Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 91

Discussie: [Amerika]

  1. #1
    VWC-Lid Thundering in tha sky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    357
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 8 posts

    [Amerika]

    Zo ik was gister naar een vuurwerkwinkel geweest had een afspraak bij Phantom Fireworks
    www.fireworks.com/fire...s_gallery/ en op de heen weg kwam ik nog een vuurwerk winkel tegen dus daar maar ook gestopt het ging om www.skykingfireworks.com/ daar heb ik eerst foto's gemaakt daarna naar Phantom fireworks eenmaal aangekomen een babbeltje met de manager gemaakt mocht helaas geen foto's nemen omdat andere bedrijven in het verleden dat ook hadden gedaan en hun kunst hadden gestolen zeg maar de print op de potten maar heb wel foto's mogen maken van hun opslag en heb de vragen namens Cameo gesteld over het bedrijf dit heb ik alleen bij Phantom fireworks gedaan omdat bij King fireworks geen manager was dan hier de volgende vragen en antwoorden er op antwoorden zijn in het :
    (let op veel fotos )
    Hi Ryan,

    As promised, here are my questions 

    Name of the company, owner and place of residence
    Phanton Fireworks BJ Alan Company (parent company)
    Cocoa,Florida
    Looking at consumer fireworks, what are the boundaries:
    - Max number of Pyro Technical SAS in a cake? Max. 500 grams
    - Max caliber of a tube? Max. 3 inch
    - Max diameter of a consumer shell? Max. 3 inch
    Safety details of a bunker …not necessary here
    - Max load of a bunker. If it fits!
    - Distance from a bunker to other building. No distance from trailers to building
    How about bangers? Max. .4 milligrams (fire crackers)
    - Are they still allowed? No longer allowed with just BANG
    - If yes, to what level is a banger allowed to explode? Not allowed
    Signal rockets allowed? No longer allowed flash and bang
    Are people allowed to match several cakes using visco? Yes sold in 10 foot lengths
    Any pictures of old American Artifacts? History facts available on site www.fireworks.com
    Especially (pictures of) labels are very
    welcome at www.vuurwerkmuseum.nl
    Whats the maximum load of a rocket? ???
    When is the allowed timeframe to light fireworks?
    No limit

    That it,Very nice of you to ask them these questions.
    Cheers,
    Nick


    Wat me erg verbaasde was dat ze geen bunkers hadden alles lag gewoon open en blood en de kamer wel duizend de shels

    ik zal zo nog wat fotos plaatsen









    Laatst gewijzigd door ylke; 5 juni 2011 om 09:34

  2. #2
    VWC-Lid Ruben's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2007
    Berichten
    9.126
    Thanks
    1.088
    4.190 waarderingen in 1.578 posts
    He man,

    Super leuk dat je een interview hebt gehouden. Valt me op dat ze daar zo simpel zijn met de opslag. Als ik het zo lees hebben ze nouwlijks regels daarmee. Leuke foto's ook.

    Heb je dat echt gezegt over het vuurwerkmuseum?

  3. #3
    VWC-Lid Thundering in tha sky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    357
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vuurwerkland Bekijk bericht
    He man,

    Super leuk dat je een interview hebt gehouden. Valt me op dat ze daar zo simpel zijn met de opslag. Als ik het zo lees hebben ze nouwlijks regels daarmee. Leuke foto's ook.

    Heb je dat echt gezegt over het vuurwerkmuseum?
    ja en er komen nog meer dan 40 fotos hier op hoor en wat bedoel je met HEB JE DAT ECHT GEZEGT OVER HET VUURWERKMUSEUM ?



    Edit: zo nog wat fotos er bij morgen ga ik verder
    Laatst gewijzigd door Thundering in tha sky; 7 augustus 2007 om 05:41

  4. #4
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Prima verslag zo, Thundering
    Heel erg tof dat je deze informatie hebt gekregen van hem. Het is uit de eerste hand en dus uit de praktijk. Die Amerikanen maken zich dus niet zo druk om de opslag. Verder valt mij de toegestane shell-omvang op. Deze is niet overal gelijk in Amerika. 3" is een prima maat. Alleen de tubemaat begrijp ik niet helemaal. Hebben ze er cakes met tube-diameters van 3 inch??? In Nederland is 30mm de absolute grens. 3 inch is ongeveer 76mm. Dat zijn behoorlijk dikke tubes. Ik vermoed dat de handelaar de vraag niet goed heeft begrepen. Voor zover ik weet geldt de 30mm regel ook in de meeste staten van Amerika.

    Top foto's trouwens! Ik kan niet wachten op de rest!
    Nogmaals dank voor de genomen moeite en tijd! Echt gaaf dat je daar bent en deze info met ons wilt delen!

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
    Prima verslag zo, Thundering
    Heel erg tof dat je deze informatie hebt gekregen van hem. Het is uit de eerste hand en dus uit de praktijk. Die Amerikanen maken zich dus niet zo druk om de opslag. Verder valt mij de toegestane shell-omvang op. Deze is niet overal gelijk in Amerika. 3" is een prima maat. Alleen de tubemaat begrijp ik niet helemaal. Hebben ze er cakes met tube-diameters van 3 inch??? In Nederland is 30mm de absolute grens. 3 inch is ongeveer 76mm. Dat zijn behoorlijk dikke tubes. Ik vermoed dat de handelaar de vraag niet goed heeft begrepen. Voor zover ik weet geldt de 30mm regel ook in de meeste staten van Amerika.

    Top foto's trouwens! Ik kan niet wachten op de rest!
    Nogmaals dank voor de genomen moeite en tijd! Echt gaaf dat je daar bent en deze info met ons wilt delen!

    Groetjes,
    Cameo
    Er zijn in Amerika cakes te koop met inderdaad 3 inch buizen.
    Het probleem alleen bij sommige cakes is dat ze er maar 2 inch shells in doen. Hier is bij ons al eens over gesproken..

    Thanks for de info Thunder in Tha Sky

  6. #6
    VWC-Lid 3307's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 maart 2006
    Berichten
    607
    Thanks
    4
    28 waarderingen in 15 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
    Prima verslag zo, Thundering
    Heel erg tof dat je deze informatie hebt gekregen van hem. Het is uit de eerste hand en dus uit de praktijk. Die Amerikanen maken zich dus niet zo druk om de opslag. Verder valt mij de toegestane shell-omvang op. Deze is niet overal gelijk in Amerika. 3" is een prima maat. Alleen de tubemaat begrijp ik niet helemaal. Hebben ze er cakes met tube-diameters van 3 inch??? In Nederland is 30mm de absolute grens. 3 inch is ongeveer 76mm. Dat zijn behoorlijk dikke tubes. Ik vermoed dat de handelaar de vraag niet goed heeft begrepen. Voor zover ik weet geldt de 30mm regel ook in de meeste staten van Amerika.

    Top foto's trouwens! Ik kan niet wachten op de rest!
    Nogmaals dank voor de genomen moeite en tijd! Echt gaaf dat je daar bent en deze info met ons wilt delen!

    Groetjes,
    Cameo
    Ja de Tubes zijn 3", maar er zitten gewoon 2" shells in verwerkt. 3" valt niet onder 1.4g consumenten vuurwerk. In tegenstelling van wat de verkoper beweerd zijn 3" shells dus verboden en is 2" het maximale formaat dat vrij te koop is. Dat geld zowel voor de shells die verwerkt zitten in cake`s als zowel voor losse shells.

    Hier een voorbeeld:






    Meer info over Amerikaans consumenten vuurwerk vind je op www.pyroreview.com

  7. #7
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Heren Tony & 3307, dank voor jullie aanvulling.

    Over de tubes: Ik heb daar inderdaad al eens over gelezen, maar dacht dat het dan om single shots ging. Wow, zelfs als het cakes zijn met vermomde 2 inch shells vind ik het nog steeds bijzonder heftig! Ik heb dit trouwens in Nederland jaren geleden ook een keer gezien. Ik dacht dat het toen single shots van Mercurius waren. De huls (mortier) was een imposante 2 inch dik en er zat een shell in van ongeveer 1,5 inch. Om de lading heen zat een ring van karton om zodoende voldoende druk te kunnen garanderen tijdens de liftcharge.

    Zijn er, naast commerciele/marketing redenen, ook technische voordelen te verzinnen voor een dergelijk ontwerp? Of scharen we dit onder de noemer "Bigger is better" (voor het oog dan) ?

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    16 juli 2005
    Berichten
    696
    Thanks
    194
    708 waarderingen in 180 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
    Heren Tony & 3307, dank voor jullie aanvulling.

    Over de tubes: Ik heb daar inderdaad al eens over gelezen, maar dacht dat het dan om single shots ging. Wow, zelfs als het cakes zijn met vermomde 2 inch shells vind ik het nog steeds bijzonder heftig! Ik heb dit trouwens in Nederland jaren geleden ook een keer gezien. Ik dacht dat het toen single shots van Mercurius waren. De huls (mortier) was een imposante 2 inch dik en er zat een shell in van ongeveer 1,5 inch. Om de lading heen zat een ring van karton om zodoende voldoende druk te kunnen garanderen tijdens de liftcharge.

    Zijn er, naast commerciele/marketing redenen, ook technische voordelen te verzinnen voor een dergelijk ontwerp? Of scharen we dit onder de noemer "Bigger is better" (voor het oog dan) ?

    Groetjes,
    Cameo
    In Nederland zijn er komend jaar ook single shots te verkrijgen waar hetzelfde gebeurt. 3 inch buis = 2 inch mortier Persoonlijk vind ik het ruiken naar misleiding en zou het eigenlijk niet in deze vorm verkocht mogen worden.

    Ps. hou er rekening mee dat er inm de VS diverse wetten zijn wta betreft vuurwerk. Elke staat bepaald daat zelf hoe en wat.

  9. #9
    VWC-Lid Thundering in tha sky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    357
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 8 posts
    hier nog wat fotos












    De 3 inch

  10. #10
    VWC-Lid Doodskopper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    151
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Leuke fotos Heb je zelf nog wat gekocht en afgestoken? Wat vond je ervan?

  11. #11
    VWC-Lid Thundering in tha sky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    357
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doodskopper Bekijk bericht
    Leuke fotos Heb je zelf nog wat gekocht en afgestoken? Wat vond je ervan?
    nee jammer genoeg niet wegens dat ik een heel frmulier moest in vullen kijk de manager mag niet zeggen of het mag want als het niet mag dan krijgt hij een flinke boete als bedrijf ook zou ik een boete kunnen krijgen van wel 500 dollar per vuurwerkje dus als je bijv 100 rotjes had was ik wel de klos

  12. #12
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thundering in tha sky Bekijk bericht
    nee jammer genoeg niet wegens dat ik een heel frmulier moest in vullen kijk de manager mag niet zeggen of het mag want als het niet mag dan krijgt hij een flinke boete als bedrijf ook zou ik een boete kunnen krijgen van wel 500 dollar per vuurwerkje dus als je bijv 100 rotjes had was ik wel de klos
    Je bedoelt dat je schriftelijk toestemming van de lokale authoriteiten moeten hebben? Of misschien was het je leeftijd? Moet iedere klant daar, net als bij bijvoorbeeld Alpeco, intekenen?

    Top foto's weer trouwens, kerel!

    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  13. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Heel leuk verslag en mooie foto,s
    Bedankt man. Goed werk.

  14. #14
    VWC-Lid Thundering in tha sky's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 maart 2007
    Locatie
    Holland
    Berichten
    357
    Thanks
    5
    11 waarderingen in 8 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cameo Bekijk bericht
    Je bedoelt dat je schriftelijk toestemming van de lokale authoriteiten moeten hebben? Of misschien was het je leeftijd? Moet iedere klant daar, net als bij bijvoorbeeld Alpeco, intekenen?

    Top foto's weer trouwens, kerel!

    Cameo
    uhm ik heb zon formulier meegenomen zal hem proberen in te scanen als ik thuis ben en ja me leeftijd moest 18 zijn maar had ook me ouders bij me e en ja het was een soort formulier met van alles en nog wat er op dat als er wat geburd hun niet verantwoordelijk zijn enz.


    edit: oja wat ik helemaal was vergeten te vertellen dat ze hele leuke acties daar hadden dat als je wat dan ook kocht bijv een 500 gramer van 140 dollar dan kreeg je de 2e voor 0,99 cent mee en bij Phantom was dat ook zo daar hoefede je helemaal niks extra te betalen
    Laatst gewijzigd door Thundering in tha sky; 7 augustus 2007 om 16:53

  15. #15
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.003
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Erg mooi en leerzaam deze informatie.
    Erg mooie en duidelijke foto's.
    En die acties mogen ze hier ook wel houden, tweede artikel voor 0,99 cent.

Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •