Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 153
  1. #1
    VWC-Lid Torrr's schermafbeelding
    Geregistreerd
    28 maart 2009
    Locatie
    City Lights
    Berichten
    14.773
    Thanks
    3.297
    11.380 waarderingen in 5.129 posts

    Het grote sneeuw-topic

    Zo, inmiddels is de tijd weer aangekomen dat we heerlijk kunnen genieten van de sneeuw.
    Hoe beleven jullie deze mooie witte periode en post hier je sfeerfoto's en of filmpjes.
    Vuurwerk doet de duivels dansen

  2. #2
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Zelf vind ik sneeuw fantastisch.
    De sneeuwvlokjes die langzaam naar onder dwarrelen.

    Wakker worden en een heel dik pak sneeuw zien liggen, terwijl het de dag ervoor nog helemaal niet bekend was dat er sneeuw zou vallen. Nog geen sneeuwschuivers en zoutstrooiers langs geweest met de ochtend spits.
    Heerlijk om te zien, autobaan waar het niet harder dan 30 km/h gaat. Mensen die hoe moeilijk het is een weg door de sneeuw banen.
    Kinderen die sneeuwballen gevechten doen, gezellig sleeën in het Limburgse heuvellandschap. De warme chocomelk en de glühwein voor de ouderen onder ons.
    Sneeuwpoppen maken, de sneeuwballen gevechten op school.
    Het fantastische landschap, bomen met een laagje sneeuw, alle velden zijn wit!
    Om dan een lekker stuk te wandelen heerlijk! Wandelend naar de winkel op de achtergrond knallen horen.

    Maar helaas zijn er ook mindere dingen hier in Nederland...

    Je kent de kranten koppen wel:
    - Chaos op spoor en wegen door sneeuw
    - Bijna 800 km file door sneeuw
    - Aanpassingen dienstregeling NS
    - Bij eerste sneeuw al minder treinen
    - Beetje sneeuw zorgt meteen voor problemen
    - NS schrapt treinen bij 3 cm sneeuw

    Helaas maar wel waar, heel Nederland ligt in rep en roer als er maar een beetje sneeuw valt.
    Degene die niet afhankelijk zijn van het OV hebben geluk.
    De school ligt voor mij op loopafstand, maar voor mensen die een flink stuk moeten reizen is het minder.

    Maar ach, die paar dagen weken dat wij echt winterweer hebben. Vind ik dat we er gewoon van moeten genieten. Het zijn maar enkele jaren dat de sneeuw heel lang blijft liggen. Twee jaar geleden hadden we zo'n jaar, begin december sneeuwde het en het bleef liggen tot en met oud en nieuw!
    Iedere dag sneeuwscheppen om de straat sneeuwvrij te maken. Maar de onderlaag was gewoon keihard ijs geworden wat nauwelijks te verwijderen was. Dit had ook wel wat maar voor het grond knal werk is het minder.

    Ik vind zelf maximaal 2 à 3 cm sneeuw met oud en nieuw het fijnst, anders lijdt de knal er teveel onder. Dit geeft heerlijke plaatjes, als je een knaller op de grond gooit krijg je van die kringetjes in de grond. Het opruimen is wel minder want alles is nat. Maar een beetje vorst eroverheen en dan heb je daar ook geen last meer van!


  3. Deze 6 gebruikers waarderen tristen voor het bericht:


  4. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Pfff sneeuw. Bloedhekel aan die witte bende.

  5. Deze 2 gebruikers waarderen densta voor het bericht:


  6. #4
    VWC-Lid XpyroX's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 september 2008
    Locatie
    thuis ;)
    Berichten
    471
    Thanks
    230
    225 waarderingen in 85 posts
    sneeuw vind ik heerlijk als ik niet ergens heen moet zoals school bijvoorbeeld. want de ns heeft al moeite met blaadjes laat staan sneeuw en kou haha. verder vind ik de sneeuw altijd wel mooi, lekker naar buiten met de hond een rondje lopen, foto's maken. en natuurlijk nog de sneeuwballen gevechten, blijft leuk.

  7. #5
    VWC-Lid MiniV's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2009
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    211
    Thanks
    61
    284 waarderingen in 75 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tristen Bekijk bericht
    Zelf vind ik sneeuw fantastisch.
    De sneeuwvlokjes die langzaam naar onder dwarrelen.

    Wakker worden en een heel dik pak sneeuw zien liggen, terwijl het de dag ervoor nog helemaal niet bekend was dat er sneeuw zou vallen. Nog geen sneeuwschuivers en zoutstrooiers langs geweest met de ochtend spits.
    Heerlijk om te zien, autobaan waar het niet harder dan 30 km/h gaat. Mensen die hoe moeilijk het is een weg door de sneeuw banen.
    Kinderen die sneeuwballen gevechten doen, gezellig sleeën in het Limburgse heuvellandschap. De warme chocomelk en de glühwein voor de ouderen onder ons.
    Sneeuwpoppen maken, de sneeuwballen gevechten op school.
    Het fantastische landschap, bomen met een laagje sneeuw, alle velden zijn wit!
    Om dan een lekker stuk te wandelen heerlijk! Wandelend naar de winkel op de achtergrond knallen horen.
    Amen, en vergeet wat plezier met de handrem ook niet. ;)

  8. Deze gebruiker waardeert MiniV voor het bericht:


  9. #6
    VWC-Lid ELalexandro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 december 2007
    Locatie
    Stokkem (België)
    Berichten
    46
    Thanks
    55
    12 waarderingen in 5 posts
    Zalig die sneeuw, lekker vuurwerkweertje, lekker koud dus de rook blijft goed hangen..
    Alleen wat glad om te rijden, maar dat kan er wel door

  10. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Als er sneeuw ligt pak ik gelijk het koekblik en rij ik naar het nac stadion lekker rondjes draaien.

  11. #8
    VWC-Lid Janniekske's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 oktober 2008
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    3.074
    Thanks
    3.493
    7.046 waarderingen in 1.561 posts
    Ik ben benieuwd wat het weer ons aankomende weken gaat brengen. Zoals Tristan's geposte grafiek aangeeft ziet het er goed uit!

  12. #9
    Administrator R@lph's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 september 2005
    Berichten
    2.178
    Thanks
    3.955
    2.556 waarderingen in 956 posts
    Ben ook wel benieuwd. Op de radio hadden ze het erover dat het in het oosten van het land een beetje kon gaan sneeuwen vannacht. Ik vind sneeuw op zich niet zo heel erg. Het is alleen irritant als je lange stukken in de auto moet rijden, of als je met de trein moet.

  13. #10
    VWC-Lid Stefan Works's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 augustus 2009
    Berichten
    4.706
    Thanks
    986
    5.545 waarderingen in 2.033 posts
    Hier wat fotos
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)    
    www.youtube.com/c/StefanWorks Vuurwerkvideo's!

  14. #11
    VWC-Lid FireworkAddicted's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2010
    Locatie
    VWC
    Berichten
    699
    Thanks
    5
    211 waarderingen in 128 posts
    Ik denk dat het eerder hagel gaat worden dan sneeuw, zo hoe ik nu lees hier en daar :P

  15. #12
    VWC-Lid herdervriend's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 september 2007
    Locatie
    Gouda
    Berichten
    2.593
    Thanks
    100
    1.643 waarderingen in 555 posts
    Sneeuw is geweldig Op de nadelen na van het vervoer is er eigenlijk weinig negatiefs aan op te merken.

    Bedoel, het verhoogt de sfeer, het geeft mooie foto/video momenten, je kan lekker spelen alsof je nog kind ben, je vuurwerk heeft nu een plek om in te staan als je geen veiligheidsspullen heb. Etc.

    Ik heb er echter nog geen vertrouwen in dat het komende week gaat sneeuwen, ook niet volgende week. Denk dat we minstens tot Kerstmis moeten wachten.
    Website: https://www.rfgfireworks.nl

  16. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    21 maart 2012
    Berichten
    488
    Thanks
    176
    354 waarderingen in 185 posts
    gaat vuurwerk zachter in de sneeuw?

  17. #14
    VWC-Lid FireworkAddicted's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 december 2010
    Locatie
    VWC
    Berichten
    699
    Thanks
    5
    211 waarderingen in 128 posts
    Haha, rotjes enzo wel ja als je die in de sneeuw gooit :P, maar meestal zijn die wegen toch platgereden (als je vlakbij een weg woont, of waar een auto's voorbij komen). Dus dat is geen probleem.

  18. Deze gebruiker waardeert FireworkAddicted voor het bericht:


  19. #15
    VWC-Lid teun48's schermafbeelding
    Geregistreerd
    25 maart 2008
    Locatie
    0181
    Berichten
    2.928
    Thanks
    525
    530 waarderingen in 195 posts
    Grondknallers gaan minder hard op een zachtere ondergrond, dus ook op (zachte) sneeuw zul je wel verschil horen.

    De eerste sneeuwvlokken zien vallen is erg sfeervol, helaas heeft sneeuw zoveel nadelen dat ik het liever niet teveel zie.

    Geef mij maar koud, een briesje, en heldere lucht, lekker schaatsweer en perfect voor de jaarwisseling!

Pagina 1 van 11 123 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •