Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    VWC-Lid Rocket-freak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    87
    Thanks
    26
    233 waarderingen in 50 posts

    Demontabel pijlenrek van Rocket-Freak.

    In 2010 mocht ik op mijn oude school beginnen aan een ''vrije'' opdracht bij het vak houtbewerking. Gezien mijn goede contact met de docent voor bovengenoemde les heb ik het idee op tafel gegooid om een eigen pijlenrek voor meerdere jaren gebruik te ontwerpen. Technisch tekenen kon ik goed, maar enkel met pen en papier, dus geen ingewikkelde 3D modellen van een rek, nee gewoon een ontwerp gemaakt op een A4tje en vervolgens de boel gefabriceerd.

    Iedereen kan een rek zoals deze in principe bouwen. Het enige wat je nodig hebt is het volgende:

    Hout
    Nog meer hout
    Ruw kippengaas
    nietpistool(vastnieten gaas)
    Platen van, het liefst roestvrijstaal. (zie onderkant rek)
    Moeren/bouten (Liefst vleugelmoeren zodat handmatig aandraaien geen probleem is)
    Voor de delen welke niet demontabel hoeven te zijn enkele spijkers of schroeven zodat het rek niet van ellende uit elkaar valt.

    Rek gaat nu zijn vierde jaarwisseling meemaken en doet nog prima waar ik het voor gebouwd heb.

    Dit ziet er dan zo uit.

    Gedemonteerd

    Naam: 3.jpg
Bekeken: 172
Grootte: 150,4 KB


    Opgebouwd

    Naam: 1.jpg
Bekeken: 164
Grootte: 144,7 KB

    Bij elkaar gehouden met(vleugel) moer/boutverbindingen.

    Naam: 2.jpg
Bekeken: 181
Grootte: 155,4 KB


    Naam: 4.jpg
Bekeken: 177
Grootte: 158,6 KB
    Laatst gewijzigd door Rocket-freak; 19 november 2013 om 16:00

  2. Deze 9 gebruikers waarderen Rocket-freak voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid Pauls's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 april 2008
    Berichten
    223
    Thanks
    46
    148 waarderingen in 66 posts
    Ziet er leuk uit, ook grappig dat je hem al zo lang gebruikt, meestal worden zulke rekken gemaakt voor een jaartje. Ook bijna geen 'aanslag' van de pijlen te zien.

    Ook wel eens gebruikt voor een echt 'pijlenproject' door bijvoorbeeld sterretjes over het ijzerdraad te leggen en de pijlen er dan in te steken?

    Je doet je naam eer aan in ieder geval ;-)

  4. Deze 3 gebruikers waarderen Pauls voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid Rocket-freak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    87
    Thanks
    26
    233 waarderingen in 50 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pauls Bekijk bericht
    Ziet er leuk uit, ook grappig dat je hem al zo lang gebruikt, meestal worden zulke rekken gemaakt voor een jaartje. Ook bijna geen 'aanslag' van de pijlen te zien.
    Aanslag is wel aanwezig, maar het maakt verder weinig schade aan het rek zelf.

    Naam: 1.jpg
Bekeken: 136
Grootte: 129,5 KB

    Naam: 2.jpg
Bekeken: 125
Grootte: 126,7 KB

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pauls Bekijk bericht
    Ook wel eens gebruikt voor een echt 'pijlenproject' door bijvoorbeeld sterretjes over het ijzerdraad te leggen en de pijlen er dan in te steken?

    Je doet je naam eer aan in ieder geval ;-)
    Dit staat nog in de planning, enkel gaat het meeste budget op naar cakes, Mogelijk dat ik dit jaar een klein project de lucht in schiet met bovenstaande techniek. Het zit in ieder geval al een aantal jaar in de planning.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •