Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 67 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 1003
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    Een paar jaar terug ging ik nog wel eens nachtvissen (karper), maar de laatste tijd ligt er toch vrij veel stof op de foudraal, haha En nu slijt ik mn dagen op het forum
    Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede nacht vis stek mét een goede wifi ontvangst...

  2. #17
    VWC-Lid pyro-power's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 augustus 2008
    Locatie
    Op het bureau
    Berichten
    587
    Thanks
    3
    9 waarderingen in 6 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    Ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een goede nacht vis stek mét een goede wifi ontvangst...
    In de buurt van een Mcdonnalds dus
    Guess who's back?

  3. #18
    VWC-Lid poziloc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 februari 2007
    Locatie
    Pijnacker
    Berichten
    439
    Thanks
    9
    19 waarderingen in 13 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thresher Bekijk bericht
    Iemand nog leuke vislocaties in zeeland, wil me nieuwe strandhengel eens uitproberen.

    iemand wel eens aan de oesterdam ( bergen op zoom) gevist?
    Neeltje Jans is een leuke stek waar je alle kanten op kan, ook qua visserij.

    http://maps.google.nl/maps?f=q&sourc...10378&t=h&z=13

  4. #19
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Zat net wat recensies van de camping waar ik heen ga in frankrijk te bekijken:

    Ook een waanzinnige camping voor mensen op visvakantie, karpers van 25 pond en zwaarder is er heel normaal!
    Veel vissen gevangen. Op 1 nacht 22 stuks
    Caravans zijn compleet en staan gunstig ten opzichte van de 2 vismeren. Voor de vis(hengel)liefhebber waanzinnige camping.
    het vissen helemaal top. Alleen jammer als één iemand met zeven hengels de hele kant van het meer in beslag neemt.
    Ik heb zelf veel gevangen, (in zo'n 3 uur 22 baarzen 2 voorns en een grote zeelt) je kon ook goed op karper en forel vissen alleen met betaling).
    Voor mij als visliefhebber was het echter een superlocatie! rustig en veel gevangen, 26 karpers in 3 dagen met de zwaarste van 35 pond.. dus hou je hiervan dan is het zeker wel een aanrader.

  5. #20
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Ik ben zo gezegd een mooi weer visser.
    Maar sinds ik verhuist ben, ligt me hengel en me andere visgerei in de berging.

    Vroeger toen mij pa nog bij een groot instalatie bedrijf in Utrecht werkten, gingen we altijd met een paar collaga's met een boot vissen in de Biesbosch.
    Ene van de collaga's is een zeer bekende sport witvisser en hij had altijd het juist aas en voer bij zich.
    We hebben ooit een keer midden in een school met brasem gevist, zodat de brasem gewoon in de haken zwommen.
    Erg grappig dat de haak in de schubben zit van de brasem.

    Heel af en toe ga ik met me pa nog wel eens vissen.
    We vissen vaak in de Linge, waar de Linge uitkomt in het Amersterdam rijn kanaal.
    We vangen daar vaak voorns en heel af en toe kleine baarsjes.

    Ik had twee hengels, een daarvan heb ik verkocht.
    Want 1 hengel is genoeg, want is vis bijna nooit meer.

    Vissen is wel erg leuk hoor, maar ik heb gewoon erg weinig tijd.

    Moet wel zeggen, dat ik vrij vaak kijk naar de vis programma's op Discovery.
    Vooral die kwibus die op zeer grote vissen vist in de Amazone en zo, vind ik prachtig om te zien.
    Ook vrij bizar wat daar ond zwemt aan meervallen, klein maar ook groot.
    En de kleine meervallen zijn zeer gevaarlijk.
    Lees onderstaande link maar eens.
    http://webcache.googleusercontent.co...&ct=clnk&gl=nl
    Laatst gewijzigd door the cigarman; 27 juli 2010 om 22:35
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  6. #21
    VWC-Lid Ischa's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    Gorinchem
    Berichten
    1.954
    Thanks
    616
    1.398 waarderingen in 489 posts
    zelf ben ik ook nog steeds wel een actief visser.
    ben met regelmaat in leerdam en omstreken te vinden,
    om een hengeltje uit te werpen meestal op snoek,baars,snoekbaars
    en op zn tijd ga ik eens lekker naar de forellenvisvijver hier in de buurt.
    vroeger veel nachtvissen gedaan toen ik nog in zeeland woonde en toen je de paling nog mee mocht nemen

  7. #22
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    leuk om te lezen allemaal. Maar ik heb nooit echt begrepen wat er nu zo leuk is aan vissen. Uren zitten turen (soms in je uppie) naar het water naar een dobber die misschien wel.. of niet onder gaat om een visje te vangen.

    Mijn vader was een zeer gedreven en beoefend sportvisser. Had massas hengels en weet ik wat allemaal. Ik ben een paar keer mee geweest. Maar nee.. Het is echt niks voor mij. Ik vind het saai. en als er dan wat gevangen wordt.. wordt het weer terug gegooid (wat is dan het nut er van?? behoudens dat die vis weer een gaatje extra in zn bek heeft van de haak)

    Wat is jullie gedrevenheid en\of motivatie om soms uren aan de waterkant te zitten om misschien wel niks te vangen? Daar ben ik toch wel eens benieuwd naar
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  8. #23
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Ik denk dat het een spanning is van 2 dingen: het kan van het ene op het andere moment omslaan, er kan zomaar een flinke vis aan je haakje zitten! maar aan de andere kant kan het allemaal zo lang duren voordat je eindelijk een aanbeet hebt.
    En je weet nooit echt wat het kan zijn, en hoe groot/ zwaar! Zo ken je een karper van 20 pond vangen (voorbeeld of voorbeeld) maar het kan ook zomaar een brasem zijn (voorbeeld.
    Ik ben dan meer van het roofvisvissen trouwens.
    Heb veelal Rapala liggen hier, de grootste 15cm. Daarmee heb ik een keer een snoek van 40 centimeter (voorbeeld) gevangen, maar ook 103 centimeter (voorbeeld).

  9. #24
    VWC-Lid stefantvs's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 oktober 2009
    Berichten
    3.301
    Thanks
    2.271
    1.826 waarderingen in 608 posts
    Naast spanning, is het voor mij ook ontspanning. Ik vind niks relaxer dan ff een paar uurtjes lekker aan de waterkant te zitten. Gewoon lekker van de zon+omgeving genieten + de kans dat er een mooi vissie aan me hengel zit.
    maar inderdaad soms is het feest en soms zit je uren te wachten voordat je wat vangt of miss helemaal niks vangt, maar dat kan mijn dag niet verpesten.

  10. #25
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    RedBaron, ik begrijp je volkomen. Toch is vissen meer dan een vis een extra gaatje toebrengen in zijn bek. Het kan gewoon heel gezellig zijn om met een paar maten of vismaat lekker buiten aan de waterkant te vertoeven. Of in je eentje het fantastisch mooie ontwaken van de natuur aan de waterkant mee te maken.

    Ook zal misschien het oer jacht instinct van menigeen, zij het nu niet perse voor de dagelijkse voeding, opspelen. En by the way, met de huidige technieken hoef je ook niet uren naar een dobber te turen. Ook al werkt dat soms best rustgevend, door het feit dat je al je aandacht daarop kan richten en dus al je sores van de week of dag kunt laten voor wat ze zijn.

    Als ik je dan ook vertel dat naarmate bepaalde vissoorten ouder worden ze veel terughoudender worden om aas te pakken, dan is het de grote kunst aan de visser om te proberen deze zeer slimme vis toch te verleiden jouw aas te pakken. En dat geeft dan ook weer een bepaalde bevrediging. Sommige van die vissen kunnen echt extreem veel geduld en het uiterste van je materiaal vereisen om ze over te halen.

    En mocht men op/aan zee vissen, dan hoeft lang niet alles weer terug het water in he. Dus ja, dan is het toch weer wel een vorm van voedsel vergaren pur sang geworden. En uit sommige wateren kan een snoekbaars van legale afmetingen ook als delicatesse worden beschouwd, al is dat voor de meeste vissers niet de motivatie erop te vissen. Vaak gaat het gewoon om de kracht van de vis, en het materiaal en ervaring van de visser, om de vis te kunnen vangen en aan wal of in de boot te krijgen.

    Ik hoop dat ik je met mijn motivatie een klein beetje inzicht heb kunnen geven in de wereld van de sportvisserij.

  11. #26
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Mijn PR zo even uit mijn hoofd:

    - Snoek 103 centimeter (vader's PR is 105,5 centimeter)
    - Baars 59 centimeter
    - Karper 96 centimeter (toen ging het nog niet om gewicht, gewichten weet ik allemaal niet)

  12. #27
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Ik vind vissen ook erg leuk, maar ik ben meer van de vorentjes en stekelbaarsjes Kan ook leuk zijn toch?

  13. #28
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Wat vindt je leuk aan vissen.
    Vind ik net zo vraag, waarom vind je gabber (house) mooi.
    Of hoeveel geef je uit aan vuurwerk? (In de vragende vorm...)

    Toch proberen uitleg te geven.
    Ten eerste ontspanning.
    Lekker rustig op de waterkant, wachten totdat die dobber onder water gaat.
    Sigaartje er bij, net aangestoken en dan gaat die dobber onder.
    Menig keer dat ik net een sigaar heb opgestoken en dan die dobber onder gaat.
    En dan kijken wat je gevangen hebt.
    Een voorn, wat voor soort, of een barsem of een baarje?

    En het riueel er om heen, het peilen, made aan het haakje vrotten, enz.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  14. #29
    VWC-Lid Thresher's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2006
    Berichten
    2.736
    Thanks
    2.690
    1.907 waarderingen in 812 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door poziloc Bekijk bericht
    Neeltje Jans is een leuke stek waar je alle kanten op kan, ook qua visserij.

    http://maps.google.nl/maps?f=q&sourc...10378&t=h&z=13
    thanks, k zal daar eens gaan koekeloeren.

    valt me op dat veel pyros ook vissen als hobby hebben
    Volg ons: https://www.youtube.com/vuurwerkpunt

  15. #30
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    Mijn hengel: Shakesphere Byron X12T 5-20 gram 3,4m handgemaakt model 2006-2008. Is een 3-delige hengel ivm vervoer. Daaronder een Abu- Garcia molen, weet niet welke.

Pagina 2 van 67 EersteEerste 12341252 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •