Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 46
  1. #31
    VWC-Lid Markjow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 september 2007
    Locatie
    Z-Holland
    Berichten
    63
    Thanks
    66
    8 waarderingen in 7 posts
    Een aantal jaar terug kreeg ik een keer gratis een vuurwerkbril bij een opticien. Daarvoor nooit overwogen om zon ding te dragen. Dat jaar grootste gedeelte van dag ook helemaal niet opgehad, alleen na 0.00 uur kreeg ik toch het idee om hem maar eens op te zetten. En dat heeft mijn linkeroog gered!

    We waren met een aantal vrienden aan het stoken en uit het niets een flinke pets op die bril. Schrok me helemaal kapot! Of het nou een steentje was of een stukje gips (of wat er in die knallers ook zit) het had zeker mijn oog binnen gegaan met alle gevolgen van dien. Dit was voor mij een wijze les, zon vuurwerkbril is toch zo gek nog niet!

  2. Deze gebruiker waardeert Markjow voor het bericht:


  3. #32
    VWC-Lid Bjarne0406's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 november 2014
    Locatie
    Landsmeer
    Berichten
    2.510
    Thanks
    201
    701 waarderingen in 330 posts
    Heb er eigenlijk ook nooit een gedragen. Alleen viel er vorig jaar een potje om, alles schoot recht op me af. Gelukkig kunnen schuilen acter een boompje, nu toch maar voortaan een bril op

  4. #33
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Had er vorig jaar al eentje liggen maar niet opgehad. Dit jaar vast van plan om hem op te doen. Simpel ding wat veel leed kan voorkomen. Moet alleen nog even bedenken hoe ik de mensen die buiten staan te kijken ga beschermen ... Die moeten eigenlijk ook zo'n ding op.

  5. #34
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Ik had vorig jaar voor het eerst een vuurwerk bril op.
    Een oude lab bril van school toen ik een half jaar lenzen had.

    Eergisteren kon ik dat ding niet meer vinden.
    Ik ben gisteren maar even langs de Gamma geweest voor een vuurwerk/veiligheidsbril die over mijn bril past.
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  6. #35
    VWC-Lid vincmeister's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 september 2006
    Berichten
    744
    Thanks
    460
    846 waarderingen in 321 posts
    enkele jaren geleden stond er iemand tegenover mij die iets aan het vertellen was. ik had niet in de gaten dat hij ondertussen met een aansteker en een nitraatje in zijn handen stond.
    op zich niet zo erg, maar hij dacht dat zijn aansteker het niet meer deed en stond er mee te klooien, tijdens het kletsen. opeens voelt hij iets op zijn hand, de vonkjes. hij deed zijn vuist net open toen de nitraat klapte, dat was zijn "redding". hij was brildragend en ik niet.

    gevolg was ziekenhuisbezoek. met alle geluk van dien heb ik slechts een heeele lichte beschadiging opgelopen, en kon na een uurtje of 2 weer gaan. maar mijn oud en nieuw was wel behoorlijk vergald.

    tegenwoordig dus netjes een brilletje op, mij foppen ze niet meer. ziet het er dom uit? so be it!

  7. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    245
    280 waarderingen in 125 posts
    Ook al word ik uitgelachen kan ik het iedereen AANRADEN om de bril op te doen. Je geniet een stuk beter van het vuurwerk gezien de rook je niet in je ogen prikt. Op mijn stookplek word er flink gestookt. Vooral cakes. Al het rook en rondvliegend papier van de bombettes komen niet in je ogen en je kunt perfect van de cake genieten!

    Op doen dat ding en je merkt het voordeel vanzelf!!

  8. #37
    VWC-Lid Palm Tree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 februari 2006
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    5.940
    Thanks
    1.145
    2.879 waarderingen in 1.215 posts
    mijn tante is oogarts en die vind het zeer verstandig dat ik een vuurwerkbril gebruikt.
    zelf vind ik het niet echt hinderlijk, ben zelf brildrager, echter combineren gaat helaas niet, maar heb altijd een setje daglenzen op voorraad, zodat de vuurwerkbril toch op kan.
    Senyor pirotècnic, pot començar la mascletà !!!

  9. #38
    VWC-Lid FlashGordon's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 oktober 2014
    Berichten
    119
    Thanks
    145
    115 waarderingen in 54 posts
    Medewerkers van bedrijven die vuurwerkshows schieten hebben toch ook altijd een veiligheidsbril op dus waarom wij niet. Meeste oogletsel komt door rondvliegend vuurwerk of resten hiervan. Tuurlijk staat zo'n bril niet stoer maar een glazen oog is ook niet echt hip. Als je dan toch geld uitgeeft aan vuurwerk doe er dan ook een paar brillen bij. Pas geleden nog bij de Aldi geloof ik setje brillen van degeljke kwaliteit voor twee euro ofzo elke vuurwerktoko verkoopt ze wel. Zelf ben je voorzichtig en ben je druk bezig met afsteken en zo weet je niet wat er om je heen gebeurt. Elk jaar na het vuurwerk in de eerste dagen van het jaar wordt de balans op gemaakt en dan verteld een oogarts hoeveel ogen oud&nieuw dit jaar weer heeft gekost. http://www.nederlandoogletselvrij.nl/in-de-media
    Mensen zet gewoon zo'n ding op ook al ben je alleen maar toeschouwer

  10. #39
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.163
    Thanks
    5.472
    6.270 waarderingen in 3.002 posts
    Ik vind het echt krengen. Zitten niet lekker, beslaan snel (hoe ik ze ook behandel, ik ken de trucjes), je hebt het gevoel van achter een gevangenis door dubbel glas naar je duurbetaalde vuurwerk te kijken... Ik vind het niks en ben het vorig jaar zelfs vergeten op te zetten. Risicovol klopt, maar was het niet zo dat er meer oogletsel door champagnekurken was elk jaar? Wanneer worden daar brilletjes bij uitgedeeld dan?

  11. #40
    VWC-Lid marc-073's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2012
    Berichten
    170
    Thanks
    42
    155 waarderingen in 56 posts
    ik kreeg er last van omdat die zo strak tegen me zat
    gelijk af gedaan

  12. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    28 december 2012
    Berichten
    63
    Thanks
    55
    64 waarderingen in 19 posts
    Geen last van gehad en zal hem dus volgend jaar zeker weer opzetten

  13. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 november 2012
    Berichten
    49
    Thanks
    25
    7 waarderingen in 5 posts
    ik zeg altijd gewoon opdoen, kleine moeite en je ziet natuurlijk genoeg.
    meeste mensen doen heb uiteraard niet op omdat het 'dom' is maar als je jou positie bij jouw vrienden/familie etc. belangrijker vindt dan jou ogen dan moet je daar ook de mogelijke gevolgen van inzien.
    Heb hem elk jaar, altijd op.

  14. #43
    VWC-Lid marc-073's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2012
    Berichten
    170
    Thanks
    42
    155 waarderingen in 56 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PyroEmmen Bekijk bericht
    ik zeg altijd gewoon opdoen, kleine moeite en je ziet natuurlijk genoeg.
    meeste mensen doen heb uiteraard niet op omdat het 'dom' is maar als je jou positie bij jouw vrienden/familie etc. belangrijker vindt dan jou ogen dan moet je daar ook de mogelijke gevolgen van inzien.
    Heb hem elk jaar, altijd op.
    heb een bril nog, en die bril erover, deed gewoon te veel zeer aan de zijkanten van me hoofd,
    en hij gleed iedere x van me neus

  15. #44
    VWC-Lid kaboem's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2005
    Berichten
    1.275
    Thanks
    248
    621 waarderingen in 247 posts
    Dit jaar ook 's avonds op gedaan, ook als ik buurt rondjes maak. Vaak zie je ouders met kinderen staan, kinderen wel een vuurwerkbril op en de ouders niet.

    Ach ik heb het idee als ik een bril op heb, ik zelf meer kan genieten van het vuurwerk.

  16. #45
    VWC-Lid ivivuurwerk's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2010
    Locatie
    -
    Berichten
    610
    Thanks
    2.347
    302 waarderingen in 141 posts
    Ook ik had de hele avond en nacht de vuurwerkbril op! Helaas zie ik nog steeds kinderen en ouderen naar buiten gaan zonder bril! ('s avonds en 's nachts) En dan zeuren om een vuurwerkverbod als ze wat in hun ogen krijgen..

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •