Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 22
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    Consumentenvuurwerk algemene voorwaarden

    Ik heb hieronder een voorbeeld uit de praktijk van algemene voorwaarden van een detailhandel in vuurwerk. I.v.m. privacy heb ik de naam van het bedrijf veranderd in de "Knalwinkel"
    Let vooral op het artikel 9 Garantie

    In dit artikel wordt met client bedoeld: de koper van consumentenvuurwerk.
    Vraag bij je leverancier of er algemene voorwaarden van toepassing zijn.


    Algemene Voorwaarden

    1. In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

    1.1

    Knalwinkel, ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Knalstad onder nummer 12345678. -"Client": de potentiële) afnemer van zaken en/of diensten van Knalwinkel
    1.2

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle rechtshandelingen van Knalwinkel, alsmede op de tussen Knalwinkel en de Client gesloten overeenkomst(en), ongeacht de woon- of vestigingsplaats(en) van de bij die overeenkomst betrokken partijen en ook ongeacht de plaats waar die overeenkomst tot stand is gekomen dan wel ten uitvoer dient te worden gelegd.

    1.3
    Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk zijn overeengekomen.
    1.4

    Voorwaarden van Client zijn slechts van toepassing indien en voor zover daarover schriftelijk met Knalwinkel overeenstemming is bereikt.
    1.5

    Indien (een) bepaling(en) van deze algemene voorwaarden nietig is/zijn of vernietigd wordt/worden, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Knalwinkel en Client in overleg treden teneinde (een) nieuwe bepaling(en) ter vervanging van de nietige c.q. vernietigde bepaling(en) overeen te komen,waarbij zoveel mogelijk het doel en de trekking van de nietige c.q. vernietigde bepaling(en) in acht wordt/worden genomen.

    2. Aanbod en overeenkomst

    2.1

    Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, ook indien deze een termijn van aanvaarding bevatten. Indien een vrijblijvend aanbod door Client wordt aanvaard, heeft Knalwinkel het recht dit aanbod binnen vijf werkdagen na ontvangst van de aanvaarding te herroepen.

    2.2
    Een overeenkomst komt tot stand tussen Knalwinkel en de Client indien deze een aanbieding van Knalwinkel, per e-mail of per fax of anderszins accepteert.

    2.3
    Het is alleen mogelijk om het vuurwerk af te halen. Hierbij geldt een max. van 10 kilo per klant/auto.

    2.4
    Alhoewel Knalwinkel de nodige zorgvuldigheid zal betrachten bij het formuleren van zijn aanbiedingen, waaronder begrepen prijslijsten en andere gegevens die op enige (aanstaande) rechtsbetrekking tussen Knalwinkel en de wederpartij kan (gaan) duiden kan de Client hieraan nimmer enig gerechtvaardigd vertrouwen met betrekking tot de juistheid van hierin opgenomen gegevens ontlenen, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen.

    2.5
    Alle afbeeldingen, tekeningen, gegevens betreffende gewichten, afmetingen, kleuren, enz. gelden slechts bij benadering. Afwijkingen van de werkelijkheid kunnen geen aanleiding tot schadevergoeding en/of ontbinding zijn.

    3. Prijzen / tarieven en betaling

    3.1
    De door Knalwinkel in een aanbieding/orderbevestiging aangegeven prijzen en tarieven zijn onder voorbehoud en gelden uitsluitend voor de in de aanbieding/orderbevestiging genoemde prestaties of leveringsomvang.

    3.2
    Alle prijzen voor de aangeboden zaken zijn (tenzij anders aangegeven) in euro,s en incl. B.T.W.

    3.3
    Knalwinkel behoudt zich het recht voor haar prijzen en tarieven te wijzigen. Client is gerechtigd een bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden binnen zeven (7) dagen na de mededeling van Knalwinkel van de prijsverhoging.

    3.4

    Indien tijdens de looptijd van de overeenkomst een wijziging optreedt in de kosten van Knalwinkel, tengevolge van enigerlei voorziening in een collectieve arbeidsovereenkomst, wet, besluit of beschikking van (semi)overheidswege (buitenlandse overheden daaronder begrepen) van dwingend rechtelijk karakter, dan wel indien buiten de invloedssfeer van Knalwinkel zodanige kostprijsverhogende omstandigheden optreden dat in redelijkheid van Knalwinkel niet langer kan worden gevergd dat de overeengekomen prijs wordt gehanteerd verklaart de Client zich reeds nu voor alsdan akkoord met een wijziging van die prijs, die door Klantwinkel aan de Client middels de aanduiding van objectieve maatstaven nader zal worden medegedeeld.

    4. Levering / Leveringstermijnen / Transport

    4.1

    De door Knalwinkel (eventueel) vermelde afhaaldagen/data,s zijn de enige dagen waarop vuurwerk geleverd wordt.

    4.2
    Knalwinkel behoudt zich het recht voor bestelde zaken in deelzendingen te leveren.

    4.3
    Voorverkoop lijsten kunnen uiterlijk tot 24 december ingeleverd en op de aangegeven verkoopdagen opgehaald worden.

    4.4
    Tenzij schriftelijk anders overeengekomen wordt de verpakking, e.d. bepaald door Knalwinkel, zonder dat Knalwinkel hiervoor enige aansprakelijkheid draagt.

    5. Overmacht en/of bijzondere omstandigheden

    5.1.
    Knalwinkel, niet kan worden toegerekend doordat zij niet te wijten is aan zijn schuld, noch krachtens wet, rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor zijn rekening komt, waaronder begrepen het geval, dat Knalwinkel door een (toerekenbare) tekortkoming of onzorgvuldigheid van derden niet in staat is zijn diensten te verrichten. Onder overmacht wordt onder meer begrepen:

    5.1.1
    Bedrijfsstoornis of bedrijfsonderbreking van elke aard, en onverschillig op welke wijze ontstaan;

    5.1.2.
    Vertraagde of te late toelevering door een of meerdere leveranciers van Knalwinkel.

    5.1.3.
    Transportmoeilijkheden of -belemmeringen van elke aard,
    waardoor het vervoer naar Knalwinkel toe wordt gehinderd of belemmerd.

    5.2.
    Knalwinkel heeft het recht zich op overmacht te beroepen, indien enige omstandigheid (verdere) nakoming verhindert.

    5.3.
    Gedurende de periode van overmacht worden de verplichtingen van Knalwinkel opgeschort.

    5.4.
    Indien Knalwinkel bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen is Knalwinkel gerechtigd het reeds geleverde of uitgevoerde c.q. het leverbare of uitvoerbare deel afzonderlijk te factureren, en is de Client gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijke overeenkomst.

    6. Eigendomsvoorbehoud

    6.1
    De eigendom van de geleverde zaken wordt door Knalwinkel uitdrukkelijk voorbehouden totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden. Daarbij is inbegrepen de vergoeding van alle kosten en rente, ook van eerdere en latere leveringen en verrichtte diensten, alsmede schadevorderingen wegens tekortschieten in de nakoming.

    7. Risico

    7.1
    Het risico van verlies of beschadiging van zaken die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op Cliënt over, op het moment aflevering op het door de Client opgegeven adres.

    8. Reclames / Aansprakelijkheid / Retourzending

    8.1
    Client heeft de verplichting bij aflevering van de zaken te onderzoeken of deze aan de overeenkomst beantwoorden. Eventuele klachten omtrent een door Knalwinkel geleverd product, dienen door de Client terstond aan Knalwinkel, op moment van afhalen, gemeld worden.

    8.2
    Indien Client aantoont dat de zaken niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Knalwinkel de keuze deze zaken tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe zaken dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

    8.3
    Het retour recht is niet van toepassing.

    8.4

    Knalwinkel aanvaardt geen retouren.

    9. Garantie
    9.1
    Op vuurwerk wordt geen garantie gegeven. Echter als een artikel niet afgaat laten wij onderzoeken waar de oorzaak licht. Mocht blijken dat de schuld bij de producent licht dan zullen wij het artikel vergoeden.

    9.2
    Onverminderd hetgeen in artikel 9.1 beschreven kan de Client geen beroep doen op bovengenoemde garantiebepalingen: onzorgvuldig gebruik.

    10. Persoonsgegevens

    10.1
    Door Client ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in een bestand alleen ter gebruik voor de uitvoering van de bestelling van Client.

    10.2
    De gegevens van Client worden opgenomen in een centraal bestand van Knalwinkel en zullen alleen worden gebruikt om Client volledig up-to-date te houden voor wat betreft de zaken en diensten van Knalwinkel, tenzij Client heeft aangegeven hier geen prijs op te stellen. De verwerking van de gegevens van Client zal geschieden in overeenstemming met de toepasselijke wet- en regelgeving.

    10.3

    Cliënt kan desgewenst inzage verkrijgen in de gegevens die door Knalwinkel over de persoon van de Client worden opgenomen in het bestand van Knalwinkel. Client is gerechtigd wijziging van de gegevens te verlangen indien deze gegevens niet correct zijn.

    11. Diversen

    11.1
    Indien door Knalwinkel gedurende korte of langere tijd al dan niet stilzwijgend afwijkingen van deze Voorwaarden zijn toegestaan, laat dat onverlet haar recht alsnog directe en strikte naleving van de Voorwaarden te eisen. Client kan nimmer enig recht doen laten gelden op grond van het feit dat Knalwinkel deze Voorwaarden soepel toepast.

    11.2
    Knalwinkel is bevoegd bij de uitvoering van de bestelling(en) van Client gebruik te maken van derden.

    12. Toepasselijke recht en geschillenregeling

    12.1
    Op alle aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Knalwinkel is het Nederlands recht van toepassing.

    12.2
    Geschillen tussen Knalwinkel en Client zullen worden voorgelegd aan een bevoegde rechter.
    Laatst gewijzigd door moontan; 30 juni 2009 om 03:17

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Ik vroeg mij af of bovenstaand artikel jullie aanspreekt en of jullie hier mee bekend zijn.
    Als je kijkt naar het artikel 9 garantie.
    Is er iemand op dit forum die na de jaarwisseling naar de winkel is gegaan om zijn defect vuurwerk terug te brengen in ruil voor geld.
    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die dit aan de hand hebben gehad.


  3. #3
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door moontan Bekijk bericht
    Ik vroeg mij af of bovenstaand artikel jullie aanspreekt en of jullie hier mee bekend zijn.
    Als je kijkt naar het artikel 9 garantie.
    Is er iemand op dit forum die na de jaarwisseling naar de winkel is gegaan om zijn defect vuurwerk terug te brengen in ruil voor geld.
    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die dit aan de hand hebben gehad.

    ik heb in 2005 de vesuvius gehad van crown ,2 stuks had ik er gehaald.. echter explodeerde er 1 van de 2 en dat was geen prettige ervaring in een klein straatje.. de dreun was gigantisch en er kwam veel hitte van dat kleine ding af... toen heb ik een brief gestuurd naar Crown en kreeg een nette brief terug van ze.. later kreeg ik een toegoed bon van maar liefst 50,- euro en een muts van crown...... heb dit al eerder verteld in het topic crown vesuvius http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=902

  4. #4
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Ik heb dit in totaal twee keer aan de hand gehad, Moontan. In het ene geval betrof het een cake zonder lont (fabricagefout, vermoed ik). Ben er mee terug gegaan na O&N, maar ik kreeg geen geld terug. Hij claimde dat ik het vuurwerk bij ontvangst uitvoerig had moeten inspecteren. Door de gekleurde plastic folie kon je echter niet direct de staat van het artikel zien. Ik ben weggegaan en heb er sindsdien nooit meer iets gekocht, uit principe.

    In het andere geval ontdekte ik een ernstig defekt aan de tubes van een cake, nog voor O&N. Ben terug gegaan naar de shop en kreeg twee intacte exemplaren ter compensatie van "het leed". Kijk. dat is wél service. Bij deze shop kom ik jaarlijks nog steeds om enkele cakes te scoren.

    Namen van beide shops noem ik niet, want het is niet mijn doel om reclame te maken noch een specifieke shop in een kwaad daglicht te zetten.

    Wel heel goed dat je deze rechten en plichten (voorwaarden) hier publiceert, Moontan. Want ik heb deze echt nog niet eerder mogen inzien.

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  5. #5
    VWC-Lid Cameo's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.163
    Thanks
    85
    316 waarderingen in 70 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    ik heb in 2005 de vesuvius gehad van crown ,2 stuks had ik er gehaald.. echter explodeerde er 1 van de 2 en dat was geen prettige ervaring in een klein straatje.. de dreun was gigantisch en er kwam veel hitte van dat kleine ding af... toen heb ik een brief gestuurd naar Crown en kreeg een nette brief terug van ze.. later kreeg ik een toegoed bon van maar liefst 50,- euro en een muts van crown...... heb dit al eerder verteld in het topic crown vesuvius http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=902
    Dat hebben ze dan keurig met je opgelost, Gurby. Zo hoort het. De algemene voorwaarden vormen in dat opzicht eigenlijk een soort contract, waar je pas gebruik van maakt als normale en gepaste communicatie geen soelaas bied.

    Groetjes,
    Cameo
    -= Will I ever grow up? Hope not! :wink: =-
    Site admin van [COLOR=DarkRed][URL=http://www.vuurwerkmuseum.nl]Het Vuurwerkmuseum[/URL] [/COLOR]

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Dank je Gurby voor je reactie.
    Zo zie je maar dat het in jouw geval de moeite loont om naar de fabrikant te stappen als een vuurwerkartikel niet aan de verwachtingen voldoet.
    Goede afwikkeling door Broekhoff/Crown.


  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Cameo.*
    Bedankt dat je je ervaringen wilt delen met ons.
    Zo kunnen we met zijn allen er toch van leren.
    Jouw eerste case geeft een reactie van een winkelier die nergens opslaat.
    Het is onmogelijk om al je producten in de winkel te controleren. dat slaat dus nergens op wat die winkelier zegt.
    Je tweede case laat een goede afloop zien. Deze winkel weet hoe het hoort en maakt hier goede reclame mee.

    Neen het is een goede zaak dat je hier geen namen noemt.
    We willen winkeliers hier niet in discrediet brengen.

  8. #8
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    ja cameo dat is vaak wel een verreiste met veel producten dat je zelf alles moet inspecteren.. maar nu is de vraag had jij 1 uur na je aankoop ontdekt dat de cake geen lont had, had je dan wel nieuwe cake gehad.. of zou de man dan een smoes maken van,die zult u er zelf wel uit getrokken hebben?? zijn altijd moeilijke problemen dat soort dingen als je een eigenwijze verkoper hebt word het zo'n wellis nietis spelletje helaas

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Iedere winkel heeft overigens zijn eigen leveringsvoorwaarden.
    Ik raad jullie aan om dat vooraf te onderzoeken.
    Het kan altijd van te pas komen bij geschillen.
    Zorg er in ieder geval voor dat je bij het afhalen van je bestelling de zaak goed controleert of alles compleet is.
    En bij weigeraars het artikel terugbrengen bij de leverancier.
    Neen heb je, ja kun je krijgen.
    Kijk maar naar bovenstaande ervaringen uit de praktijk


  10. #10
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Wat een interesant onderwerp.
    Ik wist niet eens dat als er iets niet klopt met een product dat je dan terug kunt gaan naar de leveransier en dan eventueel een nieuw product kunt krijgen.
    Heel erg bedankt voor deze informatie.

  11. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Vuurwerk Zoetermeer (van Herwijnen) hanteert de volgende regel met betrekking tot garantie.

    Garantie

    Garantie op vuurwerk wordt gegeven op alle siervuurwerkartikelen met een kruitlading vanaf 175 t/m 500 gram
    Garantie wordt gegeven op de uitwerking van de tubes van het desbetreffende sierartikel.
    Bijvoorbeeld: Indien een sierartikel gestopt of uitgewerkt is zonder dat alle tubes zichtbaar leeg zijn, dient men het desbetreffende sierartikel te bewaren inclusief de aankoopnota van het desbetreffende sierartikel.
    Gebreken door ondeskundig gebruik vallen buiten de garantie.Indien bewijsstuk en/of aankoopnota ontbreekt, vervalt iedere vorm van garantie.
    De garantie bestaat uit een tegoedbon t.w.v. het desbetreffende siervuurwerk + 5% extra, uit te geven in het daarop volgende jaar.
    De tegoedbon kan alleen ingewisseld worden voor vuurwerk en niet voor geld of andere artikelen dan vuurwerk uit de winkel.
    Retournering kan tot en met zaterdag 6 januari 2007.

