Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Japans vuurwerk

  1. #1
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts

    Japans vuurwerk

    @ mods, als deze post verkeert staat graag op juiste plaats zetten...

    Ik zit in Japan voor een maand en hier in de winkels verkopen ze in het zomerseizoen klein consumentenvuurwerk. Veel morning glories maar ook kleine potjes,single shots (1 inch), grondbloemen etc, allemaal met groen lont. geen knallers. Je mag dat dan afsteken in de tuin of op het strand, wat ik snel ga doen. 1 euro is 100 yen....prijzen staan op de verpakking.
    Rond 19.00 uur in de avond is het donker hier.....(post van het VWM)
    ENJOY

    Yes, bij een soort van Action achtige winkel ineens een flink vuurwerkschap. Vooral veel morning glories en een enkele kleine singel shots (1 inch) maar ook enkele fluiters en veel kleine spuiters. Allemaal verpakt in fel plastic, opvallen doet het wel. Ook hier met de bekende groene lont, geen knallers. Wat de wetgeving hieromtrent is...ik weet het niet, niemand die het me kan vertellen....Trots vermeld men op de verpakking dat er wel 14000MG poeder in de complete verpakking zit.... :S (12e foto, links in blauwe letters)
    Niet alle foto's zijn even scherp, moet alles stiekum doen aangezien er overal borden hangen met camera en een streep erdoorheen. Nu ken ik geen Japans maar dat snap ik wel. Kijk en geniet....ik heb ze zo groot mogelijk geupload....
    De prijzen zijn in japanse Yen. 1 yen is 1 eurocent, 100 yen is 1 euro. Komma 2 naar voren en je hebt de prijs. 500 yes is 5 euro. de eerste foto: van 525 yen voor 500 yen, yes,koopje!!!
    Helaas kom ik er denk ik niet mee door de douane.. :unsure: :unsure: volgende week maar eens wat kopen en op het strand alhier afsteken..... :woohoo:

    ENJOY...;)



















    Laatst gewijzigd door davidh; 10 januari 2013 om 09:39

  2. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 november 2009
    Locatie
    Flevoland
    Berichten
    1.256
    Thanks
    1.362
    731 waarderingen in 273 posts
    Bedankt voor je leuke post! Japan is voor velen van ons onbekend terrein, en ligt ook niet even om de hoek, dus blijft dat dan ook wel. Dus het is dan extra leuk als we er eens iets van te zien krijgen. Ik ben erg benieuwd naar je "testjes" en hoop stiekum ook wel op wat (unpacking-/stook-)filmpjes ervan

  4. #3
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FireDragon Bekijk bericht
    Bedankt voor je leuke post! Japan is voor velen van ons onbekend terrein, en ligt ook niet even om de hoek, dus blijft dat dan ook wel. Dus het is dan extra leuk als we er eens iets van te zien krijgen. Ik ben erg benieuwd naar je "testjes" en hoop stiekum ook wel op wat (unpacking-/stook-)filmpjes ervan


    Heb al een pakketje voor me staan, die ik zo af ga steken, het is hier nu bijna donker...

    Foto's volgen natuurlijk...

  5. #4
    VWC-Lid skyrider's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Olst
    Berichten
    2.064
    Thanks
    11.741
    1.182 waarderingen in 628 posts
    Ik vind het geweldig! Nog niet eerder in die keuken,kunnen kijken, Ben wel benieuwd,of er ook veel variatie is binnen,die sterretjes.
    Light some fireworks, and see who answers.

  6. #5
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    6 potjes voor 5 euro...nette prijs. Ik zag een horsebrand logo ineens op een fontijn....helaas zaten in het pakket ook veel morningglories en pijltjes, niet de moeite waard. In mijn pakketje bleek echter ook twee keer een horsebrand te zitten, zwart-wit logo. Het lukte me om 4 wikkels er heel af te krijgen, want aangezien heel Japan met stokjes eet, zijn messen hier vrij zeldzaam, die heb ik dan ook niet paraat alhier. Bijgevoegd ook een Japanse handleiding.
    Afin, kijken en genieten, straks afsteekfoto's...













    Een single shot...

















    het grote voordeel van hier internetten is dat de reclame zich aanpassen :whistle: :woohoo:

  7. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  8. #6
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    Laatste post voorlopig...
    net toen ik vuurwerk af stond te steken aan zee ineens doffe ploffen van een enorm vuurwerk ergens in Tokyo. Moet rond 20 tot 25 km verder geweest zijn. Japan is nl het land van vuurwerk, net zoals China. Er zijn hier enorm veel vuurwerkfestivals waar ze enorme shells schieten. (laatste foto)
    De vuurwerkpotjes vielen niet tegen maar enkele waren toch ook singel shot, wat ik niet verwacht had. Verder veel overeenkomt met het NL vuurwerk.....
    (iphone foto's...)

    Dinsdagavond ga ik naar een groot baseballstadion met 30.000 mensen. Daar speelt de lokale club, waar dan altijd een groot vuurwerk wordt afgestoken, tijdens elke wedstrijd van hun in het eigen stadion.
    Wordt dus zeker vervolgt.......:lol:












  9. Deze gebruiker waardeert davidh voor het bericht:


  10. #7
    VWC-Lid smilli's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 december 2009
    Berichten
    2.462
    Thanks
    879
    1.554 waarderingen in 709 posts
    Mooi verslag man! Japan staat ook al jaren op mijn verlanglijstje
    Raaddebom.nl

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •