Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516
Weergegeven resultaten: 226 t/m 239 van 239

Discussie: Wetgeving Duitsland

VWC-Lid
    Thanks
    214
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hardcore0438 Bekijk bericht
    Hoezo, zoek gewoon een parking liefst buiten bebouwde kom. En niet in de buurt van asiels, ziekenhuizen etc, en de rommel netjes opruimen. (maar dat hoef ik ons liefhebber niet te vertellen )
    Maar voor de mensen die daar een showtje willen bouwen met de nodige voorbereidingen is een accomodatie haast wel nodig. Volgens mij mag dat nog steeds niet?

VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Thanks
    3.534
    Thanked 3.389 Times in 1.304 Posts
    Ik zie veel Duitsers overdag gewoon op een doodlopende weg of parkeerterrein op een bedrijventerrein stoken. Volgens mij is dat daar best veel voorkomend.
    Ook bekend als Pyrozfears!

VWC-Lid
    Thanks
    395
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Nee want er is een vervoersverbod.
    Er is nog géén vervoersverbod! Ze willen het gaan verbieden en zodra dit gebeurd dan is het pas na 15 december dat het ingaat.

VWC-Lid
    Thanks
    1.528
    Thanked 1.091 Times in 595 Posts
    Boete van 100 euro
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Thanks
    1.763
    Thanked 1.547 Times in 903 Posts
    Je gaat voor mijn gevoel wel Nederlandse grensstokers krijgen dus wat grotere groepen net over de grens. Of dat te voorkomen is weet ik niet.

VWC-Lid
    Thanks
    800
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyromaniac Bekijk bericht
    Er is nog géén vervoersverbod! Ze willen het gaan verbieden en zodra dit gebeurd dan is het pas na 15 december dat het ingaat.
    Klopt niet. Je mag sowieso geen vuurwerk bij je hebben op een publiek toegankelijke plaats. Dus niet op de weg, park etc etc.

Buiten de vuurwerkverkoopperiode mag de burger*maximaal 25 kilo consumentenvuurwerk op een niet voor het publiek toegankelijke plaats voorhanden hebben.*

Hiermee word dus niet je auto bedoeld zoals vele denken. Het gaat erom dat jij vuurwerk voorhanden hebt op een openbare plek. Dus maakt geen ruk uit of het je rugtas, binnenzak, linker sok of je auto is.
    Het gaat erom dat je het zo binnen handbereik hebt op de openbare, voor publiek toegankelijke locatie. Anders zou immers een reiskoffer met slot ook voldoen.

VWC-Lid
    Thanks
    201
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sirens Bekijk bericht
    Boete van 100 euro

Ja en al je vuurwerk kwijt dat lijkt iedereen wel te vergeten.

VWC-Lid
    Thanks
    0
    Bedankt voor de reacties. Dacht en hoopte ook dat het kon. Ik hou me dan wel binnen de 25kg regeling. De rest is in Duitsland besteld.

VWC-Lid
    Thanks
    201
    Dat bedoel ik dus.

burgemeester van Berg en Dal
    wil grenzen desnoods blokkeren
    WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.

De Duitse regering kwam in Berlijn niet verder dan een ‘aanbeveling’ om dit jaar geen vuurwerk af te steken. Vuurwerkshows - waar mensen op af komen - zijn wel verboden, maar het afsteken van vuurwerk door particulieren dus niet. Overigens speelt het probleem in Duitsland minder, omdat daar verhoudingsgewijs veel minder vuurwerk wordt afgestoken dan in Nederland.

Vuurwerkhandelaar André Bax uit Elst heeft elk jaar in het Duitse grensplaatsje Wyler een verkooppunt. Veel mensen uit de regio Nijmegen gaan naar Wyler of naar Kranenburg (Aldi) om vuurwerk in te slaan. Bax: ,,Wij verkopen goedgekeurd vuurwerk. Het is legaal vuurwerk, ook in Nederland. Verkoop in Duitsland is toegestaan. Wij gaan dus verkopen.”

Uitgebreide controles
    Burgemeester Slinkman van Berg en Dal pleit nu niet alleen voor het instellen van grenscontroles op het invoeren van vuurwerk: hij wil eventueel zelfs wegen afsluiten. ,,De politie en marechaussee moeten uitgebreide grenscontroles houden op 29, 30 en 31 december, als er verkocht wordt in Duitsland”, zegt hij.

Volgens Slinkman kan de gemeente als wegbeheerder besluiten om wegen af te sluiten. ,,We weten nog niet of we het gaan doen, maar volgens de zogenoemde BABW (Besluit administratieve bepalingen) mogen wij het doen op basis van de bepaling ‘voor korte perioden in geval van dringende omstandigheid van voorbijgaande aard’. Als we gaan afsluiten stemmen we dit natuurlijk af met verschillende partijen zoals de hulpdiensten en onze Duitse buren.”

VWC-Lid
    Thanks
    1.528
    Thanked 1.091 Times in 595 Posts
    Je kan ook nu naar belgie en 25 kg halen zonder kans op boete.
    PJJJJJJJJJJJIIIIEEEEEEEEEEUUUUUWWWWWWWWWWWWW

VWC-Lid
    Thanks
    201
    Ben ik al geweest van het voorjaar maar mijn probleem is dat ik in duitsland een bestelling heb staan

VWC-Lid
    Thanks
    383
    Is dat altijd zo of alleen dit jaar? Dacht zelf altijd dat die verkoopdagen regeling die we hier en in Duitsland hebben, ook geldt voor België... van al die verschillende reacties op diverse fora wordt je ook niet wijzer van...

VWC-Lid
    Thanks
    246
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    WYLER - Een verbod op de verkoop van vuurwerk in Duitsland heeft het niet gehaald. Burgemeester Slinkman van Berg en Dal overweegt nu om wegen naar Duitsland af te sluiten.
    Wat een wereldvreemde man!

VWC-Lid jakhal's schermafbeelding
    Thanks
    2.191
    Thanked 3.188 Times in 1.227 Posts
    Als er al daadwerkelijk controles komen zullen die zijn vanuit DE naar NL.
    De Duitser maakt zich niet druk om een auto met wat vuurwerk welke hun grens over komt.

Ik zou het wel binnen de perken houden zodat je niet teveel opvalt zolang je door NL rijd..verder geen enkel probleem.
    TP Vuurwerk Kelpen-Oler.

Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 6141516

Regels voor berichten