Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29
  1. #16
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bram95 Bekijk bericht
    Probeer het anders maar een keer per week te doen, zo kan je ongeveer de halve week inspiratie opdoen voor je column en de rest van de week aan je column zelf werken en bijwerken.
    Zal ik zeker doen!

  2. #17
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Ergeren en irritatie

    Ergernissen en irritaties komen bij mij dagelijks voor, ik denk bij jullie ook. Maar soms zit het wel zo ver dat je het wilt uiten met agressie. Die agressie is wel goed bedoeld, net als je ouders het bedoelden toen ze je een tik gaven, maar nog steeds is het niet acceptabel. Laatst had ik zo’n gevalletje. Ik ging uit pure verveling mee met mijn tante en oom. En laten die nou net een hele vervelende zoon hebben.

    Hun zoon is een jongen die nogal verwend is. Hij is enigs kind, zijn ouders zitten goed in de slappe was en hij krijgt altijd zijn zin, maar dan ook echt altijd. Daarnaast is hij ook niet zelfstandig. Bij ons in de familie gaat zelfs het gerucht dat zijn moeder nog z’n kont afveegt. Natuurlijk gebeurde dat vroeger bij iedereen, maar hij is twaalf en zit net in de eerste. Dit allemaal zorgt ervoor dat hij constant gaat janken als hij zijn zin niet krijgt, niets, maar dan ook niets alleen durft te doen en constant zeurt om allerlei dingen die totaal niet belangrijk zijn. Dit leidde bij mij tot agressie die ik wilde uitlaten richting hem.

    Jullie denken vast, wat heeft dit met vuurwerk te maken. Nou het feit dat ik dagelijks geïrriteerd wordt op vuurwerkcrew. Dit heeft te maken met berichten in de media of zelfs door leden. Sommige leden kunnen heel irritant zijn en dan heb ik het nog niet eens over de term “decembernoobs”. Nee de leden die alles overhypen, agressief reageren richting mensen met een andere mening of leden die gewoon nooit tot een compromis willen komen. En daar heb je weer die irritatie. Op een gegeven moment heb je het gevoel dat jij de enige normale mens bent die hier actief is.

    Gelukkig zijn er nog normale mensen, mensen die begrijpen dat meningen afwijken. Mensen die hun meningen kunnen onderbouwen, maar vooral belangrijk, mensen die anderen respecteren. Met respect heb ik het niet over de onzin van: “Ik ben al 5 jaar lid, nu verdien ik respect.” Nee ik heb het over respecteren, normaal tegen anderen doen en redelijk netjes zijn.

    Alleen zit ik nog met een kwestie, namelijk het feit dat voor veel mensen vuurwerk en vuurwerkcrew alleen om professioneel vuurwerk draait. En dan heb ik het nog niet eens over de extreme knallers die ik nu zoal voorbij zie komen. Ik wil graag jullie mening hierover weten. Ik vind namelijk dat we minder aandacht zouden moeten besteden aan dit onderwerp, want als je dergelijk zwaar vuurwerk aandacht blijft schenken, dan lijkt het vuurwerk in de toekomst alleen nog maar extremer te worden.
    "I came in like a crackling ball."

  3. Deze 6 gebruikers waarderen Bram95 voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Verbieden wat al verboden is

    Ja iedereen die titel leest zal raar opkijken. “Verbieden wat al verboden is.” Dat kan toch niet? NEE! Maar toch zijn er genoeg mensen in het land die het een goed idee vinden. Mensen roepen massaal om een vuurwerkverbod en een verbod op illegaal vuurwerk als wij al die 65+ sites moeten geloven en stichting “staak het vuren”. Als antwoord krijgen ze vaak te horen, wat is dan het alternatief? En dan staan ze met hun bek vol tanden, en beginnen ze onmogelijke dingen te verzinnen, zoals nog meer cadeautjes aan elkaar geven. Knuffel sessies, bomen knuffel sessies of de liefde bedrijven met bomen. Maar wat zij niet beseffen, is dat het grootste probleem is dat de jaarwisseling als een uitlaatklep wordt gezien. Zeg dit maar niet tegen een van die activisten, want voor je weet roepen ze tot een verbod op uitlaten, en dan heb ik het niet over naar buiten gaan met je hond. Nee, ik heb het over de kachelpijp onder je auto.

    Kijk om je heen. De hele wereld is gefrustreerd, de regering pakt het geld van de burger af, elke manier om je frustratie te uiten wordt langzamerhand verboden. En alles wat enigszins gevaarlijk is wordt gezien als een misdaad. Oud en Nieuw is daarom voor vele mensen nog de enige uitlaatklep die ze hebben, omdat het dan overal zo’n grote teringzooi is, valt het niet op als jij er een grotere teringzooi van maakt.

    Op 31 December is Nederland even een vrijstaat voor iedereen. Bushokjes worden gesloopt, auto’s worden in de fik gestoken. En bijna héél volwassen Nederland zit vol met drugs of alcohol. Maar alsnog dat is het probleem niet! “Neeeeeeeeeeeee!” zegt stichting staak het vuren. Rotjes, dat zijn de boosdoeners! Hun hebben de rare fantasie dat rotjes ervoor zorgen dat half Nederland zich vol snuift met Columbiaanse poedersuiker. Nee, het vuurwerk zorgt ervoor dat de andere helft van Nederland zich niet vol snuift met Columbiaanse Poedersuiker (Voor wie het nog niet door heeft, ik bedoel cocaïne). Wat gebeurt er dus als je het vuurwerk verbied? Juist, een nog grotere teringzooi.

    Dus, alle 65+ partijen, omroep Max en stichting “Start het snuiven”. Voordat jullie voor een verbod pleiten, zorg dat er een haalbaar alternatief is voor de gehele bevolking die ervoor zorgt dat wij ons niet hoeven vol te snuiven. Tot dan, houd vooral je mond dicht.

    Wie nu nog dit L,U.L-Verhaal serieus neemt moet even nadenken of het wel lekker met hem gaat.
    "I came in like a crackling ball."

  5. Deze 8 gebruikers waarderen Bram95 voor het bericht:


  6. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    De angst voor vuurwerk.

    Laatst was ik op zoek naar informatie over angsten en stressreductie. Lekker educatief doen. Dat schijnt zo nu en dan wel eens goed te kunnen zijn voor de ontwikkeling. Ondanks mijn tomeloze inzet dwaalden mijn gedachten voortdurend af naar een onderwerp waar angst direct aan gekoppeld wordt. Nee, het gaat niet om Halloween. Ook niet om een ontsnapte TBS’er. Nee, het gaat uiteraard over de angst voor vuurwerk.

    Nogal logisch dat het in een column op een vuurwerksite uiteindelijk over vuurwerk gaat, maar toch. Het had ook zo maar kunnen gaan om angst voor calorieën, de Islam, een ontslag, het stikken in een kippenbotje of de angst voor een keukentrapje. Gekoppeld aan namen zou dat worden Sonja Bakker, Geert Wilders, Job ik-loop-altijd-weg Cohen, Mariane Thieme en wederom Geert Wilders. Voor degenen die zich afvragen wat het verband is tussen een keukentrapje en Geert Wilders? Luister eens een vage dis op youtube van Youssef en Kemal. Over Geert Wilders opbergen op de plek waar anders een keukentrapje zou moeten staan.

    Angst. Lastig als je het hebt. Ook lastig als je het niet hebt, want wie geen angst heeft, wordt roekeloos. Uiterst gevaarlijk als je met oud en nieuw lekker buiten wilt spelen en de buurman na 15 biertjes gaat lopen stunten met een paar flinke vuurpijlen. Drank maakt nog steeds overmoedig en neemt derhalve gevoelens van angst weg. Overigens het nadenken ook. Zou er een causaal verband bestaan? Volgens mij hoef je geen wetenschaper te zijn om dat te kunnen bedenken.

    Waar je wel wetenschapper voor moet zijn, is om te achterhalen hoe angst zich nu daadwerkelijk verspreid. Uiteraard kunnen we het hebben over de rol van de media, maar ik vind het interessanter om het eens te hebben over onderzoeksresultaten naar angstzweet. Het schijnt namelijk zo te zijn dat bij grote angst, dit terug te ruiken is in het zweet. Weliswaar niet bewust, maar onbewust reageert een lichaam hier zeer sterk op.

    Voor dit onderzoek hebben de onderzoekers zich overigens gericht op het zweet van mannen. De vrouwen mochten ruiken. Wat bleek nu? De hemden van mannen die aan angstgevoelens waren bloot gesteld, roken sterk naar angstzweet. Op het moment dat de vrouwen het angstzweet roken, werden zij ook angstig. Dit effect was sterk terug te zien aan de gezichtsuitdrukking van de vrouwen. Angstzweet is dus niet alleen vies, het beïnvloedt ook de mensen in de directe omgeving.

    Hoe banger de man, des te sterker zal zijn angstzweet vrouwen angst aanjagen. Vrouwen kunnen bangeriken dus ruiken. Vervelend hoor, als je een man bent die het in zijn broek doet voor vuurwerk. Lastig dan, dat oud en nieuw. Dan is het logisch dat het juist bange mannen zijn die zich doen als milieufreak en pleiten voor een vuurwerkverbod, terwijl ze op die manier eigenlijk hun angst achter mooie woorden proberen te verbergen. Groen Slinks, zeker weten.

    Wat we ook weten, is dat een deodorant niet zal helpen tegen angstzweet. Dat hebben ze in het onderzoek uiteraard uitgeprobeerd. Overigens vraag ik mij nu meteen af of dat een deodorant bus wel goed is voor het milieu. Vast niet! En wat te denken van veelvuldig douchen met oudejaarsdag om dat angstzweet weg te spoelen. Is dat geen energie- en waterverspilling dan? Angstzweet, wat moet je er nu mee als bange, vuurwerkschuwe man? Niets denk ik. Wat we nu in ieder geval wel kunnen concluderen is dat bange vuurwerkschuwe mannen met oud en nieuw uren in de wind zullen stinken. En de vuurwerkliefhebber dan? Die gaat buiten gewoon stoken en lekker kruit snuiven. Kruit snuiven slecht voor de mens? Misschien wel. Maar één dingen weten wij wel zeker. Wij stinken niet!

  7. Deze 9 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  8. #20
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts

    “De media stimuleert de verkoop van illegaal vuurwerk”

    “De media stimuleert de verkoop van illegaal vuurwerk”

    Afgelopen weken zat ik met een enorme writers-block een gebrek aan inspiratie teistert onze groep genaamd “de columnisten” al een tijd, niet alleen door het gesprek aan inspiratie, ook omdat er weinig waardering is richting de schrijvers van de columns of de mensen hebben gewoon geen tijd om te reageren. En niet te vergeten zijn er mensen die het gewoon niet snappen.

    Soms hoop ik dat die gare krantjes en hun journalisten ook eens met een writers-block komen te zitten, je weet het vast wel een of ander krantje uit een gehucht gelegen in Limburg. Van mij mogen ze die regio krantjes afschaffen, net als Limburg. Limburg loopt toch langzaamaan leeg en heeft hetzelfde nut als de blinde darm, irriteren wanneer je het net niet uitkomt. Ik stel voor dat we het aan België geven net als alle 50-plussers zo zijn wij niet alleen in een klap van de vergrijzing af, en nee niet alleen dat, we kunnen ook nog eens illegaal vuurwerk daar gaan halen.

    Waar ik mij aan erger, en daar ben ik zeker niet de enige in, is de manier hoe de media de bevolking beïnvloed met behulp van hun termen en berichten. Hetzelfde met de politie, ze denken allemaal dat deze techniek de verkoop van illegaal vuurwerk laat stagneren. Maar eigenlijk bereiken ze het tegenovergestelde. Door de veelal net niet correcte termen leveren ze de burger informatie waarmee handelaren reclame kunnen maken. Vroeger ging je naar de handelaar toe van : “Ja…..eh doe mij maar zo’n bom”, waarna je de handelaar een uur bezig was met kiezen van het juiste stuk vuurwerk in zijn achterbak. Nu loop je er naar toe, met een krantenknipsel vol met termen en noemt gelijk de naam “Big Boy” waarna je al gelijk dat stuk vuurwerk in je hand krijgt gedrukt.

    De media creëert geen angst, nee het creëert spanning. Niet alleen tussen de bevolking, nee ook bij de potentiële kopers. Een zestien jarige puber wilt spanning hebben, en die spanning wordt alsmaar groter aan daardoor neigen ze illegaal vuurwerk te halen. Want het is spannend. Vooral omdat hij nu kan opscheppen bij zijn vrienden. “Ja ik heb nu ook zo’n mortierbuisgranaat jonguh, bam!”. De media stimuleert de verkoop van illegaal vuurwerk want ze maken er nog net geen Robin Hood mythe van. Jongeren willen die spanning hebben, en dat vuurwerk. Hetzelfde geldt voor alle oudere mannen die in hun mid-life crisis zitten. En daarnaast leveren ze ook nog de kennis waarmee je bij de handelaar aan kan komen.

    Naast dat creëert de media ook spanningen tussen de burgers, er is geen sprake van sociale controle, nee er is sprake van verraad via de vele kanalen waarmee je mensen bij de pliesie kan melden. Ik denk dat er wel eens flinke ruzies kunnen komen wanneer je als onschuldige en huiszoekingsbevel voor je neus krijgt gedrukt omdat de buurman je niet mag, en daarom misdaad anoniem meld. Waarschijnlijk als ik nu een scheet laat heb ik al binnen een kwartier een arrestatie team voor mijn neus.

    Het komt er op neer dat al die kleine, en ook die grote kranten, spanning creëren die de bevolking tegenover elkaar zet en ook de verkoop van illegaal vuurwerk deels stimuleert. Dit gecombineerd met de razzia’s van de Nederlandse politie en de abnormale straffen kan tot rare dingen leiden. Er zal later een politicus komen die waarschijnlijk een wetvoorstel indient om illegaal vuurwerk te verbieden, en nee dat klopt niet, want iets wat verboden is kan je niet verbieden.

    Dus die ene journalist die met zijn derde oog nu mee leest voor “het krantje van de Valkenburgse Grotten” wees eens redelijk, schrijf alleen een stukje als er boven de 1000 kilo aan vuurwerk wordt gevonden en kap met die berichten waarin wordt gemeld dat alles, inclusief scheten na de bruine bonen, de kracht van een handgranaat heeft. Verder wens ik je nog een gelukkig nieuwjaar!

    Wees niet bang om zelf een column te maken, of te reageren, dit is een vrij land!
    "I came in like a crackling ball."

  9. Deze 8 gebruikers waarderen Bram95 voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2012
    Berichten
    45
    Thanks
    173
    31 waarderingen in 11 posts
    You only live once

    YOLO, dit hoor je in het weekend tijdens het stappen uit velen kelen, Ook met nieuwjaar zal dit uit vele kelen klinken.
    Dit YOLO staat voor you only live once iets dat we al decenia bijna zeker weten.
    Dit YOLO staat jammer genoeg meestal in het teken van drank en vandalisme , dit zal met nieuwjaar niet anders zijn.
    Maar spreekt het gedrag van YOLO gebruikers de uitdrukking YOLO niet tegen.
    Deze gebruikers van YOLO zeggen je leeft maar één keer maar gedragen zich of ze nog veel meer levens hebben.

    Nee met oud en nieuw zal het anders moeten,
    You only live once,
    eerst links kijken dan rechts kijken dan nog een keer links kijken voor je oversteekt.

    Kijk uit met nieuwjaar voor je teveel kapot maakt.
    You only live once...

  11. Deze 5 gebruikers waarderen BIGmoneyFISH voor het bericht:


  12. #22
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BIGmoneyFISH Bekijk bericht
    You only live once

    YOLO, dit hoor je in het weekend tijdens het stappen uit velen kelen, Ook met nieuwjaar zal dit uit vele kelen klinken.
    Dit YOLO staat voor you only live once iets dat we al decenia bijna zeker weten.
    Dit YOLO staat jammer genoeg meestal in het teken van drank en vandalisme , dit zal met nieuwjaar niet anders zijn.
    Maar spreekt het gedrag van YOLO gebruikers de uitdrukking YOLO niet tegen.
    Deze gebruikers van YOLO zeggen je leeft maar één keer maar gedragen zich of ze nog veel meer levens hebben.

    Nee met oud en nieuw zal het anders moeten,
    You only live once,
    eerst links kijken dan rechts kijken dan nog een keer links kijken voor je oversteekt.

    Kijk uit met nieuwjaar voor je teveel kapot maakt.
    You only live once...
    Erger mij helemaal kapot aan de term "YOLO", niet om de term zelf, wel om degenen die het gebruiken en hóe ze het gebruiken.. Ik zeg altijd maar zo: YODO. (You Only Die Once)
    [b]Niet actief[/b]

  13. Deze 4 gebruikers waarderen SniperX voor het bericht:


  14. #23
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts

    We gaan de laatste dagen in!

    We gaan de laatste dagen in

    Ja mensen, het is op het moment dat ik aan het schrijven de laatste dag van de maand November. Morgen, 1 December mogen we officieel iedereen met een ***** vraag tot “decembernoob” bestempelen. Vanaf morgen zullen sommige mensen wegduiken totdat de aanval van “de decembernoobs” over is. Naast dat zullen alle topics over illegaal vuurwerk exploderen door alle 13 jarigen die veel te laat zijn met het halen er van. Het topic over de hardste singleshot, wat al jaren voor veel heftige conversaties zorgt, zal ook weer exploderen met als gevolg dat volgend jaar daar ook weer niet over gesproken mag worden. Het zal in het rijtje naast de cobra, big boy (alias anti-tank granaat) en de salutes komen.

    Ik vind de maand December in de eerste week nooit zo leuk totdat de demo’s beginnen, ik noem geen namen, maar de demo van de Rijswijkse Vuurwerkhal is wel het leukste van allemaal. Ja, daar had ik je. Denk maar even na wat er niet klopt in de laatste zin. In de eerste week is namelijk het hele land gevuld met snotapen die om sinterklaas schreeuwen. Sinterklaas, daar heb ik niks mee. De chocoladeletters vond ik wel lekker, maar verder boeide het mij vrij weinig. Het enige leuke van Sinterklaas is het snoepgoed en de cadeautjes. Van mij part was het de paus die Sinterklaas speelde, het boeide mij geen ene flikker.

    Tussen Sinterklaas en Kerstmis heb je de “stille dagen”. Deze dagen is er geen feestdag of wat dan ook. Maar het is verre van stil. Overal hoor je knallen, van rotjes tot flowerbeds, om er achter te komen dat het allemaal net buiten je zicht is. Dan vreet je jezelf op omdat je of te laat was of omdat je in het verkeerde huis woont. Ikzelf overweeg om later een flat te kopen, niet de hele flat, maar een appartement er in. Zodat ik over heel Rijswijk en omstreken kan kijken. Dan zal je ineens opmerken dat oud en nieuw voor velen al rond 5 December begint.

    En dan eindelijk begint het kerstfeest. Alle ooms en tantes waarvan je dacht dat ze al dood waren, blijken dan toch te leven. Niet omdat ze van je houden, nee om gezellig op kerstavond het over politiek te hebben. De een vindt dat de PVV een groepje tweedehandsautoverkopers is, de ander vindt de VVD een groepje makelaars en de ander vindt de SP een light versie van de communistische partij. Wat is kerst toch gezellig. Ondanks dat geniet ik er van. Ik maak mijn eigen feest ervan. Niet omdat ik egoïstisch ben, nee omdat ik aan andere denk. Anderen wil ik niet lastig vallen met mijn politiek voorkeur.

    Dus bij deze wens ik iedereen een fijne December maand. Ik hoop dat iedereen geniet van deze dagen , ondanks alles wat ik hierboven beschreven heb. En voor je het afvraagt, ik ben een heel optimistisch mens.
    "I came in like a crackling ball."

  15. Deze 7 gebruikers waarderen Bram95 voor het bericht:


  16. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 september 2008
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    237
    Thanks
    291
    348 waarderingen in 101 posts
    WYSIWYG

    Een oud begrip uit de computerwereld zorgt bij mij de laatste dagen voor de nodige kruitkriebels. WYSIWYG, what you see is what you get, oftewel: wat je ziet, is wat je krijgt. Geldt dit eigenlijk wel voor vuurwerk, krijg ik op 31 december wat ik nu zie? Ook ik begin voor bepaalde producten te twijfelen na de eerste demo’s.

    Vroeger moest je het doen met alleen een fantasievolle omschrijving in je vuurwerkfolder. Met de komst van vuurwerkdemonstraties en de uitgebreide filmbeelden op de fora (dank daarvoor heren filmers!) is er veel verbeterd. Maanden voor de jaarwisseling komen de eerste filmpjes al online en kan ik aan de slag met mijn lijstjes.

    Niet alles is even waarheidsgetrouw natuurlijk. De bekende China filmpjes kunnen we in ons hoofd ‘downgraden’, zoals een bekend forumlid het zo mooi noemde. De kwaliteit van batch, sample of productie of hoe het allemaal mag heten, is op de vuurwerkdemo’s al wat lastiger te beoordelen. Zeker als je afhankelijk bent van het erewoord van financieel belanghebbenden. Toch kan ik daarmee leven. Bij nieuwe producten dus.

    Wat mij wel begint te irriteren, is de trend van de afgelopen paar jaar dat vertrouwde producten niet meer te vertrouwen zijn. Wat dit jaar goed is, is geen garantie voor volgend jaar. Sterker nog, veel vuurwerk lijkt standaard na het introductiejaar in kwaliteit af te nemen. Niet dat het meteen altijd dikke ellende is, maar de afwijkingen in effect, knal of kleur zorgen voor verrassingen. Soms zelfs voor erg onaangename verrassingen, wanneer de prijs stevig stijgt en de kwaliteit zich in omgekeerde richting ontwikkelt. Persoonlijk maak ik me daar drukker over, dan over een importeur die een extra tientje korting op zijn doorlontbox verbiedt.

    Uiteraard heb ik de keuze om te wachten met bestellen tot na de winkeliersdemo’s. Voor een deel doe ik dat, de rest koop ik vroeg en voordelig. Zo doe ik aan risicospreiding en blijf ik toch lekker bezig in de voorbereiding. Want meevallers en tegenvallers zijn er ieder jaar. En importeurs die het echt te gek maken, sla ik daarna even over. Want wat ik dit jaar met Oud en Nieuw zie, is wat zij volgend jaar krijgen aan bestellingen: what I see is what you get!

    LMFR

  17. Deze 2 gebruikers waarderen LMFR voor het bericht:


  18. #25
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Tijdje terug dat ik nog eens de tijd had om een column te schrijven, dat komt er van als je het nu eenmaal druk hebt hé? Inspiratie zat dus, tijd te weinig. En dat terwijl het crisis is. Anygways, laatst had ik een gesprek met een collega van het werk. Ik bedoel, je moet toch iets doen tijdens het uitvoeren van vervelende werkzaamheden?

    Aangezien ik momenteel alleen maar mannelijke collega’s heb, zijn de onderwerpen van de vele boeiende gesprekken gericht op de drie belangrijke V’s. Daar wil ik het nu in de column uiteraard over hebben. De eerste V waar ik het met mijn collega over had, betrof uiteraard de V van vrouwen. Klagen over het eten, afspraken thuis, potentiele lovers en een mijn Marokkaanse collega die nog altijd hoopt dat ik het telefoonnummer van een leuke Marokkaanse vrouw kan regelen. Zodat hij uiteraard vreemd kan gaan, dat is namelijk goedkoper dan scheiden. Niets bijzonders zou je denken.
    Naast vrouwen gaat het ook standaard over voetbal. Ja, een controversieel onderwerp. Ook op het werk. Vooral de discussies met collega Sjaak zijn leuk. Sjaak is zo’n supporter die graag in een wit-rood-wit shirtje loopt en trots is op zijn drie sterren. Tja, ik draag dan weer graag een rood-wit shirt van de grote rivaal. Man, man, man. Wat héét, rivaliteit! In het verleden konden we elkaars bloed wel drinken. Haat en nijd. Ooit zijn we echt op normale manier over voetbal kunnen gaan praten. Jaar of zeven terug denk ik. Tegenwoordig zijn we in ieder geval allebei relaxt wat dat betreft. Het leuke was dus, dat er een leuke dialoog plaats vond.

    Een tijdje terug speelde de club uit Amsterdam een goede wedstrijd. Collega Sjaak was na tijden eindelijk weer eens positief over zijn club. En ik moet eerlijk zeggen, die thuiswedstrijd speelde zijn club best goed. Sjaak zei dus tegen mij dat hij misschien na jaren van afwezigheid toch weer eens wil gaan kijken bij Ajax. Vooral als er straks Financial Fairplay is. Hij denkt dat Ajax dan weer tot de wereldtop zal behoren. Hij kijkt erg uit naar die ontwikkelingen. Dus ik heb het met Sjaak over de wedstrijd. Allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk verwissel ik van onderwerp. Ik zit uiteraard niet te wachten op de goed nieuws show met als hoofdonderwerp Ajax, dus ik ga het met hem maar hebben over vuurwerk. Collega Sjaak vroeg laatst toch al of er al folders waren dus dat was een mooi aanknopingspunt om van onderwerp te verwisselen.

    Van voetbal gaan we dan naar vuurwerk in het gesprek. Niets bijzonders eigenlijk, het is immers december. En ook mij collega’s moeten het gezin vermaken met iets leuks. Dus dan komt uiteindelijk de vraag of ik nog wat leuks weet voor ze. Tja. Wat is je budget, vraag ik dan. Dertig a veertig euro. Of ik wist waar ze in de buurt wat leuks voor dat bedrag konden vinden. Zo gek als ik ben, ben ik direct voor mijn collega’s aan de slag gegaan om uit te zoeken waar ze wat leuks konden kopen om het gezin mee te vermaken. Poe hé, wat een opdracht! Maar goed, uiteindelijk heb ik gedegen advies uit kunnen brengen aan mijn collega’s. Toch leuk als je iemand in je team hebt die weet waar je iets leuks voor je gezin kan halen!

    Allemaal leuk en aardig, maar ik kan het dan toch niet laten om het te gaan hebben over de vuurwerkbril. Dus ik vraag aan hoe wat hij van de vuurwerkbril vindt. Sjaak is erg positief over de vuurwerkbril en hij verplicht zijn dochter om er één te dragen met oud en nieuw. Nou, dat is positief denk ik dan!

    Mijn volgende vraag had echter betrekking op Sjaak zelf. Dus ik vraag op dat moment aan Sjaak of hij ook een vuurwerkbril op zet. Sjaak is heel stellig en antwoordt dat hij dat ding niet op gaat zetten. Ik vraag aan Sjaak waarom hij geen vuurwerkbril op wilt zetten. Sjaak geeft als antwoord dat er toch niet veel kan gebeuren. Sjaak is erg zelfzeker wat dat betreft. Ik dring nogmaals aan bij Sjaak en ik geef aan dat ook hem wat kan gebeuren. Ik vertel dat de meeste ongelukken juist gebeuren met het kleine grut. Sjaak gelooft mij echter niet en zegt dat ik mij aanstel. Ik heb enkele malen geprobeerd Sjaak over te halen om een vuurwerkbril te dragen, maar hij blijft bij zijn standpunt dat het niet nodig is.

    Okee, goed geprobeerd denk ik bij mijzelf. Jammer dat het niets heeft geholpen om Sjaak over te halen om een vuurwerkbril te dragen met de jaarwisseling. Na het verhaal over de vuurwerkbril gaat het gesprek weer verder over voetbal. Uiteraard kan Sjaak het niet laten om over zijn cluppie te hebben. Ja, Sjaak is er écht van overtuigd dat hij weer bij zijn club gaat kijken als Financial Fairplay is ingevoerd en Ajax Europees gezien weer helemaal meedoet. Op verdere provocaties van Sjaak ga ik wijselijk niet in. Uiteraard heb ik geen zin in gezeik op de werkvloer met mijn collega. Het is immers december, feestmaand.

    Toch moest ik toch iets van het hart tijdens het laatste gesprek van de dag met Sjaak. Het gesprek verliep wel leuk eigenlijk.
    Ik zei dus tegen Sjaak het volgende.

    Ik: Zeg Sjaak, je zei net dat je toch weer overweegt om naar Ajax te gaan kijken, klopt dat?

    Sjaak: dat klopt helemaal. Als het zo doorgaat, kan kijk ik iedere week trouw Eredivisie Live. Maar jij kijkt toch ook naar Feyenoord, of niet?

    Ik: Ja Sjaak, ik kijk naar Feyenoord. Maar weet je nou echt zeker dat als er financial fairplay komt, de club intern opruiming heeft gehouden én het sportief weer op de rit staat, dat je dan weer bij Ajax gaat kijken?

    Sjaak: Ja, natuurlijk! Dat zeg ik toch net?

    Ik: Dus je weet heel zeker dat je Ajax graag weer wilt zien voetballen???

    Sjaak: 100% zeker! En er is niemand die mij tegen gaat houden als ik Ajax wil kijken!

    Ik: Prima. Maar als dat zo is, waarom weiger je dan om een vuurwerkbril te dragen met oud en nieuw????

    Sjaak werd stil en moest toen even nadenken. Na lang wikken en wegen, was het dan toch zo ver.

    Collega Sjaak draagt vanaf jaarwisseling 2012-2013 een vuurwerkbril.

    Waar een gesprek over vrouwen, voetbal en vuurwerk niet goed voor kan zijn…

  19. Deze 4 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  20. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Ola amigo’s & amiga’s!

    Vandaag is het tijd voor de laatste column van het jaar. Althans, van 2012. Morgen heb ik het nogal druk zoals jullie wel zullen begrijpen.

    Eerder dit jaar schreef ik al een column over ziek zijn met de jaarwisseling. In die column ging het over dat ziek zijn nog wel erger is dan slecht weer. Afijn, nu maanden later zal het toch het weer zijn dat een spelbreker kan vormen. Voor de vuurwerkliefhebber zijn wind en regen een ramp. Voor Arno Bonte en vele andere azijnpissers een zegen. Ja, ik heb mij maanden rustig gehouden met het aanpakken van opperkakkerlak Arno Bonte. Maar na een week als dit, moet het dan toch maar gebeuren.

    Wat betreft zegeningen, dat is iets waar Arno Bonte niet bij kan met zijn verstand. Immers een zegen gaat uit van een goddelijk macht en Arno is zo atheïst als maar kan zijn. Hij beroept zich liever op zijn vermeende superieure linkse radicale intellectuele capaciteiten. Vermeend inderdaad, want zo bijzonder is het niet wat die kerel doet. Inspelen op gevoelens van angst, jaloezie en afgunst. Hoe kinderlijk eenvoudig is het tegenwoordig niet om jezelf tot politicus te benoemen? Ik zou een hele uiteenzetting kunnen maken over dergelijk uitschot, en geloof mij, ik kan hier eindeloos over doorgaan. Komt ook doordat ik met soortgenoten van Arno op school heb gezeten. Waarom ik destijds de vriendjes van Arno geen klappen heb gegeven weet ik nog steeds niet. Waarschijnlijk hadden ze het toch lekker gevonden en had ik ze een plezier gedaan. Immers, pijn is fijn en als je dat kan doorstaan, dan ben je psychisch de baas. Dus des te beter dat ik die gasten niet heb gegeven wat ze willen, nu gaat hun psychische superioriteit in rook op. Uiteraard niet in de vorm van een rookbom, want die zijn verboden in verband met toxische stoffen. Alsof je met je muil bewust in de rook gaat lopen zeg! Ja, als je een wietjunk bent, dan doe je dat wel. Vandaar dat juist Arno en zijn vriendjes zeveren over het vuurwerk. Daar worden ze nu eenmaal niet high van.

    Dat Arno en zijn mede-angsthazen, links elitaire populisten en beroepsdepressievelingen blij zijn met slechte weersvoorspellingen ligt uiteraard in de lijn der verwachtingen. Zo waar hebben zij iets in hun leven gevonden waar ze plezier aan beleven zonder dat ze onder invloed zijn van alcohol, drugs of medicijnen. Hoera! Nu zullen die ellendelingen met hun vuurwerk vast wel binnen blijven hehehe. Of het vuurwerk is minder mooi en ze haken dan voor volgend jaar gedesillusioneerd af. Vast Arno, vast.

    Misschien is het daarom eens tijd om het te hebben over dingen als passie. Passie is iets dat je hebt. Of niet. Het is overduidelijk dat Arno geen enkele passie heeft in zijn leven. Als je alleen maar gelukkig kan worden van drinken, blowen, liegen, bedriegen, manipuleren en mensen treiteren, tja, een beter voorbeeld van schrijnend gebrek aan passie valt niet te noemen. Of je moet zuipen, gebruiken en vervelend doen als passie hebben.

    Is op zich nog niet erg, want er zijn vele mensen in Nederland die het kicken vinden als ze kunnen zuipen, gebruiken en vervelend kunnen doen. Sterker nog, in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag heb je de crème de la crème van zuipende gebruikende vervelia’s. Zoals de heer Achmed Aboutaleb al zei: hooligans, dat zijn het grootste probleem van de gemeente Rotterdam. Hooligans, dat zijn autochtonen mannen afkomstig uit de arbeidersklasse die laagopgeleid zijn. Dat je het maar weet. En ja Arno, jij hoort daar dus niet bij. Die eer is jou niet gegund.

    Ik begin inderdaad af te wijken van vuurwerk, maar lees gerust even verder, dit educatieve stukje is nu eenmaal nodig om duidelijk te maken waar het écht om draait.

    Die hooligans dus, tja, tuig van de richel. Dat waren de woorden van Ivo Opstelten. Nu vraag je je misschien af wat het verband is tussen hooligans en Arno Bonte. Het is vrij simpel. Zowel hooligans als Arno Bonte vinden het kicken om onrust te veroorzaken.

    Er zijn echter twee grote verschillen te noemen. Eén: hooligans gaan niet janken als verwende kleine kinderen als ze tikjes hebben gekregen. Arno Bonte doet dat wel. Zelfs als hij nog géén tikken heeft gekregen, is hij al bang. Waarom denk je dat hij anders de website politieknuppel.nl heeft opgericht en jankt om meer tolerantie? Juist ja, om te voorkomen dat hij wegens het vele bedrog en de vieze spelletjes die hij speelt tikken krijgt. Mietje!

    Het tweede verschil is echter veel belangrijker. Kijk, hooligans, en andere willekeurige liefhebbers, die hebben passie in hun donder. Immers, passie = emotie. Die emotie is geen zwakte, maar juist een kracht. Iets waar de zogenaamd superieure intellectuelen een schrijnend gebrek aan hebben. Immers, zij geven doen alles op basis van ratio. Althans, dat is het spel dat ze willen spelen. Aan hun daden valt te merken wat de bijbehorende emotie is. Arno wil een vuurwerkverbod. Hiermee verraadt hij zijn emotie: angst. Angst voor vuurwerk. Angst voor harde klappen. Angst voor machomannen. Angst om zonder een vrouw te komen zitten. Angst om zonder dope te zitten. Angst om zijn zeteltje in de gemeenteraad van Rotterdam te verliezen. Angst om genegeerd te worden. Angst om door de partijtop van Groen Links niet serieus te worden genomen, met als gevolg dat je ooit in volledige anonimiteit komt te overlijden. Angst dat niemand jou ergens om zal herinneren.

    Die angsten zit Arno erg dwars. Hij kan dan ook het plezier dat andere mensen in het leven hebben niet uitstaan. Vandaar dat Arno ook geniet van de angst onder vuurwerk minnend Nederland. Angst voor wind en regen. Angst dat alles in het water valt. Nou beste Arno. Dan kan ik jou wat vertellen over angst, maar ook over passie. Als je daadwerkelijk gepassioneerd bent, dan laat je je niet leiden door angst. Of je nou bij het voetbal gaat kijken en je geen dak boven je hoofd hebt, je vroeger in de regen buiten hebt gespeeld, je door weer en wind gereisd hebt om bij een geliefde te zijn of dat je nu geconfronteerd wordt met oudhollands pleurisweer op de ene dag in het jaar dat je dat niet wenst te hebben.

    Kijk Arno, liefhebbers met meer passie in hun pink, dan jij in je hele miezerige lijf, trotseren het weer toch wel. Het is namelijk maar één keer oud en nieuw in het jaar. Die dag is heilig voor vuurwerk minnend Nederland. Én voor de gezinnen die gewoon een leuke jaarwisseling willen hebben. Beste Arno, misschien zal je vuurwerkliefhebbers weer militant noemen. Maar als er één ding vast staat voor ons, dan is het wel dat wij morgen zullen genieten van onze dag. En nee, daar hebben wij geen dak boven ons hoofd voor nodig. Noch een centraal georganiseerde vuurwerkshow waarbij een capo met een microfoon schreeuwt wanneer we moeten klappen en springen. Wij vieren gewoon ons eigen feestje!

    Gelukkig 2013 gewenst!

  21. Deze 8 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  22. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    18 december 2011
    Berichten
    5
    Thanks
    0
    Thanked 1 Time in 1 Post
    jupiler,

    ik heb genoten van elk woord dat je geschreven hebt.

    ik heb nog kleine toevoeging en tevens mening en hoogstvermoedelijk waarheid,

    de mensen die bellen/smsen/mailen naar vwoverlast.nl die leven in leeftijds categorie 40+ ;)

    als de jongeren mensen onder onder ons ook mochten stemmen bleef er in verhouding niets meer over van (gif)groenlinx.

    beste wensen !

  23. #28
    VWC-Lid Bram95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    5 juni 2008
    Locatie
    In de boot van de Baron
    Berichten
    1.435
    Thanks
    1.309
    688 waarderingen in 355 posts
    Ik deel de mening van Smoke Soldier ik zal binnen 48 uur ook een column schrijven.
    "I came in like a crackling ball."

  24. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Nou genoeg overspannen mensen in de regio. Arno's haat slaat door op de rest van de maatschappij.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •