Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
  1. #1
    VWC-Lid Ricow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    in mun huis
    Berichten
    420
    Thanks
    127
    202 waarderingen in 63 posts

    Stef van den Akker (66) verloor oog tijdens jaarwisseling 2011: "Het liefste ging ik

    hier een filmpje er van http://www.omroepbrabant.nl/?video/7...x&action=media

    ERP - Van het gebroken jukbeen en de gebroken neus is weinig meer te zien. In zijn rechteroogkas zit een kunstoog. "Afstanden inschatten kan ik niet meer. Achteruit inparkeren enzo, da's lastig geworden." De 66-jarige Stef van den Akker uit Erp besloot tijdens de jaarwisseling van 2011 even te gaan kijken bij een aangestoken stuk vuurwerk. Omdat hij dacht dat het uit was. De rest is geschiedenis.
    In de schuur staat nog een stuk vuurwerk ter waarde van een eurootje of honderd. "Dat had vorig jaar de laatste moeten zijn. Maar ik ben er niet aan toegekomen."

    Rond z'n twintigste begon hij ermee. Voor honderden euro's schoot hij jaarlijks de lucht in. Voor de 'kick' en omdat hij het heerlijk vond om anderen ervan te zien genieten. Meer dan veertig jaar ging het goed. Maar oudjaarsnacht 2011 draaide uit op een ramp.

    Pijn en vijf dagen ziekenhuis
    "Kijk, d'r zit hier een papiertje over het lontje. Dat was ik vergeten af te halen. Nadat ik het lontje had aangestoken ging dat papiertje uit. Ik dacht dat het lontje ook niet meer brandde. Ik ging kijken en op het moment dat ik er boven hing, gebeurde het."

    Vijf dagen ligt Van den Akker in het ziekenhuis. "Ik heb veel pijn gehad. Dat heb ik nu niet meer, alleen nog een doof gevoel. Maar ik heb er nog vaak last van. In de supermarkt heb ik wel eens een rek omver gelopen. Ik zie dat niet meer zo goed."

    Zijn oog krijgt hij nooit meer terug. Maar wellicht kan zijn verhaal een 'eye-opener' zijn voor anderen. "Bezint eer ge begint. Nooit gaan kijken bij een stuk aangestoken vuurwerk. En al helemaal niks illegaals afsteken. Dat heb ik nooit gedaan. Da's vragen om problemen."

    Geen vuurwerk, wel oliebollen
    Een jaar geleden is het ongeluk van de Erpenaar alweer bijna. Met rasse schreden nadert de jaarwisseling van 2012. Van den Akker viert deze samen met zijn vrouw. "Geen bezoek, geen vuurwerk. Ik ga oliebollen bakken, dat wel."

    Van den Akker lacht als een boer met kiespijn als hij vertelt dat hij het liefste weer ging knallen: "Maar ja helaas. Ik kan het er niet op wagen. Niet voor mezelf en niet voor m'n gezin. Ik kan niet inschatten hoe ver ik van het vuurwerk sta en zie de helft minder. Ik heb nog maar één oog en daar moet ik zuinig op zijn."


    120 knallen
    Meewarig bekijkt Van den Akker het overgebleven stuk vuurwerk van vorig jaar. "Jammer is het wel. Dit is wel zo'n een mooie. 120 knallen. Morgen zal het nog wel erger zijn dan nu. Ik weet nog niet precies hoe dat gaat voelen. Dat het twaalf uur is en ze beginnen te stoken. En dat je niet meer mee kan doen. Dat mis je toch, he."

    Bron: http://www.omroepbrabant.nl/?news/18...er+stoken.aspx
    We Love Fireworks

  2. #2
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Dom dom dom
    Vuurwerk is een passie!

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Zoveelste stemmingmakende artikel.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Zoveelste stemmingmakende artikel.
    Wat is dit toch een k*thobby lol...

  5. Deze gebruiker waardeert VWBE voor het bericht:


  6. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Ja heel minder voor hem, maar dat is dus 1 jaar geleden.
    Maar ja, morgen gaan we los.
    Zal me allemaal nog maar een worst wezen!
    STOKEN!!!

  7. Deze gebruiker waardeert Denjo voor het bericht:


  8. #6
    VWC-Lid thunderstruck's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Berichten
    275
    Thanks
    155
    160 waarderingen in 54 posts
    En al helemaal niks illegaals afsteken. Dat heb ik nooit gedaan. Da's vragen om problemen.
    Heerlijke logica weer...

  9. Deze 3 gebruikers waarderen thunderstruck voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid sander17's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 februari 2007
    Locatie
    container op zee
    Berichten
    309
    Thanks
    51
    114 waarderingen in 55 posts
    je word er gelukkig ook niet voor gewaarschuwd !
    en hij had al 40 jaar "ervaring" met vuurwerk.
    tsja een ongeluk zit in een klein hoekje maarja laat die cake lekker ff staan
    je ziet maar weer wat er van komt

  11. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sander17 Bekijk bericht
    laat die cake lekker ff staan
    je ziet maar weer wat er van komt
    Zal wel een Belgische granatencake geweest zijn ofzo...

  12. #9
    Banned
    Geregistreerd
    1 oktober 2012
    Locatie
    In bad met Zwitsal :p
    Berichten
    247
    Thanks
    328
    385 waarderingen in 177 posts
    @ zinkfanaat klopt verwacht van iemand die (40) jaar ervaring heb wel lontbescherming af te halen toch.
    @ VWBE kom op man gaat over iets serieus en ga jij over granaatcake praten goed voor de media;)

    En wat me afvraag he politie zal wel onderzoek gedaan hebben,waarom hebben ze dan dat blok niet in beslaggenomen ?
    En als mij dit was overkomen had never nog vuurwerk aangeraakt,maar terwijl ik dit nu typ denk ik ook.
    Freak ben je en blijf je vooral na 40 jaar.

    Jojo

  13. #10
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.429
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    'Ik ging kijken en op het moment dat ik er boven hing'...zegt genoeg.

    Hoorde van buurvrouw verhaal van iemand die zei naar 't ziekenhuis bracht na een bombette ('vuurpijl') uit een cake ('zo'n ding waar allemaal pijlen uitschieten'...) tegen z'n oog vloog na quickfuse ('een lont van wel 2 meter') aangestoken te hebben...

    Ik mag hopen dat de overheid Postbus 51 weer in ere hersteld en gaat informeren. Maar nee; bangmaken is veel effectiever om je kudde schaapjes te hoeden. Bah.

  14. #11
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Deze ken ik nog van vorig jaar,nooit met je hoofd er boven hangen dat had hij moeten weten.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  15. #12
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    "40 jaar stoken en dan gaat het mis"

    Wat heeft die in die 40 jaar geleerd dan?

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2012
    Berichten
    1
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    jij heeft niks van geleerd ik weet wie dat is en zo slim is die volgens mijn ook niet.

  17. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Had een vuurwerkbril nou zijn oog kunnen redden aangezien zijn neus gebroken was?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •