Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts

    Het gebruik van ernstvuurwerk tijdens oud en nieuw.

    Het is natuurlijk niet de bedoeling maar het gebeurd natuurlijk wel veel. Ik woon hier vlak bij een vissers dorp, elk jaar gaan daar vele noodsignalen de lucht in waar zelfs de KNRM soms voor uitrukt.

    Wat is jullie mening over het gebruik van ernstvuurwerk tijdens de jaarwisseling?
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Vind het zelf wel wat hebben maar veel te duur om af te schieten. Wat je meestal wel hoord is dat mensen die bv een noodsignaal hebben met bijna over de houdsbaarheid datum heen wel afschieten met oud en nieuw. Maar ik vind dat je het niet kan maken als je woonplaats zich bij de zee bevind of vissersdorpjes. In het binnenland/steden moet het best kunnen.

  3. #3
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    kijk hier bij ons in de stad hebben wij ook een schippers winkel waar je aan dat soort dingen kunt komen .
    zo n kogel is natuurlijk heel mooi om te zien dat de straat mooi in het rood gehuld is .
    zo n kogel is tot in de verre omtrek zichtbaar je steek letterlijk boven de hele meute uit .
    maar op vals alarm zitten we ook niet te springen he .
    tja nee hoe verleidelijk dan ook toch maar niet .
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 september 2009
    Locatie
    jailhouse rock
    Berichten
    501
    Thanks
    1.357
    466 waarderingen in 183 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nitraat12 Bekijk bericht
    Het is natuurlijk niet de bedoeling maar het gebeurd natuurlijk wel veel. Ik woon hier vlak bij een vissers dorp, elk jaar gaan daar vele noodsignalen de lucht in waar zelfs de KNRM soms voor uitrukt.

    Wat is jullie mening over het gebruik van ernstvuurwerk tijdens de jaarwisseling?
    Vindt zelf dat het met oud en nieuw moet kunnnen om middernacht.(alleen dan hoor)
    Meestal gaat al het overjarige de lucht in.

    Ik vind het altijd erg mooi om alles zo in de lucht tezien hangen, invergelijking met 20 jaar terug wordt het wel steeds minder wat ik hier zie.
    VEILIGHEID EERST

  5. #5
    VWC-Lid magnolia's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 april 2008
    Berichten
    4.048
    Thanks
    1.536
    652 waarderingen in 422 posts
    nog iets wat me te binnen schiet is waar komt die kogel terecht .
    je zou zo n ding op je dak van je huis vinden .
    wordt je niet vrolijk van lijkt mij .
    als je verder na denkt gewoon niet doen ze zijn er niet geschikt voor
    02-2024 de nieuwe lente !? IK hoop het

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 september 2005
    Berichten
    687
    Thanks
    244
    280 waarderingen in 125 posts
    Die kogels branden meestal op. Maar net zoals vuurwerk ''als dit'' of ''als dat''... En daar gaan wij zelf ook niet vanuit. ''Wat als je een legale pijl afschiet en hij verandert van baan net richting een bezine pomp waar de vriend van je neef en daar weer de bloedmooie vriendin van die toevalig ook een model is voor Gucci net staat te tanken en de pijl net explodeert bij de tankingang'' Het kan allemaal.

    Ik heb persoonlijk nog nooit iemand gezien die zoiets voor de gein lekker laag lanceert. Maar gezien er zat achtelrijke mongolen die zelf op dit form zitten salutes op de grond plaatsen zou het mij niet verbazen dat lichtkogels ook verkeerd gebruikt worden.

  7. #7
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Het gaat niet alleen om de kogels, onder ernst vuurwerk vallen ook Fakkels en Rookpotten.
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  8. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 maart 2007
    Locatie
    Neverland
    Berichten
    1.951
    Thanks
    1.278
    1.401 waarderingen in 609 posts
    Ik zal niet heilig doen, ik heb zelf ook gedaan; ernstvuurwerk met oudjaar,
    maar ik heb wel over de gevolgen nagedacht.

    Ik woon redelijk dicht bij grote steden en het water, maar in principe ver genoeg om het niet daar vandaan "te laten komen". Uiteindelijk één lichtkogel om 22:00 de lucht in gejaagd, en om 00:00 de tweede.
    Leuke dingen op zich, maar nadenkend aan de veiligheid (en mogelijk zinloos uitrukken van hulpdiensten) ga ik deze dus niet meer kopen.

    Verder ook een tweetal rookpotten gehad. Leuke dingen, en minder opvallend tussen de huizen, waardoor de kans dat een hulpdienst uitrukt minimaal is. Ze zullen hoogstens even komen kijken als ze toevallig langsrijden. Helaas daarna nooit meer gehad, want dit waren tenminste fatsoenlijke rookpotten.

    Fakkels heb ik als ernstvuurwerk nooit gehad. Ik heb altijd "gewone" vuurwerkfakkels gehad, van diverse merken. Wel heb ik geregeld de ernst-fakkels gezien, en ik moet zeggen dat het erg mooie dingen zijn en dat er verder eigenlijk hetzelfde verhaaltje bij opgaat als de rookpotten; de kans dat een hulpdienst er speciaal voor uitrukt is minimaal.

    Rookpotten en fakkels vind ik dan ook erg zeker gewoon kunnen op met oudjaar.
    [B]Groetjes Kamikaze[/B]

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •