Petitievoorvuurwerk.nl

Bekijk resultaten enquête: Oogbescherming/vuurwerkbril?

Aantal stemmers
137. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Nee, te klein risico op letsel

    15 10,95%
  • alleen overdag/bij klein vuurwerk

    4 2,92%
  • alleen 's avonds/'s nachts, bij groter vw

    32 23,36%
  • Ja, bij alle stookmomenten

    69 50,36%
  • Nee, staat suf

    17 12,41%
Pagina 5 van 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 75 van 303
  1. #61
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Dit jaar ben ik hem zowiezo van plan om he op te zetten.

    Heb dit jaar onder andere veel fluitcakes en matten. Deze stoppen hoef ik niet in mijn oog.

    Bij dit soort momenten zet ik toch even de bril op, ook als we bijvoorbeeld een stookmoment gaan doen en je deels naast de cakes doet door het fakkelen. Ook dan zet ik hem op.

    We stoken met vier man, soms vijf is het overzichtelijk het zijn mensen wat ook op het forum zitten en ze gaan veilig om met vuurwerk.
    Dus hoef niet bang te zijn dat ik een bombette van een singleshot in mijn oog krijg omdat ze ze van plan zijn op andere te gaan richten!

    Dus alleen met de grote stookmomenten, cakes maten etc!

    Maar nu wonen twee huizen verder twee jongetjes jaar of 10-12 als ze komen kijken met oud en nieuw geef ik ze wel een bril. Wil niet dat hun wat overkomt door mij

  2. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  3. #62
    VWC-Lid k0enn's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 oktober 2008
    Locatie
    Noord Holland.
    Berichten
    1.933
    Thanks
    1.204
    1.832 waarderingen in 707 posts
    Ik ga hem dit jaar ook zeker opzetten, vooral in de avond.
    ook heb ik een paar besteld voor mijn gasten en vrienden.
    ze zullen vast gaan lachen, maar het is voor hun eige best wil.
    overdag zal ik hem niet snel opzetten, waarom weet ik ook niet eigelijk..
    075 zaantjee

  4. #63
    VWC-Lid daanvdboor's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 november 2008
    Berichten
    155
    Thanks
    212
    13 waarderingen in 6 posts
    Gelukkig draag ik al een bril elke dag maar anders had ik het ook zeker gedaan! Want met je ogen moeten je geen risico nemen!

  5. #64
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Ik draag ook al dagelijks een bril, dus een vuurwerkbril doe ik niet op.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  6. #65
    VWC-Lid XpyroX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 september 2008
    Locatie
    thuis ;)
    Berichten
    471
    Thanks
    230
    225 waarderingen in 85 posts
    ik zal hem de hele dag op hebben. wellicht in de ochtend me gewone bril maar zodra ik lenzen in doe de vuurwerk bril. zou zonde zijn als ik er niet van kan genieten natuurlijk!

  7. #66
    VWC-Lid myrte's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 februari 2010
    Locatie
    nederland
    Berichten
    192
    Thanks
    27
    26 waarderingen in 15 posts
    Ik doe mijn bril ook gewoon weer op.
    Dit geldt ook voor de mensen om me heen.
    Iedereen die wil genieten zal hem op moeten zetten anders blijf je maar lekker binnen.
    Voor me zelf geld gewoon dat ik me ogen niet kwijt wil door vuurwerk, dit hoeft niet eens door verkeerd gebruik te zijn.
    Daarnaast wil ik nooit te horen krijgen als iemand blind is geworden door vuurwerk dat het mijn schuld was.

  8. #67
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.092
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door *kevin* Bekijk bericht
    Wat me opvalt hier is dat de meeste die de bril niet opzetten tussen een leeftijd van 15 en 20 jaar zijn. De meeste wat oudere freaks kiezen er vaak toch wel voor om er vaak een te dragen.
    Klopt, was ook stiekem beetje ook (naast goeie discussie/motivatie voor lezers) de reden om deze zelfde poll ook bij de buren van FPM aan te maken, waar de verhouding jongere freaks verhoudingsgewijs lager is. Daar heeft nog níemand 'nee' gestemd, hier op het forum met meer jongere bezoekers toch al een stuk 17 momenteel...

    Ik ben vorig jaar begonnen met de vuurwerkbril omdat ik het nut er van in zie.
    Ik heb zo vaak kruitresten van cakes op m'n kop gehad en ook wel in m'n ogen maar nog zonder resultaat.
    Ik heb betonieten stoppen tegen m'n been aan voelen knallen; dat wil ik níet in m'n oog.
    Ik weet hoe kids in m'n straat met vuurwerk omgaan...ik wil géén pijltje in m'n oog!

    Ik vind ze best irritant om op te hebben, ben het niet gewend iets op m'n neus te hebben (ook zonnebril doe ik nauwelijks aan), maar het went toch aardig op zo'n dag, zeker als je een prettig zittend/kijkend exemplaar hebt.

    Ik probeer dus m'n neefje over te halen de hele dag zo'n ding te dragen maar hij is een koppige puber. Zelfs zijn moeder, mijn zus, deed gister op de telefoon lacherig erover...kan dat niet uitstaan. Ze gaan op of ze blijven maar binnen! Nou ja...eigen keus; verantwoording is aan hen, zeker voor de moeder als ze haar minderjarige zoon toelaat geen bril te dragen! Deze poll(s) ga ik ook gebruiken om hen te laten zien hoe vrijwel alle jonge en oude freaks een bril dragen voor hun eigen veiligheid dus het geen onzin is en ze niet voor gek lopen.
    Gelukkig heeft de rest zelf altijd al een bril op, maar ik koop nog even een stuk of wat extra voor de zekerheid.

    Tip tegen beslaan door adem oid: vantevoren behandelen met watje met alcohol of ammonia!

  9. Deze 4 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  10. #68
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2005
    Berichten
    32
    Thanks
    4
    9 waarderingen in 7 posts
    Voor de kids liggen de brillen al klaar, gratis gekregen bij de bestelling, zelf zet ik me werk/veiligheidsbril op

  11. #69
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 november 2007
    Berichten
    5.582
    Thanks
    2.934
    4.276 waarderingen in 1.455 posts
    Zelf zal ik dit jaar ook een vuurwerkbril dragen en mijn kinderen hebben al standaard sinds de invoering van de bril hem al op met nieuwjaarsdag.Anders mogen ze niet naar buiten.
    Had afgelopen oudjaar veel vuil in de ogen door het neerdwarrelen van vuil wat naar beneden komt, je kijkt toch omhoog als je de effecten wilt zien.

    Dus een vuurwerkbril beschermt niet alleen je ogen voor vuurwerk, maar houd je ogen ook een stuk schoner van de kruitresten.
    Vuurwerkcrew.nl : Het leukste vuurwerk forum met alle info over vuurwerk!

  12. Deze 3 gebruikers waarderen ylke voor het bericht:


  13. #70
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Ja hoor, zeker draag ik een bril en mijn kids ook. Ze moeten een bril op na een bijna ongeluk twee jaar geleden (pot van anderen viel om) en dan is het simpel, zij een bril op, ik ook. We hebben zelf brillen uitgezocht met leuke kleuren en storen doet het helemaal niet. Kraakhelder plastic. heb zelf wel eens een dikke lip gehad van een stuk oude strijker en mijn vrouw een flinke blauwe plek van een oude Bex nitraat. Als zoiets je oog raakt, ben je goed zuur...hoe simpel is het dan om een simpele en leuke bril te dragen??? Zou standaard bij elke bestelling geleverd moeten worden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ylke Bekijk bericht
    Zelf zal ik dit jaar ook een vuurwerkbril dragen en mijn kinderen hebben al standaard sinds de invoering van de bril hem al op met nieuwjaarsdag.Anders mogen ze niet naar buiten.
    Had afgelopen oudjaar veel vuil in de ogen door het neerdwarrelen van vuil wat naar beneden komt, je kijkt toch omhoog als je de effecten wilt zien.

    Dus een vuurwerkbril beschermt niet alleen je ogen voor vuurwerk, maar houd je ogen ook een stuk schoner van de kruitresten.

  14. Deze 3 gebruikers waarderen davidh voor het bericht:


  15. #71
    VWC-Lid Gunner1001's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 mei 2010
    Berichten
    341
    Thanks
    111
    386 waarderingen in 87 posts
    ik doe hem overdags alleen op , omdat s`avonds de cakes in de straat geschoten worden en er niet veel ander vuurwerk afgestoken word.

    plus dat de bril besloeg na het heen en weer lopen voor nieuwe cakes :P

  16. #72
    VWC-Lid Ricow's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2007
    Locatie
    in mun huis
    Berichten
    420
    Thanks
    127
    202 waarderingen in 63 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    Volgens mij zie je ook geen donder meer bij bril over bril.
    ook dat idd
    We Love Fireworks

  17. #73
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2009
    Locatie
    Harderwijk
    Berichten
    145
    Thanks
    18
    93 waarderingen in 50 posts
    Ik heb al een gehoorbeschadiging dus wil mijn ogen graag heel houden...

  18. #74
    VWC-Lid the mighty two's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 november 2009
    Locatie
    Noord Holland
    Berichten
    1.153
    Thanks
    5.952
    789 waarderingen in 319 posts
    Ik heb zelf een bril en een beschadiging in mijn iris vlak naast mijn pupil. Ongelukje 20 jaar geleden. Ik heb voor alle mensen die bij mij O&N vieren altijd vuurwerkbrillen in huis. Verplicht opzetten als je buiten wil kijken.

    Beter 1 dag een bril dan de rest van je leven een rood-witte stock!!

  19. #75
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Me oom heeft mij wel verplicht na dit bovenstaande stukje:
    Beter 1 dag een bril dan de rest van je leven een rood-witte stock!!
    als toneelstukje op te voeren de dag voor oudjaar, vorig jaar opgehad dit jaar weer.

  20. Deze gebruiker waardeert nederlandsvuurwerk voor het bericht:


Pagina 5 van 21 EersteEerste ... 3456715 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •