Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 72

Discussie: Winter!

  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.753
    Thanks
    3.294
    11.366 waarderingen in 5.121 posts

    Winter!

    Beste mede freaks,

    Over enkele weken mag het van mij weer zo ver zijn. De koude wind die in je gezicht snijdt. Witte sneeuwvlokken die de straat verlichten. Kerstverlichting die je energierekening verdrievoudigd. En natuurlijk de warme kop chocolademelk bij de brandende open haard.

    De link met oud en nieuw word al snel gelegd bij deze weersomstandigheden, maar voordat we het weten is het zover! Kerst (http://www.vuurwerkcrew.nl/forum/showthread.php?t=11441), Sinterklaas... Oudejaarsavond!

    Wat voelen jullie bij de winter? En wat heeft dit voor invloed op jou? Geniet jij meer van de koude winterdagen of heb je liever de zomer in je bol?
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. Deze 3 gebruikers waarderen Torrr voor het bericht:


  3. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    De eerste vorst komt vannacht weer over het land, die kou die doet verlangen naar oud en nieuw! Post hier alles wat je over de winter kwijt wil!

  4. #3
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Hij is open gegaan na mijn report!
    Mooi, ik hoorde dat in het Noorden de eerste (natte) sneeuw al is aan het vallen!

    Zelf vind in de Winter juist heel leuk. School is dichtbij en hoet zelf niet te rijden niet afhankelijk van de NS.
    Ik vind zomer en winter heerlijk.
    De herfst en de lente vind ik 3x niks. Regen veel wind bah. Nat op school. Nee niet mijn tijd.

    In de winter lekker koud, sneeuw veel sfeer overal de kerstverlichting buiten.
    Bevroren wateren zodat je op natuurijs kan schaatsen misschien dit jaar zelfs een Elfstedentocht.
    Het liefst een pak van 30 cm, maar met de verkoopdagen en oud en nieuw niks.
    En de sneeuwballen gevechten overal in de stad. Vooral op school. Leraren pesten haha.
    Maar teveel sneeuw is weer niet goed voor de ijsgroei (Elfstedentoch) net als vorig jaar. Ut giet niet oan.
    De openhaard lucht buiten, de oliebollen kraam, de vallende sneeuwvlokken, de met vuurwerk en dummy's aangeklede vuurwerkwinkels, kerst- sfeerverlichting, het oh het is lekker warm binnen moment, chocomelk met slagroom, vuurwerkfolders, Sinterklaas met alle lieve kindjes, sfeervolle kerstfilms tijdens een koude winterdag, de blije kinderen op de slee en sneeuwpoppen maken, de knallen buiten als ze maar niet in je woonwijk zijn en niet te hard en te laat i.v.m. mensen die er niet van houden, dan is het echt Kerstmis: Kerstavond, eerste kerstdag en tweede kerstdag, de vuurwerk verkoopdagen, en dan de rustdag 30 december ons voorbereiden op de dag der dagen! Dan is het Nieuwsjaarsdag/Day-after opruimen iets minder een soort van kater maar ook wel weer leuk, nu begint de sneeuw flink te vallen en vaker, dan is de vakantie om is er minder te doen op de fora's, AVP sluit, na een tijdje is het carnaval en dan is de winter weer voorbij!
    Op naar de zomer!




    En nog een artikel van internet van vandaag (26-10-2012):

    Kleine kans op sneeuw en gladheid!

    De komende nacht gaat het vriezen en valt er hier en daar een regen- of hagelbui, waardoor het morgenochtend glad kan zijn. Daarbij is er kans op (natte) sneeuw, maar die is 'mini', net zoals de kans dat het glad wordt, benadrukt meteroloog Michiel Severin van Weerplaza.

    De komende nacht ligt de temperatuur rond het nulpunt. Severin verwacht dat daar vooral in de kustprovincies een bui bij kan vallen. 'Een enkele keer zal daar onweer, hagel en heel misschien sneeuw bij zitten. Maar de kans op gladheid blijft klein. Het wordt pas glad als het wegdek nat is en het later opklaart, maar de temperatuur wel onder nul blijft. Die kans is het grootst in Groningen of Friesland. Maar waarschijnlijk blijft de temperatuur in de gebieden waar neerslag is gevallen boven nul. Eigenlijk kun je stellen dat het waarschijnlijk niet glad wordt, ondanks de vorst.

    'In het binnenland is dat een ander verhaal: 'Daar is zeker sprake van vorst.' In de nacht van zaterdag op zondag, wanneer heel toepasselijk de wintertijd ingaat, wordt het nog een stukje kouder.
    'Van nul graden tot -5. Dan kunnen bijvoorbeeld viaducten landinwaarts glad zijn. Door mist kan het vochtig worden en het wegdek glad.'*

    Bron: http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/Neder...gladheid.dhtml
    Laatst gewijzigd door tristen; 26 oktober 2012 om 22:24

  5. Deze gebruiker waardeert tristen voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid Nitraat12's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 mei 2007
    Locatie
    Groningen!
    Berichten
    6.211
    Thanks
    2.183
    7.284 waarderingen in 2.561 posts
    Live report van uit het noorden, nog geen neerslag in de vorm van natte sneeuw gespot.

    Zou helemaal geweldig zijn natuurlijk als we morgen de gordijnen open doen en er ligt een laag(je) sneeuw
    www.youtube.com/pyrofreakgrunn Vuurwerk in HD!

  7. Deze gebruiker waardeert Nitraat12 voor het bericht:


  8. #5
    VWC-Lid romano's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 januari 2009
    Berichten
    409
    Thanks
    269
    325 waarderingen in 145 posts
    Hier in het westen in het droog er word hier ook geen neerslag verwacht maar kom net van buiten en het is goed koud!!

  9. #6
    VWC Meteoroloog davidh's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 juli 2010
    Berichten
    1.266
    Thanks
    1.182
    3.196 waarderingen in 705 posts
    ZEER kleine kans op een poederlaagje,je moet net geluk hebben.....noord Drenthe heeft de grootste kans, hoewel ook die vrij klein blijft..

  10. #7
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Ik heb nog een stukje bij mijn post geschreven!

    Hier in Zuid-Limburg is het droog. Tijdje geleden regende het nog een beetje.
    Tot nu toe nog geen een vlok(je) (natte)sneeuw in de lucht gezien!

    Hopenlijk vannacht of morgennacht een beetje sneeuw!
    En goede vorst is ook al sfeervol hoor!
    Het is nog vroeg in het jaar!

  11. #8
    VWC-Lid Pyroguy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Berichten
    6.283
    Thanks
    2.953
    5.395 waarderingen in 1.974 posts
    Wit van de nachtvorst, één graadje boven nul en regen gevolgd door zonneschijn. Dat is het huidige weerbericht vanuit het noorden voor jullie.

  12. #9
    VWC-Lid leslifan's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 juni 2010
    Locatie
    tilburg
    Berichten
    1.474
    Thanks
    209
    157 waarderingen in 95 posts
    Sneeuw... Pff.. Hier schijnt de zon lekker!
    DarkSoul is soms een inspiratierover!

  13. #10
    VWC-Lid Pyrowork's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 oktober 2012
    Berichten
    347
    Thanks
    506
    235 waarderingen in 115 posts
    Gisters scheen hier de zon gewoon ( live report uit emmen )

  14. #11
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    19 juli 2008
    Locatie
    Prov. Utrecht
    Berichten
    533
    Thanks
    493
    219 waarderingen in 109 posts
    Vannochtend de autoruiten ijsvrij maken, nu een zonnetje met een blauwe lucht zonder wolken

  15. #12
    VWC-Lid 5pyroman5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    21 december 2005
    Berichten
    1.658
    Thanks
    879
    983 waarderingen in 551 posts
    Heerlijk weertje!
    Zo kom je pas echt in de sfeer van kerst en oud en nieuw vind ik persoonlijk.
    Vanmorgen ook moeten krabben, en nu schijnt heerlijk het zonnetje met 4,8graden buiten.
    TOP!

  16. #13
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Eerste strooiwagens uitgereden
    Zaterdag 27 okt 2012, 09:11
    Afgelopen nacht zijn voor het eerst weer in Nederland strooiwagens uitgereden. De temperatuur kwam in grote delen van het land onder het vriespunt. Ten oosten van de lijn Groningen-Rotterdam werd het -1 tot -2, in Twente daalde het kwik zelfs tot -5.


    http://nos.nl/artikel/433843-eerste-...itgereden.html

    Heeeeerlijk

  17. #14
    VWC-Lid Jeko's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 juli 2005
    Berichten
    764
    Thanks
    131
    198 waarderingen in 61 posts
    Ik heb familie in Oostenrijk, zij wonen in een skigebied en ik lees zojuist op Facebook dat bij hun de eerste sneeuw gevallen is

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Jeko voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 december 2010
    Berichten
    580
    Thanks
    29
    195 waarderingen in 99 posts
    Hoppa, vanmorgen rond 9u hartje Den Haag en ik kreeg sneeuw (nat) op mijn hoofd!
    Daarna naar de feestwinkel wat cat 1 gehaald en kruit gesnoven en nu aan de oliebol..

    Helemaal winter op 27okt

  20. Deze gebruiker waardeert Slomo voor het bericht:


Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •