Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 40 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 593

Discussie: Avp

  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    12 augustus 2007
    Berichten
    3.721
    Thanks
    2.535
    2.817 waarderingen in 1.211 posts
    In de topjaren toen ik nog een Super Mod was, was het nog een Top site!! Na 5 jaar trouw te zijn geweest heeft Arjan mij om iets onbenulligs uit het team gezet. Sindsdien heb ik gezien dat het er steeds slechter aan toe gaat. Neen, niet dat het komt dat ik er niet meer was :P Denk eerder aan het beleid zelf.
    Maar ik zelf denk dat AVP idd zijn beste tijd heeft gehad. Heeft natuurlijk ook te maken dat het slechts een 'seizoensforum' is. Koop je niks meer voor.

  2. #17
    Banned
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Berichten
    46
    Thanks
    1
    22 waarderingen in 7 posts
    Bij mij begon de vuurwerkgekte (op het internet) rond 2005-2006 op AVP, echt een geweldige site en na mn eerste jaar kon ik ook niet wachten tot het 1 september was. Toen een paar hele gezellige en leuke jaren gehad en vooral ook erg leerzaam. Later toen het met AVP naar mijn mening minder ging heb ik op VWC een account aangemaakt, een forum waar ik de sfeer destijds wat minder vond.
    Rond 2009 meende ik ging het heel erg snel achteruit, de sfeer was weg en er werd vooral een hele hoop geouwehoerd. Sindsdien heb ik de laatste jaren ook geen account meer aangemakaat omdat ik ook door iets onbenulligs ben gebanned en bewaar indienen was niet mogelijk. Ik heb vorig jaar rond december één keer gekeken nog op AVP om te zien of de sfeer anders was geworden maar kwam helaas van een koude kermis thuis.
    Ik hoop al jaren dat AVP weer op haar oude niveau komt (met radio, eindfilm etc.) maar zie het somber in.
    Op VWC heb je naar mijn inziens veel meer sfeer en informatie, vooral het consumenten gedeelte wat al eerder werd genoemd, op AVP worden een hele hoop importeurs niet eens besproken...
    Erg jammer om eens zn fantastische website te zien afbrokkelen.

  3. Deze gebruiker waardeert barrett rifles voor het bericht:


  4. #18
    VWC-Lid 3xh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 februari 2009
    Locatie
    kruitenhaag:wink:
    Berichten
    5.293
    Thanks
    14.075
    5.844 waarderingen in 1.886 posts
    Of het verandert of niet.... Ik zeg:
    Lang leven VWC!
    1 hier heb je meer sfeer (ook buiten het seizoen.)
    2 prachtige verslagen en importeurs bezoeken!
    3 hier vind je zelfs de mannen en namen achter het bekende (consumenten) vuurwerk.
    4 de passie en moed spat van het scherm als je sommige posten hier leest. Zowel de moderators als de leden zelf gaan met respect om met dit forum en met elkaar.
    5 hier zijn de regels over het algemeen we duidelijk...

    Dit waren zomaar 5 punten waar het de laatste jaren bij avp aan ontbreekt.

    Maar goed we hebben gelukkig dit forum nog.

    Maar dankzij avp is 1september nu dre officiele datum van het openen van het vuurwerkseizoen.

    AVP succes er mee.. Ik kijk het wel even aan op 1 september.

  5. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2009
    Berichten
    2.445
    Thanks
    868
    1.647 waarderingen in 768 posts
    Ik ben wel benieuwd naar jullie mening of het beleid van de mensen achter de schermen of de leden zelf ervoor hebben gezorgd dat avp niet meer is als wat het was?

  6. #20
    VWC-Lid Fric's schermafbeelding
    Geregistreerd
    6 juli 2009
    Berichten
    990
    Thanks
    75
    883 waarderingen in 387 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fric Bekijk bericht
    Inderdaad.
    Ik heb ook gemaild om te moderaten maar geen reactie.
    De keus zal wel gemaakt zijn en teveel moeite om iedereen terug te mailen.


    Wat ik al dacht;

    De crew is druk bezig en de moderators hebben ook een privé leven.


    Ik kreeg net een mail van Arjan, gewoon nog even wachten.
    Nog een paar nachtjes slapen en dan weer lekker op AVP.


  7. #21
    VWC-Lid bruijntjeluc's schermafbeelding
    Geregistreerd
    4 januari 2008
    Locatie
    gelderland
    Berichten
    991
    Thanks
    1.826
    903 waarderingen in 392 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nederlandsvuurwerk Bekijk bericht
    Ik ben wel benieuwd naar jullie mening of het beleid van de mensen achter de schermen of de leden zelf ervoor hebben gezorgd dat avp niet meer is als wat het was?
    ik denk een beetje van allebei,ik heb wel gemerkt dat een aantal van de ouderen die op het forum aanwezig waren,er vorig jaar niet meer opzaten.

    als ikzelf op een forum zit dan wil ik het wel leuk hebben en moet het niet TE serieus zijn.en dat idee heb ik bij avp soms wel.dat als je een grappig of lollige opmerking maakt.dat het dan gelijk de kop in word gedrukt.

  8. #22
    VWC-Lid knalvuurwerkfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Berichten
    466
    Thanks
    68
    178 waarderingen in 65 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bruijntjeluc Bekijk bericht
    ik denk een beetje van allebei,ik heb wel gemerkt dat een aantal van de ouderen die op het forum aanwezig waren,er vorig jaar niet meer opzaten.

    als ikzelf op een forum zit dan wil ik het wel leuk hebben en moet het niet TE serieus zijn.en dat idee heb ik bij avp soms wel.dat als je een grappig of lollige opmerking maakt.dat het dan gelijk de kop in word gedrukt.
    Inderdaad, een grapje is niet toegestaan, maar het is wel toegestaan om het forum als 'chatroom' te gebruiken.
    Zolang het om een grapje gaat wat ook echt het onderwerp betreft, vind ik het prima.. Maar als er personen zijn die posts gaan plaatsen zodat ze 'posts' hebben, met bijvoorbeeld alleen maar ''Haha loll'' erin, dan kan ik me er behoorlijk aan ergeren.

    Eerst werd altijd met de vinger naar ons gewezen, zo van, ''ach komop jullie zijn toch ook ergens begonnen?!'' Ja precies, toen was er nog een beleid, en waren de nieuwelingen ook de personen die zich een beetje op de achtergrond hielden qua posten, en niet 50 posts per dag plaatsen waarvan ze 49 vd 50 keer geen idee hadden waar ze nou over praatten.

    Om eerlijk te zijn heb ik het geloof al opgegeven, of er moet een drastische verandering komen, ook in het beleid..
    Het enige wat ik persoonlijk leuk vind zijn de (collectie)foto's, of foto's van evt. nieuwe knallers ed.
    Maarja, voor de rest wordt er erg veel kul geplaatst.

    Vind ik VWC net wat beter

    Achja we zullen zien wat het dit jaar brengt.

  9. #23
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Voor velen onder ons de site waar het allemaal begonnen is.
    Zo ook voor mij, altijd uitkijkend naar 1 september dat de site weer online kwam.
    Ben het ermee eens dat de 'sfeer' niet meer is zoals het geweest is.
    Maar ik vind niet dat je de mannen van AVP hier alleen op kunt aan kijken.
    Sfeer maak je met zijn allen, dus de leden en de moderators, daar moet een goede klik tussen zijn.
    En dat ze nu een strenger beleid hebben dan 'vroeger' zal ook wel zo zijn redenen hebben.
    Want ik kan me niet voorstellen dat de heren het zelf ook niet zeer jammer vinden dat de sfeer niet meer het zelfde is.
    Laatst gewijzigd door omepje; 21 juli 2012 om 11:47
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  10. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 december 2010
    Berichten
    425
    Thanks
    28
    17 waarderingen in 15 posts
    Vorig jaar zat ik In het begin alleen nog maar in de bunker op AVP, omdat ik vond dat op VWC meer informatie te vinden is over de producten. Later ging ik ook weg uit de bunker, omdat ik het niet meer gezellig vond.

    Vorig jaar was de Taskforce van de politie begonnen met filmpjes te bewerken. Op AVP wilde ze een tegenactie beginnen. Toen ik zei dat ik het bij veel filmpjes rechtvaardig vond omdat er vandalisme in voorkwam werd ik meteen uitge******d. Dag dag AVP.

  11. #25
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Zelf vind ik dat de opening van AVP nog steeds het echte begin is van het vuurwerkseizoen. Al sinds dat ik er voor het eerst lid was tot nu toe zo geweest.

    Echter, denk ik dat dit volgend jaar niet meer zo is. Dat ze er dan niet meer zijn, of dat door persoonlijke omstandigheden er niet meer kan zijn.

    Sinds 1 of 2 jaar ben ik er veel minder actief. En dat heeft zijn redenen. Op persoonlijk gebied (nare ervaringen stapelen zich op met internet en ook met vuurwerk). Maar ook op het vlak van het forum zelf. Iets aan dat thema, in eerste instantie mooi, stoot me af. En dan natuurlijk de slechte sfeer. (Dit mede omdat TE veel mensen over illegaal alleen willen praten en omdat de moderators een beetje te streng zijn geworden, maar ook t feit dat er veel minder wordt gepost.)

    Maar goed, dit jaar ga ik er zeker nog een kijkje nemen.

    Echter, als het net zoals afgelopen 2 jaar wordt, dan stop ik er gewoon echt mee. Ik wil graag toch een positieve ervaring hebben. En toen AVP nog die Vbulletin Board had, kreeg ik dat.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  12. #26
    Kiing_K
    Gast
    Om hier ook maar even op te reageren..

    Het klopt inderdaad dat reacties vanuit Arjan op de initiële reacties 'vacature nieuwe mod' wat lang op zich lieten wachten echter weet ik zeker dat hij iedereen die reageert heeft netjes een reactie terug zal sturen.

    Dit seizoen zal ik zelf als 'mod' aan de slag gaan op AVP en nee.. bij voorbaat zeg ik al dat mijn reactie geen verkapte reclame voor AVP is.

    Ik hoor mensen namelijk praten over de sfeer en ik moet eerlijk bekennen dat ik het hier grotendeels mee eens moet zijn.. Zelf ben ik sinds een jaar of 7 actief op AVP (ben inmiddels 29) en de sfeer die er toen hing was geweldig! Ik weet nog goed dat ik het daarop volgende jaar al medio april/mei aan het aftellen was tot 1 sept. dan ging AVP weer 'open' en daarmee voor mij, maar ook voor vele anderen de start van het nieuwe vuurwerkseizoen!

    Door sommigen wordt de keuze voor een 'seizoenswebsite' gezien als negatief punt, ik vind het juist positief! Hoe geweldig ik vuurwerk ook vind, de maanden januari t/m juli/augustus ben ik er niet heel veel mee bezig. Tuurlijk bezoek ik met regelmaat de nodige fora (VWC/FP) en ga ik naar de nodige shows maar het leeft niet zo enorm als de laatste maanden van het jaar waar ik er meerdere uren per dag mee bezig ben. Daarnaast is er deze periode simpelweg een stuk minder te melden als in het laatste kwartaal van het jaar. Ik zie dan persoonlijk ook geen reden om een seizoensgebonden website als negatief te betitelen. Ik vind het juist een uniek en positiefs iets, maar dat is dan ook geheel mijn persoonlijke mening.

    De laatste 2 jaren met als uitschieter afgelopen jaar was de sfeer inderdaad wat minder, zoals al eerder wordt aangestipt door diverse leden, maar ik denk dat dit ook veel te maken heeft met de negatieve aandacht van vuurwerk in de media. Zaken als het taskforce team, politie wat middels fora illegaal vuurwerk opspoort etc. etc. Dit zijn allemaal redenen waarom er simpelweg strenger gehandeld wordt vanuit mods/admins als het gaat om illegaal vuurwerk. Vroeger kon je vrijuit spreken over je collectie illegaal vuurwerk, bij wijze van. Geen haan die er naar kraaide.. Nu moet je al voorzichtig zijn met het plaatsen van foto's of het vragen naar bepaalde info want voordat je het weet wordt je als 'verdachte' aangemerkt.

    Dé ommekeer is in mijn ogen het verdwijnen van het prof. gedeelte geweest. Het verdwijnen hiervan (wat overigens later weer is teruggebracht) heeft velen doen besluiten zich te wenden tot VWC of FP. Immers de vraag naar info bleef gelijk. Dit alles heeft in mijn ogen een zeer belangrijke rol gespeeld als het gaat om de sfeer op AVP. Maarrr, ik zeg.. nieuwe seizoen, nieuwe kansen!

    Ik weet zeker dat AVP het komende seizoen er alles aan gaat doen om die oude, vertrouwde sfeer weer terug te krijgen. Ons team zal er in ieder geval alles aan doen om dit te bewerkstelligen! Samen met jullie, vuurwerkliefhebbers jong en oud, willen we AVP weer een gezellig en toegankelijk forum maken en tevens, in een gezellige sfeer naar 31 december 2012 toeleven!

    Tot 1 september!

  13. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    1 oktober 2006
    Locatie
    Republiek der Nederlanden.
    Berichten
    1.818
    Thanks
    97
    515 waarderingen in 217 posts
    Het valt me de laatste tijd op dat AVP meer een afreageer topic is geworden, als dat er gepraat wordt. Kijk, sommige mensen reageren hier meer dan 1x en dan vraag ik mij af waarom je je tijd nog verdoet aan een bepaald onderwerp als je er toch niets mee te maken wilt hebben.
    Negativiteit is slecht voor het hart. Dat kan ik je bevestigen.

    Er zijn een aantal zaken waar AVP last van heeft de laatste jaren:

    - Nieuw design wat niet in de smaak viel.
    - Mensen gaan naar een ander forum vanwege nieuwe regels/sfeer.
    - Mensen stoppen met de hobby vuurwerk.
    - Vroegere noobs worden slimmer, maar kunnen niet accepteren dat nieuwe noobs ook slimmer moeten worden, dus negeren ze deze groep maar.

    Wat kan je zelf aan deze punten doen?

    - Accepteren dat het 'huis' eens een nieuw verf laagje krijgt. Toen ik van AVP naar VWC ging, moest ik ook erg wennen aan een totaal nieuwe lay-out. Nu verblijf ik als lid al bijna 6 jaar en zit ik er al sinds het begin als gast op deze site.
    Van rood en grijs naar oranje/wit/grijs. Was toch een behoorlijk verschil.
    Ik moest het ook accepteren, maar nu accepteer ik het eindelijk.

    - Mensen die vertrekken naar een ander forum vanwege regels en sfeer zijn toch vaak wel degene die een bijdrage leveren aan het forum. Je ziet dat veel mensen een weg gevonden hebben naar VWC of naar FPM, al was FPM altijd al groots.
    Prof vuurwerk was weg en hier kon je er wel over praten. Mensen vertrekken dus, maar het prof vuurwerk gedeelte is weer terug bij AVP. Door samen te werken aan het prof gedeelte, kan het weer zo vanouds en groots worden als vroeger.
    Sfeer maak je samen wordt al vaker gezegd en dat is zo inderdaad. Volwassenen zullen de sfeer eerder beoordelen dan jeugd die graag overal een bericht plaatst en gezellig praten, zoals ze dat gewend zijn in het offtopic gedeelte. Mods moeten hier op toezien en andere posters zullen volwassen moeten reageren en vooral niet als mods. Anders krijg je een afstand tussen de leden. Dat wil je ook niet krijgen. ( de een voelt zich beter dan de ander)

    - Mensen stoppen met de hobby. Ja, daar is niets aan te doen.
    Mensen worden ouder en oudere vertrouwde leden krijgen nieuwe taken/familie/gezin om voor te zorgen, werk etc.
    Dit zijn ook vaak de oude leden die in onze ogen ook sfeer maakten.

    - Het noobs verhaal. De 'nieuwe niets wetende' vuurwerk fanaat.
    We komen allemaal een keer binnenvallen. We moeten allemaal een keer leren. De een snapt het beter hoe je moet reageren dan de ander. Hey, we zijn allemaal ooit begonnen toch? Heb geduld.

    Verder meld ik mij gewoon weer aan en zien we allemaal samen wat de toekomst brengt.
    Het leven is een feest!

  14. #28
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Locatie
    Almere
    Berichten
    1.796
    Thanks
    528
    1.580 waarderingen in 584 posts
    Persoonlijk ben ik nog altijd van mening dat AVP weer lekker back to basics moet. Grootste charme van de site was altijd dat het forum elk jaar weer leeg opgeleverd werd.

    Dan konden mensen weer naar hartelust 3 maanden lang topics aanmaken (wat ook een soort sport werd, wie was het eerst ), discussiëren over produkten en weet ik wat.

    Nu is alle info van het jaar ervoor nog beschikbaar, veel nieuws is er niet te bespreken en is er daarom weinig te beleven en doen (behalve nieuwe produkten bespreken).

    Dus ik roep nu al 2 jaar lang gooi gewoon dat forum weer leeg na de sluiting, dan kunnen de leden daarna gewoon weer lekker zelf invullen, dat komt de sfeer ook ten goede, want er zijn dan weer meer leden actief bezig met allerlei dingen.


  15. #29
    VWC-Lid SniperX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    -
    Berichten
    1.051
    Thanks
    45
    48 waarderingen in 17 posts
    Met dat idee ben ik het wel eens, alleen product topics misschien wel laten staan.
    [b]Niet actief[/b]

  16. #30
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 januari 2006
    Berichten
    414
    Thanks
    224
    171 waarderingen in 80 posts
    Patrick, ik begrijp wel wat je bedoeld alleen ik denk niet dat iedereen hierop zit te wachten. Jij weet als geen ander hoeveel werk het is om vele startposts te maken. Hierin gaat een hoop werk en tijd inzitten. Het zou zonde zijn om al die info en energie ieder jaar maar " weg te gooien" .

    Ik hoop echt dat AVP weer op volle toeren mee mag draaien dit seizoen. Het zou zonde zijn als dit niet zo was.

Pagina 2 van 40 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •