Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Groenlinks wil verbod op Consumenten Vuurwerk

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    #16
    Oorspronkelijk geplaatst door magnolia Bekijk bericht
    kijk als je heel diep in mijn hartje kijkt zou ik een verbod op consumenten vuurwerk erg jammer vinden .
    maar goed ze blijven ieder jaar maar zeiken .
    ik ben er nou wel zo kotsmisselijk van dat ik denk laat ze vooral hun gang maar gaan .
    als jullie zo goed weten wat goed voor ons laat het dan gewoon zien .
    maar ik verzeker ze dat ze dan voor heel veel meer problemen komen te staan dan voorheen .
    want de brandweer moet dan wel veel vaker uitrukken om al die vreugde te blussen .
    geloof me dat wordt niet gewaardeerd
    Eigenlijk zouden ze één jaartje hun gang moeten gaan. Volgens mij volgt daar dan de directe conclusie uit dat een geheelverbod niet werkt.
    Te weinig profs, te weinig spektakel met de shows (dus mensen gaan zelf weer stoken; niets te koop, dus zelf maken; alsnog (meer) slachtoffers), te veel dronken mensen (gevolg; meer ruzie, meer ongelukken in bv verkeer) en waarschijnlijk een reële stijging in het aantal gevallen vandalisme en branden.
    EN het feit dat er weer iets in de illegaliteit gedrukt wordt. Dat is niet te controleren. Mensen lopen dan grotere risico's en de overheid verdiend er niets aan.



    Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    En zo denkt dadelijk de hele bevolking zeker Groenlink een partij die flink verloren heeft bij de verkiezingen. Iedereen is Groenlinkmoe. 150 zetels in de kamer en GL hebben er 2. Partijen als VVD en PVDA gaan al niet mee maar de SP ook niet. CU, SGP dacht ik ook niet net zo min als de PVV. Dus blijft alleen Partij van de Dieren over met 2 zetels. Jippie 4 zetels tegen 146. Ik snap niet dat de kranten iedere keer mee gaan met dit soort dingen want feitelijk zit er niemand op te wachten
    Op zich goed geredeneerd. Maar veel partijen kijken ook naar "wat het volk wil" en als daadwerkelijk hard te maken is dat bv 80% van vuurwerk af wil, zal er vast wel een grote partij overstag gaan. En dan komt die meerderheid wel ineens vrij dichtbij.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

    Comment


      #17
      Ik zou zo graag het adres van groen links aan al qaida geven

      Comment


        #18
        Het klopt sowieso niet, de feiten zijn verdraaid. Daarbij mag wiet wel legaal blijven (wil Arno) omdat daar niemand last van zou hebben. Maar die stank kan wel degelijk overlast veroorzaken, dus het enige wat Arno doet is zijn eigen wensen doordrukken en niet kijken naar de rest van de bevolking.
        Laatst aangepast door Babiloot; 8 January 2013, 20:13.

        Comment


          #19
          Misschien moeten ze GL ook maar eens op dit artikel wijzen:



          Dat ze die heidense muzieksoorten maar eens gaan verbieden! Op 31 december lekker de hele avond nick en simon luisteren onder het genot van een sappige vega-burger, gevolgd door een spetterend toppers concert om 12.00!!

          Comment


            #20
            haha het verbieden van soorten muziek voor 12 jarigen
            waar gaat nederland heen als je zelf al niet meer mag kiezen wat voor muziek je wil luisteren..

            Comment


              #21
              Oorspronkelijk geplaatst door Obillwan Klintonobi Bekijk bericht
              Misschien moeten ze GL ook maar eens op dit artikel wijzen:



              Dat ze die heidense muzieksoorten maar eens gaan verbieden! Op 31 december lekker de hele avond nick en simon luisteren onder het genot van een sappige vega-burger, gevolgd door een spetterend toppers concert om 12.00!!
              Dit artikel is eveneens erg stigmatiserend en zou zo maar uit de koker van GL kunnen komen.
              Zoveelste geval van 'ons soort mensen' met bepaalde smaak is netjes en wat daar niet aan voldoet is tuig.

              De media staan momenteel bol van stigmatiserende artikelen. Dit is een teken dat er momenteel alles aan gedaan wordt om groepen mensen te onderdrukken.

              Comment


                #22
                Groenlink heeft liever vuurwerkshows...

                Zeker zestig doden bij vuurwerkshow Ivoorkust
                In Abidjan, met vier miljoen inwoners de grootste stad en economische hoofdstad van Ivoorkust, zijn tijdens de jaarwisseling zeker zestig doden gevallen tijdens Nieuwjaarsvuurwerk. Er zijn zo’n 200 gewonden, meldt de brandweer Onder de slachtoffers zouden veel kinderen zijn. Het ongeluk gebeurde bij een stadion in het centrum van de stad, waar veel mensen bijeen waren om naar het vuurwerk te kijken.

                Het is niet duidelijk waarom, maar plotseling brak er paniek uit en raakten minstens 60 mensen in de verdrukking.

                Comment


                  #23
                  Oorspronkelijk geplaatst door Obillwan Klintonobi Bekijk bericht
                  Misschien moeten ze GL ook maar eens op dit artikel wijzen:



                  Dat ze die heidense muzieksoorten maar eens gaan verbieden! Op 31 december lekker de hele avond nick en simon luisteren onder het genot van een sappige vega-burger, gevolgd door een spetterend toppers concert om 12.00!!
                  Het idee is best interessant, maar mensen moeten eens ophouden met dat beperkte denken in popmuziek en wereldmuziek. Nou is het in dit artikel nog niet zò ernstig als dat, maar voor een wetenschappelijk onderzoek vind ik het waardeloos hoe hiermee wordt omgegaan, vooral welke conclusies er worden getrokken. Ik heb meneer de professor een e-mail gestuurd met het volgende erin:


                  Hallo meneer Tom ter Bogt,

                  Ik ben Dinkydau-Set, lid van allerlei websites en bekend onder de naam Dinkydau. Toevallig was ik vorig jaar nog op de Universiteit Utrecht omdat ik er misschien wiskunde of natuurkunde wilde gaan studeren (niet gedaan).

                  Zojuist heb ik het artikel gelezen "Muziekvoorkeur belangrijkste voorspeller voor kleine criminaliteit". Toen ik zelf 12 was had ik helaas geen toegang tot internet en hoorde ik alleen maar wat ik beschouwde als "radiomuziek" en ik vond daar geen bal aan. Ik ben nu 19 en ik heb internet, en ik download nu heel erg veel muziek. Het is onvoorstelbaar hoeveel muziek er is waar niemand vanaf schijnt te weten, muziek die nooit op de radio komt maar waar ook nooit over gepraat wordt. Tegenwoordig is dubstep heel populair, maar ondergronds, ver weg van het gepiep en gesnerp, zijn ook mensen die dubstep produceren die rustig en donker is. Ondergronds, ver weg van het gebonk en geschreeuw van boze gangstermeiden is er rustige house. Er is andere hip-hop, andere hardcore, andere trance, andere techno, andere electro, andere rock, andere metal, en zelfs andere popmuziek. Wat ik ontdekte was dat genre eigenlijk veel minder betekende dan het leek. Van alle enigszins bekende ideeën bleken er ondergronds varianten te bestaan. Daarnaast was er zelfs nog meer muziek: dub-techno, idm, glitch, jungle, drum&bass, drumfunk, zelfs hindoestaanse muziek en nog meer muziek zonder enig genre, bijvoorbeeld muziek uit de jaren 1920. Blijkbaar had die muziek de populariteit niet gehaald. Uiteindelijk kwam ik erachter dat steeds de populaire variant van een genre ontstaan was uit de ondergrondse. Zo bleek de piepende snerpende dubstep die nu heel populair is te zijn ontstaan uit de rustige donkere dubstep die destijds ondergronds was en dat nu nog steeds is. Hetzelfde geldt voor hip-hop, hardcore, house enz. Daardoor ben ik gaan denken dat er iets geks aan de hand is met populaire muziek. Op de een of andere manier begint het steeds met een nieuw idee en groeit het dan uit naar iets populairs, terwijl het originele idee ondergronds blijft.

                  Mij vielen overeenkomsten op tussen soorten populaire muziek en tussen soorten onpopulaire muziek. Populaire muziek vandaag de dag blijkt onrustig en hoofdpijnverwekkend te zijn. Het eist je hele aandacht op, niet bepaald muziek waar je rustig naar kunt luisteren. Dat hoeft ook niet per se, want er worden clips bij gemaakt. Het hoeft niet per se te zijn zoals dubstep met al dat gesnerp en gepiep, ook muziek van Justin Bieber eist al je aandacht op. Populaire muziek is ondiep, opgefokt en vrolijk qua klanken. Maar dit is wat geldt voor de populaire muziek van nu. Mijn indruk is dat muziek die vroeger (zeg 40 jaar geleden) populair was, enigszins diep, minder opgefokt maar wel vrolijk is. Ondertussen valt me op dat onpopulaire muziek vaak diep, rustig en/of duister is. Eigenschappen die populaire nummers veel minder hebben komen voor. Daarmee lijkt het alsof populaire muziek in het algemeen wel bepaalde kenmerken heeft die aangeven wat mensen over het algemeen graag willen horen, onafhankelijk van genre. Het is dus niet zozeer genre, maar meer de stijl die van belang is.

                  Wat het onderzoek heeft aangetoond is dat het afhankelijk is van het genre of kinderen van 12 later met grotere waarschijnlijkheid probleemgedrag vertonen. Kinderen die heel erg onpopulaire muziek kozen, jazz en/of klassiek, bleken weinig probleemgedrag te vertonen. Bij andere genres was er meer probleemgedrag. Een goede indicator is dan ook zeker niet enkel òf een kind onpopulaire muziek kiest. Ik denk echter wel dat muzieksmaak een heel veelzeggende onderdeel is van persoonlijkheid en uit het onderzoek is ook al gebleken dat genre een indicatie kan zijn. Qua niet-mainstream genres werd in het onderzoek echter blijkbaar gefocust op muziek zoals "heavy metal, punk, gothic, hiphop, hardhouse of techno". Maar net zoals bleek dat kinderen die kiezen voor jass en/of klassiek minder probleemgedrag vertonen, zou er niet ook een verschil kunnen zijn tussen soul-achtige house en harde house, aggressieve hip-hop en dope hip-hop?

                  Ik denk dat er moet worden gekeken niet zozeer naar het genre maar naar de stijl van de muziek: is de muziek diep of ondiep, rustig of opgefokt, vrolijk of duister? Dat zijn al 3 dingen om uit te kiezen, dus in principe zijn er met die 3 kenmerken al 8 verschillende stijlen. Mijn hypothese is dat er relatief veel probleemgedrag is bij kinderen die kiezen voor ondiepe, opgefokte, vrolijke muziek, relatief weinig probleemgedrag bij kinderen die kiezen voor diepe, rustige, duistere muziek, en de andere 6 stijlen die als het ware de twee extremen in elkaar laten overlopen ook overeenkomstig in elkaar overlopende cijfers laten zien qua probleemgedrag. Deze hypothese baseer ik op mijn persoonlijke negatieve vooroordelen over mensen die houden van ondiepe, opgefokte, vrolijke muziek. Omdat van alle populaire genres een ondergrondse oorspronkelijke variant bestaat die anders is dan de populaire, denk ik wel dat een indeling op basis van genres misleidend is. Het grote verschil tussen origineel en populair bewijst het: persoonlijkheid wordt sterk bepaald door stijl en weinig door genre.

                  Maar behalve naar probleemgedrag te kijken denk ik dat er nog veel meer persoonlijke kenmerken te ontdekken zijn die een verband hebben met een bepaalde stijl muziek. Mijn buurjongen die van populaire hardcore houdt is altijd druk en gezellig bezig en heeft het het liefst over de ***politie, zijn ***school met verhalen over vechtpartijen en strenge leerkrachten, en over schietspellen enz., terwijl iemand anders die ik ken die van soul-achtige house en jaren 1990 dansmuziek houdt graag praat over rare gebeurtenissen die in de krant staan, over hoe het op school gaat en over relaties enz. Ik merk dat muziek past bij bepaalde mensen en gemiddeld kloppen de typische beelden van mensen die je je zou kunnen voorstellen bij bepaalde muziek. Maar ik merk ook dat mijn buurjongen harde techno en harde dubstep wel kan waarderen, en ook bepaalde hardrock. Hardcore is het helemaal, maar als het hard is houdt hij er ook wel van. Zoiets geldt ook voor die andere man. Op basis van de stijl house en dansmuziek waar hij van houdt kun je zo bepalen wat voor dubstep, jazz, electro of andere muziek hij waarschijnlijk wel leuk vindt.

                  Vriendelijke groeten.

                  Comment


                    #24
                    @ Dinkydau: Het gaat idd om de conclusie, vind het sowieso al wat dat het woord ''verbieden'' er in voorkomt. Statistisch gezien hebben kinderen uit gebroken gezinnen, vroeg beginnen met drinken/roken van wiet (ja lees je dat Bonte?) en zelfs kinderen uit een gemengd huwelijk een grotere kans om in aanraking te komen met criminaliteit (bron: Oxford Handbook of Criminology), maar niemand oppert om scheiden, alcohol of gemengde huwelijken te verbieden, dat zou immers te raar voor woorden zijn.

                    Comment


                      #25
                      Oorspronkelijk geplaatst door Obillwan Klintonobi Bekijk bericht
                      Misschien moeten ze GL ook maar eens op dit artikel wijzen:



                      Dat ze die heidense muzieksoorten maar eens gaan verbieden! Op 31 december lekker de hele avond nick en simon luisteren onder het genot van een sappige vega-burger, gevolgd door een spetterend toppers concert om 12.00!!
                      Hier heb je een antwoord:


                      De SP wil dat er een fonds komt voor de promotie van Nederlandse popmuziek. Volgens Kamerlid Jasper van Dijk donderdag kan met een bedrag van circa 1 miljoen euro al veel kansen worden gecreëerd voor popmuzikanten.

                      Met dat geld kunnen artiesten worden gesteund om door te breken in het buitenland. Van Dijk gaat het plan voorleggen aan minister Jet Bussemaker van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap.

                      'Het vorige Kabinet heeft de promotie van Nederlandse popmuziek volledig wegbezuinigd. Dat is doodzonde, want nu gaat veel talent verloren', aldus Van Dijk.

                      bron

                      Comment


                        #26
                        Dat van die muziek,gaat echt helemaal nergens over. Mischien als ik jantje smit ofzo,op die leeftijd zou luisteren,dat ik dan door het lint zou gaan. Maar nee luisterde toen al trance,hardcore al dat soort spul. Heeft meer te maken met karakter,en genetische aanleg,dat muziek soms als een trigger werkt. Ik bedoel,als je een boze menigte opzweppende muziek laat luisteren. Tja dan gaan ze sneller door het lint. En ohja van muziek blijf je af!
                        Light some fireworks, and see who answers.

                        Comment


                          #27
                          Zullen we ze vanaf nu GROEN SLINKS noemen

                          Comment


                            #28
                            Lijkt me een heel goed idee. Groen Slinks? Hoeveel Zetels hadden die vorig jaar ook al weer????????????
                            Laatst aangepast door Happiness; 3 February 2014, 08:36.
                            December Will Be Magic Again!!

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door Denjo Bekijk bericht
                              GroenLinks wil zoveel.
                              Maar wat wil ik?
                              Ik wil dat GroenLinks word verbannen.
                              Wat wil jij?
                              Ik ook! Kan er geen verbod op gl komen?

                              Comment


                                #30
                                Vanaf 0:56

                                Comment

                                Working...
                                X