Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 7 van 48 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 714

Discussie: Wetgeving Duitsland

  1. #91
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 juli 2018
    Berichten
    184
    Thanks
    249
    81 waarderingen in 38 posts
    Even een kleine aanvulling op de duiste regels. Je mag 10kg netto in huis hebben en dat moet dan bewaard worden in de kelder. Zelfs een pakje sterretjes mag je niet eens in je huiskamer hebben liggen. En voor eventuele vragen over afsteektijden en plekken waar het verboden is om af te steken, kan je ook altijd het lokale politiebureau mailen daar. Zij zijn altijd bereid om je de info te geven.

  2. Deze gebruiker waardeert PonPyro voor het bericht:


  3. #92
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PonPyro Bekijk bericht
    Even een kleine aanvulling op de duiste regels. Je mag 10kg netto in huis hebben en dat moet dan bewaard worden in de kelder. Zelfs een pakje sterretjes mag je niet eens in je huiskamer hebben liggen. En voor eventuele vragen over afsteektijden en plekken waar het verboden is om af te steken, kan je ook altijd het lokale politiebureau mailen daar. Zij zijn altijd bereid om je de info te geven.
    Wat als je nou geen kelder en geen kruipruimte hebt??
    Zo in mijn sas met sas..

  4. #93
    VWC-Lid Schiedammert's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 juli 2019
    Berichten
    212
    Thanks
    439
    56 waarderingen in 41 posts
    Een duits politiebureau mailen met je vraag?

    Liebe polizei,

    Ich habe keine keller fűr meine zehn kilo keller feuerwerk. Was mache ich jetzt?

    Gruße von econz
    Asjemenou

  5. Deze gebruiker waardeert Schiedammert voor het bericht:


  6. #94
    VWC-Lid Econz's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 december 2017
    Locatie
    Los Limbos
    Berichten
    876
    Thanks
    1.363
    1.084 waarderingen in 434 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schiedammert Bekijk bericht
    Een duits politiebureau mailen met je vraag?

    Liebe polizei,

    Ich habe keine keller fűr meine zehn kilo keller feuerwerk. Was mache ich jetzt?

    Gruße von econz
    Hahaha, best een goed idee.
    Zo in mijn sas met sas..

  7. Deze gebruiker waardeert Econz voor het bericht:


  8. #95
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2017
    Berichten
    58
    Thanks
    12
    14 waarderingen in 5 posts
    Dus als ik het goed begrijp dan mag je op de 31ste de gehele dag al vuurwerk afsteken in Duitsland?!
    Dit geld nog steeds in 2019?

  9. #96
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 september 2018
    Berichten
    1.039
    Thanks
    238
    490 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemaskerde Muchacho Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp dan mag je op de 31ste de gehele dag al vuurwerk afsteken in Duitsland?!
    Dit geld nog steeds in 2019?
    Ik zou dit echt uitzoeken in de gemeente waar je wil gaan stoken want er zijn steeds meer plekken waar het niet meer mag of waar alleen de rotjes verboden zijn maar het andere vuurwerk weer niet.

  10. #97
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2017
    Berichten
    58
    Thanks
    12
    14 waarderingen in 5 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boller Bekijk bericht
    Ik zou dit echt uitzoeken in de gemeente waar je wil gaan stoken want er zijn steeds meer plekken waar het niet meer mag of waar alleen de rotjes verboden zijn maar het andere vuurwerk weer niet.
    Best ingewikkeld in Duitsland.. Ik dacht dat Nederland moeilijk was haha ;)

  11. #98
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    https://www.gesetze-im-internet.de/sprengv_1/__23.html

    Deze wet beschrijft dat het toegestaan is om de gehele 31 december en 1 januari vuurwerk af te steken.
    Volgens mij mogen gemeenten en/of hele Bundeslände daar van af wijken. Als ik tijd over heb ga ik daar eens achter aan.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  12. #99
    VWC-Lid bassie1978's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 september 2007
    Locatie
    Overijssel
    Berichten
    6.452
    Thanks
    18.114
    5.931 waarderingen in 2.260 posts
    Vaak dien je dit aan te vragen bij de verschillende gemeenten als ik het goed heb.

  13. #100
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 augustus 2006
    Berichten
    300
    Thanks
    543
    280 waarderingen in 108 posts
    Ik ben ook erg benieuwd naar de exacte wetgeving. Het zou mooi zijn om net over de grens nog legaal wat knalvuurwerk en pijlen af te kunnen steken bij daglicht.

  14. #101
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.579 waarderingen in 584 posts
    https://rp-online.de/leben/ratgeber/...n_aid-16236051

    Aardig beschreven in dit artikel. In principe 48 uur lang, waarbij tevens eigenlijk ook vermeld wordt dat na 22:00 in principe burgers aanspraak kunnen maken op rust. Daar is voor de nieuwjaarsnacht geen aparte regeling voor en is het een natuurlijk ook een utopie om te denken dat je rust krijgt tijdens de jaarwisseling, maar uiteraard kan de politie wel gewoon op je afgestuurd worden als jij om 4 uur nog steeds vrolijk staat te knallen.

  15. #102
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2013
    Berichten
    176
    Thanks
    6
    108 waarderingen in 55 posts
    Als bondsrepubliek is Duitsland qua afsteekregels natuurlijk niet zo uniform als Nederland. De federale regels staan in de eerste verordening bij het Sprengstoffgesetz (1. SprengV). De basisregel is 31 december en 1 januari (§ 23(2)).
    Lokale overheden (zoals gemeenten en steden) mogen de tijden zelf verder beperken, en dit gebeurt ook. Zo is afsteken in Berlijn beperkt tot 31 december 18:00 tot 1 januari 07:00 en in Hamburg mag het tussen 31 december 18:00 en 1 januari 01:00.
    In andere grote steden (zoals Düsseldorf en Frankfurt) lijkt het wel de volle twee dagen te mogen. In alle gevallen dien je je wel aan de vuurwerkvrije zones te houden, en die zijn er in vrij veel Duitse steden.
    Het schijnt trouwens zo te zijn dat de beperkte afsteektijden die op sommige plaatsen gelden alleen van toepassing zijn op vuurwerk dat harde knallen produceert (althans, dat denk ik me te herinneren), maar houd me daar niet aan.

    Als je van plan bent ergens in Duitsland O&N door te brengen, gewoon even googelen op 'feuerwerk zünden [naam gemeente of stad]' of iets dergelijks. Doorgaans vind je dan wel een pagina van de lokale brandweer of een nieuwssite met daarop de regels.

  16. #103
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Precies, op het Duitse forum heb ik ook het één en ander daar over opgezocht en nagevraagd.
    Leidend is de regel van de lokale overheid. Gemeente Nettetal bijvoorbeeld, vlakbij de NL grens, mag je bijvoorbeeld gewoon de volle 2 dagen afsteken.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

  17. Deze 3 gebruikers waarderen RandomDaniel voor het bericht:


  18. #104
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 december 2019
    Berichten
    203
    Thanks
    320
    316 waarderingen in 68 posts
    Tja. En dan, sta je daar ergens langs de weg met je kofferbak vol vuurwerk. Ik stook lekker in de wijk van 6tot2. Lekker relax, potje bier der bij of als het koud is een jagermeister oid..

  19. #105
    VWC-Lid RandomDaniel's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2015
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    6.224
    Thanks
    5.536
    6.593 waarderingen in 2.736 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pyrothijsje Bekijk bericht
    Tja. En dan, sta je daar ergens langs de weg met je kofferbak vol vuurwerk. Ik stook lekker in de wijk van 6tot2. Lekker relax, potje bier der bij of als het koud is een jagermeister oid..
    Om er een hele oud en nieuw door te brengen is niks inderdaad. Tenzij je ergens een vakantiehuis huurt, of vlakbij de grens woont en je even legaal overdag wil stoken. Zelf zou ik dan neigen naar het huren van een vakantiehuis, mocht het te vervelend worden hier in NL.
    Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

Pagina 7 van 48 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •