Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 40 van 41 EersteEerste ... 3038394041 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 586 t/m 600 van 611

Discussie: Wetgeving Duitsland

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    4.608
    Thanked 4.452 Times in 1.725 Posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door happy4ever1968 Bekijk bericht
    Voor diegene die denken met een willekeurig uittreksel van het KVK vuurwerk te kunnen kopen, die komen bedrogen uit. Ik heb hierover contact gehad met een grote speler op de Duitse markt. Die gaf aan dat er op het uittreksel wel iets moest staan dat je in het vuurwerk zit. Hij was nog bezig om te kijken of je toch met een willekeurig uittreksel vuurwerk bij hem kan kopen, maar zeker is dat nog niet.

Nu heb ikzelf bij mijn KVK inschrijving een alias toegevoegd waaruit blijk dat ik ook in het vuurwerk zit. Dit is online simpel te regelen en kun je later ook weer makkelijk verwijderen.
    Eerder in het jaar is hier nog best wat heisa over geweest op het Duitse forum. In bepaalde deelstaten is er niet op gecontroleerd maar in NRW is er in bepaalde regio's gecontroleerd of de "bedrijven" die vuurwerk kochten ook echt vuurwerkbedrijven waren. Als ik het goed begrepen heb.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinjesk Bekijk bericht
    Ik haal al jaren in duitsland met de kvk van mijn vrouw die een nagelstudio heeft.

Niks met vuurwerk te maken dus. Daarbij staat het op haar naam. Waarbij ik altijd een papieren volmacht meeneem om in haar naam te kopen.
    Hoe gaat dat precies in zijn werking, is het KVK-nummer alleen nodig om het af te halen, of worden er ook facturen of iets dergelijks op dat KVK-nummer gezet? Dus iets van papierwerk bedoel ik dan.

VWC-Lid
    Thanks
    20
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damon97 Bekijk bericht
    Hoe gaat dat precies in zijn werking, is het KVK-nummer alleen nodig om het af te halen, of worden er ook facturen of iets dergelijks op dat KVK-nummer gezet? Dus iets van papierwerk bedoel ik dan.
    Gaat voor de duitse belastingdienst.

VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Thanks
    455
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RandomDaniel Bekijk bericht
    Eerder in het jaar is hier nog best wat heisa over geweest op het Duitse forum. In bepaalde deelstaten is er niet op gecontroleerd maar in NRW is er in bepaalde regio's gecontroleerd of de "bedrijven" die vuurwerk kochten ook echt vuurwerkbedrijven waren. Als ik het goed begrepen heb.
    Wat op zich raar is.. want als je drank of voedsel haalt hoef je toch ook niet aan te tonen dat je in de horeca zit? Of het moet met vervoer/opslag te maken hebben, maar goed, in hoeverre gaat een groothandel daar over..

Nog vreemder is eigenlijk dat er geen duidelijkheid blijkt te zijn hierover.

VWC-Lid
    Thanks
    42
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Vaag gerucht. Ik zat net apple explosion stream te kijken en daar werd een reactie onder gezet dat iemand zijn buurman bij Nico vuurwerk werkt en dat er al containers teruggestuurd worden in duitsland
    Zou heel goed kunnen, Munchen maakt al plannen voor een verbod
    https://www.br.de/nachrichten/amp/ba...verbot,SpP5Hh1

VWC-Lid
    Thanks
    220

VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Thanks
    2.210
    Thanked 2.572 Times in 1.027 Posts
    Heb het topic doorgenomen, maar wil mijn vraag toch stellen. Heb in Duitsland nog het een en ander staan, wat ik met KVK kan ophalen. Ik lees dat de KVK noodzakelijk is en gebruikt wordt voor de belastingdienst in Duitsland, wat kan ik hier verder nog in verwachten? Of is dit helemaal niets?
    Ik kots op elite.

8. The Following 4 Users Say Thank You to ddfirework For This Useful Post:

VWC-Lid
    Thanks
    30
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Damon97 Bekijk bericht
    Ik bestel op haar naam met kvk nr en neem altijd een uittreksel van de kvk mee voor controle. (Nog nooit gehad)

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dinjesk Bekijk bericht
    Ik bestel op haar naam met kvk nr en neem altijd een uittreksel van de kvk mee voor controle. (Nog nooit gehad)
    Bedankt voor de reactie! Oke duidelijk, het is dus echt het papierwerk waar ze om kunnen vragen dan.

VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Thanks
    109
    Naast KvK zijn ze ook verplicht een RDW vervoersdocument op te stellen wat dus ook niet kan. Wat ook betekend dat je je aan het RDW regels moet houden van brandblusser Ed.

Niet dat je veel verder komt met die papieren als je gecontroleerd wordt bij de NL grens en je geen vw winkel hebt of een ontbrandings toestemming.
    Gerwin

VWC-Lid
    Thanks
    1.214
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Naast KvK zijn ze ook verplicht een RDW vervoersdocument op te stellen wat dus ook niet kan. Wat ook betekend dat je je aan het RDW regels moet houden van brandblusser Ed.

Niet dat je veel verder komt met die papieren als je gecontroleerd wordt bij de NL grens en je geen vw winkel hebt of een ontbrandings toestemming.
    Controle aan de grens daar maak ik mij het minste zorgen over. Je zit al snel boven de 25 kg. of je hebt bijvoorbeeld vuurpijlen erbij. Met beide ben je al de sjaak als je wordt aangehouden, ongeacht of de papieren in orde zijn.

VWC-Lid
    Thanks
    892

Denk dat je ADR bedoeld ;)

VWC-Lid
    Thanks
    30

Na mijn weten hoef je onder de 50kg bruto niks te hebben.

Dit heb ik van de bam

https://www.bam.de/Navigation/DE/Akt...FAQs/faqs.html

VWC-Lid Fuifduif's schermafbeelding
    Thanks
    1.271
    Gaat niet heel goed daar in Duitsland… hopelijk kunnen we naar de buren dit jaar

https://www.nu.nl/coronavirus/616968...000-doden.html

VWC-Lid
    Thanks
    3
    Ik ga morgen naar Duitsland om vuurwerk af te halen met een KvK-nummer, deze staat op mijn vaders naam. Weten jullie of mijn vader dan mee moet gaan om zich te legitimeren of is het voldoende als ik een KvK uittreksel kan tonen?

Pagina 40 van 41 EersteEerste ... 3038394041 LaatsteLaatste

Regels voor berichten