Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bezorgd over de opslag van vuurwerk door de firma Dream Fireworks.

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Bezorgd over de opslag van vuurwerk door de firma Dream Fireworks.

    Beste Wijkbewoner,

    In de afgelopen wijkraadsvergadering hebben enkele bewoners kenbaar gemaakt, bezorgd te zijn over de opslag van vuurwerk door de firma Dream Fireworks aan de Lenteweg.

    De gemeente Enschede is bereid een voorlichtingsbijeenkomst te beleggen, waarbij de eigenaar van Dream Fireworks ook wordt uitgenodigd.

    Graag vernemen wij van u of u belangstelling heeft voor deze bijeenkomst. U kunt tot 15 mei a.s. reageren.

    Met vriendelijke groet,

    Mieke de Vries (secretaris wijkraad Ribbelt-Stokhorst)

    Bron
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

    #2
    Ik hoop van harte dat degenen die te kennen hebben gegeven bezorgd te zijn deze bijeenkomst dan ook daadwerkelijk zullen gaan bijwonen en dat ze na afloop redelijk gerustgesteld zullen zijn over de eventuele gevaren van een vuurwerkopslagplaats.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Torrr Bekijk bericht
      Ik hoop van harte dat degenen die te kennen hebben gegeven bezorgd te zijn deze bijeenkomst dan ook daadwerkelijk zullen gaan bijwonen en dat ze na afloop redelijk gerustgesteld zullen zijn over de eventuele gevaren van een vuurwerkopslagplaats.
      De bijeenkomst zal naar alle waarschijnlijkheid bij ons op het bedrijf zijn zodat de mensen die ongerust zijn gelijk kunnen kijken hoe veilig onze opslag is.

      Comment


        #4
        Daar doet je goed aan Frits, niets is beter om de personen met hun eigen ogen te laten zien dat alles keurig volgens de regels gebeurt.
        Wanneer is nu eens eindelijk dat gezeur over vuurwerk nou eens afgelopen in dit bekrompen landje.
        Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

        Comment


          #5
          ik kan er nou wel een heel lang verhaal van maken, maar mijn zegen heb je .
          succes
          02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

          Comment


            #6
            Ben benieuwd hoe ze dit ontvangen, het bedrijf open stellen voor mensen om ze gerust te stellen zou ook weleens een goed idee zijn voor vele angstige mensen in Nederland.

            Comment


              #7
              Het is goed om eens te laten zien hoe de bewaarplaatsen er uit zien, wat er voor nodig is om alle regels te voldoen, en wat je als bedrijf er aan moet doen/investeren om vuurwerk op te slaan.

              Comment


                #8
                het Ribbelt-Stokhorst naar Dreamfireworks daar zit nog wel tussen zeg.
                ik woon er ook kort bij,kan ik ook wel langskomen.
                ik heb geen bezwaar trouwens
                wel goed natuurlijk om een bijeenkomst te houden voor de mensen,kunnen ze gelijk zien hoe goed ze het voor elkaar hebben daar.

                Comment


                  #9
                  Gezeur ? Niets geleerd dus van de vuurwerkramp? Doof voor het feit dat de meerderheid van de bevolking tegen het afsteken van vuurwerk is 53% . ik ben het in ieder geval meer dan zat al vanaf eind oktober al regelmatig geknal van vuurwerk te horen, en dit gaat door tot eind januari..

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                    Gezeur ? Niets geleerd dus van de vuurwerkramp? Doof voor het feit dat de meerderheid van de bevolking tegen het afsteken van vuurwerk is 53% . ik ben het in ieder geval meer dan zat al vanaf eind oktober al regelmatig geknal van vuurwerk te horen, en dit gaat door tot eind januari..
                    Wat heeft dit met de opslagplaats van dream fireworks te maken??
                    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

                    Comment


                      #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                      Gezeur ? Niets geleerd dus van de vuurwerkramp? Doof voor het feit dat de meerderheid van de bevolking tegen het afsteken van vuurwerk is 53% . ik ben het in ieder geval meer dan zat al vanaf eind oktober al regelmatig geknal van vuurwerk te horen, en dit gaat door tot eind januari..
                      Ik denk dat u een beetje voor de gek bent gehouden meneer.
                      De uitslag waar u naar refereert is van een poll geweest die is opgezet door neerlands grootste vuurwerkhater en was niet representatief.
                      En een vuurwerkopslag heeft al helemaal niets te maken met het vroege geknal.
                      Verder heeft de vuurwerkramp ook niks met deze opslag van doen.
                      Daar is een paar ton professioneel vuurwerk ontploft wat qua kracht vele malen hoger ligt dan het consumenten vuurwerk.
                      Veel mensen zoals u zijn niet goed op de hoogte of interesseert de materi vuurwerk totaal niet en zien dit meer als kleine explosieven.
                      Het is erg vervelend dat er al zo vroeg geknald word.
                      Echter vind de daadwerkelijke verkoop van vuurwerk alleen de laagste 3 dagen van het jaar aats en is dit geknal dus van restanten of is het knalwerk in het buitenland gekocht.
                      Ik denk verder dat er belangrijkere zaken zijn om zich druk om te maken dan vuurwerk of de opslag ervan.

                      Gr
                      Extreme Pyromaniac for life.

                      Comment


                        #12
                        Niets, maar alles met de opmerking van de supermoderator marco, gezeur over vuurwerk in dit bekrompen landje.

                        Comment


                          #13
                          Waar ik mij bij deze opslag zorgen over maak, is het volgende:
                          Oorspronkelijk vergunning verleend voor 48600 kg, echter zijn er nu al verschillende ontheffingen op de vergunning verleend, oa mbt afstanden tussen de opslag. Nu wordt er vergroting aangevraagd naar 350 ton, dit is dus ongeveer 70 ton aan kruid... tevens is er een woonwijk in de planning van ongeveer 700 woningen direct strak tegen de spoorlijn, wat de grens van Dream fireworks is..wat nu met de afstanden waarvoor ontheffing is verleend, dat was niet op basis van zoveel vuurwerk.

                          Comment


                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                            Gezeur ? Niets geleerd dus van de vuurwerkramp? Doof voor het feit dat de meerderheid van de bevolking tegen het afsteken van vuurwerk is 53% . ik ben het in ieder geval meer dan zat al vanaf eind oktober al regelmatig geknal van vuurwerk te horen, en dit gaat door tot eind januari..
                            Zeker gezeur: als je verstand hebt van de veiligheid in zulk soort opslagplaatsen weet je dat er met geen mogelijkheid iets heftigs kan gebeuren. De regels zijn zo streng hier in Nederland, dat wordt nergens ter wereld overtroffen.

                            De relatie met vuurwerk dat wordt afgestoken in oktober zie ik niet. Opslagplaatsen verbieden helpt daar zeker niet tegen, want wat er in oktober wordt afgestoken is geen legaal gekocht vuurwerk.

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bkr Bekijk bericht
                              Niets, maar alles met de opmerking van de supermoderator marco, gezeur over vuurwerk in dit bekrompen landje.
                              Beste, ten eerste sta ik achter mijn opmerking dat het een bekrompen landje is waar wij in leven.
                              De regels betreffende het opslag van vuurwerk zijn in Nederland het strengste van Europa. Wat in Europa is goedgekeurd aan vuurwerk zal je in Nederland niet aantreffen. Zoals ik vermelde vind ik het een goede geste van Dreamfireworks om de plaatselijke bevolking uit te nodigen om een kijkje te nemen bij de bouw van de opslagplaatsen.

                              Dreamfireworks het bedrijf waar over het hier gaat, staat onder streng toezicht van de Nederlandse overheid, dus het bedrijf voldoet dus aan alle eisen om een vergunning te verkrijgen.

                              Daarom sta ik achter mijn mening dat Nederland op vuurwerkgebied een bekrompen landje is. Let wel, daarbij bedoel ik gericht op Consumenten vuurwerk.
                              Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

                              Comment

                              Working...
                              X