevallig rond lopen.
    Als u zich ook nu alweer zorgen maakt over hoe uw dier dit jaar de maand moet doorkomen zonder al te veel angst voor het vuurwerk, bel dan voor een afspraak naar Dierenkliniek Goeree Overflakkee. U kunt vragen naar het vuurwerkconsult. Er wordt getracht tijdens dit consult een op maat gemaakt plan gemaakt om uw dier zonder stress de feestdagen door te laten komen. Informatie 0187-482897 of kijk op www.dierenkliniekgo.nl

    Bron:http://www.deweekkrant.nl/artikel/20..._dieren_kweken

  2. #2
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Spamspamspam.

  3. #3
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    GEDRAG van de eigenaar zorgt voor angst bij de dieren

  4. Deze 3 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid HypeZ's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 november 2012
    Berichten
    82
    Thanks
    8
    133 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    GEDRAG van de eigenaar zorgt voor angst bij de dieren
    Wat je nu zegt is niet helemaal waar. Bij sommige mensen/dieren speelt dit wel mee, maar ook onze hond is als de dood voor vuurwerk terwijl wij ieder jaar gewoon O&N vieren en de hond hier ook mee opgegroeid is. Het heeft in ons geval eerder te maken met een stuk angst voor harde geluiden uit diverse richtingen die ze niet kan peilen.

  6. #5
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Er zijn altijd uitzonderingen maar de meeste problemen komen toch door de eigenaren bv bij onweer de hond bij je roepen hoe vaak gebeurd dit niet ach kom maar op de bank bijt baasie oh doe maar rustig,hiermee leer je de hond al dat er iets is als het donderd hiermee begint het probleem al.

  7. Deze 2 gebruikers waarderen chappie voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Misschien ook wel handig als Arno Bonte daar een consult aanvraagt.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  9. Deze 2 gebruikers waarderen kwintos voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Mijn katten zijn ook doods bang maar dan pas met 12 uur snachts als iedereen aan het stoken gaat,laatste jaren hou ik ze op mn slaapkamer met oud/nieuw ,daar is het donker en hou dan tv aan om vuurwerk geluiden te verzachten

  11. #8
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    GEDRAG van de eigenaar zorgt voor angst bij de dieren
    Mijn katten zijn er net zo rustig onder als ik. Zitten zelfs in de vensterbank te kijken.

  12. Deze gebruiker waardeert Richardus voor het bericht:


  13. #9
    Super Moderator arviidd's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    3.557
    Thanks
    9.227
    3.546 waarderingen in 1.464 posts
    Bij mij lopen 3 katten in huis ze vinden het geweldig. Vorig jaar keek ik naast me zat er 1 buiten was niet de bedoeling maar die zat naast me en keek gewoon rustig met me mee de lucht in. Toen er een grond vuurwerk werd afgestoken probeerde hij het zelfs te pakken nou dat moeten we niet hebben dus probeer ze toch binnen te houden maar dan zitten ze de heledag/avond in de vensterbank te kijken.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  14. Deze gebruiker waardeert arviidd voor het bericht:


  15. #10
    VWC-Lid Thunderboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2006
    Berichten
    2.515
    Thanks
    4.155
    5.068 waarderingen in 1.516 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    GEDRAG van de eigenaar zorgt voor angst bij de dieren
    Mee eens, o.a dit soort gedrag:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
    laatste jaren hou ik ze op mn slaapkamer met oud/nieuw ,daar is het donker en hou dan tv aan om vuurwerk geluiden te verzachten
    Je maakt eigenlijk, zonder dat je het zelf beseft en goed bedoeld, je huisdieren nog veel angstiger dan nodig is. Nu zitten ze ineens in een redelijk vreemde ruimte, waar ze niet uitkunnen, waar het donker is, jij niet bent, etc etc.

    Ik ben van mening dat je als liefhebber van vuurwerk wel tot dege je huisdieren kunt trainen hierop, mits je hier dan wel gelijk mee begint vanaf pup.
    Pak het beestje op schoot, zet een dikke show of mascleta aan en bestudeer de reactie van je huisdier. Hoe vaker je dit doet, hoe meer dat ze zullen wennen aan deze beelden en geluiden, plus ze zien dat de baas geniet dus het zal wel goed zijn.

    Later kun je dit uitbreiden door bv op de 31ste overdag een aantal keren te gaan wandelen.
    Ok, met katten gaat dit wat lastiger, maar ook die kun je goed trainen zodat ze lekker voor de raam liggen snachts als het oorlog is buiten.

  16. Deze 3 gebruikers waarderen Thunderboy voor het bericht:


  17. #11
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    Bij honden ligt het meestal vrij simpel... Natuurlijk is het logisch dat een pup zal schrikken van de eerste paar knallen die het beestje meemaakt. Alleen als jij, zijn baasje, het beesie dan gaat troosten dan denkt je pup dat je er zelf ook bang van bent. En als je hond denkt dat zijn baas er bang van is dan moet het in zijn ogen wel heel gevaarlijk zijn.
    Dus als je een hond neemt en deze gaat als pup lopen piepen en janken bij vuurwerk dan moet je dit gewoon negeren.

    Teveel mensen behandelen hun dieren alsof het mensen zijn en dan krijg je dat ze bang worden van vuurwerk (of soms nog erger, dat ze vals worden maar dat is een andere discussie)

    Er zijn ook pillen op de markt die je je hond kunt geven die het beestje lichamelijk versuffen maar ik kan me niet voorstellen dat dat goed is voor de mentale staat van het diertje. Door die troep kan je hond niet meer normaal reageren maar hij maakt alles wel nog gewoon mee, dat lijkt me nog veel enger voor dat beestje...

    Katten zijn alleen wel veel moeilijker te "trainen". ik houd m'n katten met oud&nieuw daarom altijd gewoon een nachtje binnen, ze liggen dan gewoon op de raampost te maffen, niets aan de hand.

  18. Deze 3 gebruikers waarderen -Ghost- voor het bericht:


  19. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    ik word een beetje beu van deze berichten, mijn honden zijn des te doods voor onweer. Dit komt vaker voor dan 1 x per jaar een oud en nieuw feest en ook tegen onweer kan je vrijwel weinig tot niks tegen doen. Ik snap de berichten niet meer hoor, waarom altijd negatief?

  20. #13
    VWC-Lid FireworkAddicted's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2010
    Locatie
    VWC
    Berichten
    699
    Thanks
    5
    211 waarderingen in 128 posts
    Ja triest he. Snap ook niet.
    Een bliksemknal is soms wel 10x harder dan een lawinepijl :P
    Neem het ervan!

  21. Deze gebruiker waardeert FireworkAddicted voor het bericht:


  22. #14
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Mijn labrador rent achter het vuurwerk aan als ik hem niet tegen hou. Is totaal niet bang voor vuurwerk. Ik heb hem als pup ook uitgelaten tijdens en tussen het vuurwerk. Gewoon negeren is het beste en niet te veel aandacht geven.

  23. #15
    VWC-Lid Tunderking's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 september 2013
    Berichten
    654
    Thanks
    512
    325 waarderingen in 150 posts
    Als hobby kweek ik vogel ( tropische vogels naam is gouldamadines als jullie dat willen weten) ze zitten gewoon in de schuur en op 31 december hadden 2 koppels eitjes en je Merken niks aan ze dus vogels zijn niet bang voor vuurwerk

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •