Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts

    Bezoek Royal Fireworks 19 juni 2013

    De goedkeuring van het verslag heeft door vakanties en chinareizen even op zich laten wachten, maar hier is hij dan uiteindelijk alsnog! Het verslag van ons bezoek bij Royal Fireworks!

    Bezoek Royal Fireworks 19 juni 2013

    Woensdag 19 juni hadden Mike(Mattenfreak) en ik (Bassie1978) afgesproken om bij Royal op bezoek te gaan. Er was veel nieuws werd ons verteld, dus dat beloofd wederom een leuk bezoek te worden. Jozef verwelkomde ons al vanuit de tuin en we konden al direct aanschuiven bij de barbecue. Erg lekker om zo op importeursbezoek te gaan!
    Onder het genot van een sateetje en een glas cola konden we het gesprek beginnen.


    Evaluatie afgelopen jaar
    Afgelopen jaar is het aantal winkeliers die Royal in hun assortiment hadden wederom gestegen. Ook ziet Royal dat als een winkel slechts een gedeelte afneemt van de collectie, dit deel zich vanzelf uitbreid met de jaren. Een erg goed teken in deze tijden. Voor dit jaar hebben de eerste winkeliers zich inmiddels ook alweer gemeld.
    Alle nieuwe producten van afgelopen jaar zijn stuk voor stuk toppers gebleken. De gehele gate of heaven serie was zelfs geheel uitverkocht! Dit jaar zal deze daarom ook weer goed worden ingekocht.
    Afgelopen jaar is de China by night vernieuwd en heeft super gelopen. De ervaringen op de fora waren alleen maar positief te noemen. Ditzelfde geldt ook voor de single shots met gekleurde rook. Erg vernieuwd en ze hebben prima verkocht!
    Het cake assortiment “Garden of Eden” was niet aan te slepen en is overal zo goed als uitverkocht geweest. Wij denken zelf dat dit komt omdat deze cake juist op de winkeliersdemo’s zo goed presteerde en andere assortimenten toch net iets minder.
    De laat geïntroduceerde nieuwe Galaxy lijn heeft ondanks dat deze erg laat bekend werd, toch goed gelopen. In deze lijn zitten vernieuwende cakes met 25 gram per tube. Op het forum zijn ook goede ervaring hiermee te lezen. Mochten jullie nog niet bekend zijn met deze nieuwe lijn: check ze dan hier (http://forum.vuurwerkcrew.nl/forumdi...axy-Collection).

    Ook de demo eind september in Losser was een groot succes aldus Royal. De vele bezoekers zeiden genoeg en na de demo was het nog lang onrustig in Losser


    Ontwikkelingen komend jaar
    Dit jaar bestaat Royal Fireworks 5 jaar. Dit moet natuurlijk groots gevierd worden en dat zal ook zeker gebeuren.
    Qua winkeliers wil men dit jaar de sprong maken naar tenminste 50 winkels die de producten van Royal verkopen. Een mooi doel moeten we zeggen!

    Verder heeft de website van Royal (http://www.royalfireworks.nl/) een mooi nieuw jasje gekregen en de eerste glimpen van het nieuwe seizoen waren al te zien door de nieuwe labels van de Royal Garden en de Red factory lijn.

    Dit jaar zullen er in ieder geval 9 nieuwe producten komen die zullen worden opgenomen in de verschillende lijnen. De meeste namen zijn reeds op het forum bekend gemaakt en deze zijn:
    Whistle Blower
    Sky Palms
    Free Style
    Lucky Angels
    Flowers World
    Confusion
    Earth Move
    Gate of Heaven 4

    Nog wat nieuwtjes:

    Horizon of Holland
    Royal Artillery
    Royal celebration box


    De Whislte Blower is een cake met 3 steps whistle to salute. Wij hebben het filmpje al mogen zien en dat beloofd erg veel goeds! Verder zal de Gate of Heaven serie worden uitgebreid met een 49 schots cake. (Gate of heaven 4)
    Verder zullen er enkele nieuwe waaiercakes komen dit jaar waaronder een erg dikke crackling waaier. Deze cake is trouwens gemaakt naar aanleiding van het tips voor cakes topic. Ook zal er na het succes van de Garden of Eden een nieuwe combinatiebox komen naast de Garden of Eden.
    Maar niet alleen zullen er vernieuwingen plaatsvinden in de cakes, er zullen ook twee soorten single shots op de markt komen. Verder zullen er nog twee nieuwe vuurwerkpakketten komen. Al met al dus een grote uitbreiding qua diversiteit.

    Omdat Royal dit jaar 5 jaar bestaat komt Royal ook met een jubileumbox. Deze box zal in totaal 196 schoten bevatten en maar liefst 2 kilo kruit! Met dit product zal een jubileumactie komen. Hoe of wat maken wij nog even niet bekend! Maar houd in ieder geval het Royal topic in de gaten.

    Afgelopen jaar kwam Royal met de single shot met rook. Dat was een succes, let ook op dit jaar waar men mee komt, in een later stadium zal dit bekend worden gemaakt. Er zal wel afscheid genomen worden van een deel van de Fu collectie. Men wil deze collectie volledig in kooi gaan brengen. Er zal daarom afscheid genomen worden van de zwarte wikkels. Enkele toppers zullen natuurlijk wel worden opgenomen in de blauwe Fu-lijn en terugkomen in kooi.

    De jaarlijkse demo zal, zoals reeds genoemd op het forum, plaatsvinden op 5 Oktober en 16 November in Enschede. In het kader van het 5 jarig bestaan zal Royal natuurlijk weer de toon willen zetten voor het nieuwe seizoen. Wij zijn in ieder geval al erg benieuwd!


    Vragen van de leden
    Met dit verslag zijn bijna alle vragen beantwoord. Enkele nog niet:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tjopper Bekijk bericht
    Wat gaan jullie doen als de doorlontcakeboxen niet meer mogen?
    Gaan jullie deze dan verkopen onder een andere naam? Want met reserve lont en allemaal in een doos gestopt zijn wij natuurlijk ook niet gek.
    Dus als er een verbod komt op cakes als garden of eden, gaan jullie hier dan een leuke variant op verzinnen?
    greetzz
    Doorlonten is verboden en mag dus niet. Wij bieden assortimenten aan in 1 doos met reserve lont, zoals de CE dit ook voorschrijft.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Hoe denkt Royal over het idee dat ik eerder gepost heb m.b.t. een nieuwe fontein?
    Het omgekeerde druppeleffect (t/m 15 sec) aan het begin van de fontein gebruiken in een fontein.
    Eventueel overgaand in crackling of goudfontein met blink.

    Dit product van Weco is net iets meer dan 100 gram. Dus met de helft van dit product kan je een zeer leuke fontein neerzetten. Zorg dat de prijs 5,- is (gelijkend aan de Thiera uit China Red) en je hebt een uitbreiding voor je FU lijn. En er is een afzetmarkt voor.
    In de pakketten zullen ook nieuwe fonteinen komen. Verder heeft Royal al twee goede fonteinen. Een verdere uitbreiding hierop zal komend jaar dus niet plaatsvinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Beste Jeroen.
    Verder heb ik nog 1 brandende vraag.
    Uw bursten bij uw nieuwe cake's zijn erg hard en zeer fijn., echter worden er regelmatig stars dood geslagen of willen niet branden door deze erg heftige burst.
    Wat wil of gaat royal daar aan doen in de toekomst? of beter gaat Royal daar wat aan doen?

    MVG Remco
    Zoals ook al genoemd op het forum is men zeker bezig om de burst te perfectioneren samen met het effect. Een cake zoals de Kinetika bevat eigenlijk net iets teveel burst waadoor het effect niet helemaal mooi uit de verf komt. Dit zal worden hersteld. Voor de al genoemde nieuwe crackling waaier is er ook net wat minder burst gebruikt. Hierdoor komen de effecten juist beter uit de verf! Wij van vuurwerkcrew hebben ook het verschil in effect in combinatie met aantal gram burst in actie gezien. Dit is inderdaad een wereld van verschil in de effecten wat je dan ziet!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elburgersc Bekijk bericht
    Mijn vraag is dan ook komt er nog een mooi assortiment met 25 shots a la China by night wat in mijn ogen prachtig is verbeterd en ben ook benieuwd of er ook nog een bak a la Garden of Eden word gelanceerd door jullie. Word er ook nog iets gedaan apart voor de freaks bijv een freaksdag, dat zou leuk zijn. Verder wens ik Jeroen en team veel succes dit jaar en verras ons maar... Royal is top!!
    Iedereen is welkom op de demodag op 5 oktober en 16 november in Enschede. (uitleg over de demo volgt nog) Verder zal er volgend jaar weer een workshop worden georganiseerd. Voor wat betreft een 25 schots versie van het China by Night assortiment heeft dit zeker de aandacht van Royal. Men is er voor dit jaar echter niet mee bezig.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    Vraagje; hoe kon het dat de Silver Willow opeens fanshape was en niet z-shape? Was dit de bedoeling of een productiefout? Indien de bedoeling, heb ik dat gemist in de communicatie van jullie kant, dus vermoed ik geen opzet? Wordt die cake weer net als het gouden broertje weer gewoon z-shape? Daarop voortbordurend; zou het een idee zijn jaartallen op de labels te vermelden, zodat we weten welke editie we in handen hebben?
    Dank!
    Dat de Silver Willow nu opeens fanshape was, is in onderzoek. De Silver Willow hoort gewoon z-shape te zijn. Op de cakes staan trouwens altijd de jaartallen vermeld.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RemcoS Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk ook een vraagje aan Royal fireworks, is het mogelijk om ergens dit jaar een bezoek te brengen aan de importeur voor de leden van vwc?
    Ik weet dat er elk jaar een aantal afgevaardigde van vwc een bezoek aan div. Importeurs brengt, maar persoonlijk lijkt het mij ook wel eens interessant om een bezoek aan te brengen.
    Hier is men niet mee bezig. Wel zal er volgend jaar een wederom een workshop worden gehouden zodat men alle kans heeft om in gesprek te komen.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PYROMANIAC 1975 Bekijk bericht
    Zou het mogelijk zijn om een combibox te maken met 4 a 5 verschillende Fire flowers?
    Fire flower was een topper.
    Dus 5 soorten in een showbox is meesterlijk
    Hier is men niet mee bezig, maar wie weet in de toekomst?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ischa Bekijk bericht
    Gaat Royal wat doen met de budgetmarkt voor 16 shots 25 gram cake voor max 25 euro.
    Het afgelopen jaar heb ik genoten van de Galaxy lijn.
    Schitterende cakes maar toch wel pittig geprijsd.
    Neemt niet weg dat ze het waard waren.
    En komt er eventueel een assortiment met 25 grammers?
    China by night Xl zullen we maar zeggen
    Ook ben ik benieuwd of jullie knaller goed ontvangen is door jullie zelf en of jullie daar een uitbreiding in gaan maken of gaan doorontwikkelen.
    Komt er eventueel een goed singleshotpakket op de markt
    (50 gram) van jullie kant.
    Een wat mij betreft open markt voor elke importeur...
    Nee, wel komt er een uitbreiding in de Gate of Heaven serie (met nummer 4) en zal het Galaxy assortiment worden uitgebreid met nieuwe cake’s bijvoorbeeld: de Sky Palms.
    Met een assortiment van 25 grammers is Royal niet mee bezig. We lis de knaller goed ontvangen en deze zal zeker wederom geproduceerd worden. Er zal ook geen single shot pakket komen, wel zullen er losse single shots op de markt komen zoals al eerder genoemd in het verslag.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vwjent Bekijk bericht
    In het topic Royal fireworks op naar het succes van 2013 vroegen jullie aan ons of wij ideeën naar jullie toe wouden sturen, mijn vraag wat is hieruit gekomen?
    Er is zeker wat gedaan met de ideeën. De reeds genoemde crackling waaier is daar een goed voorbeeld van. Verder zou ik je dit jaar maar laten verassen door de nieuwe producten waarmee Royal komt.

    Tot zover het verslag. Ik wil nog bij deze Royal Fireworks hartelijk bedanken voor de gastvrijheid en de hartelijke ontvangst! En we zien nu al uit naar de demo om de nieuwe producten live te mogen aanschouwen.

  2. Deze 23 gebruikers waarderen bassie1978 voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    JAAAAAAAAAAA eindelijk Bedankt!!!
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  4. Deze gebruiker waardeert Stefan Works voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid smeinkie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 december 2010
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    239
    Thanks
    159
    227 waarderingen in 123 posts
    Heerlijk verslag om te lezen!! Het was even wachten, maar het is meer dan de moeite waard.
    Bedankt!

  6. Deze gebruiker waardeert smeinkie voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Mooi verslag en erg duidelijke standpunten.
    Ik ben wel heel nieuwsgierig naar deze jubileum box dit schijnt een pareltje te worden.
    075 zaantjee

  8. Deze gebruiker waardeert k0enn voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Leuk verslag leest lekker weg weer.Kijk erg uit naar Royal is me afgelopen jaar erg goed bevallen allemaal.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  10. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:


  11. #6
    VWC-Lid elburgersc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2010
    Berichten
    2.634
    Thanks
    2
    1.430 waarderingen in 833 posts
    T was het wachten waard en een mooi verslag! Moet zeggen dat Royal toch wel 1 van mn grote favorieten is en ik kijk zeer uit naar de demo 5 Oktober waar we alle nieuwe artikelen kunnen bewonderen. Heb er zin in...

  12. Deze gebruiker waardeert elburgersc voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Duidelijk verslag en de vragen ook zeer aandachtig en duidelijk beandwoordt door Royal.
    Ik vind het tof dat jullie na de verschillende typen burst hebben gekeken.
    Zal me benieuwen hoe de nieuwe producten dit jaar uit de verf komen.
    Het belooft iig veel goeds!

    Mijn complimenten.

  14. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Helder verslag, bedankt heren!
    Raaddebom.nl

  16. Deze gebruiker waardeert smilli voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.736
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Zeer helder en intresant verslag, Top weer Bastiaan en Mike!
    Light some fireworks, and see who answers.

  18. Deze gebruiker waardeert skyrider voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 december 2010
    Berichten
    630
    Thanks
    571
    679 waarderingen in 219 posts
    Leuk om te lezen. Leest lekker weg

  20. Deze gebruiker waardeert Sh0ck voor het bericht:


  21. #11
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Bedankt voor het duidelijke verslag Bas, top.
    Royal is goed bezig geweest zo te zien.
    De verwachtingen zijn hier dan ook hoog.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  22. Deze gebruiker waardeert omepje voor het bericht:


  23. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Zeer helder verslag. Netjes.

  24. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •