Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
  1. #1
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts

    Decazeville - Internationaal Vuurwerkfestival 2007

    Het internationale vuurwerkfestival in Decazeville, Frankrijk.


    Affiche Vuurwerkfesitval Decazeville.

    Vrijdag 27 juli 2007 vond de tiende editie van het Internationale vuurwerkfestival van Decazeville in Frankrijk plaats. Dit jaarlijkse festival wordt gehouden in een grote steengroeve met een meer wat natuurlijk een geweldige omgeving vormt voor een groots spektakel. Het meer zorgt voor een extra dimensie voor het vuurwerk en de steengroeve zorgt voor een extra dimensie in geluid want de steengroeve laat al het geluid meerdere keren weerkaatsen. Daarnaast bied deze locatie plaats aan zo een 20.000 mensen met zowel zit als sta/zit plaatsen.
    Om half 8 gaan de poorten open en kan je het terrein op. Vanaf dan is er muziek en vermaak maar veel is het niet dus zorg dat je wat te doen meeneemt. Vanaf kwart over 10 begint het programma. Dan worden eerst de landen voorgesteld waarna om half elf het eerste volkslied weerklinkt en het vuurwerk begint. De drie shows in competitie verband worden geschoten. Dan wordt rond 12 uur door het publiek de winnaar gekozen door middel van applaus waarna het aflsuitsvuurwerk wordt afeschoten tot rond half 1.
    In de buurt van het terrein is een grote parkeerplaats te vinden zolang je op tijd bent, al duurt het vertrek van deze parkeerplaats wel wat langer als je op de aangewezen plaats parkeert. Dit alles is goed aangegeven meteen zodra je het stadje inrijdt.

    Panoramafoto van de steengroeve en het vuurwerk.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]

    Voor een zitplaats op een stoeltje vooraan het water moet je van te voren reserveren, ook een sta/zitplaats kan je reserveren maar over het algemeen zijn er genoeg plaatsen om gewoon ter plekke een kaartje te kopen. Voor mensen die gewoon gaan kijken zou ik adviseren gewoon een sta plaats te nemen want je kan makkelijk gaan zitten en je hebt alle ruimte, al zou ik wel een kleed meenemen om lekker te kunnen zitten. Voor de mensen die willen filmen en fotograveren is het waarschijnlijk toch verstandiger een zitplaats te reserveren. Ook kan er gereserveerd worden inclusief Repas, maaltijd. Er zijn op de locatie een aantal kraampjes te vinden waar ook eten verkocht wordt en er zijn wc's maar dit is allemaal wat minder geregeld dan je zou verwachten van een festival met zo een 20.000 bezoekers. Dus zorg voor eigen eten en drinken en ik zou zeggen een eigen wc want je staat zo een driekwartier in de rij voor de wc.
    De kosten voor de verschillende plaatsen zijn als volgt: (assise is zitplaats, debout staplaats, repas maaltijd, enfant is kind tot 12 jaar, groupe is boven de 20 personen)


    Tarieven


    De toeschouwerplaatsen en kraampjes.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    Voor de tiende editie van de internationale festival waren de landen Singapore, Portugal en USA in samenwerking met Frankrijk uitgenodigd te schieten. Singapore voor zijn finesse, Portugal bekend om zijn enorme meerslagen bommen en de USA voor zijn hoge tempo van schieten, volgens de organisatie. En een jonge franse pyrotechnicus zal het afsluitende vuurwerk schieten buiten de competitie. De shows worden op muziek geschoten en duren rond de 15 minuten. De muziek is volgens mij vrij kiesbaar. Voor elk land wordt eerst het volkslied gespeeld waarna de eerste shells het luchtruim kiezen. Het maximum kaliber licht rond de 10/12inch en er kunnen waterbommen geschoten worden. Daarnaast kan er met een heel breed front gewerkt worden met tot wel 12 posten maar ook kunnen er bengaalse vuren worden gebruikt langs de totale waterkant. Winnaars van de afgelopen jaren:

    1998: Spanje
    1999: China
    2000: Indonesië
    2001: Italie
    2002: Italie
    2003: Australië
    2004: China
    2005: Argentinië
    2006: China
    2007: Singapore



    Geluidsinstalatie.

    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    Schietterrein.

    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    En dan als laatst nog een aantal foto's van het geschoten vuurwerk.


    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    [Klik op de foto voor een grotere versie]

    Site: Int. Vuurwerkfestival Decazeville.

    Copyright:
    Firespree


    Gelieve de foto's niet te kopieren of op te slaan totdat ik er een watermerkje op heb geplaatst.
    Als je de tekst wilt gebruiken, vraag het even.
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 18 september 2007 om 20:48

  2. #2
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Wat een mooie reportage Firespree! ook weer een festival dus met meerdere vuurwerken op 1 dag. Is er ook bekend welke bedrijven er schoten voord e landen? En wat vond je er zelf van? Ja ik weet dat je het goed vond. maar misschien kun je dat ook met de andere delen hierzo hehehehe
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 18 september 2007 om 20:42
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Een geweldige reportage Firespree. Een smaakmakend verhaal.
    Knap werk, want je moet ook nog eens de Franse taal beheersen.
    De foto,s zijn bijzonder mooi en maken je verhaal compleet.
    Een goede besteding van je vakantie.
    Heb je zelf ook nog lopen stoken daar?
    En als je tijd hebt zou je nog wat info neer kunnen zetten over de shows zelf die geschoten zijn?

    Groetjes en bedankt Maestro.

    Fred

  4. #4
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Bedankt jongens zit behoorlijk wat tijd in dus ben blij dat het gewaardeerd wordt

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    Is er ook bekend welke bedrijven er schoten voord e landen? En wat vond je er zelf van? Ja ik weet dat je het goed vond. maar misschien kun je dat ook met de andere delen hierzo hehehehe
    Ik heb geen idee welke bedrijven er hebben geschoten ook niet van de afgelopen jaren jammer genoeg. Hoop dat er een dezer dagen toch wat meer info online komt van de organisatie of een buitenstaander die misschien wat meer weet over de landen enzo
    Ik zal ook zeker nog gaan vermelden wat ik zelf van de shows vond met nog meer beeldmateriaal maar wilde eerst even puur het festival behandelen met de feiten is wat makkelijker anders wordt het zo een gaar verhaal als ik ook nog er doorheen schrijf wat ik er van vond

    De foto,s zijn bijzonder mooi en maken je verhaal compleet.
    Een goede besteding van je vakantie.
    Heb je zelf ook nog lopen stoken daar?
    En als je tijd hebt zou je nog wat info neer kunnen zetten over de shows zelf die geschoten zijn?
    Er komen nog heel wat meer foto's aan de een wat mooier dan de ander maar toch goed gelukt al zeg ik het zelf
    Zelf heb ik op de camping nog gestookt een showtje voor de hele camping maar daar vertel ik later meer over in een ander topic
    En over de shows komt dus nog een heel verhaal komt goed

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 juli 2005
    Berichten
    94
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    He Firespree, wat een verrassing dit festival! Ziet er zeer goed uit. Was het toevallig dat jullie hier terechtkwamen of zijn jullie speciaal hier naar toe gereist?

  6. #6
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    We zouden eerst naar een vuurwerk gaan in de buurt maar de baas van de camping (goede vrienden van ons) had de verkeerde dag doorgegeven waardoor we het vuurwerk van een afstand de lucht in zagen gaan.
    Dus toen zag die een affiche van dit vuurwerk en heeft het aan ons doorgegeven en toen hebben we zo een 125km daarheen gereisd om het te zien
    Laatst gewijzigd door Firespree; 7 september 2007 om 13:58

  7. #7
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Internationaal Vuurwerkfestival Decazeville.
    Firespree


    Hier dan, wat later dan gepland, mijn ervaring met dit festival. Het is een flink stuk tekst maar het lezen waard...

    Aangezien ik de foto's niet echt per show heb ingedeeld weet ik niet precies meer de verschillende shows uit elkaar te houden maar ik zal meer een algemenere indruk die dit festival en bovenal de shows op me hebben achtergelaten. Je zal waarschijnlijk al vrij snel merken dat ik behoorlijk enthousiast ben over dit festival en dit wil ik dan ook met jullie delen en proberen over te brengen en jullie te overtuigen ook hier naar toe te gaan!
    Ik begin gewoon maar bij het begin.
    Ik zat met mijn medefreak en zijn ouders op een camping dicht bij Puy-L'eveque. Na geholpen te hebben bij een voorstelling met vuurwerk erbij bracht de eigenaar van de camping, waar wij een goede verstandhouding mee onderhouden, ons op het gegeven dat er een vuurwerkshow zou zijn in de buurt die vrijdag. Nadat wij op donderdag in de verte een show zagen bleken wij deze show dus gemist te hebben omdat ie blijkbaar op donderdag geschoten zou worden.. Om deze fout goed te maken had hij goed op affiches in de buurt gelet en kwam met het festival in Decazeville op 27 Juli. Ik natuurlijk meteen op internet zoeken maar kon eigenlijk niks over het festival vinden behalve wat info van de site zelf. Hieruit bleek wel dat het om een internationaal vuurwerkfestival ging en er zo een 20.000 bezoekers werden verwacht een groots festival dus.
    Wij auto geregeld en er wilden twee dames van de camping wel met ons mee naar het vuurwerk. Vervolgens rond een uur of half 6 gaan rijden want de afstand tussen Duravel en Decazeville bedroeg 125 km dwars door Frankrijk en we wisten niet hoe druk het zou worden.. Rit verliep helemaal goed en ook in Decazeville aangekomen was alles geweldig goed aangegeven. Na het hele stadje doorgereden te zijn en ons verbaasd te hebben hoe klein het was en hoe dit ooit 20.000 mensen zou moeten herbergen kwamen we op een werkelijk enorme parkeerplaats bij een groot winkelcentrum. Dat hadden we niet verwacht.
    Vervolgens achter de hele stoet fransen aangelopen als buitenlandertjes :P steeds verder bij het stadje vandaan toen we een grote plek opliepen waar een aantal kassa's stonden. Ieder 15 euro betaald voor een staplaats aangezien zitplaatsen gereserveerd moesten worden. Hierna een stuk verder gelopen toen we de enorme steengroeve zagen waar ik een ENORME smile om me gezicht kreeg toen ik de enorme hoeveelheid en breedte van het vuurwerk zag.
    Hierna een aantal uurtjes gewacht tot het donker werd en we de maan nog op zagen komen achter de bergen. Voordat de shows begonnen werden eerst nog wat sponsoren bedankt en over de verschillende landen die in competitieverband zouden schieten. En toen de shows!!!
    Ik kan niet precies meer onderscheiden in mijn gedachte hoe de individuele shows in competitieverband waren maar over de finaleshow weet ik nog wel een deel apart.
    Maar eerst de shows in Competitieverband

    De Shows:
    Eerst maar eens even wat feitjes over de shows.
    • Max. Kaliber: plus minus 12 inch
    • Waterbommen met max kaliber plus minus 6 inch
    • Single shots
    • Op muziek
    • Show tussen de 10 en 15 minuten


    En dan de shows zelf:
    Ja ik had geen idee wat ik kon verwachten en werd dan ook totaal overmeesterd door verbazing wat een kwaliteit en kwantiteit er hier geschoten werd!
    Paar geweldig mooie stukken gezien waarbij ik sommige ook in beeld heb kunnen brengen en die zal ik dan ook met beeldmateriaal ondersteunen.
    Bij de eerste show werd al gelijk goed begonnen met een enorm front van bengalen...
    En dan niet een paar bengalen maar werkelijk zo een 40 stuks in alle kleuren van de regenboog gesorteerd langs de gehele waterkant!!!
    Werkelijk waar een fenomenaal gezicht zo met die weerkaatsing in het water echt super!
    Hierboven werden geweldig goede kwaliteit multicolour peony's geschoten echt geweldig goed helder en erg mooie kleuren! (Zie foto)
    Ook in de andere twee shows werd dit geheel gebruikt alleen dan in andere kleuren of juist 1 kleur echt geweldig mooi om te zien!!
    Tweede punt: De mines en singleshots...
    Werkelijk waar fantastisch gewoon!!! Geweldig goed op de muziek geweldige kwaliteit en ook bovenal kwantiteit! Vooral de mines werden in grote hoeveelheden geschoten met meestal mooi matchende shells erboven...
    Ook werden er genoeg bijzondere bommen geschoten denk aan kaleidoscope shells, enorme colour changing peony's, grote palm pistils ga zo maar door....!
    En ook werd goud ruimschoots vertegenwoordigt!
    Denk aan salvo's van 20 3inch waterfall shells met daarboven enorme crown's
    En alsof dat nog niet genoeg was werden er ook nog wat mines en watershells geschoten om zo tot een totaal gouden plaatje te komen heerlijk!!! (Zie foto)
    Ook de normale candles waren in overvloed aanwezig! En dan niet een klein frontje met 3/4 posten maar gewoon 10/15 posten vol met candles Echt geweldig mooi om zo een breed front te zien!!! Ook werden deze candles geweldig goed gebruikt en gecombineerd met mines shells en met elkaar En natuurlijk in een goede combi met de muziek!!!!
    Blokken heb ik in al deze shows nauwelijks gezien...
    Een aantal candle blokken en wat blokken met shape effecten zijn in de shows voorbij gekomen maar veelal werd er toch gebruik gemaakt van shells en candles....
    Ook heb ik een aantal meerslagen shells voorbij zien komen die zeker veel indruk op me hebben gemaakt met hun timing en effect!
    En dan de finales...
    Ja kan ik kort en bondig over zijn...
    Geweldig!
    Ik heb een bonte finale gezien vol met kleur een gouden finale alles En natuurlijk niet te vergeten de nodige salutes die hadden ze blijkbaar in overvloede want na elke show sloeg firespree toch echt even steil achterover van verbazing daarbij de hele zak met chips tot gruzelementen te veroordelen
    Gewoonweg ongelooflijk wat deze pyro's hebben laten zien!
    En bovenal werd dit alles super goed getimed op de muziek! De shells klapten wanneer ze moesten en er werden geweldige combo's en getimed met de enorme hoeveelheid singleshots en mines Dat wat ik juist zo mooi vind aan een pyromusical!!!
    Ook was de muziek zeer gevarieerd te noemen en daardoor zeer verassend!
    De drie shows werden achter elkaar door geschoten met een kleine pauze tussen de shows om de rook uit de groeve te laten trekken en dat was nodig want het was echt flink snuiven geblazen
    Uiteindelijk heeft zoals jullie hierboven kunnen lezen Singapore gewonnen en dat was wel een van de beste al vond ik Portugal zelf beter schieten maar ook USA was erg goed nou ja het was gewoon allemaal geweldig
    Toen na het verkiezen van de winnaar kwam het afsluitvuurwerk geschoten door een jonge Franse pyrotechnicus....
    Ik was heel erg benieuwd wat deze ons zou laten zien aangezien een jonkie natuurlijk heel wat nieuwe ideeén kan hebben en zich ook nog moet bewijzen...
    En hij heeft het zeker waar gemaakt...!!!
    Geweldige combinaties waarbij vele ondersteund en gescheiden werden door salute salvo's, ontzettend veel mines en single shots op de muziek en een geweldig waterbommen stuk met de nodige shells erboven....
    Ook hier weer mooie bijzondere en bovenal geweldige kwaliteit shells geschoten gewoon super!
    Wel was duidelijk dat deze pyrotechnicus een wat groter budget had dan de landen in competitie verband want in dan wel in kortere tijd werd een enorme hoeveelheid geld de lucht in gepompt!
    En dan die finale......
    Eerst een totaal gevulde gouden hemel met watershells mines candles en shells en toen nog even een geweldig dik salvo aan salutes erachteraan stoppend op hetzelfde moment als de muziek echt kicken gewoon!!!!!
    Gewoonweg een geweldig afsluitvuurwerk van een geweldig Festival!!!!

    Hierna nog even rustig gezeten en de foto's bekeken toen rustig alle spulletjes gepakt en in opperbeste stemming terug naar de auto gelopen in de enorme massa mensen. Natuurlijk de nodige Nederlandse liedjes zingend waarbij een aantal fransen af en toe nog invielen met een toon erg grappig
    En toen de auto in en wachten...en wachten en wachten want het stond heeeeelemaal vast...
    Honderden auto's die tegelijkertijd een parkeerplaats af willen komen en uit een klein stadje dat wil wel....
    Na het nodige stilstaan en stunten over de stoep waren we der uit...Overigens stonden wel op alle kruispunten agenten om de stoet snel door te sturen!
    Toen begon de lange terugreis weer waarin de dames na zo leuk beloofd te hebben niet te gaan slapen op de terugweg binnen 5 minuten allebei lagen te pitten en ik zelf ook tegen de slaap moest vechten om mijn medepyro wakker te houden op de terugweg...
    Na een donkere maar goed verlopen rit met behoorlijk wat tegenliggers met grootlicht (altijd fijn!) om half 4 nog even nagepraat op de camping en toen lekker gaan slapen want daar was wel behoefte aan
    Het is een lang verhaal geworden hoop niet te saai maar wilde er wel fotos doorheen doen maar dan werd onoverzichtelijk....
    Je kan het waarschijnlijk wel uit mijn verhaal halen maar het was werkelijk geweldig!!! En ik kan eenieder aanraden dit festival op te zoeken mochten ze in de buurt zijn!!!!

    En dan de foto's


    Mooie waves met orange tips.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Mooie kleurrijke ringen en bijpassende mines.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Een erg bijzondere shell die ik ook niet zo kan omschrijven.
    Ze werden ook per stuk geschoten wat dit ondersteund.

    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Gave multisalutes aan parachutes, super dingen.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Mooie multicolour thema met watershells.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Stukje mines en candles op muziek.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Aantal multicolour shells ondersteund door een fluit salvo.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Groot gouden front.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    De mooie mines laten goed zien hoeveel posten er wel niet waren.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Mooie gouden waves met blue tip.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Geweldig heldere roze falling leaves ondersteund door een paars crosette salvo.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    Meer foto's in volgende post.


    Copyright:
    Firespree


    Gelieve de foto's niet te kopieren of op te slaan totdat ik er een watermerkje op heb geplaatst.
    Als je de tekst wilt gebruiken, vraag het even.
    Laatst gewijzigd door kruitsnuiver; 18 september 2007 om 20:47

  8. #8
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    De rest van de fotos:



    Crackling front.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Blauwe peony met Candle's.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Van alles wat. Crackling, Palm en mooie zeeblauwe shells.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Paars crosette salvo.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Mooie combi van mines en shells.
    Een foto die je misschien wel herkend uit een bepaalde avater.

    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Blauwe watershells, chry crackling en blauwe peony's.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Mooie palm's en mines met geweldig mooie heldere kleuren.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Flink gouden front.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Close up van een Tourbillion shell.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Tourbillion shells ondersteund door een Fluit salvo.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Blauwe mines, paarse peony en zilveren horsetail en dat alles op muziek.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Lekkere bonte finale.
    [Klik op de foto voor een grotere versie]



    Salutefinale!!!!!!!
    [Klik op de foto voor een grotere versie]


    Dit is slechts een selectie van de geschoten foto's maar dit zijn eigenlijk de mooiste...
    Denk dat het wel een beetje een beeld schetst van de shows.
    Er komen misschien nog kleine filmpjes gemaakt met mobiel/fotocamera maar daar moet ik nog even achteraan.
    Bedankt



    Copyright:
    Firespree


    Gelieve de foto's niet te kopieren of op te slaan totdat ik er een watermerkje op heb geplaatst.
    Als je de tekst wilt gebruiken, vraag het even

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Geweldige bijdrage Firespree,
    Ben danig onder de indruk van je verslag en foto,s.
    Erg mooi gedaan man.
    Zitten juweeltjes van effecten en foto,s bij.

    Mijn favorieten:

    De foto met crackling front en de foto met de zeeblauwe shells.

    Hardstikke bedankt voor je moeite man.

    Groetjes

    Moontan


  10. #10
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ik heb na wat zoeken toch een filmpje weten te vinden van het vuurwerk in Decazeville...
    Ik hoop er nog meer te vinden maar hier alvast een voorproefje
    Hier zie je de finale van de afsluitende show...
    Hier zie je ook een aantal beelden die je ook in mijn fotos kan zien terug...
    *Filmpje*
    Laatst gewijzigd door Firespree; 24 september 2007 om 15:50

  11. #11
    Pyroworld Firespree's schermafbeelding
    Geregistreerd
    22 juni 2006
    Locatie
    Achter de dijk...
    Berichten
    1.251
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    En hier nog een kort fragment van dhet festival in Decazeville...
    Niet overweldigend goede beelden maar het geeft een goede indruk...
    *Filmpje*

  12. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Korte fragmenten, maar het zegt mij al meer dan genoeg.
    Jij moet daar echt prachtige shows gezien hebben daar.
    Wat een finale,s zeg.
    Bedankt voor het posten.


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •