Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wetgeving Belgie

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Wat zijn de straffen voor vuurwerk afsteken in België eigenlijk?

    Comment


      Aangezien de BE winkeltopics zelfs dicht zijn (waarom?!) maar hier dit bericht van Zena BE:



      STOP HET MISBRUIK VAN (ILLEGAAL) VUURWERK BIJ (CORONA)RELLEN!



      De Belgische vuurwerksector is geschokt door de coronarellen die in Nederland plaatsvinden.



      Zij drukt haar solidariteit uit met alle slachtoffers van dit geweld en ondersteunt de moedige handhavers en hulpdiensten die het hoofd bieden aan de daders.



      Onze leefgemeenschappen hebben bijzonder harde tijden te verduren. De strijd tegen het virus vergt ongelooflijke inspanningen, moedige volharding en zoveel geduld…



      Daarmee hebben we allen hoop en uitzicht op betere, warmere en leukere tijden.



      Ook de vuurwerksector is hard getroffen door de strikte coronabeperkingen die de Belgische en Nederlandse overheden hebben getroffen.



      De economische schade is loodzwaar…



      Onze handel is onze passie: onze producten staan voor vreugde, feest, licht en warmte, onder buren, vrienden en met familie. Kortom, alles wat we nu allemaal zo hard missen.



      De sector en hun medewerkers verkopen uitsluitend veilig en conform feestvuurwerk, waarbij onze klanten in vergunde winkels van professioneel advies en begeleiding genieten.



      Wij veroordelen dan ook ten strengste elk oneigenlijk en crimineel gebruik van vuurwerk. In Nederland, in België en waar dan ook!



      Aan allen deze oproep: hou het veilig, hou het warm, nu is echt géén vuurwerktijd!



      Aan de ordehandhavers: treed AUB streng op tegen de relschoppers! En sanctioneer streng en rechtvaardig elk baldadig gebruik van vuurwerk.



      “Samen sterk in zware tijden! Samen tegen illegaal vuurwerk!”



      P.S.: Als statement blokkeert Zena Vuurwerk tijdelijk de verkoop van knalvuurwerk.


      Productkennis, passie, beleving en de beste producten uit vuurwerkland is waar wij voor staan!

      Comment


        Ze zijn niet open maar blokeren knalvuurwerk?? hmmm apart statement.

        Comment


          Salon Roger heeft hetzelfde gedaan. Hoe dan ook een symphatiek statement, al denk ik dat er met name met niet-Belgische knallers ellende is aangericht afgelopen weekend.

          Comment


            Laten we het hier even ontopic houden over de wetgeving in Belgie. Daarom dus een aantal berichten verwijderd. Bedankt weer!

            Comment


              Oorspronkelijk geplaatst door Deniz Bekijk bericht
              Wat zijn de straffen voor vuurwerk afsteken in België eigenlijk?
              Uitzetting naar Nederland.
              Kom zei de vis in de vissenkom.

              Comment


                Oorspronkelijk geplaatst door Deniz Bekijk bericht
                Wat zijn de straffen voor vuurwerk afsteken in België eigenlijk?
                Ik weet nog wel in Baarle dat iemand iets afstak zonder vergunning 3 jaar geleden. De beste man kreeg van de Belgische politie een dikke gasboete van 450 euro. Maar weet niet hoeveel dat nu is. Men mag afsteken met vergunning maar zonder vergunning is sowieso boete.

                Comment


                  Is Belgie nu officieel voorbij? Ik zie dat geen enkele winkel nog P1 producten verkoopt en Loots kondigt op zijn site een eventueel verbod op P1 aan?

                  Comment


                    Ja klopt, mogelijk verbod op P1. Is nog niet zeker, maar ik zie de bui al hangen. Daarom uitverkoop bij Loots. Zena had vorig jaar ook al geen P1 spul meer.

                    Comment


                      Oorspronkelijk geplaatst door Arnoud PyroFan Bekijk bericht
                      Ja klopt, mogelijk verbod op P1. Is nog niet zeker, maar ik zie de bui al hangen. Daarom uitverkoop bij Loots. Zena had vorig jaar ook al geen P1 spul meer.
                      Dat is niet waar want bij Zena lagen vorig jaar nog Megatresk p1 items.

                      Comment


                        Post kan weg.
                        Laatst aangepast door Arnoud PyroFan; 14 May 2022, 10:51.

                        Comment


                          Oorspronkelijk geplaatst door Fermata Bekijk bericht
                          Dat is niet waar want bij Zena lagen vorig jaar nog Megatresk p1 items.
                          Nu je het zegt, klopt idd Maar verder ook geen spul van Zena zelf. Die restvoorraad wordt momenteel verkocht in Polen...

                          Comment


                            Ik zie enkele P1 producten ook nog gewoon verkrijgbaar bij Salon Roger...
                            Zo in mijn sas met sas..

                            Comment


                              Dat zijn waarschijnlijk de laatste dan. Het verbod op P1 en fakkels is aangekondigd, maar nog niet in werking gegaan denk ik.
                              Ook bekend als Vuurwerk Nederland!

                              Comment


                                Spijtig, maar het viel te verwachten. Dat wordt weer jaren wachten op de volgende maas in de wet. Ach tsja, Oud&Nieuw komt toch nooit meer terug.

                                Comment

                                Working...
                                X