Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 35
  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Wetgeving Zwitserland

    De wetgeving van Zwitserland m.b.t. het vuurwerk.

    Wanneer mag je afsteken:
    Het hele jaar buiten de stedelijke gebieden met goedkeuring van de burgemeester, anders op 01 Augustus en 31 December.

    Verkoop:
    Gedurende het gehele jaar (hangt van het kanton af sommige mag het gehele jaar worden gekocht/verkocht en in andere kantons een dag voor 01 Augustus en 31 December)

    Klasses:
    Klasse 1: Schetsartikelen e.d. Pyrotechnisch niet meer dan 3 gram stoffen. Voor gebruik in huizen en gebouwen.

    Klasse 2: Kleinvuurwerk. Voor buiten gebruik. Maximum kaliber is 50mm en maximum inhoud van dit vuurwerk bedraagt 75gram (met uitzondering van vulkanen, bengaals vuur en fontijnen).

    Klasse 3: Middel- en grootvuurwerk. Pyrotechnisch mag er maximaal 500 gram stoffen in deze producten zitten (uitgezonderd fontijnen, vulkanen en bengaals vuur). Het totaalgewicht van deze zaken mag echter onder bovenstaande beperkingen niet meer dan 1500 gram in totaal bedragen (2000 gram voor fontijnen). Voor deze klasse moet je 18 jaar of ouder zijn en de verkoper moet je “geschikt†vinden voor dit vuurwerk.

    Klasse 4: Al het spektakelvuurwerk wat buiten de klasses 1 tot en met 3 valt met bijzonder hoog gevaar, dit is enkel te koop voor mensen met de kennis van zaken en word enkel met uitzondering verkocht (ook hiervoor moet getekend worden).

    Overige Regels:
    Er mag geen knallend grondvuurwerk verkocht worden wat groter is als een ladycracker mat (lengte hoogstens 2,2 centimeter en hoogte maximaal 0,3 centimeter)

    Veiligheidsafstanden:
    Kaliber | Afstand A | Afstand B | Afstand C
    75mm | 40 meter | 60 meter | 100 meter
    100mm | 50 meter | 80 meter | 100 meter
    125mm | 60 meter | 90 meter | 120 meter
    150mm | 90 meter | 140 meter | 150 meter
    200mm | 100 meter | 150 meter | 180 meter

    Afstand A: Beschermde schietplaats (bijv. Ponton)
    Afstand B: Onbeschermde schietplaats (bijv. Plein)
    Afstand C: Normale veiligheidsafstand met min.gevaar


    Wetten:
    Pyrotechnische wetten van 1977 staan op www.feuerwerk.org . Sinds 2003 word op al het nieuw en bestaand vuurwerk test uitgevoerd om zo de betrouwbaarheid te verhogen (champion raketten van lünig mochten niet meer verkocht worden in verband met plastiken dop en nu worden soortgelijke raketten met piepschuim koppen verkocht).

    Winkels:
    Enkele populaire vuurwerksites zijn:
    www.feuerwerk-pur.ch
    www.feuerwerksshop.ch
    www.fortura.ch



    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

    Wij danken Feuerwerk voor deze informatie.
    Laatst gewijzigd door Feuerwerk; 14 augustus 2007 om 23:44

  2. #2
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Toevoeging: in december steekt men overigens niet zo veel vuurwerk af als met 1 augustug. Dit in verband met lawinegevaar.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Caserta
    Berichten
    139
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Ik heb nog 3 toevoegingen aan dit topic

    1.) Er is in princiepe geen een wet die zegt dat je niet hoger dan 6'' mag kopen in Zwitserland, het is dus theoretisch gezien mogelijk dat je een 16'' bom als particulier kan kopen.
    Enkel doen de meeste winkels dat niet, als je bekende bent van de desbetreffende verkoper dan zul je wel grote bommen meekrijgen.

    2.) Het fabeltje van je zult Spektakelvuurwerk meekrijgen als je eruit ziet alsof je om kan gaan met Spektakelvuurwerk is niets van waar, dit kun je namelijk niet aan iemand zien!
    Ik heb dit aan mijn vriend uit Zwitserland gevraagd en die gaf een voorbeeld:
    Als bv een klant 100 bommen koopt maar geen buizen dan geven ze je niets mee omdat dat onverantwoord is, maar anders krijg jij gewoon Spektakelvuurwerk mee.

    3.) Verder sprak ik ook met hem over het smokkelen van vuurwerk de grens over, hij adviseerde iedereen die dit wou doen dit NIET TE DOEN!
    Ik heb vorig jaar ENORM VEEL geluk gehad dat ik niet gepakt ben, en dat niet iedereen dit geluk zou hebben!
    Hij vertelde me dat bijna alle nederlanders worden aangehouden aan de grens en gecontroleerd worden, en zeker als het jonge mensen zijn i.v.b met smokkel en drugs activiteiten.
    Ik zal dan ook nooit meer ook 1 iets meer over de grens proberen mee te nemen, en raad dit andere mensen ook aan dit niet te doen, alhoewel het erg verleiderlijk is met dat prachtige spul maar laat het! Het is het niet waard want de straffen in Zwitserland/Duitsland zijn niet mis kwa dat soort actviteiten!
    Steek het lekker op 1 Augustus af

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Toevoeging: in december steekt men overigens niet zo veel vuurwerk af als met 1 augustug. Dit in verband met lawinegevaar.
    Om ongeveer een indicatie te geven wordt op 1 Augustus 80% Vuurwerk afgestoken dan op Oud en Nieuw wat maar 20% is, nogal groot verschil

    Groeten,
    Silberblitz
    Laatst gewijzigd door Silberblitz; 30 augustus 2007 om 03:58

  4. Deze gebruiker waardeert Silberblitz voor het bericht:


  5. #4
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Deze informatie is ook al te vinden in het topic waar men over de winkels in Zwitserland discusieërd:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=1777

    Dus het is raadzaam eerst het topic van de link door te lezen en vervolgens de bovenstaande (zwart/wit) informatie nog eens goed door te lezen

    Deze topics zijn enkel bedoeld om de regels in zwart-op-wit weer te geven. In topics met informatie over winkels of oud/nieuw topics daar vind men voornamelijk meer inside informatie en "weetjes"
    Laatst gewijzigd door Feuerwerk; 30 augustus 2007 om 09:55
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 januari 2006
    Berichten
    7
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik zat in het Italiaans sprekende gedeelte van Zwitserland en de verkoper zei dat het geen probleem was als je 5 kilo of minder vuurwerk meenam naar Italie.

  7. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 juni 2008
    Berichten
    10
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Kan je er nou wel de cobra 1 kopen daar want lees op youtube nu dat dat daar wel mogelijk schijnt te zijn.

  8. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 oktober 2006
    Berichten
    238
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silberblitz Bekijk bericht
    Ik heb nog 3 toevoegingen aan dit topic

    1.) Er is in princiepe geen een wet die zegt dat je niet hoger dan 6'' mag kopen in Zwitserland, het is dus theoretisch gezien mogelijk dat je een 16'' bom als particulier kan kopen.
    Enkel doen de meeste winkels dat niet, als je bekende bent van de desbetreffende verkoper dan zul je wel grote bommen meekrijgen.

    2.) Het fabeltje van je zult Spektakelvuurwerk meekrijgen als je eruit ziet alsof je om kan gaan met Spektakelvuurwerk is niets van waar, dit kun je namelijk niet aan iemand zien!
    Ik heb dit aan mijn vriend uit Zwitserland gevraagd en die gaf een voorbeeld:
    Als bv een klant 100 bommen koopt maar geen buizen dan geven ze je niets mee omdat dat onverantwoord is, maar anders krijg jij gewoon Spektakelvuurwerk mee.

    3.) Verder sprak ik ook met hem over het smokkelen van vuurwerk de grens over, hij adviseerde iedereen die dit wou doen dit NIET TE DOEN!
    Ik heb vorig jaar ENORM VEEL geluk gehad dat ik niet gepakt ben, en dat niet iedereen dit geluk zou hebben!
    Hij vertelde me dat bijna alle nederlanders worden aangehouden aan de grens en gecontroleerd worden, en zeker als het jonge mensen zijn i.v.b met smokkel en drugs activiteiten.
    Ik zal dan ook nooit meer ook 1 iets meer over de grens proberen mee te nemen, en raad dit andere mensen ook aan dit niet te doen, alhoewel het erg verleiderlijk is met dat prachtige spul maar laat het! Het is het niet waard want de straffen in Zwitserland/Duitsland zijn niet mis kwa dat soort actviteiten!
    Steek het lekker op 1 Augustus af



    Om ongeveer een indicatie te geven wordt op 1 Augustus 80% Vuurwerk afgestoken dan op Oud en Nieuw wat maar 20% is, nogal groot verschil

    Groeten,
    Silberblitz


    Is die controle ook bij de grens met Frankrijk. En ik hoorde vanmiddag van een collega. Dat de leeftijd voor de verkoop van vuurwerk verhoogd was naar 21 jaar.


    Edit: Ik lees hier iets. http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...110942-439.art


    Dus er zijn geen grens controles meer bij de grens van zwitserland ?? als ik het goed lees.
    Laatst gewijzigd door MC_MH; 19 februari 2009 om 22:29
    Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

  9. #8
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Ook al zouden er geen controles bij de zwitserse grens zijn ik zou toch oppassen!

    Vorig jaar toen wij naar national feiertag gingen werden we zoon 40 kilometer voor de zwitserse grens aangehouden door een Autobahnpolizei in burger!
    3 Politieagenten in burger hebben ons grondig gefouileerd en de hele auto zoon beetje ondersteboven gekeerd om maar wat te kunnen vinden!
    Zelfs alle cd hoesjes werden geopend en alle tassen inclusief toilet tassen werden grondig doorzocht!
    Dus ook al ben je eenmaal de zwitserse grens over de moff3n vertrouwen die jonge nederlandse jochies in grote auto's nou eenmaal niet zo en de kans is groot dat je aangehouden word.
    Je moet wel heel professioneel smokkelaar zijn wil je vuurwerk uit zwitserland veilig mee nemen, en ik denk niet dat er mensen zijn die voor een beetje vuurwerk hun auto aan laten passen met dubbele bodem etc etc

  10. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 oktober 2006
    Berichten
    238
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door elgielo Bekijk bericht
    Ook al zouden er geen controles bij de zwitserse grens zijn ik zou toch oppassen!

    Vorig jaar toen wij naar national feiertag gingen werden we zoon 40 kilometer voor de zwitserse grens aangehouden door een Autobahnpolizei in burger!
    3 Politieagenten in burger hebben ons grondig gefouileerd en de hele auto zoon beetje ondersteboven gekeerd om maar wat te kunnen vinden!
    Zelfs alle cd hoesjes werden geopend en alle tassen inclusief toilet tassen werden grondig doorzocht!
    Dus ook al ben je eenmaal de zwitserse grens over de moff3n vertrouwen die jonge nederlandse jochies in grote auto's nou eenmaal niet zo en de kans is groot dat je aangehouden word.
    Je moet wel heel professioneel smokkelaar zijn wil je vuurwerk uit zwitserland veilig mee nemen, en ik denk niet dat er mensen zijn die voor een beetje vuurwerk hun auto aan laten passen met dubbele bodem etc etc
    Oh ok. Ik ga met me ouders op vakantie in Franrkijk. En we gaan dan een dagje naar Basel. Is dit hetzelfde bij de Franse grens
    Laatst gewijzigd door MC_MH; 21 februari 2009 om 21:46
    Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

  11. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 mei 2008
    Berichten
    1.191
    Thanks
    62
    172 waarderingen in 52 posts
    hier nog wat foto's van het zwitserse vuurwerk:















    plaatjes mogen gebruikt worden met bronvermelding erbij!

    greetz killerdome

  12. #11
    Banned
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Caserta
    Berichten
    139
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MC_MH Bekijk bericht
    Is die controle ook bij de grens met Frankrijk. En ik hoorde vanmiddag van een collega. Dat de leeftijd voor de verkoop van vuurwerk verhoogd was naar 21 jaar.


    Edit: Ik lees hier iets. http://www.tijd.be/nieuws/buitenland...110942-439.art


    Dus er zijn geen grens controles meer bij de grens van zwitserland ?? als ik het goed lees.
    Naar mijn weten is het nog steeds 18 jaar, enkel zijn volgens mij wel de regels aanscherpt betreft het evenementen vuurwerk klasse 4, voorheen kon je nog hier en daar welleens bommen en blokken kopen, nu enkel nog als je erkent pyrotechnieker bent.

    Verder is het zoals elgielo aangeeft de grens nog niet het meest gevaarlijke, de duitse snelweg is nog veel gevaarlijker vooral de wat jongere personen in NL'se autos worden vaak aangehouden door de Deutsche bundes polizei.
    Om vervolgens de hele auto op de kop te zetten opzoek naar drugs.
    Bij een maat van mij hebben ze een keer de hele auto op de kop gezet, en zijn nog zelfs met drugshonden in de auto geweest, die was voor z,n werk naar Duitsland geweest en reed een routine controle in.
    Die heel erg vaak worden gehouden door heel Duitsland.

    Als je wat bij je hebt zou ik echt via Frankrijk en Belgïe terugrijden, mits je de keuze natuurlijk hebt.

    Tevens wil ik mededelen dat in Zwitserland de Lünig Champion Rockets echt heel schaars zoniet uitverkocht zijn, laat ik het zo stellen dat ik nu geen een winkel meer ken die ze hebben.
    Ook heb ik nog met een aantal winkels contact gehad die meededeelde dat ze uitverkocht en niet meer leverbaar zijn.
    Al waren ze in 2006 al ver uitverkocht toen ik er was, de fotos die ik toen heb gemaakt kun *HIER* vinden.


  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 oktober 2006
    Berichten
    238
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silberblitz Bekijk bericht
    Naar mijn weten is het nog steeds 18 jaar, enkel zijn volgens mij wel de regels aanscherpt betreft het evenementen vuurwerk klasse 4, voorheen kon je nog hier en daar welleens bommen en blokken kopen, nu enkel nog als je erkent pyrotechnieker bent.

    Verder is het zoals elgielo aangeeft de grens nog niet het meest gevaarlijke, de duitse snelweg is nog veel gevaarlijker vooral de wat jongere personen in NL'se autos worden vaak aangehouden door de Deutsche bundes polizei.
    Om vervolgens de hele auto op de kop te zetten opzoek naar drugs.
    Bij een maat van mij hebben ze een keer de hele auto op de kop gezet, en zijn nog zelfs met drugshonden in de auto geweest, die was voor z,n werk naar Duitsland geweest en reed een routine controle in.
    Die heel erg vaak worden gehouden door heel Duitsland.

    Als je wat bij je hebt zou ik echt via Frankrijk en Belgïe terugrijden, mits je de keuze natuurlijk hebt.

    Tevens wil ik mededelen dat in Zwitserland de Lünig Champion Rockets echt heel schaars zoniet uitverkocht zijn, laat ik het zo stellen dat ik nu geen een winkel meer ken die ze hebben.
    Ook heb ik nog met een aantal winkels contact gehad die meededeelde dat ze uitverkocht en niet meer leverbaar zijn.
    Al waren ze in 2006 al ver uitverkocht toen ik er was, de fotos die ik toen heb gemaakt kun *HIER* vinden.


    Ok bedankt hier heb ik wat aan. Maar me vader had het erover om via zwitserland en duitsland terug te rijden. Dus dan ik het geen optie om vuurwerk te kopen daarzo dat is wel jammer dan. Anders had ik wat dingen mee kunnen nemen naar huis.
    Mijn motto ''fear does not exist it's only an illusion that sits between your ears''

  14. #13
    VWC-Lid elgielo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 februari 2006
    Berichten
    715
    Thanks
    694
    977 waarderingen in 322 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silberblitz Bekijk bericht

    Tevens wil ik mededelen dat in Zwitserland de Lünig Champion Rockets echt heel schaars zoniet uitverkocht zijn, laat ik het zo stellen dat ik nu geen een winkel meer ken die ze hebben.
    Ook heb ik nog met een aantal winkels contact gehad die meededeelde dat ze uitverkocht en niet meer leverbaar zijn.
    Al waren ze in 2006 al ver uitverkocht toen ik er was, de fotos die ik toen heb gemaakt kun *HIER* vinden.

    De beste man bij wie wij vuurwerk gingen halen had er vorig jaar nog 9! 6 van deze pijlen hebben wij gekocht en de andere 3 zo besloot hij, gingen in zijn huis de vitrinekast in!
    Hij bevestigde inderdaad dat dat waarschijnlijk de laatste champions van zwitserland waren!

  15. #14
    Banned
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Caserta
    Berichten
    139
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 2 posts
    Ik heb goed nieuws betreft Zwitserland, ik heb van een vriend van mij uit Zwitserland vernomen dat er een nieuwe pijl gaat uitkomen hij is gebasseerd op de Lunig Champion en krijgt ook hetzelfde uiterlijk enkel zouden deze pijlen nog beter zijn als de Champions
    Ben zéér benieuwd erna binnen 14 dagen krijg ik fotos en meer info dan laat ik het jullie weten!

    Groeten,
    Silberblitz

  16. #15
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silberblitz Bekijk bericht
    Ik heb goed nieuws betreft Zwitserland, ik heb van een vriend van mij uit Zwitserland vernomen dat er een nieuwe pijl gaat uitkomen hij is gebasseerd op de Lunig Champion en krijgt ook hetzelfde uiterlijk enkel zouden deze pijlen nog beter zijn als de Champions
    Ben zéér benieuwd erna binnen 14 dagen krijg ik fotos en meer info dan laat ik het jullie weten!

    Groeten,
    Silberblitz
    Volgends mij zijn die 14 dagen nu wel om, maar ik heb niet getelt, dus het kan ook zijn dat ik het fout heb
    Guess who's back?

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •