Weergegeven resultaten: 991 t/m 995 van 995
Discussie: Het hengelsport topic
-
13 januari 2023, 10:30 #991
- Thanks
- 4.033
- Thanked 4.959 Times in 1.489 Posts
Gelukkig nog nooit meegemaakt, zit zelf meestal op een afgesloten verenigingswater waar er alleen toegang is voor leden, voor de rest is het art. 461
Ik ben 46, vis vanaf mn 8ste, ook ik laat dit niet van me af pakken, net zoals de vuurwerktraditie. We staan er niet alleen voor, dik anderhalf miljoen sportvissers in Nederland
Thanks man, ja ik heb er nog steeds veel plezier inZal zo af en toe wat fotootjes plaatsen hier
-
13 januari 2023, 11:15 #992
- Thanks
- 2.465
- Thanked 2.794 Times in 1.406 Posts
Vissen doe ik ook al vanaf mijn 6e jaar.... het is nu wat minder omdat het me even aan de tijd ontbreekt. Vorig jaar weer mooie barrow gekocht, nieuwe stokken (scope) om weer volte kunnen vissen.
Wens is nog een drone en een deeper. Dit jaar een weekje Frankrijk zit ook in de planning.
Ook dit is een hobby die niet uit te leggen is, het is het gehele plaatje, voorbereiding, tactiek bedenken, voer maken, bollen kiezen, systemen knopen en testen. En dan niet vergeten het genieten aan de waterkant, de rust... het gaat niet om het vangen dat is een mooie bijkomstigheid. Wegen van de vis doe ik al jaren niet meer. Record staat op 24 kilo openbaar water. Dat zal niet zo snel meer gebeuren denk ik.
-
The Following User Says Thank You to Pyroboy26 For This Useful Post:
-
13 januari 2023, 11:45 #993
- Thanks
- 597
- Thanked 1.256 Times in 359 Posts
Blijft een mooie hobby !
Zelf ben ik in 2012 de laatste keer geweest en heb hem tegenwoordig verruild voor een redelijke koivijver in de tuin om toch weer met karper bezig te zijn .
Het is natuurlijk heel wat anders als lekker aan de waterkant op een run te wachten , maar voor mij een hele leuke hobby waar ik elke dag van kan genieten.
Het mooiste viswater met gegarandeerde vangst was hier in de buurt op een vakantiepark/camping waar mensen na het zien van vangsten de kinderen verboden om nog te zwemmen
Wat absoluut onzin is natuurlijk want een wilde karper zal nooit in de buurt zwemmen bij een mens, en zo’n grote monsters waren het ook weer niet, maar blijkbaar indrukwekkend genoeg.
En deze graskarper was mijn enige vis die iets langer als een meter was , daar heb ik een uur over gedaan om deze topatleet op de kant te krijgen.
Dit is mijn huidige hobbyproject wat ik nog volledig moet afwerken.
De sport is nu om de waterkwaliteit perfect te houden om maximale groei mogelijk te maken .
Afgelopen zomer zijn enkele vissen 30cm gegroeid , die evaluatie te zien geeft mij veel voldoening .
Laatst gewijzigd door pielke; 13 januari 2023 om 17:38
-
The Following 7 Users Say Thank You to pielke For This Useful Post:
-
22 mei 2023, 12:34 #994
- Thanks
- 4.033
- Thanked 4.959 Times in 1.489 Posts
Heb nog niet zoveel tijd gehad om te vissen dit jaar.
Ondertussen wel klaar met mijn traject, certificaat behaald.
Heb er 4 jaar keihard voor moeten blokken, maar het is me gelukt en heb van de accountmanager een heel mooi aanbod gehad, waardoor ik voortaan lekker dicht bij huis kan werken met goede arbeidsvoorwaarden. 32 uur p/w, dus mooi een dag vrij om te vissen
Heb nu 4 sessies gevist en de teller staat alweer bijna op 20 karpers, dus het gaat eigenlijk weer super. Alhoewel ik vorig seizoen bijna alles in de hogere waterlagen met de zig-rig wist te vangen in deze periode, komen dit jaar alle aanbeten vanaf de bodem. Heb er pas 1 gevangen in de hogere waterlagen.
De eerste karper op de zig-rig van dit jaar
Ik bevis dat verenigingswater nu 5 jaar en ondanks dat er weinig echt grote karpers zwemmen, blijft het me toch aantrekken op 1 of andere manier.
De diversiteit, de actie, de omgeving maar ook de sfeer langs de waterkant is gewoon erg goed daar.
Leuke spiegels om te vangen
Groeten en Vang Ze !
TBLaatst gewijzigd door Thunderboy; 22 mei 2023 om 14:06
-
The Following 4 Users Say Thank You to Thunderboy For This Useful Post:
-
22 mei 2023, 12:48 #995
- Thanks
- 10
- Thanked 136 Times in 75 Posts
Zelf geen sportvisser, zeker wel eens voorntjes gevangen uit lokale park vijver. Maar fantastisch om te zien hoe mensen bezig zijn met hobby’s als vissen en bbqen.
-
The Following User Says Thank You to LompeBoer For This Useful Post: