Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 83

Discussie: The Impossible

  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    Mensen die, dit jaar als nooit te voren, bij ieder artikel dat ze te duur vinden zitten te zeiken over de prijs moeten eens 2x na denken of ze de importeurs erop moeten aankijken. Wolff dit, Rubro dat, Royal zo.
    De verantwoordelijken voor al die hoge adviesprijzen die importeurs aan producten hangen zijn en blijven de winkeliers. Heb je als importeur niet de marge die de klant wenst? Weg klant.

    Er is in het verleden een winkel in Den Bosch begonnen met een freak-actie om vuurwerk in grotere hoeveelheden beschikbaar te maken voor vuurwerkfreaks. Enkele winkeliers verspreid over het land zijn hier in mee gegaan. Tegenwoordig gaat het alleen nog maar over waar welk product het goedkoopst is en hoe belachelijk duur de importeur het product wel niet maakt. En nu zijn die winkeliers dus heilig?
    Het stukje importeur-->winkelier-->consument is gewoon weg heel duur geworden. Importeur en winkelier moeten er in 3dagen winst op kunnen maken. Waarbij het grootste deel van het geld dat de consument uitgeeft naar de winkelier gaat.
    ..

  2. Deze 5 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    En jij spreekt namens welke importeur...
    Juist ja

    Maar goed de winkelier geeft korting..
    En omdat de importeur tog de marges wil hanteren gooien ze masaal een extra marge op de producten.
    Zo heeft de winkelier na het geven van de korting tog nog een marge 3.

    De schult licht bij alle 3 de partijen. De winkelier de klant en importeur.

  4. Deze 4 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 november 2010
    Berichten
    635
    Thanks
    141
    457 waarderingen in 176 posts
    Mensen zeuren dit jaar massaal, omdat verschillende importeurs het dit jaar wel erg bont maken met de prijzen terwijl daar geen super kwaliteit tegenover staat. Als dit het geval is, wordt daar natuurlijk de importeur op afgerekend en niet de winkelier, die kan er immers niks aan doen dat de kwaliteit van de importeur waar ze voorheen goede producten haalden, nu met teleurstellingen komen (behalve dan overgaan op een andere importeur). Niet álle importeurs worden hier aangevallen: Rubro wordt hier de hemel ingeprezen door de kwaliteit die ze dit jaar weer laten zien en daar ook nog eens een leuke prijs aan koppelen. Naar mijn mening geldt dit ook voor Zena en in mindere mate voor Broefkhoff. Royal en Wolff, voorheen top importeurs stellen gewoon erg teleur dit jaar met middelmatige producten met een extreem hoge prijskaart.

    De winkelier kan niks meer en minder doen dan korting geven om zo de concurrentie de baas te zijn, maar zelfs dat wordt niet door alle importeurs gestimuleerd en worden er minimum prijzen ingesteld door importeurs waar winkeliers zich aan moeten houden.

    Wat goed is wordt heus wel beloond, wat slecht wordt wordt bekritseerd. Wat mij dit jaar juist opvalt is dat veel mensen niet tegen die kritiek kunnen

  6. Deze 2 gebruikers waarderen Lambal voor het bericht:


  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Wat ik van de geke vind is dat bijv bij rubro de minimum prijs bijv tussen de 150 en de 190 licht. De dome consument betaalt gewoon 190 euro. En de dealer steekt dan 40 euro in de zak. Plus de winst die op de minium prijs zit. Kortom. Zou slecht verdienen die 3 dagen per jaar niet

  8. Deze gebruiker waardeert fernando93 voor het bericht:


  9. #20
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    14 oktober 2008
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    1.632
    Thanks
    1.475
    2.047 waarderingen in 624 posts
    @3xh: Ik spreek hier als vuurwerkliefhebber. Niet namens een importeur. De winkelier betaald gewoon de prijs die de importeur vraagt en verkoopt het voor het driedubbele. Denk je dat de winkeliers ook maar een stuiver verdienen op die freak-acties? Misschien dat er uitzonderingen zijn maar het is veelal hard werken en veel sjouwen voor wat naamsbekendheid bij een klein groepje vuurwerkfanaten. Dus je kan het proberen om te draaien maar zoals jij het zegt werkt het in de praktijk dus niet.

    Waarom denk je dat importeurs op het matje worden geroepen door winkelier A omdat winkelier B producten zonder winst verkoopt waardoor winkelier A inkomsten misloopt? Omdat de importeur adviesprijzen hanteert waar het grootste deel van de klanten om vraagt. Adviesprijzen heten niet voor niets zo, ze zijn een advies en je zou dus zelf je prijs moeten kunnen bepalen als winkelier.
    Dan kan je als importeur dus kiezen. Je houd winkelier A want die verkoopt vuurwerk tegen eerlijkere prijzen maar dan verlies je winkelier B,C en D want die willen geld verdienen.
    En natuurlijk ook de importeur moet nog wat verdienen. Want zonder inkomsten geen brood op de plank, zonder brood geen importeur en zonder importeur geen nieuw vuurwerk.
    ..

  10. Deze 5 gebruikers waarderen genius voor het bericht:


  11. #21
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Ik vraag me af waarom IEDER topic over doorlontbakken uit moet monden in dezelfde discussie? 3xH, je punt is duidelijk. Jij denkt er zo over, andere mensen denken er misschien anders over of hetzelfde. Zie dit niet als een aanval, absoluut niet, maar ik vraag me af of de producttopics de juiste plaats zijn voor dergelijke discussies.

  12. Deze 5 gebruikers waarderen Pyroguy voor het bericht:


  13. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Je zou dergelijke opmerkingen ook kunnen zien als een signaal dat iets onacceptabel gevonden wordt. Dat heb je wel eens nodig hé, anders krijg je een gevalletje van wie zwijgt, stemt toe...

  14. Deze 5 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  15. #23
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    @Genius het was geen aanval op jou hoor
    Voor de rest ben ik mening loos.
    ben benieuwd welke kwaliteit deze bak ons gaat brengen.
    Laatst gewijzigd door 3xh; 10 oktober 2012 om 09:43 Reden: ongeldige mening.

  16. Deze 2 gebruikers waarderen 3xh voor het bericht:


  17. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Ik wil nog wel even inhaken op de discussie.

    Er is dus zo dat de winkeliers de schuld zijn van de hoge winstmarge, maar waarom kunnen sommige winkeliers dan niet de Garden of Eden, Buurtassortiment, Gold Immortal, 6 elements voor een lagere prijs aanbieden dan wat er nu mogelijk is?
    Precies, importeurs lopen met de winkeliers afspraken te maken om de prijs niet onder een bepaald bedrag te laten komen,goed bezig hoor die importeurs.
    Volgens mij zijn het de winkeliers die wel willen, maar de importeurs niet willen!

    Ben het met 3xh eens.
    Het leven is een feest!

  18. Deze 3 gebruikers waarderen Denjo voor het bericht:


  19. #25
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.093
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Jaah allemaal de aanval op mij.. Hoezeee!
    Neem het als een man. We kennen je verhaal nu wel, het wordt vervelend. Ik kan ook 'ns doorgaan maar laat me (uiteindelijk) op de grenzen wijzen. Vraag me trouwens af of importeurs en je werkgever blij zijn met je uitingen in je laatste post.

    moeten arme mods weer vegen :(

  20. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  21. #26
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    @ Richardus.
    Gelukkig is mijn baas blij met mij en de klant nog veel blijer!

    Voor de rest ben ik meningloos.
    Laatst gewijzigd door 3xh; 10 oktober 2012 om 09:45 Reden: ongeldige mening.

  22. Deze gebruiker waardeert 3xh voor het bericht:


  23. #27
    VWC-Lid kwintos's schermafbeelding
    Geregistreerd
    31 augustus 2008
    Berichten
    6.423
    Thanks
    7.524
    4.870 waarderingen in 2.485 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Ik vind Arme mensen die bij bosjes klagen veel zieliger.. Die moeten zig eens gaan vermannen.
    HALLOOOO we zitten op een discussie forum!

    Oja en mijn baas is blij met mij ja!
    Maar de klant nog veel blijer!

    Waarom zou ik zwijgen. Zolang niemand iets durft te zwggen gebeurd er ook niets.
    Iedereen weet me stand punt nu wel.. Maar moet ik dan maar mw lippen op elkaar houden?
    Lekkere boel hier hoor.
    ..
    Word steeds gekker hier.. Maar als jullie graag teveel betalen voor slechte kwaliteit hou ik jullie niet tegen.
    Ik blijf iig strijden voor eerlijkere prijzen!
    Of je het leuk vind of niet,
    Maak je toch niet druk,als ze op deze manier doorgaan helpen ze elkaar wel naar de *****.
    Je bent geen echte vent,als je niet voor vuurwerk bent.

  24. Deze gebruiker waardeert kwintos voor het bericht:

    3xh

  25. #28
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.291
    Thanks
    14.061
    5.842 waarderingen in 1.884 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kwintos Bekijk bericht
    Maak je toch niet druk,als ze op deze manier doorgaan helpen ze elkaar wel naar de *****.
    Haha idd zo had ik ut nog niet gezien
    Dat de beste over mogen blijven!

  26. #29
    VWC-Lid Richardus's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2007
    Locatie
    Grunn
    Berichten
    12.093
    Thanks
    5.432
    6.230 waarderingen in 2.977 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3xh Bekijk bericht
    Ik blijf iig strijden voor eerlijkere prijzen!
    't Is maar net wat JIJ eerlijker vindt hè. Je raast wel met die persoonlijke mening zo door elk topic dat het de sfeer behoorlijk beïnvloedt, en het onmogelijk is er met je een discussie over te voeren want je stormrammening staat al bij voorbaat zo vast als een huis. Een béétje dimmen en doseren kan toch wel? Alsjeblieft? Zoals Kwintos in feite zegt: ook zonder jouw kruistocht bestaat marktwerking nog wel.

    Ik ga er nou wél over dimmen verder en kijk uit naar een filmpje van deze bak, en de andere nieuwe Full Loaded cakes
    Laatst gewijzigd door Richardus; 10 oktober 2012 om 07:04

  27. Deze 2 gebruikers waarderen Richardus voor het bericht:


  28. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richardus Bekijk bericht
    't Is maar net wat JIJ eerlijker vindt hè. Je raast wel met die persoonlijke mening zo door elk topic dat het onmogelijk is er met je een discussie over te voeren want je stormrammening staat al zo vast als een huis. Een béétje dimmen en doseren kan toch wel? Alsjeblieft? Zoals Kwintos in feite zegt: ook zonder jouw kruistocht bestaat marktwerking nog wel.

    Ik ga er nou wél over dimmen verder
    Richardus heeft hier wel een punt @3xh.
    Ik wilde ook nog even toevoegen, je mag je mening zeker uiten, want als die er niet is, dan is er maar weinig vrijheid, maar doe dit wel op zo'n manier dat iedereen er iets mee kan.
    Dus niet in capslock praten, rustig blijven ook al valt men er jou op aan.
    Een goede discussie is pas echt een goede discussie met een eind doel, respect naar elkaar en het vooral niet te persoonlijk opvatten.
    Meningen zijn immers kwetsend.
    Het leven is een feest!

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •