Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 76 t/m 77 van 77

Discussie: Wetgeving Duitsland

VWC-Lid Gupje's schermafbeelding
    Thanks
    3
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    Ja dat rŲder gedoe echt een leuke club jammer dat ze zo ver weg zitten voor mij.had daar graag eens gaan kijken.wat betreft reste schiesen je kan ze altijd mailen ze lijken mij best toffe lui.
    Denk dat daar wel tussen te komen is, maar waarom kan dit in ons eigen mooie land niet. Zijn toch genoeg plekken waar dit mogelijk moet zijn.
    Klapchi

VWC-Lid gizmo75's schermafbeelding
    Thanks
    2.645
    Thanked 4.407 Times in 1.942 Posts
    Afbeeldingen
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
    Weet niet of ik dit in het goede topic vraag, maar stel hem hier gewoon.

Ik zie op mijn Instagram feed wat beelden voorbij komen van wat Duitse collega freaks. Dat lijkt een afgehuurd schietveld om even ongestoord cat 2 weg te stoken.

Dit zal wel in combinatie met Roederfeuerwerk zijn georganiseerd.

Maar is dit in NL met de goede vergunningen ook te organiseren of wordt dat wel een heel lastig verhaal. Of schat ik die beelden verkeerd in en zijn dat allemaal mensen met papieren?

En kan je daar als Nederlander niet lekker mee doen?

Voorbeelden:

CkFireworks
    PyroExtremeT

Als je hun verhaal kijkt zie je de beelden wel.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gupje Bekijk bericht
    Denk dat daar wel tussen te komen is, maar waarom kan dit in ons eigen mooie land niet. Zijn toch genoeg plekken waar dit mogelijk moet zijn.
    Nee, dat is helaas in ons land niet mogelijk. Het Vuurwerkbesluit beperkt het afsteken van CAT. F2 vuurwerk (en hoger) door particulieren tot Oudejaarsavond en -nacht van 18.00u tot 02.00u. Bezigers mogen buiten die tijden F2 en zwaarder vuurwerk ontsteken, mits zij de juiste papieren en een ontbrandingstoestemming voor die locatie hebben.

Hierbij moeten ze natuurlijk de van toepassing zijnde wetgeving hanteren waarin staat dat er een veiligheidszone van tenminste 60 meter of meer moet zijn tijdens het afsteken. Dat wat je bij RŲder ziet waarbij er een lintje wordt gespannen en een paar vierkante meter wordt afgezet gaat hier dus absoluut niet werken, jij en ik moeten dan op 60 meter gaan staan en mogen dus zelf niets afsteken. Ja, CAT.1 maar daar gaat dit niet over.

En dat staat nog los van de publieke opinie. Duitsland is wat dat betreft een stuk groter qua oppervlakte, er is simpelweg meer ruimte en dus meer plekken waar je kilometers lang weinig of geen bebouwing tegenkomt waardoor je veel minder klachten binnen krijgt als je in dat soort omgevingen een dergelijk evenement organiseert. Hier in NL komt er veel gedoe van en dus zullen, mocht het ooit wettelijk wel kunnen, Gemeenten en Provincies terughoudend zijn met het geven van vergunningen en/of toestemmingen.
    [I]Ben gek op de nieuwe producten! Check mijn kanaal: http://www.youtube.com/TheGizmo75[/I]

Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456

Regels voor berichten