  12. #12
    VWC-Lid X-Treme's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 september 2006
    Locatie
    Noordwijkerhout
    Berichten
    224
    Thanks
    28
    236 waarderingen in 73 posts
    Nog nooit gezien dat er bij vuurwerkwinkels algemene voorwaarden waren. Zal er eens naar informeren of wij dat ook hebben, misschien van de leverancier ofzo.

    Het is bij ons gelukkig ook nog nooit voorgekomen dat er mensen terug zijn gekomen met vuurwerk dat niet of gedeeltelijk niet werkte.
    Wel zijn er eens mensen teruggekomen die een dummy hadden meegekregen in plaats van echt vuurwerk. Deze mensen hebben uiteraard allemaal netjes een tegoedbon gekregen.

  13. #13
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door X-Treme Bekijk bericht
    Nog nooit gezien dat er bij vuurwerkwinkels algemene voorwaarden waren. Zal er eens naar informeren of wij dat ook hebben, misschien van de leverancier ofzo.

    Het is bij ons gelukkig ook nog nooit voorgekomen dat er mensen terug zijn gekomen met vuurwerk dat niet of gedeeltelijk niet werkte.
    Wel zijn er eens mensen teruggekomen die een dummy hadden meegekregen in plaats van echt vuurwerk. Deze mensen hebben uiteraard allemaal netjes een tegoedbon gekregen.
    Mischien is het een hele domme vraag van mij kant, maar hoe komt dat klanten dummies mee krijgen? Ik dacht namelijk dat vuurwerkwinkels van elk product maar 1 dummie hadden.

  14. #14
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.100
    Thanks
    12.966
    19.586 waarderingen in 4.247 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door omepje Bekijk bericht
    Mischien is het een hele domme vraag van mij kant, maar hoe komt dat klanten dummies mee krijgen? Ik dacht namelijk dat vuurwerkwinkels van elk product maar 1 dummie hadden.
    Nee, dat is dus een misverstand. Winkels kopen de dummy's overigens zelf dus je kan zelf beetje bepalen hoeveel je er wilt, moet dan dus wel op voorraad zijn bij de leverancier.
    Denk aan winkels waar de etalage vol staat met dummy's, maar tijdens de verkoopdagen gebruiken ze dan ook weleens dummy's. Zeker wanneer ze mooi opgesteld aan de wand hangen bijvoorbeeld, maar ook juist de grote cakes, je mag namelijk maar een bepaalde hoeveelheid in de winkel zelf hebben liggen, vandaar dummy's.
    En ja, als een verkoper niet precies weet wat een dummy is en wat echt dan kan het weleens voorkomen, vaak is het qua gewicht nog hetzelfde aangezien er klei en zand in zit voor gewicht.

  15. #15
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.443
    Thanks
    41.004
    19.057 waarderingen in 8.437 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mattenfreak Bekijk bericht
    Nee, dat is dus een misverstand. Winkels kopen de dummy's overigens zelf dus je kan zelf beetje bepalen hoeveel je er wilt, moet dan dus wel op voorraad zijn bij de leverancier.
    Denk aan winkels waar de etalage vol staat met dummy's, maar tijdens de verkoopdagen gebruiken ze dan ook weleens dummy's. Zeker wanneer ze mooi opgesteld aan de wand hangen bijvoorbeeld, maar ook juist de grote cakes, je mag namelijk maar een bepaalde hoeveelheid in de winkel zelf hebben liggen, vandaar dummy's.
    En ja, als een verkoper niet precies weet wat een dummy is en wat echt dan kan het weleens voorkomen, vaak is het qua gewicht nog hetzelfde aangezien er klei en zand in zit voor gewicht.
    Ik weet dat de winkels de dummies zelf moeten kopen en dat deze vaak nog duurder zijn dan de gewone cake's met inhoud.
    En ik begrijp dat de dummies in de etalage staan en in de winkel zelf, maar wat ik niet snap is dat je dan alsnog een dummie kan verkopen.
    Want het lijkt me niet dat de dummies tussen het gewone vuurwerk staan toch?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •