Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 6 van 48 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 714

Discussie: Wetgeving Duitsland

  1. #76
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    13
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ja dat röder gedoe echt een leuke club jammer dat ze zo ver weg zitten voor mij.had daar graag eens gaan kijken.wat betreft reste schiesen je kan ze altijd mailen ze lijken mij best toffe lui.
    Denk dat daar wel tussen te komen is, maar waarom kan dit in ons eigen mooie land niet. Zijn toch genoeg plekken waar dit mogelijk moet zijn.
    Klapchi

  2. #77
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
    Weet niet of ik dit in het goede topic vraag, maar stel hem hier gewoon.

    Ik zie op mijn Instagram feed wat beelden voorbij komen van wat Duitse collega freaks. Dat lijkt een afgehuurd schietveld om even ongestoord cat 2 weg te stoken.

    Dit zal wel in combinatie met Roederfeuerwerk zijn georganiseerd.

    Maar is dit in NL met de goede vergunningen ook te organiseren of wordt dat wel een heel lastig verhaal. Of schat ik die beelden verkeerd in en zijn dat allemaal mensen met papieren?

    En kan je daar als Nederlander niet lekker mee doen?

    Voorbeelden:

    CkFireworks
    PyroExtremeT

    Als je hun verhaal kijkt zie je de beelden wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
    Denk dat daar wel tussen te komen is, maar waarom kan dit in ons eigen mooie land niet. Zijn toch genoeg plekken waar dit mogelijk moet zijn.
    Nee, dat is helaas in ons land niet mogelijk. Het Vuurwerkbesluit beperkt het afsteken van CAT. F2 vuurwerk (en hoger) door particulieren tot Oudejaarsavond en -nacht van 18.00u tot 02.00u. Bezigers mogen buiten die tijden F2 en zwaarder vuurwerk ontsteken, mits zij de juiste papieren en een ontbrandingstoestemming voor die locatie hebben.

    Hierbij moeten ze natuurlijk de van toepassing zijnde wetgeving hanteren waarin staat dat er een veiligheidszone van tenminste 60 meter of meer moet zijn tijdens het afsteken. Dat wat je bij Röder ziet waarbij er een lintje wordt gespannen en een paar vierkante meter wordt afgezet gaat hier dus absoluut niet werken, jij en ik moeten dan op 60 meter gaan staan en mogen dus zelf niets afsteken. Ja, CAT.1 maar daar gaat dit niet over.

    En dat staat nog los van de publieke opinie. Duitsland is wat dat betreft een stuk groter qua oppervlakte, er is simpelweg meer ruimte en dus meer plekken waar je kilometers lang weinig of geen bebouwing tegenkomt waardoor je veel minder klachten binnen krijgt als je in dat soort omgevingen een dergelijk evenement organiseert. Hier in NL komt er veel gedoe van en dus zullen, mocht het ooit wettelijk wel kunnen, Gemeenten en Provincies terughoudend zijn met het geven van vergunningen en/of toestemmingen.
    www.huismanvuurwerk.nl

  3. #78
    VWC-Lid PyroFox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Locatie
    Noord-Brabant.
    Berichten
    50
    Thanks
    6
    50 waarderingen in 17 posts
    Ik heb een, nogal... geavanceerde vraag op het bericht van 2007 over de wetgeving in Deutschland. specifiek wijzend naar de afsteek tijden.


    Ik vier dit jaar oud en nieuw en ons jubileum met mijn verloofde [ hij is duits en woont ook daar ] in het NRW-gebied, Mönchengladbach.

    op de webpagina van Rathaus MGCH[1] lees ik dat het is toegestaan vuurwerk te ontbranden "van 31.12 tot 01.01"
    Het specificeert echter geen "tijd-zone' vanaf wanneer het vuurwerk tot ontbranding gezet mag worden.
    Op verschillende Wiki's en websites[2] lees ik dat het ontbranden toegestaan is van 31.12 vanaf 12 uur in de ochtend, tot 01.01, 23:59, sommige plekken geven ook aan dat het pas mag van 18:00, 31.12 tot 7:00 01.01.

    Kan iemand mij misschien een verduidelijkt beeld brengen, links of documenten etc in Monchengladbach of omringende steden [krefeld, viersen, nettental etc] hoe het hier te werk gaat?


    bronnen:
    [1] https://www.moenchengladbach.de/de/r...en/feuerwerke/

    [2] https://www.duitslandnieuws.nl/blog/...en-juist-niet/
    Vuurvosje - Kruitstress is niet leuk!

  4. #79
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    324
    Thanks
    263
    226 waarderingen in 112 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroFox Bekijk bericht
    Ik heb een, nogal... geavanceerde vraag op het bericht van 2007 over de wetgeving in Deutschland. specifiek wijzend naar de afsteek tijden.


    Ik vier dit jaar oud en nieuw en ons jubileum met mijn verloofde [ hij is duits en woont ook daar ] in het NRW-gebied, Mönchengladbach.

    op de webpagina van Rathaus MGCH[1] lees ik dat het is toegestaan vuurwerk te ontbranden "van 31.12 tot 01.01"
    Het specificeert echter geen "tijd-zone' vanaf wanneer het vuurwerk tot ontbranding gezet mag worden.
    Op verschillende Wiki's en websites[2] lees ik dat het ontbranden toegestaan is van 31.12 vanaf 12 uur in de ochtend, tot 01.01, 23:59, sommige plekken geven ook aan dat het pas mag van 18:00, 31.12 tot 7:00 01.01.

    Kan iemand mij misschien een verduidelijkt beeld brengen, links of documenten etc in Monchengladbach of omringende steden [krefeld, viersen, nettental etc] hoe het hier te werk gaat?


    bronnen:
    [1] https://www.moenchengladbach.de/de/r...en/feuerwerke/

    [2] https://www.duitslandnieuws.nl/blog/...en-juist-niet/
    Als er hier niemand is die het weet misschien je vraag stellen op het forum van feuerwerk.net (de Duitse VWC zeg maar). Daar kunnen ze je het ongetwijfeld vertellen

  5. #80
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    De basisregel is inderdaad 2 dagen stoken in Duitsland
    Maar gemeenten mogen daar lokaal van afwijken, al ben ik niet bekend met waar dat dan ook gebeurt.

    "Das Abfeuern der Feuerwerkskörper der Klasse II ist grundsätzlich nur Volljährigen in der Zeit zwischen dem 31. Dezember um 0:00 Uhr und dem 1. Januar um 24:00 Uhr erlaubt. Die genauen Zeiten können jedoch zwischen den Gemeinden und Städten leicht abweichen. Der Verkauf ist grundsätzlich erst ab dem 29. Dezember erlaubt. Ausnahmsweise einen Tag früher, wenn der 29. Dezember auf einen Sonntag fällt."

    Hamburg is 1 van de uitzonderingen zie ik, die houden de Nederlandse tijden min of meer aan (18:00 - 01:00).

    Ook mooi, wat ik zo lezend tegenkom, is dat er in Duitslands ook zoiets bestaat als "Nachtruhe". Dat is een wet die bepaalt dat er na 22:00 geen luide muziek of vergelijkbaars meer mag zijn. Dat geldt theoretisch ook voor Oudjaarsdag. Maar hierop is (uiteraard) een soort gedoogbeleid actief

    Trouwens wat betreft Mönchengladbach, dat staat keurig in de eerste link van PyroFox. Geen aangepaste tijden, dus lijkt op 2 volle dagen voor je

    Daarnaast hebben veel Duitse steden tegenwoordig ook vuurwerkvrije zones. Merendeel geldig in oude centra, rondom ziekenhuizen, etc. De nogal logische plekken zeg maar.

  6. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  7. #81
    VWC-Lid PyroFox's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2018
    Locatie
    Noord-Brabant.
    Berichten
    50
    Thanks
    6
    50 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leo303 Bekijk bericht
    De basisregel is inderdaad 2 dagen stoken in Duitsland
    Maar gemeenten mogen daar lokaal van afwijken, al ben ik niet bekend met waar dat dan ook gebeurt.
    >>>
    Ik had inderdaad op Feuerwerk.net al het een en ander doorgekregen en bevestigd van mensen die in Mönchengladbach wonen dat je in de nacht van 31-12 00:00 tot 1-1 23:59 je gang kan gaan.

    de zogenaamde "nachtruhe"... of beter gezegd die Ruhezeiten, vervallen op beide dagen.


    Toch nog enorm bedankt voor de aanvullende informatie!



    iets waar nederland, nog eens van zou kunnen leren.
    Vuurvosje - Kruitstress is niet leuk!

  8. #82
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    nog leuker is geen kilo limiet en je vuurwerk van elders thuis laten bezorgen

  9. Deze gebruiker waardeert chappie voor het bericht:


  10. #83
    VWC-Lid Pointer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 december 2015
    Locatie
    Hoge Noorden
    Berichten
    890
    Thanks
    563
    484 waarderingen in 243 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    nog leuker is geen kilo limiet en je vuurwerk van elders thuis laten bezorgen

    Klopt! ,en dan nog even ongezien de grens over..
    Laatst gewijzigd door Pointer; 12 september 2019 om 14:16

  11. #84
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pointer Bekijk bericht
    Klopt! ,en dan nog even ongezien de grens over..
    tja dat is leuk .

  12. #85
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 november 2017
    Berichten
    146
    Thanks
    53
    163 waarderingen in 43 posts
    Da's dan best interessant om even over de grens te gaan de 31e. Rijdt naar Duitsland, koopt wat vuurwerk bij de discounter, ff paar uurtjes stoken en weer terug.

  13. #86
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroFox Bekijk bericht
    Ik had inderdaad op Feuerwerk.net al het een en ander doorgekregen en bevestigd van mensen die in Mönchengladbach wonen dat je in de nacht van 31-12 00:00 tot 1-1 23:59 je gang kan gaan.

    de zogenaamde "nachtruhe"... of beter gezegd die Ruhezeiten, vervallen op beide dagen.


    Toch nog enorm bedankt voor de aanvullende informatie!



    iets waar nederland, nog eens van zou kunnen leren.
    Jammer dat de grens zo ver weg is, anders gingen we daar natuurlijk naar toe om te stoken.
    Voor de freaks die daar in de buurt zitten een mooie gelegenheid.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  14. #87
    VWC-Lid chupinazo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juli 2008
    Locatie
    Zonnig zuid NL
    Berichten
    790
    Thanks
    458
    350 waarderingen in 196 posts
    Dan moet je daar wel weco potjes van de aldi/lidl gaan afsteken om niet op te vallen; je hebt daar in vuurwerk weinig keus. Ga je daar bijv met een NL of BE cakebox staan, ben je meteen de man van de straat :-)
    Nu zijn de andere vuurwerk merken o.a. Fünke ook in opkomst daar gelukkig. Heel wat meer keus bij andere aanbieders dus. Ga je een Fünke box fakkelen op nieuwjaarsdag, val je wel op daar haha
    Ze zijn in Duitsland (nog) niet zo vuurwerkgek als hier in NL.

  15. #88
    VWC-Lid --sjon beton--'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    2.041
    Thanks
    3.273
    904 waarderingen in 519 posts
    sterker nog, je hoeft gvd de deur niet eens uit om vuurwerk te halen.
    wordt gewoon aan huis geleverd de laatste 3 dagen van het jaar!

  16. Deze gebruiker waardeert --sjon beton-- voor het bericht:


  17. #89
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 september 2006
    Berichten
    465
    Thanks
    415
    349 waarderingen in 186 posts
    Weet iemand hoe het zit met de vuurpijlen in Duitsland?
    Laatst gewijzigd door Mav; 20 november 2021 om 10:06

  18. #90
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mav Bekijk bericht
    Weet iemand hoe het zit met de vuurpijlen in Duitsland? Hoeveel gram erin mag / zit?
    Max. 20gram, de helft dus van NL.
    www.huismanvuurwerk.nl

  19. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:

    Mav

Pagina 6 van 48 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •