Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts

    De muziek, en aanvullende Competitie elementen



    Nuits de Feu is niet zomaar een festival. Het is een festival dat zich kenmerkt door competitie elementen in het vuurwerk. Zo moeten de kandidaten die meedoen een aantal competitie elementen afwerken. Voor 2008 zijn er een aantal elementen bijgekomen.

    Maar eerst even over de muziek. Zoals bekend is er een verplicht muziek nummer van 2 minuten die men in de show dient te verwerken. Was het 4 jaar terug het gegil van The Great Gig in the Sky van Pink Floyd. in 2006 had men gekozen voor de Firebird Suite van igor Stravinsky. Voor Nuits de Feu 2008 heeft men wederom gekozen voor een Klassiek stuk.

    Het klassieke stuk voor de aankomende editie is van de componist Maurice Ravel, onder andere bekend van de Bolero en Daphnis en Chloe. Dit laatste stuk is dan ook uitgekozen voor het verplichte stuk muziek. Hoe het klinkt? Nou je kunt het hier beluisteren.


    Ik vind het een mooi ritmisch stuk wat erg veel potentie bied om de nodige mine en single shot stukken te gaan zien op dit nummer. En ik denk bij de meeste kandidaten zullen we een dan nogal heftige finale gaan zien.



    Dan nog even over de andere competitie elementen. Het is bekend dat men 2 minuten zonder muziek moet schieten. Dit hebben ze een stuk verder uitgediept, en wel met de volgende aanvullende competitie elementen:

    • 1 Minuut zonder muziek, met de nadruk op het geluid en ritme van het vuurwerk
    • 1 minuut zonder muziek, met de nadruk op kleur gebruik, maar wel zo stil mogelijk kwa geluid.
    • 1 minuut vuurwerk op palen. Te denken valt aan veel fonteinen, wielen enz.
    • 30 seconden vuurwerk schieten met vuurwerk wat men van de organisatie krijgt


    De organisatie stelt verder nog als eis dat men gebruikt maakt op de volgende manier van het terrein 1/3 van het vuurwerk op de Vertugadin ( het midden stuk achteraan, achter de rivier) en 2/3 van het vuurwerk moet links en rechts vooraan op het terrein staan op de Parterres.

    In oktober 2007 zullen de kandidaten voor Nuits de Feu 2008 bekend gemaakt worden.


    een schets van een kunstenaar van het vuurwerk van NDF
    Laatst gewijzigd door RedBaron; 12 juli 2007 om 17:30
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Ja dat zijn erg leuke nieuwe wedstrijd elementen.

    Vooral de stukken met de nadruk op het ritme van het vuurwerk kijk ik erg naar uit, in deze stukken verwacht ik aardige hoeveelheden salutes van verschillende kalibers.
    Redbaron, weet jij of het gebruik van ground salutes is toegestaan tijdens het festival van Nuits de feu? volgens mij wel he?

    Maar ook de stukken met de nadruk op de kleur van het vuurwerk lijken me érg gaaf, hierbij verwacht ik veel fish,falling leaves en crosette achtige effecten om het geluid zo min mogelijk te houden.

    Ook het verplichte nummer van 2min is weer een erg sterke, ik zie de mines al vertrekken hoor op de maat van de muziek

    Nu alleen het wachten op de kaartverkoop nog en dan bestellen die tickets.

    Thanks voor de info redbaron
    Once a pyro, always a pyro

  3. #3
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kruitsnuiver Bekijk bericht
    Redbaron, weet jij of het gebruik van ground salutes is toegestaan tijdens het festival van Nuits de feu? volgens mij wel he?

    ja:

    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 juli 2005
    Locatie
    Brabant
    Berichten
    1.851
    Thanks
    2
    18 waarderingen in 14 posts
    Ja die foto kon ik me dus ook nog herinneren.

    Met ground salutes kunnen ze ook érg mooie ritmes maken. stiekem hoop ik dat er deelnemers zijn die dit gaan doen

    Ik ben benieuwd
    Once a pyro, always a pyro

  5. #5
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    Prachtige informatie Red Baron. de muziek van Ravel leent zich uitstekend voor de competitie. Het nummer Chloe kende ik al. Apart dat ze hiervoor gekozen hebben.
    Maar wel een mooi stuk, lekker ritme. Ben benieuwd wat de heren vuurwerkmakers voor vuurwerk gaan inzetten tijdens dit stuk. Mines,Falling leaves vermoed ik.

    Inderdaad net wat jij zegt, niet zomaar een festival. Alles is zo doordacht. En er worden hoge eisen gesteld aan de deelnemers. Moet ook wel om de naam hoog hoog te houden.

    Ben benieuwd welke namen er uit de bus rollen in oktober.

    Kruitsnuiver zegt al: kaartjes bestellen, gelijk zodra dat mogelijk is.
    Maar vergeet de accomodatie niet. Want er komt heel wat volk op af, ben ik bang voor.


  6. #6
    Pyroworld BlackBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 januari 2007
    Locatie
    Te vinden via Google Earth
    Berichten
    68
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    De vuurwerkschieters zullen alles uit de kast moeten halen voor deze toch moeilijke stukken.

    Het moeilijkste is om juist op te vallen en alle creativiteit er in te gooien zonder dat de show te veel op de andere gaat lijken.

    Nuits de Fue is al moeilijk qua opbouw maar zeker qua show. Gewoon wat wegschieten is er echt niet bij. De jury is erg bekwaam geworden na al die jaren.

    Echter heb ik er alle vertrouwen in dat de vuurwerkschieters er toch in slagen Eigelijk kan ik niet wachten totdat het zo ver is


    * Hotel's zijn er voldoende maar boek op tijd.

    * Kaartjes is altijd spannend. VIP kaartjes helemaal, vorig jaar kreeg ik ze pas binnen de dag voordat we vertrokken
    Laatst gewijzigd door BlackBaron; 12 juli 2007 om 19:05
    www.pyroworld.nl -- Pyrotechnicus -- MCSA 2003: Messenger -- Systeembeheerder

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts
    * Hotel's zijn er voldoende maar boek op tijd.

    Ik vermoed dat het momenteel nog niet mogelijk is om een hotel te boeken.
    Bij een aantal hotels krijg ik de melding geen kamers beschikbaar.
    Ik ga overigens ook voor een VIP kaart.


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •