Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Hoeveel members dragen een vuurwerkbril ?

Aantal stemmers
276. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Ja, ik draag een vuurwerkbril !

    182 65,94%
  • Nee, ik draag geen vuurwerkbril !

    94 34,06%
Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 121
  1. #61
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Ik zit er toch wel aan te denken een veiligheidsbril op sterkte aan te schaffen ik zat te denken aan de volgende.
    http://www.bolle-safety.nl/brillen-p...ker-tracker-rx.
    heb ze inmiddels een email gestuurde waar deze te koop zijn.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Ja, ik draag een vuurwerkbril, maar enkel tijdens het primen van de cakes voor de e-match en het plaatsen van deze e-matches, het opbouwen van de vuurwerk show s'vonds en tijdens het scherpstellen van het schietsysteem wanneer ik in het veld loop.

    Overdag schiet ik carbit en steek in eigenlijk nauwelijks vuurwerk af. evenals de rest van de aanwezigen. Oordoppen daarentegen draag ik wel weer overdag.

  3. #63
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Vooral vanwege al die gipsbommen en de vele mensen die shocks over de grond schieten denk ik dat een vuurwerkbril absoluut geen overbodige luxe is. Het is een veilig gevoel, dat alleen is het al waard eigenlijk.

  4. Deze gebruiker waardeert Dinkydau voor het bericht:


  5. #64
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Nee, ik draag geen vuurwerkbril.

    Normaal draag ik een gewone bril. Jaarwisseling 2011 op 2012 heb ik echter iets in mijn gezicht gekregen, waardoor mijn bril glas links eruit lag. Eerder dit jaar ben ik op zoek gegaan naar vervanging en ben ik terecht gekomen op de site van Hans Anders.

    Via Hans Anders heb ik een veiligheidsbril op sterkte laten maken. Kost iets meer dan 90,- euro, maar dan heb je wel een veiligheidsbril op sterkte. Kwestie van sterkte op laten meten en montuur uitkiezen. Productietijd was twee weken.

    Ideaal voor degenen die normaal een bril op sterkte dragen. Als je normale bril kapot is, heb je altijd een reservebril haha.

    Vanaf komend jaar dus een veiligheidsbril op sterkte voor mij.

  6. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


  7. #65
    VWC-Lid Ronald.olijmph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2013
    Locatie
    veiligheid voor alles
    Berichten
    114
    Thanks
    86
    198 waarderingen in 66 posts
    Vuurwerk bril draag ik zeker.

    Vorig jaar heeft een van mijn buren die geen bril droeg een brandend stukje van een 100 000 klapper
    bijna in zijn oog gehad.De volgende dag was pas echt te zien hoe gevaarlijk dat was.Dus denk wel twee keer na om zonder bril af te steken.
    Mijn kinderen doen ze ook zeker op anders mogen ze direct naar binnen.
    Ik heb zelfs aan mijn bezoek gedacht, familie,kinderen en vrienden die op bezoek komen om de jaars wisseling bij mij te vieren. ik heb er nu vier maar de rest kan ik ophalen bij de bestelling van mijn vuurwerk.

    VUURWERK KAN NIET WACHTEN TOT IK HET OP MAG HALEN.

    de vier brillen liggen klaar.

    Naam: IMG_4884.jpg
Bekeken: 115
Grootte: 201,0 KB
    Vuurwerk<< THE WORLD IS YOURS >>Vuurwerk

  8. Deze 2 gebruikers waarderen Ronald.olijmph voor het bericht:


  9. #66
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Ja ik draag er sinds vorig jaar altijd eentje. In de jaren daarvoor deed ik het af en toe, meestal rond twaalven en dat was het. Echter heb ik hem vorig jaar de hele tijd opgehad en dat blijf ik volhouden. Het is niet alleen goed voor jezelf maar ook voor andere, je hebt namelijk als oudere en ook als freak een voorbeeld functie. Wanneer kinderen zien dat de grotere mensen ook een vuurwerkbril dragen dan zullen zij ook een dragen wanneer het hun op een goede manier wordt aangeboden.
    "I came in like a crackling ball."

  10. #67
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    10 januari 2006
    Berichten
    107
    Thanks
    139
    78 waarderingen in 47 posts
    Ik ga dit jaar ook een VW bril dragen.
    Het lijkt wel met ieder jaar dat ik ouder wordt dat ik steeds meer de gevaren begin in te zien.
    Ben zelf ooit eens door een stuk betoniet geraakt op mijn been en ik kan je vertellen, dat was geen pretje.
    Dikke bloeduitstorting voor de 2 weken daar na, moet je na gaan als dat in je oog komt..

    Tevens ook mee gemaakt tijdens 1999/2000 dat een Steel Hawk pijl niet de lucht in ging door een productiefout, toen deze knalde kwam er een brandende ster ongeveer 1 CM boven het oog van een vriend van mijn ouders. hierdoor was hij tijdelijk blind aan dat ook en moest hij met spoed naar het ziekenhuis. Gelukkig geen blijvende schade op gelopen maar het scheelde letterlijk maar een haar.
    Laatst gewijzigd door maxman; 25 november 2013 om 14:04

  11. #68
    VWC-Lid Ronald.olijmph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 augustus 2013
    Locatie
    veiligheid voor alles
    Berichten
    114
    Thanks
    86
    198 waarderingen in 66 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxman Bekijk bericht
    Ik ga dit jaar ook een VW bril dragen.
    Het lijkt wel met ieder jaar dat ik ouder wordt dat ik steeds meer de gevaren begin in te zien.
    Ben zelf ooit eens door een stuk betoniet geraakt op mijn been en ik kan je vertellen, dat was geen pretje.
    Dikke bloeduitstorting voor de 2 weken daar na, moet je na gaan als dat in je oog komt..
    Gelijk heb je.Toen ik jong was zag ik ook de gevaren er niet van in,
    maar dat is denk ik voor de meeste jongeren.
    Als je ouder word en kinderen hebt denk je wel twee keer na,dan hebt je trouwen een voorbeeld functie.
    Zelfs als de kinderen van de buren geen bril hebben wil ik dat ze meer afstand nemen.

    Iedereen mag mee genieten van mijn vuurwerk maar op gepaste afstand.

    GENIETEN DOE JE MET VUURWERK
    Vuurwerk<< THE WORLD IS YOURS >>Vuurwerk

  12. Deze gebruiker waardeert Ronald.olijmph voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    Ik droeg 's avonds altijd een vuurwerkbril bij het schieten van mijn showtje en al het andere siervuurwerk.

    Vanaf dit jaar ga ik de hele dag een vuurwerkbril dragen. Ik heb vorig jaar iets in mijn oog gekregen misschien wat kruit bij het wrijven in mijn ogen en daar heb ik de hele avond een tranend oog van gehad. Het kan best iets geweest zijn wat niet met vuurwerk te maken had. Dat risico ga ik dit jaar niet lopen niet alleen voor een tranend oog maar ook voor alles wat met je ogen te maken heeft.

    Ik vond een vuurwerkbril altijd niet cool, maar het gaat niet om het 'stoer' zijn maar om je eigen veiligheid en die is me toch zeer belangrijk!

  14. Deze gebruiker waardeert YorickT voor het bericht:


  15. #70
    VWC-Lid ImmSamuel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2013
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    381
    Thanks
    335
    337 waarderingen in 137 posts
    Ik draag er zeker 1, wetende dat babypijltes mij om de oren vliegen in mijn straat, haha
    Zonder respect geen vuurwerk.

  16. #71
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 oktober 2012
    Berichten
    17
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Met de spullen die ik heb is het een grotere kans dat je je hand verliest, dan een oog. Nee dankje, ik neem wel voldoende afstand en blijf bij de irritante babypijtljes weg.

  17. #72
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    Ja ik wel. Mn ogen moeten nog lang mee en hoop nog heel wat oud en nieuw te vieren bij gezondheid!!

  18. #73
    VWC-Lid jonsdj's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 december 2006
    Berichten
    168
    Thanks
    166
    90 waarderingen in 27 posts
    Ik droeg tot 2 jaar terug ook nooit een bril. De reden denk ik, was dat je jong bent en er niet stil bij staat wat de risico's zijn . Maarja als je ouder wordt dan wordt je ook wijzer, want je hebt maar 1 paar ogen. Dus nu altijd een bril ook voor familie en mensen die meekijken.
    Wan bun nyun yari - Een gelukkig nieuwjaar

  19. #74
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2013
    Berichten
    77
    Thanks
    35
    83 waarderingen in 37 posts
    Sinds vorig jaar dragen wij ook veiligheidsbrillen. Wij hebben wel meteen wat luxere genomen, die zitten net even iets fijner en blijven perfect helder. Je ziet echt geen verschil met wanneer je er geen draagt.

    Wat voor ons echt een openbaring was, is dat je ongestoord naar de cakes kunt kijken. Geen zand, klei, beton, papier of wat dan ook meer in je ogen. Echt heel prettig. Voor ons vergroot het dragen van de bril het vuurwerkplezier, in plaats van er aan af te doen

    Voor de aanwezige kinderen hebben we het ook verplicht gesteld. Geen bril = niet naar buiten. Ik ben van plan om dit jaar de exemplaren die je overal bij krijgt uit te delen aan eventuele kinderen die zich bij de stookplaats ophouden. Je zult maar bij de buren moeten melden dat je hun kind hebt opgeblazen....

  20. #75
    VWC-Lid vegetto's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 november 2006
    Berichten
    543
    Thanks
    1.180
    824 waarderingen in 294 posts
    Zelf draag ik er geen 1, maar mijn dochter moet er van mij wel 1 dragen samen met oordopjes.
    The Only Thing To Fear Is Running Out Of Beer

Pagina 5 van 9 EersteEerste ... 34567 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •