Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 48 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 714

Discussie: Wetgeving Duitsland

  1. #1
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts

    Wetgeving Duitsland

    De wetgeving van Duitsland m.b.t. het vuurwerk.

    Wanneer mag je afsteken:
    Enkel op 31 December. (Klasse 1 het gehele jaar)

    Verkoop:
    Klasse 1 het gehele jaar, Klasse 2 enkel de laatste drie dagen van het jaar.

    Klasses:
    Klasse 1: Schetsartikelen e.d. Pyrotechnisch niet meer dan 3 gram stoffen. In de klasse 1 mag het vuurwerk niet meer dan 0,5 gram aan gil & knal stoffen bevatten. Verder zijn er de volgende beperkingen : <- 0,5 gram Nitrozel***ose of <- 2,5 gram knal zilver of <- 10,0 gram Fosfor-chloraat. (<- betekend kleiner of gelijk aan). Geen beperking op leeftijd dus iedereen mag dit vuurwerk kopen (de Duitse overheid raadt overigens wel 12 jaar aan maar dat is dus niet nodig).

    Klasse 2: Kleinvuurwerk/oudejaarsvuurwerk. Pyrotechnisch tussen de 3 en 50 gram stoffen. Potten mogen maximaal 200 gram wegen (alles bij mekaar) waarvan 50 gram aan actieve pyrotechnische stoffen. Pijlen mogen maximaal 20 gram bevatten waarvan maximaal 10 gram aan het effect besteed word. Verdere restricties zijn dat er maximaal 6 gram zwart kruit in dit vuurwerk mag zitten als het om losse knallers gaat. Het totaalgewicht van deze knallers mag verder maximaal 25 gram bedragen.Vanaf 18 jaar.

    Klasse 3: Middelvuurwerk (tuinvuurwerk). Pyrotechnisch tussen de 50 en 250 gram stoffen. Totaalgewicht van potten is maximaal 800 gram (maar maximaal 250gram hiervan is kruit!). Pijlen mogen maximaal 75 gram kruit bevatten. Een waterval mag maximaal 1200 gram wegen. Een speciale vergunning is nodig voor deze klasse.

    Klasse 4: Grootvuurwerk. Pyrotechnisch meer dan 250 gram stoffen. Voor deze klasse vuurwerk is een speciale vergunning en cursus benodigt.

    Veiligheidsafstanden:
    Er zijn geen aangegeven veiligheidsafstanden voor de verscheidene klassen bekend.

    Wetten:
    Pyrotechnische wetten staan op http://www.gaa.baden-wuerttemberg.de/servlet/is/16497/

    Winkels:
    Enkele populaire vuurwerksites zijn:
    www.nico-feuerwerk.de
    www.weco-pyro.de
    www.keller-feuerwerk.de



    Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming en/of bronvermelding.

    Wij danken Feuerwerk voor deze informatie.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Berichten
    137
    Thanks
    0
    63 waarderingen in 31 posts
    Weet iemand wat de tijden zijn dat je vuurwerk mag afsteken in duitsland? En kun je problemen krijgen als je vuurwerk van Nederland (of zelfs uit België) meeneemt naar Duitsland? Dan heb ik het over de zwaardere potten zoals de 500 grams...

  3. #3
    VWC-Lid Invader's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 augustus 2006
    Locatie
    Gäöl
    Berichten
    971
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    Ik snap dit niet zo goed;

    Ik neem aan dat voor de gemiddelde consument Klasse 2 het maximum is?
    Mogen hier maar 50 gram kruit in? Dat kunnen ze toch nooit klaarkrijgen, als je ziet hoeveel prachtige cake's er verkocht worden.
    En de cake mag in totaal maar 200 gram wegen? Ik heb afgelopen jaar nog een cake gehad die 2.1 kilo woog.
    En hoeveel gram mag er per tube in?

  4. #4
    VWC-Lid Feuerwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 augustus 2005
    Berichten
    116
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De potten zijn naar het voorheen nederlands concept dus hetzelfde als de 200 gram hier, maar de 50 gram gaat over de actieve stoffen, hiermee word volgens hun een relatie gebracht naar de stoffen waaruit het daadwerkelijk effect bestaat. Dus stijglading valt hier niet onder bijvoorbeeld.
    NLE ..... Feuerwerk Pur-Natur

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2007
    Berichten
    137
    Thanks
    0
    63 waarderingen in 31 posts
    Binnen welke tijdsperiode mag je in duitsland vuurwerk afsteken?? Hier in NEderland is dat van 10:00 - 00:02 uur, maar ik vier het dit jaar in duitsland, dus wil dat graag weten

  6. #6
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Geloof dat het pas vanaf 6 of 10 uur savonds was dacht ik ergens te hebben gelezen!
    Gerwin

  7. #7
    VWC-Lid Jordi''s schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Den Helder
    Berichten
    14
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Ik ben dit jaar in Duitsland met oud en nieuw =] Ik kan nergens vinden van hoelaat tot hoelaat je mag afsteken. Weet iemand dat misschien ?

    Jordi

  8. #8
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Hey!

    Wat wordt er bedoelt met de 1ste klasse in Duitsland? Zijn dat gillende keukenmeiden, grondbloemen enz? En weet iemand of er een winkel in de buurt van Hannover zit?? en waar je dan die 1st klasse kan kopen?

    Greetingzz,
    Knal goed, knal verantwoord!

  9. #9
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Ik had laatst gehoord dat de meeste winkeltjes geen ganzjarighe vuurwerk meer verkopen omdat de vuurwerkwet is aangescherpt? Kan dit kloppen?
    Knal goed, knal verantwoord!

  10. #10
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Wat ik weet is dat de Regels wel verscherpt worden maar dat is vrijwel overal zo , alles word strenger en strenger zeg maar !!!!! Je moet goed weten dat de Boller A van weco nog goed verkrijgbaar was vroeger 10 jaar terug ofzo , nu kan je dat bijna niet meer voorstellen en binnen 10 jaar al helemaal niet ! [ het gevaarlijke vertragingstijd hierbuiten gelaten bij sommige van deze krengen ] Het knal spul van nu van Duitsland stelt niets meer voor je krijgt er nog geen kartonnen doos mee kapot zag ik in een filmpje waarover het ging over duitse knallers. Het kwam er op neer in dat filmpje dat ze bezig waren met al die knallers te herkeuren enzo en dat ze aan een bepaalde limiet moesten voldoen. Zo is er normaal geen enkele knaller op de markt meer in Duitsland waarvan je u hand kan opblazen als dit knalstuk knalt in je hand , dus met andere woorden al hun knal spul nu is hand bestendig. Goed wetend met het feit dat ze vroeger de Boller A verkochten en dan heb ik het over die Weco strijker. Leuk weetje voor erbij , de grenzland markt waar duitse kwaliteits Weco strijkers verkocht werden en waar het een traditie is zeg maar dat NL'ers daar naar toe gaan om die strijkers te gaan halen behoort nu ook tot de verleden tijd. In grenzlandmarkt verkopen ze die strijkers NIET meer.

    Bij dit soort feiten krijg ik een vaag gevoel bij... Als het zo doorgaat mogen we nog blij zijn bij het vinden van een lady kracker. Er zijn nu al landen waar knalgrondspul gewoon verboden is , dit zegt genoeg.
    Laatst gewijzigd door Kobratjeuh; 28 september 2009 om 04:55

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    En ik las hier dat er in 2010 een wet gaat komen , een wet van Europa dat zegt dat alle Europese landen dezelfde vuurwerk wet moet hebben , weet niet wat er van waar is maar stel dat die wet er komt dit wil dus zeggen dat al het vuurwerk even ' veilig ' is zeg maar , dat volgens mij het grootste deel van de belgische knallers verboden gaat worden , dat denk ik ook Polen en Italie en Spanje en Tsjechie de landen dus waar nog echt knal spul te vinden is , landen die tot de EU behoren toch , wil zeggen dat het het einde gaat zijn van de knal.

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Locatie
    Franeker
    Berichten
    15
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    zo gaat natuurlijk wel erg veel in de kofferbakverkoop komen.

    dus volgend jaar weer veel werk voor alberto stegeman

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2009
    Berichten
    58
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    lol ja kan ie weer plastic poppen opblazen door er lawinepijlen op te tapen!

  14. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 december 2009
    Locatie
    amsterdam, kinderdijkstraat 46hs
    Berichten
    13
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    hoe zit het met het opslaan van vuurwerk in duitsland?

    ben toen bij xxl geweest was gewoon een grote garage zeg maar waar ze stonden te roken niet echt een bunker. er staan daar ook meer importeurs volgens mij.

  15. #15
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.543 waarderingen in 2.033 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door lijpo Bekijk bericht
    Binnen welke tijdsperiode mag je in duitsland vuurwerk afsteken?? Hier in NEderland is dat van 10:00 - 00:02 uur, maar ik vier het dit jaar in duitsland, dus wil dat graag weten

    10:00 tot 2:00, niet 00:02

Pagina 1 van 48 12311 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •