Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 60

Discussie: Wetgeving Polen

  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Wetgeving Polen

    De wetgeving van Polen m.b.t. het vuurwerk.

    Wanneer mag je afsteken:
    Gedurende het gehele jaar maar soms verbieden lokale overheidsinstanties het afsteken van vuurwerk buiten 31 December.

    Verkoop:
    Gedurende het gehele jaar.

    Klasses:
    Klasse 1: Schetsartikelen e.d. Pyrotechnisch niet meer dan 3 gram stoffen. In de klasse 1 mag het vuurwerk niet meer dan 0,5 gram aan gil & knal stoffen bevatten. Verder zijn er de volgende beperkingen : <- 0,5 gram Nitrozel***ose of <- 2,5 gram knal zilver of <- 10,0 gram Fosfor-chloraat. (<- betekend kleiner of gelijk aan). Geen beperking op leeftijd dus iedereen mag dit vuurwerk kopen (de Duitse overheid raadt overigens wel 12 jaar aan maar dat is dus niet nodig).

    Klasse 2: Kleinvuurwerk/oudejaarsvuurwerk. Pyrotechnisch tussen de 3 en 50 gram stoffen. Potten mogen maximaal 200 gram wegen (alles bij mekaar) waarvan 50 gram aan actieve pyrotechnische stoffen. Pijlen mogen maximaal 20 gram bevatten waarvan maximaal 10 gram aan het effect besteed word. Verdere restricties zijn dat er maximaal 6 gram zwart kruit in dit vuurwerk mag zitten als het om losse knallers gaat. Het totaalgewicht van deze knallers mag verder maximaal 25 gram bedragen.Vanaf 18 jaar.

    Klasse 3: Middelvuurwerk (tuinvuurwerk). Pyrotechnisch tussen de 50 en 250 gram stoffen. Totaalgewicht van potten is maximaal 800 gram (maar maximaal 250gram hiervan is kruit!). Pijlen mogen maximaal 75 gram kruit bevatten. Een waterval mag maximaal 1200 gram wegen. Een speciale vergunning is nodig voor deze klasse.

    Klasse 4: Grootvuurwerk. Pyrotechnisch meer dan 250 gram stoffen. Voor deze klasse vuurwerk is een speciale vergunning en cursus benodigt.

    Overige Regels:
    Enkel 1.4G en 1.4S zaken zijn in Polen te koop, echter word er veel onder de toonbank verhandelt en het toezicht hierop is gering.

    Veiligheidsafstanden:
    Stijghoogte = diameter van de shells (balletjes)

    Wetten:
    Pyrotechnische wetten op www.mswia.gov.pl

    Winkels:
    Enkele populaire vuurwerksites zijn:
    www.jorge.pl
    www.goldregen.com.pl
    www.spw.org.pl
    www.sidp.prv.pl




    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

    Wij danken Feuerwerk voor deze informatie.

  2. #2
    VWC-Lid pyromaan1990's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Locatie
    Het zuidelijke Noorden, daar het Oost-Westen van.
    Berichten
    285
    Thanks
    0
    5 waarderingen in 4 posts
    Ik zie dat je voor groot vuurwerk een speciale vergunning en cursus nodig hebt, maar ik hoor van mensen dat je gewoon shells en dat soort vuurwerk bij sommige winkels in Polen kan kopen...
    Kan dat kloppen?
    [I]Zonder [B]vuur[/B] geen [B]werk![/B][/I]

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    3
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ja idd vroeg me af of kvkpapieren genoeg zijn en onder de toon bank verkoop of dit makkelijk gaat en of er strenge grenscontroles zijn wil zelf namelijk ooknaar polen om het 1 en ander te halen en wat moet ik verw8ten kom ik van een koude kermis thuis of valt hier wat te halen als iemand adressen heeft zou ik die graag willenmet vriendelijke groeten

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Lijkt me duidelijk dat Polen een Knal land is , veel hard knal spul komt daar van af , Grote betonstrijkers daar te vinden , hardere knallende nitraten dan Belgie ook te vinden , dit zegt genoeg.

  5. #5
    VWC-Lid deCaatje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2006
    Berichten
    24
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    voor zover ik weet moe je een certificaat voor professioneel vuurwerk hebben en geen KvK, tenzij je zelf vuurwerk verkoopt in Nederland...

    "you need a licence for selling fireworks on dutch market or certificate for professional fireworks"

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    dus kvk btw lukt niet meer? Heb net iemand gevonden met KvK en wou in maart gaan

  7. #7
    VWC-Lid Lunig's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 juli 2008
    Berichten
    334
    Thanks
    22
    56 waarderingen in 10 posts
    Polen is een van die landen waar met een smak geld alles te koop is. je komt met een paar honderd euro verder dan met een kvk papiertje

  8. #8
    VWC-Lid rene306's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juli 2005
    Berichten
    92
    Thanks
    0
    4 waarderingen in 2 posts
    kvk heb je niets aan in polen harde euro's wel
    kom er al jaren en voor geld is bijna ale vuurwerk daar te koop

  9. #9
    VWC-Lid -Ghost-'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 juli 2009
    Locatie
    N-H
    Berichten
    1.215
    Thanks
    1.055
    1.403 waarderingen in 505 posts
    ik snap het niet, deze regels lijken best streng als je kijkt naar de producten die je in poolse winkels gewoon kunt kopen, blokken die zeker een kilo aan kruit bevatten, achtung strijkers, 3inch ground salutes, enz enz.
    Beetje raar.. En waar ik het over heb is niet onder de toonbank, staat gewoon in de winkel!

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    206
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 18 posts
    Dus de Poolse wetgeving wijkt nog niets zo gek veel af van de Belgische wetgeving m.b.t tot consumenten vuurwerk. 75 gram voor vuurpijlen, 250 gram voor cakes en tussen de 3 en 4 gram voor knalvuurwerk.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 november 2010
    Berichten
    206
    Thanks
    0
    32 waarderingen in 18 posts
    In overeenstemming met artikel. 3 van de wet van 22 juni 2001 betreffende de tenuitvoerlegging van de economische activiteit in de industrie en de handel in explosieven, wapens, munitie, producten en technologie voor militaire of politiële gebruik (Staatsblad nr. 67, pos. 679 met later. Gewijzigd). - omzet (m.in) explosieven vereist een vergunning van de Minister van Binnenlandse Zaken en Bestuurszaken.

    De definitie van explosieven die in deze wet bevat het spectaculaire vuurwerk producten, dwz. "Vuurwerk".

    Vergunningen worden afgegeven op verzoek van de ondernemer, nadat hij aan alle voorwaarden van artikel. 8 van de wet. Procedures die op basis van een aanvraag, die vergezeld van de bescheiden als bedoeld in artikel. 12 in / in de wet. Een procedure over de aanvraag wordt, in overeenstemming met de Code inzake de administratieve procedure ongeveer 2 maanden na de datum van indiening van de volledige applicatie.
    Verkoop voorwaarden bepaald in de Regeling van de Minister van Economische Zaken en minister van Binnenlandse Zaken en Bestuurszaken van 9 september 2002 betreffende de voorwaarden voor de verkoop van explosieven, wapens, munitie, en producten en technologie voor militaire of politiële en de omvang en de wijze van toezicht op de naleving van deze voorwaarden (Journal of Nee. 156, item. 1303 van
    later. gewijzigd) ..
    Het niet naleven van de bepalingen in de wet en uitvoeringsbesluiten set is onderworpen aan een boete, de beperking van vrijheid of gevangenisstraf.
    Er is een uitzondering op de algemene regel vereiste van een vergunning voor de handel in pyrotechnische producten. In overeenstemming met artikel. 6, paragraaf. 2 w / in de wet is niet verplicht om licenties voor de handel in pyrotechnische produkten vermeld in de uitvoeringsbesluiten zijn. Paragraaf 9. 8 van de wet van 21 juni 2002. op explosieven voor civiel gebruik (PB nr. 117, punt. 1007, zoals gewijzigd. gewijzigd).
    Producten spectaculair vuurwerk in de bijlage bij de Regeling van de Minister van Economie van 29 juli 2005 op de lijst van pyrotechnische artikelen, waarin de aankoop, de opslag of het gebruik niet nodig is om toestemming te krijgen (Staatsblad nr. 158 item. 1329, zoals gewijzigd. D.. ) kunnen worden gekocht en verkocht zonder een licentie of vergunning. Ze worden meestal verkocht in de detailhandel vuurwerk. De verkoop van deze producten is onderworpen aan, onder andere op de brandveiligheid, moeten sanitaire voorzieningen en bescherming van het milieu, en de opslag in overeenstemming met de aanbevelingen van de fabrikant.
    Opgemerkt moet worden dat de verkoop van pyrotechnische stoffen vrijgesteld van licenties aan minderjarigen is onderworpen aan een fijne, beperking van de vrijheid of een gevangenisstraf van twee jaar (artikel 37 van de wet van 22 juni 2001 betreffende de tenuitvoerlegging van de economische activiteit in de industrie en de handel in explosieven, wapens, munitie, producten en technologie voor militaire of politiële gebruik (Staatsblad nr. 67, pos. 679 met later.

  12. #12
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    tl;dr

    Wat meer genuanceerd: wat een abracadabra. Ik kan er geen chocola van maken. Wat wil je zeggen met die tekst?

  13. #13
    VWC-Lid Bammetjeboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 oktober 2012
    Berichten
    83
    Thanks
    68
    42 waarderingen in 22 posts
    Een voorbeeldje:

    Hausspion koopt het gewoon daar.
    Volgens mij is er geen ene zooi controle daar.
    Ze willen gewoon een beetje overkomen alsof het daar allemaal netjes aan toe gaat.
    Zoals in hausspions filmpje te zien koop je daar gewoon 8" shells, cipollas, titanium salutes, cobras etc.

  14. Deze 2 gebruikers waarderen Bammetjeboem voor het bericht:


  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 juni 2011
    Berichten
    2
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Weet je wat nou het mooie is? Het lijkt wel op de wetgeving die in Nederland van toepassing is. Sterker nog is een Europees wetgeving.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyromaan1990 Bekijk bericht
    Ik zie dat je voor groot vuurwerk een speciale vergunning en cursus nodig hebt, maar ik hoor van mensen dat je gewoon shells en dat soort vuurwerk bij sommige winkels in Polen kan kopen...
    Kan dat kloppen?

  16. #15
    VWC-Lid Rowy Vuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2010
    Berichten
    786
    Thanks
    320
    1.011 waarderingen in 397 posts
    Als je genoeg geld neer legt, dan kan je alles daar kopen,
    geen kvk, schietpapieren of wat dan ook nodig
    Geld opent de deuren daar
    www.rowyvuurwerk.nl

Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •