Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 5 van 48 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 714

Discussie: Wetgeving Duitsland

  1. #61
    VWC-Lid laurens's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 februari 2006
    Berichten
    24
    Thanks
    1
    22 waarderingen in 5 posts
    P1 mag nog steeds in Duitsland voor zover ik weet. De funke D bollers hebben nooit flash gehad. Ik meen 4,2 gram in de D boller en 8 gram in de Super 2. De Funke knallers met flash zijn de Thunder Cracker D, maar deze zijn ook nooit voor de Duitse markt bestemd geweest.

  2. #62
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    24 juli 2005
    Locatie
    Melkweg - Zonnestelsel - Aarde
    Berichten
    327
    Thanks
    536
    326 waarderingen in 111 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door --sjon beton-- Bekijk bericht
    klopt. in duitsland is geen limiet aan hoeveel kg je mag kopen.
    bovendien wordt het bestelde vuurwerk verzonden en aan huis geleverd de laatste 3 dagen van het jaar.
    Zie het al helemaal voor me bij een deel van de freaks. In plaats van een paar keer op een neer rijden, een vrachtwagentje vol boxen van de vuurwerkbezorgservice voor de deur
    Wie zoekt zal vinden

  3. #63
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duitje Bekijk bericht
    Zie het al helemaal voor me bij een deel van de freaks. In plaats van een paar keer op een neer rijden, een vrachtwagentje vol boxen van de vuurwerkbezorgservice voor de deur
    Nou voor Hoe lang nog zag op youtube dat ze in Duitsland ook al aant klooien zijn,een politieke partij looptook al om een consumenten verbod te roepen.

  4. #64
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Of ik heb er overheen gekeken, of ik kan het nergens vinden...

    Maar weet iemand wanneer en van hoe laat tot hoe laat je in Duitsland vuurwerk mag afsteken aankomende O&N ?
    Zo in mijn sas met sas..

  5. #65
    VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2009
    Berichten
    6.049
    Thanks
    4.077
    8.898 waarderingen in 3.145 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Econz Bekijk bericht
    Of ik heb er overheen gekeken, of ik kan het nergens vinden...

    Maar weet iemand wanneer en van hoe laat tot hoe laat je in Duitsland vuurwerk mag afsteken aankomende O&N ?
    Volgens mij is de algemene wetgeving in Duitsland dat je vanaf 31-12 00.00u t/m 01-01 23.59u mag afsteken. Dus 2 dagen lang. Dit staat ook zo op Wikipedia. Echter, heel veel steden en regio's hebben aanvullende beperkingen voor het afsteken. Denk aan verkorte afsteektijden en vuurwerkvrije zones. Als je weet waar je naartoe gaat Google dan vooral even op de plaatsnaam in combinatie met Feuerwerk zunden en eventueel Sylvester erbij zetten in de zoekopdracht.
    www.huismanvuurwerk.nl

  6. Deze gebruiker waardeert gizmo75 voor het bericht:


  7. #66
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    Heerlijk man, twee dagen kunnen knallen. Zo zie je maar hoe betuttelend Nederland is.

    In Duitsland lekker kopen in de winkel waar ze je de dozen voor je neus leeggooien. Heb je geen tijd? Geen probleem, lekker online bestellen en laten bezorgen. 25kg regel, wat is dat? Je mag daar naar hartenlust kopen, geen beperkingen qua hoeveelheid. En dan gewoon 48 uur afsteken!! Komen wij aan met 8 uurtjes en ook dat is voor veel mensen nog teveel. Tja, dan vraag ik mij werkelijk af hoe tolerant wij eigenlijk zijn in Nederland. Gelukkig woon ik 10 minuten van de Duitse grens, ga ik op 1 januari nog even nagenieten.

  8. Deze gebruiker waardeert Grizmo Raizor voor het bericht:


  9. #67
    VWC-Lid leo303's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 september 2005
    Locatie
    Eanske
    Berichten
    1.525
    Thanks
    449
    748 waarderingen in 315 posts
    Heerlijk inderdaad hoe die Duitsers ermee om gaan.
    Hoewel ook zij nog een aanvulling op de CE hebben (BAM, LGZ) is het toch echt een stuk fraaier geregeld bij hen.

    Maar toch ook daar.. gaan steeds meer geluiden op dat bepaalde steden vuurwerk aan banden willen leggen hoor. Ook daar heb je steeds meer eco/overlast/huilie gekkies die aan terrein winnen. Maar zij zijn stukken verder van een verbod verwijderd dan wij.
    Gelukkig 'om de hoek', dus zodra het hier afgelopen is vinden we daar wel een plekkie

  10. Deze 2 gebruikers waarderen leo303 voor het bericht:


  11. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2005
    Locatie
    noord holland
    Berichten
    1.881
    Thanks
    2.145
    666 waarderingen in 393 posts
    Tja mocht het hier op een verbod uitdraaien dan gaan we maar op oudejaarsvakantie naar de oosterburen...
    [B]Stop de hetze tegen het consumenten vuurwerk![/B]

  12. Deze 3 gebruikers waarderen brian the freak voor het bericht:


  13. #69
    VWC-Lid ajaxciedjuhh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2010
    Locatie
    浏阳市
    Berichten
    3.464
    Thanks
    12.305
    4.551 waarderingen in 1.691 posts
    Kwam van de week iemand naar me toe, die beweerde dat duitse cakes (artus, aligator ect ect) bp bevat voor de knal ipv flash, klopt dit ?
    De duitse siercakes knallen over algemeen heel anders dan een nederlandse cake uit de zelfde categorie grams, bijv Reno - HL16 (alleen sierknal is al stukken harder dan de reno).
    Na even denken, zou dit best kunnen kloppen ?
    Iemand die hier meer over kan vertellen ??

    Alvast bedankt!

  14. #70
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ajaxciedjuhh Bekijk bericht
    Kwam van de week iemand naar me toe, die beweerde dat duitse cakes (artus, aligator ect ect) bp bevat voor de knal ipv flash, klopt dit ?
    De duitse siercakes knallen over algemeen heel anders dan een nederlandse cake uit de zelfde categorie grams, bijv Reno - HL16 (alleen sierknal is al stukken harder dan de reno).
    Na even denken, zou dit best kunnen kloppen ?
    Iemand die hier meer over kan vertellen ??

    Alvast bedankt!
    Ik weet niet wie er meer over kan vertellen. Er zijn producten in zowel Nederland als Duitsland die BP gebruiken als burst. In Duitsland was het gebruik van flash als burst voorheen verboden maar met de nieuwe Europese regels mag het wel.

    Dus als het gaat om de wetgeving dan kan ik vertellen dat die nu hetzelfde is.
    Laatst gewijzigd door Fireworksfamily123; 6 december 2018 om 14:54

  15. Deze gebruiker waardeert Fireworksfamily123 voor het bericht:


  16. #71
    VWC-Lid erase2fast's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 oktober 2009
    Berichten
    834
    Thanks
    546
    575 waarderingen in 267 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Anihalas Bekijk bericht
    Ik weet niet wie er meer over kan vertellen. Er zijn producten in zowel Nederland als Duitsland die BP gebruiken als burst. In Duitsland was het voorheen verboden maar met de nieuwe Europese regels mag het wel.

    Dus als het gaat om de wetgeving dan kan ik vertellen dat die nu hetzelfde is.
    Waarom was BP eerst verboden, als flash wel al mocht in duitsland? Of was daar niet echt een reden voor?
    alcohol lost niets op, maarja melk ook niet...

  17. Deze gebruiker waardeert erase2fast voor het bericht:


  18. #72
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 december 2012
    Berichten
    6.228
    Thanks
    1.915
    2.215 waarderingen in 1.023 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erase2fast Bekijk bericht
    Waarom was BP eerst verboden, als flash wel al mocht in duitsland? Of was daar niet echt een reden voor?
    Andersom juist. Flash in de cakes was volgens mij verboden. Sorry voor de verwarring en aangepast.

  19. Deze 2 gebruikers waarderen Fireworksfamily123 voor het bericht:


  20. #73
    VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 januari 2014
    Berichten
    1.083
    Thanks
    13
    1.268 waarderingen in 397 posts
    Weet niet of ik dit in het goede topic vraag, maar stel hem hier gewoon.

    Ik zie op mijn Instagram feed wat beelden voorbij komen van wat Duitse collega freaks. Dat lijkt een afgehuurd schietveld om even ongestoord cat 2 weg te stoken.

    Dit zal wel in combinatie met Roederfeuerwerk zijn georganiseerd.

    Maar is dit in NL met de goede vergunningen ook te organiseren of wordt dat wel een heel lastig verhaal. Of schat ik die beelden verkeerd in en zijn dat allemaal mensen met papieren?

    En kan je daar als Nederlander niet lekker mee doen?

    Voorbeelden:

    CkFireworks
    PyroExtremeT

    Als je hun verhaal kijkt zie je de beelden wel.
    Klapchi

  21. #74
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.214
    Thanks
    5.533
    6.572 waarderingen in 2.725 posts
    Dat zie je inderdaad wel vaker voorbij komen, volg ook een aantal van die accounts.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  22. #75
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Ja dat röder gedoe echt een leuke club jammer dat ze zo ver weg zitten voor mij.had daar graag eens gaan kijken.wat betreft reste schiesen je kan ze altijd mailen ze lijken mij best toffe lui.

Pagina 5 van 48 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •