Banner Wolff Vuurwerk - Vuurwerkland.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 18
  1. #1
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts

    Uitgebreid Trip Report september tot en met 31 december 2012

    Hier dan het Trip Report 2012-2013. Het begon al lang van te voren. Rond september met wat kortingsacties! Er kwamen op de site van Stienen Fireworks een aantal kortingsacties.
    Hier werd dan ook al meteen de eerste bestelling gedaan. Een kleintje van ongeveer €70,-

    En dan werden er nog een 5 tal bestellingen gedaan bij een aantal winkels, Zena/Vuurwerktotaal, GBV, Lesli, Lesli, en een winkel met meedere collecties Stienen Fireworks.

    28-12-2012:
    Oeiiii, verslapen op de 28ste door de Pyro FM uitzending van AVP omdat ik niet in slaap kwam tot 5:00 's ochtends... Ach, ik stond meteen op door de adrenaline. Me stookmaak stond al in de kamer op me te wachten. Snel drinken eten lukte niet.
    Hoppa op naar de eerste winkel Vuurwerktotaal. Na even te hebben gereden was het zo ver. We waren bij de eerste vuurwerkwinkel. Liepen naar binnen en kregen te horen, helaas het is er nog niet. De levering komt om 15:00 uur. Mijn hoofd: Ja, bel maar als het er is. Oké.

    Door naar de volgende winkel. 5 minuten rijden. Stienen Fireworks de volgende winkel. Er zouden op dit moment 2 van de 4 bestellingen bij Stienen opgehaald worden. De twee bonnetjes ingeleverd en ja hoor. Daar kwam de bestelling maar twee zakken/dozen en een 100K. Achja zal wel. Naar huis gereden, en eenmaal thuis erachter komen dat een bestelling vergeten is oeiii. Achja gebeld niemand nam op winkel was helemaal vol namelijk.

    Bestelling één:
    Bijlage 13120

    Even wat eten dan maar. Om daarna de volgende bestellingen op te halen.

    En dit keer met een andere andere auto weer bestellingen ophalen. Bestelling een was bij de Kleikamp (Broekhoff) ach een tas met wat vuurwerk. Pakket Thunderking 2.0 pijlenpakket en nog wat andere dingen.

    Toen weer naar Stienen Fireworks. Ah, een lange rij. Achja even wachten wat kletsen over vuurwerk. Onze stookmaten van oud en nieuw tegenkomen die hun auto's aan het volladen waren. Toen Xtremerides die ging shoppen. Tijd was zo voorbij. Wij waren aan de beurt jaa mijn bestelling wat ik was vergeten stond achter de toonbank! Nu nog twee andere bestellingen van Stienen, de twee bonnetjes inleveren. En na een tijdje kwam alles te voorschijn. Voor de zekerheid een snelle check. En alles klopte, alleen mochten we i.p.v. de Golden Dream iets anders uitzoeken omdat het niet binnen gekomen was. Even kiezen en we wouden een At Once en nog Black Cobra 12.5/15.0? We kregen het en we kregen 2x At Once en de Black Cobra's! Kijk dat is nou leuk om ervoor in de plaats van te krijgen! Weer alles in de auto laden en we gingen naar Vuurwerktotaal wat niet aanwezig was. Hehe, het was er maar hij had niet gebeld... Nja snel weer weg daar.

    Eenmaal thuis aangekomen lag het al goed vol. Maar we waren nog niet klaar. Er moesten nog bestellingen opgehaald worden, namelijk bij een GBV winkel en Lesli dealer (Aveve)!

    We wouden met de fiets gaan, maar het regende ons iets te hard. Dus hop weer met de auto. Bij de GBV winkel aangekomen snel alles opgehaald! Snel de auto in en weer door naar de Lesli winkel! Ja hoor, alles was er vriendelijk personeel! Toppie!

    Naar mijn stookmaat want ik was daarheen gegaan met de fiets. En stiekem wat testen. Hop naar het veld bij hem achter. En de Thunderkings van Katan deden het nog perfect, lekker titanium boeket en goede knal! Het was droog, snel naar huis met de fiets. En ja hoe slecht kan het wee zijn. Regen als mijn vuurwerk maar droog is in mijn tas... Eenmal thuis vuurwerk eruit alles droog! Fieeww,,, gelukkig!

    Toen kwam op de Facebook van Vuurwerkplanet (Lesli) een prijsvraag online. Waarom steek jij vuurwerk af? Hier deed ik aan mee, en ik heb hier mijn verhaal geschreven:

    "Dat is al heel lang geleden begonnen. Toen ik 4 was ging ik altijd met mijn vader naar buiten en stak wat fop- en schertsvuurwerk af. Toen ik 5 was werden dat rookballetjes alles onder toezicht natuurlijk. Mijn vader stak altijd het grote werk af en ik vond het helemaal fantastisch. We gingen ook altijd 30 december (verjaardag vader) vuurwerk halen. Traditie was het altijd. Toen ik 6 was wou mijn moeder me nog even laten slapen maar ik bleef wakker en stond al in de kamer en ging voor het raam naar buiten kijken. Om 00:00 uur mocht ik iets aansteken samen met mijn vader, helemaal te gek natuurlijk. Helaas was het jaar erna minder, mijn vader was ernstig ziek en dit zou de laatste jaarwisseling zijn. Hij wist dit ook en haalde extra veel vuurwerk om met mij af te steken. Ik begreep het natuurlijk niet goed maar nu snap ik het allemaal. Met pijn en moeite genoot hij nog even ervan, en ging met mij om 00:00 uur naar buiten om samen flink te knallen. Eén ding weet ik nog, en dat was dat hij een 100.000 klapper op een rol afstak niet uitrollen en nu snap ik dat ook. Helaas is dat het enige wat ik er nog van weet. Na het verdrietigste jaar in mijn leven 2004 was ik 7 jaar. Oud & Nieuw werd gevierd samen met mijn oom en tante en af en toe neef. Ik en mijn oom kozen samen het vuurwerk uit en ik kreeg altijd een gratis pijlenpakket van mijn oom en tante voor kerst. We haalden het 30 december op want dit was eenmaal de traditie. Afsteken deed ik ook met mijn oom en tante en mijn moeder en zus natuurlijk, daar heb ik zelfs nog foto's van. Als ik dat zie en terug denk aan die tijd krijg ik toch een leuk, mooi maar ook minder gevoel. Nu een aantal jaar later ben een een groot vuurwerkfan, ik zal vuurwerk geen enkel jaar overslaan. Ook steek ik altijd een pijl af 30 december, ja één dag te vroeg, maar dat heb ik ervoor over, soms een Wenspijl van Lesli en soms iets anders. Puur voor het symbool. Onder tussen zit ik op vele vuurwerkfora waar ik veel heb geleerd over importeurs. Vuurwerk is nu naast een traditie die voor mijn leven is ook een hobby geworden. Ik ben er het hele jaar mee bezig, ik bezoek vuurwerkshows, meetings en één jaar terug in september de Lesli Opendag en meer dingen. Vuurwerk is een deel van mijn leven geworden, en dat door mijn vader. Daar ben ik trots op, en dat zal voor altijd zo blijven. Mijn toekomst en vuurwerk weet ik nog niet, werk? Wie weet, eerst eens een basis opleiding doen voordat ik dat ga doen. Maar ik concentreer en kijk er wel al na. Komend jaar september is er weer een Lesli Opendag vanuit Vuurwerkcrew en daar zal ik ook een aantal vragen gaan stellen aan een aantal medewerkers over wat je allemaal zou kunnen doen binnen een importeur. Het is een lang stuk geworden, maar dat had ik er wel voor over."

    29-12-2013:

    Ik werd wakker, en mam riep me. Tranen in haar ogen, omdat ze het zo mooi vond dat ik zoiets had geschreven! En op Facebook stroomden de likes ook binnen. Omdat ik voor Lesli een aantal Duitse cakes had verzonnen een cake gewonnen. The Ex-Girlfriend. Deze moest ik nog bij een andere winkel ophalen omdat ze die bij de Aveve niet hadden snel naar de Hubo. En naar huis!

    Na een tijdje stond het bericht op Facebook ik had gewonnen! Vuurwerk uitzoeken t.w.v. €100. Ik kon het alleen vandaag ophalen, maar helaas was dit niet beschikbaar op de webshop. Even gebeld, en het werd meteen met Lesli geregeld. Klik aan wat je wilt, je kan het zo ophalen. Binnen een uur bellen we je terug en dan kun je het komen ophalen!
    Mijn bestelling gedaan, twee Wenspijlen erbij besteld.

    We waren bij de Aveve en allemaal aardig personeel, ik werd meteen geholpen en daar was de bestelling. Toen kwam de baas, zou jij de Musquitos willen inruilen voor iets anders zoek maar iets uit. Want die waren eigenlijk voor iemand die al lang geleden besteld had. Ik is goed hoor, die gaan voor natuurlijk! Maakt niks uit ik vind het al goed dat ik dit allemaal krijg! En toen kwam de baas aan met nog allemaal kleine cakes en grondbloemen met knal!

    Mijn gedeelte van Lesli:
    Naam: P1010519.JPG
Bekeken: 612
Grootte: 99,6 KB

    Lesli Vuurwerk en de Aveve nogmaals hartstikke bedankt voor dit fantastische vuurwerk!

    30-12-2012:

    Dit zou de verjaardag zijn van pap! En zoals ik in het stukje over mijn hobby al zei. Op deze dag gaat de Wenspijl de lucht in! Op het briefje van de Wenspijl werd door iedereen iets geschreven. En de pijl ging naar de sterren!

    31-12-2012:

    Stoken!!!!

    Mijn uiteindelijke collectie staat helaas niet alles op:

    Naam: P1010520.JPG
Bekeken: 594
Grootte: 96,9 KB

    Naam: P1010522.JPG
Bekeken: 581
Grootte: 91,1 KB

    Naam: P1010523.JPG
Bekeken: 563
Grootte: 91,8 KB

    Naam: P1010524.JPG
Bekeken: 576
Grootte: 94,3 KB


    Dit was mijn uitgebreide Trip Report, op naar 2013-2014!
    Groetjes,
    Tristen!
    Laatst gewijzigd door tristen; 21 mei 2013 om 19:11

  2. Deze 34 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  3. #2
    VWC-Lid dikkeeric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2006
    Berichten
    1.436
    Thanks
    2.989
    858 waarderingen in 463 posts
    Leuk hoor al dat klein spul erbij, moet ik ook maar eens doen dit jaar ! Leuk verhaal ook !
    75:15:10 - En je weet wat ik bedoel !

  4. Deze gebruiker waardeert dikkeeric voor het bericht:


  5. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 juli 2007
    Berichten
    1.426
    Thanks
    272
    321 waarderingen in 178 posts
    Mooi verhaal van gemaakt zeg, leest goed weg. Mooie prijs heb je ook gewonnen met het verhaal wat je hebt geschreven. Al met al had je flink wat vuurwerk om te stoken op de foto te zien

  6. Deze gebruiker waardeert *kevin* voor het bericht:


  7. #4
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    Mooi verhaal van gemaakt zeg, leest goed weg. Mooie prijs heb je ook gewonnen met het verhaal wat je hebt geschreven. Al met al had je flink wat vuurwerk om te stoken op de foto te zien
    Te veel vuurwerk! En al helemaal met de stortregen om 00:00 uur... en we stookten met een groep. AKH Fireworks! Video's volgen van onze projecten!

    Bijvoorbeeld:

    Project 1:
    Lange Mascleta van 4-5 minuten gevolgd door een finale van:
    2x Salute Cake 1
    1x Falcon
    1x At Once

    Project 2:
    6x Dutch Thunder
    2x Thunderstruck
    4x Neon Musquitos

    Project 3:
    6x onbekende cakes
    4x Crackling Chrysantium
    6x Dutch Thunder etc!

    Was echt een top oud en nieuw! Ik zal een video topic aanmaken en daar alles posten wat er onder andere is gestookt!

  8. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  9. #5
    VWC-Lid YorickT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2010
    Berichten
    2.090
    Thanks
    1.883
    3.886 waarderingen in 1.196 posts
    leuk zo'n verhaal, zou een leuk idee zijn als meerdere mensen dat doen, volgend jaar zeker over nadenken!

    Goeie collectie voor een jonger iemand, ben er jaloers op! leuk verhaal heb je geschreven en terecht dat je hebt gewonnen!

  10. Deze 2 gebruikers waarderen YorickT voor het bericht:


  11. #6
    Administrator R@lph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2005
    Berichten
    2.178
    Thanks
    3.955
    2.556 waarderingen in 956 posts
    Wat mij eigenlijk best wel raakt is dat je op 30 december speciaal voor je vader een vuurpijl richting de sterren schiet. Een erg mooi gebaar, om zo je vader te herdenken en om nog een klein beetje zijn verjaardag te vieren.

    Doet mij denken aan het liedje De Vlieger van André Hazes. Waarin hij zingt over een kindje die een vlieger voor zijn verjaardag vraagt, waaraan hij een kaartje knoopt, zodat zijn moeder het kaartje vanuit de hemel kon lezen.

    Het zou mij trouwens ook niets verbazen als je vader de vuurpijl vanuit een fijne plek gewoon ziet op 30 december.

    Verder erg mooi sfeer verhaal.

  12. Deze 5 gebruikers waarderen R@lph voor het bericht:


  13. #7
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Bedankt voor de reacties! Leuk zo'n reacties!

    Merk overigens net dat ik heb geschreven tot en met december 2013, moet natuurlijk 2012 zijn!

  14. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  15. #8
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.771
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts
    Een heel erg leuk en mooi stuk om te lezen, wat bij mij echter het meeste blijft hangen is het stukje text wat jij hebt geschreven over je vader. Het is verschrikkelijk zwaar om een dierbare te verliezen en zeker als het een van je ouders is en het raakte mij dan ook intens toen ik het las.
    Blijf je vader eren Tristen..... en nu schiet ik even vol
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  16. Deze 2 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  17. #9
    VWC-Lid fireworkaddict's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    562
    Thanks
    358
    489 waarderingen in 220 posts
    Hier idemdito... Hulde voor je verhaal!

    Mijn situatie was/is ook gelijkwaardig:
    Ieder jaar de 29e vuurwerk ophalen omdat mijn vader jarig was. 's Avonds op zijn verjaardag met het huis vol visite buiten in de tuin klein vuurwerk en enkele fonteinen en potten afsteken. Geweldig!

    Ik heb het geluk dat mijn vader de vervelende ziekte wel heeft overleeft. Gelukkig was bij hem snel duidelijk dat alles verwijderd kon worden, zodat wij snel uit die vervelende stress waren.
    Helaas heb ik 1 ander iemand niet meer om de mooiste traditie van allemaal mee te delen. Op zijn sterfdag wordt er ook altijd iets van vuurwerk afgestoken, hoe klein ook. Als het er maar voor zorgt dat je stilstaat bij de mooie momenten!

  18. Deze 2 gebruikers waarderen fireworkaddict voor het bericht:


  19. #10
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    De traditie op 30 december zal ik zeker volhouden, en altijd even erbij stil blijven staan!
    Hartstikke bedankt ook voor jullie reacties, en het Lesli gedeelte. Jaa in juni is het eindelijk zo ver. En dan kunnen we het er altijd eens over hebben over wat je binnen een importeur kan doen!

  20. #11
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Nog mensen geïnteresseerd in nog een trip-report, dan maak ik volgend jaar een uitgebreidere met foto's van het ophalen etc?

  21. Deze 3 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  22. #12
    VWC-Lid PYROMANIAC 1975's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 september 2007
    Locatie
    Noord-brabant
    Berichten
    3.984
    Thanks
    8.013
    6.948 waarderingen in 1.827 posts
    Natuurlijk kerel.
    En dan zie ik je vanzelf in onze winkel hahahaha
    Extreme Pyromaniac for life.

  23. Deze gebruiker waardeert PYROMANIAC 1975 voor het bericht:


  24. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 januari 2013
    Berichten
    70
    Thanks
    59
    41 waarderingen in 24 posts
    Graag!! Leest lekker weg.
    Mooi stuk over je vader. Kreeg er tranen van in me ogen.
    Voor mij zijn de laatste dagen van het jaar tevens ook de mooiste waarbij ik ook wel even stil sta bij mensen die er niet meer zijn. Een maat van mij is helaas overleden tijdens de oorlog in afghanistan. Hij is op 30-12 geboren dus sta daar ook altijd even bij stil.

  25. Deze gebruiker waardeert vw033 voor het bericht:


  26. #14
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Lekker man! Leuk leesvoer!

  27. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


  28. #15
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Zekers fijn lees voer!
    Ik zeg trip er op los!
    Wij lezen het graag.

  29. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •