Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 60

Discussie: Wetgeving Polen

  1. #46
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.980
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd of mensen recente ervaringen hebben met stoken in Polen? Ik zou dit jaar graag een aantal daagjes naar Polen willen ergens in de buurt van de Polenmarkten, dan is het stuk rijden tenminste nog te doen. Ik heb begrepen dat categorie 4 bijna niet meer te verkrijgen is en dat interesseert me eigenlijk ook niet. Ik vind categorie 3 stoken daar dikke prima! Ook heb ik wel eens op youtube voorbij zien komen dat er wat mensen werden aangehouden, maar zij zaten allemaal cat4 te stoken op dat moment.

    Als ik het goed begrijp is vuurwerk kopen en afsteken t/m cat3 daar het hele jaar toegestaan? Dus als je een mooi rustig plekje vind in de buurt dan kan je daar vrij stoken?
    Ik denk dat je in de buurt van de markten bij Hohenwutzen wel snel politie kan verwachten door al het vuurwerktoerisme. Volgensmij wordt het afsteken van F3 in Polen gedoogt, maar het is allemaal vrij onduidelijk. Wel zei een maat van mij (die er vorig jaar daar was) dat het F4 nog wel te koop was, maar niet meer echt open en bloot uitgestald, maar een beetje verscholen.

  2. #47
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
    Ik denk dat je in de buurt van de markten bij Hohenwutzen wel snel politie kan verwachten door al het vuurwerktoerisme. Volgensmij wordt het afsteken van F3 in Polen gedoogt, maar het is allemaal vrij onduidelijk. Wel zei een maat van mij (die er vorig jaar daar was) dat het F4 nog wel te koop was, maar niet meer echt open en bloot uitgestald, maar een beetje verscholen.
    Ja klopt, maar verder dan dat wil ik echt niet rijden. Is nu al echt een groot stuk, meer dan dit is de moeite niet meer vind ik. En klopt heb ik ook wel gehoord, maar dat zal na Bombashop nu ook wel helemaal over zijn. Maar m'n interesses liggen daar toch niet, ik vind het van veel meer waarde als je daar gewoon vrij kan stoken.

  3. #48
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.980
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MasterBsc Bekijk bericht
    Ja klopt, maar verder dan dat wil ik echt niet rijden. Is nu al echt een groot stuk, meer dan dit is de moeite niet meer vind ik. En klopt heb ik ook wel gehoord, maar dat zal na Bombashop nu ook wel helemaal over zijn. Maar m'n interesses liggen daar toch niet, ik vind het van veel meer waarde als je daar gewoon vrij kan stoken.
    Je zou het dan in Hohenwutzen of Sublice kunnen halen en dan wat verderop in Polen afsteken. Of gewoon steeds van stooklocatie wisselen.

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Berichten
    288
    Thanks
    113
    310 waarderingen in 93 posts
    Het is niet overal toegestaan hoor,
    Rondom de markten mag het helemaal niet en in veel overige gemeentes ook niet.
    En op de plekken waar het wel mag (waar je denkt dat het mag) sta je alleen maar om je heen te kijken of er niemand aan komt.

    Rijden, kijken, slapen, laden en als een speer naar huis

  5. #50
    VWC-Lid MasterBsc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 januari 2009
    Berichten
    7.923
    Thanks
    4.687
    6.455 waarderingen in 2.623 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SamD Bekijk bericht
    Het is niet overal toegestaan hoor,
    Rondom de markten mag het helemaal niet en in veel overige gemeentes ook niet.
    En op de plekken waar het wel mag (waar je denkt dat het mag) sta je alleen maar om je heen te kijken of er niemand aan komt.

    Rijden, kijken, slapen, laden en als een speer naar huis
    Hmm klinkt niet erg aantrekkelijk. Dan kan je bij wijze van spreken net zo goed naar Baarle rijden om wat leuk spul te halen en daar ergens in de omgeving stoken. Komt qua risico en ervaring op hetzelfde neer dan.

  6. #51
    VWC-Lid Arnoud PyroFan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2015
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    1.492
    Thanks
    1.980
    1.223 waarderingen in 409 posts
    Polen is idd niet meer wat het geweest is helaas...

  7. #52
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.968
    Thanks
    2.326
    3.387 waarderingen in 1.553 posts
    Iemand wel eens langs de Bunzlau Castle fabrieken geweest.
    Bunzlau Castle is het welbekende Poolse aardewerk.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  8. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Vorig jaar ben ik een dikke week in Polen en Tsjechië geweest. Eerste stop was een dagje Berlijn, daarnaar door naar de beide Polen markten in Hohenwutzen en Slubice. Ik wilde zelf ook heel graag naar Auschwitz dus dat stond ook op het programma. Daarnaast de zoutmijnen in Wieliczka. Ook bezoekje aan Krakau gedaan inclusief vuurwerk winkel. Vervolgens door naar Ostrava waar we de Klasek showroom/winkel hebben bezocht. Ook vuurwerk winkel Tarra pyrotechniek bezocht. Weer terug naar Polen naar het Brunzlau kasteel en gebied. We hebben in beide landen vuurwerk afgestoken en dat was op zich niet zo een probleem. We hebben gestookt in afgelegen gebieden maar niet in de bossen. Veel bossen zijn beschermde natuurgebieden en ik zou in die gebieden banger zijn voor de boswachters dan de politie. Gewoon rustige plaatsen langs de weg of weilanden o.i.d. en niet lang op één plek dan is het niet zo een probleem. Officiële vuurwerk winkels zoals de Pyromarket in Slubice hebben gewoon eerlijke prijzen en verkopen ook geen cat.4 dus wat je daar koopt is "legaal". En gedogen? De precieze regels weet ik ook niet maar vergelijk het met wiet in Nederland. Het mag officieel gewoon niet maar... Al met al was het best een hele trip en we hebben veel gezien en gedaan. De hotels zijn echt heel goedkoop dus daar hoef je het niet voor te laten maar alleen voor vuurwerk daarheen zou ik persoonlijk niet doen, dat vind ik de reis niet waard. Dit jaar gaan we weer, maar dan maken we een noordelijk rondje. Misschien krijg je door mijn verhaal ideeën dus doe er je voordeel mee. Wat wij iig niet gedaan hebben is vuurwerk meegenomen.

  9. Deze 5 gebruikers waarderen Traniet voor het bericht:


  10. #54
    VWC-Lid broodjekaas's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 oktober 2014
    Berichten
    703
    Thanks
    381
    248 waarderingen in 147 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    .... Veel bossen zijn beschermde natuurgebieden en ik zou in die gebieden banger zijn voor de boswachters dan de politie.
    ...
    dus wat je daar koopt is "legaal". En gedogen? De precieze regels weet ik ook niet maar vergelijk het met wiet in Nederland. Het mag officieel gewoon niet maar...
    ...
    Iemand enig idee waar je de wetten etc wel kunt vinden? Het is allemaal lokaal geregeld en mijn Pools is niet zo goed :')
    Lijkt me erg leuk om deze zomer onderweg even in Polen te stoppen om daar wat te stoken (gewoon wat daar legaal is, geen F4), maar het zou super kut zijn als dan ineens blijkt dat je daar maar 1kg mag hebben en ik 3kg heb, of dat het niet mag op die dag/zonder toestemming of dat het niet mag in dat gebied of w.e
    Keep it legal!

  11. #55
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Je mag heel het jaar kat2 afsteken en bezitten er is geen limiet aan kgs heb er jaren gewoont

  12. #56
    VWC-Lid Willymeuf's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2010
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    1.493
    Thanks
    709
    756 waarderingen in 413 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    Dit jaar gaan we weer, maar dan maken we een noordelijk rondje.
    Je bedoelt Noord Polen? Compleet off-topic, maar kijk even of je Gdansk/Gdynia/Sopot mee kunt meepakken, ben er paar jaar geleden geweest, en is zomers echt een prima plaats om 3-5 dagen te zijn!

  13. Deze gebruiker waardeert Willymeuf voor het bericht:


  14. #57
    VWC-Lid vuurvent's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 februari 2012
    Locatie
    Lisserbroek
    Berichten
    1.044
    Thanks
    1.729
    2.622 waarderingen in 721 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    Wat wij iig niet gedaan hebben is vuurwerk meegenomen.
    Idd geen aanrader. Nederlands kenteken is vergroot risico voor de duitsers om te controleren. Afgelopen zomer vanuit tsjechie de hele auto binnenstebuiten gekeerd.
    De enige echte vuurvent - www.vuurvent.nl

  15. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerkduiven Bekijk bericht
    Je mag heel het jaar kat2 afsteken en bezitten er is geen limiet aan kgs heb er jaren gewoont
    Ik denk dat daar toch wel wat voorwaarden aan zitten. Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik midden in een natuurgebied ga staan te stoken. Als je goed oplet staan daar natuurlijk ook gewoon borden dat het een "stilte gebied is". Dus verboden om vuur werk af te steken lijkt mij zo. In Katowice zeiden we voor de gein tegen de man achter de toonbank van de vuurwerk winkel dat we dat ff op de straat gingen afsteken en de beste man schoot gelijk helemaal in paniek....

  16. #59
    VWC-Lid vuurwerkduiven's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 september 2016
    Locatie
    duiven
    Berichten
    2.866
    Thanks
    1.248
    1.397 waarderingen in 780 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Traniet Bekijk bericht
    Ik denk dat daar toch wel wat voorwaarden aan zitten. Ik denk niet dat het gewaardeerd wordt als ik midden in een natuurgebied ga staan te stoken. Als je goed oplet staan daar natuurlijk ook gewoon borden dat het een "stilte gebied is". Dus verboden om vuur werk af te steken lijkt mij zo. In Katowice zeiden we voor de gein tegen de man achter de toonbank van de vuurwerk winkel dat we dat ff op de straat gingen afsteken en de beste man schoot gelijk helemaal in paniek....
    Heb het ook niet over een natuur gebied waarom.zou je daar willen afsteken was gewoon in me straat politie vond het allemaal prima

  17. Deze gebruiker waardeert vuurwerkduiven voor het bericht:


  18. #60
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Misschien Pjotr even vragen/PM'en (Mpiwowski).

Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •