Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Santa Anna festival Blanes

Collapse
X
 
  • Filteren
  • Tijd
  • Toon
Clear All
nieuwe berichten

    Santa Anna festival Blanes

    Vuurwerkfestival in Blanes
    Wereldberoemd is het 'Concurs de Focs d'Artifici', het vuurwerkconcours dat tijdens het Santa Anna festival wordt gehouden in Blanes. Dit concours, een internationale wedstrijd tussen verschillende landen, vindt altijd plaats in de derde week van juli. Tijdens het concours wordt meer dan 500.000 kilo aan vuurwerk de lucht in geschoten!

    Tijdens het vuurwerkconcours komen van heinde en verre mensen naar het strand van Blanes. Tijdens de vuurwerkshows op vrijdag en zaterdag zijn er meer dan 100.000 mensen in Blanes! Het spreekt dan ook voor zich dat u ruim van tevoren op het strand aanwezig moet zijn als u wilt zitten. Dit is de beste plek om het vuurwerk te bewonderen.

    PROGRAMMA 2007

    21 JULI 2007 Pirotècnica Antonio Caballer Moncada (C.A. VAlenciana)
    22 JULI 2007 Pirotècnica Parente Fireworks Melara (Itàlia
    23 JULI 2007 Pirotècnica Festival Fireworks UK Near Lewes (Regne Unit)
    24 JULI 2007 Pirotècnica Tomàs Benicarló (C.A. Valenciana)
    25 JULI 2007 Pirotècnica Martarello Arqua' Polesine (Itàlia)
    26 JULI 2007 Pirotècnica Minhota Santa Cruz do Lima (Portugal)
    27 JULI 2007 Pirotècnica Portugues Vilamarxant (C.A. Valenciana)

    Het leuke is dat de toeschouwers mede de uitslag kunnen bepalen. Voorafgaand aan het vuurwerk wordt via speakers uitgelegd hoe dit in zijn werk gaat. U moet een smsje sturen waarin u uw favoriet zet. Elk bedrijf heeft een eigen code die u vervolgens in het smsje moet zetten. Handig is dat de uitleg van het smsen gebeurt in meerdere talen waaronder ook in het Nederlands.

    Als u verblijft aan de Costa Brava en u bent in staat om tijdens de derde week van juli naar Blanes te gaan, moet u dit zeker niet nalaten. Het mooiste vuurwerk ter wereld ziet u namelijk hier!

    Onderstaand een film van een show uit 2006. (film is van de organisatie)
    Duur: 21 minuten. (Film begint pas na 1 minuut te lopen.)
    Laatst aangepast door moontan; 18 June 2007, 18:18.

    #2
    ELS FOCS OF BLANES PROGRAMMA 2 0 0 8


    22 JULI PIROTECNIA TOMÁS de Benicarló (CASTELLÓN)

    23 JULI STAR MAKER FIREWORKS INC de Mandalouyong(PHILLIPIJNEN)

    24 JULI EUROPLA de Belgida (VALENCIA)

    25 JULI PYROTECHNICS PABLO of Cangas of the Narcea (Asturias)

    26 JULI VALENCIAN PYROTECHNICS of Llanera de Ranes (Valencia)

    27 JULI IP INNOVATIVE PYROTECHNIK GmbH of Ehningen-Stuttgart (DUITSLAND)



    Meer info:
    Blogger is een publicatieprogramma van Google, waarmee je eenvoudig je gedachten met de rest van de wereld kunt delen. Met Blogger kun je makkelijk tekst, foto's en video's op je eigen blog of teamblog posten.

    Comment


      #3
      oh The philippines is joining :o best of luck to them hehe! I think europla will win!

      Comment


        #4
        I believe that there are no favorites, with a budget of 21000€ by firing, far beyond the one of the last year.
        Pirotecnia Valenciana its the surprise, to watch the video of Fallas,its a great show
        Laatst aangepast door pyroblanes; 17 May 2008, 13:41.

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door pyroblanes Bekijk bericht
          I believe that there are no favorites, with a budget of 21000€ by firing, far beyond the one of the last year.
          Pirotecnia Valenciana its the surprise, to watch the video of Fallas,its a great show
          With such a large budget it,s must be a great tournement with a lot potential.

          Comment


            #6
            the truth is that if, Blanes strong bet this year, and I am sure that will be the best festival in years ....sorry but my english is not very good.

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door pyroblanes Bekijk bericht
              the truth is that if, Blanes strong bet this year, and I am sure that will be the best festival in years ....sorry but my english is not very good.
              No sorry at all, we can understand you quite good.
              Thanks for your information
              I expect that there will be a lot of foreign visitors at your festival, specially those who are on holiday.
              Will there be video,s of the shows (also from last year)

              Comment


                #8
                Ik hoop dat ik dit jaar weer richting Lloret de Mar op vakantie ga zoals 2 jaar geleden.
                Toen was ik in Lloret en kon ik vanaf daar een show in Blanes zien. Ik weet niet of dat van dit festival was.
                Was in ieder geval een leuke show en je liep overdag gewoon tussen de mortieren door Helaas kon ik toen niet in Blanes bij de show zijn omdat daar de laatste boot richting Lloret om 6 of 7 uur vertrok.
                Als ik dit jaar weer er heen ga zal ik wel fotograferen en/of filmen.

                Groeten,
                Pyro-rola

                Comment


                  #9
                  joeiheido en ik zullen er vanaf 24 juli bij zijn om te fotograferen en filmen voor pyromovies,en ik heb nu al zin in de show van europla, show op film gezien van 2 jaar geleden en wat een TOP show!

                  Comment


                    #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door JefFreak Bekijk bericht
                    joeiheido en ik zullen er vanaf 24 juli bij zijn om te fotograferen en filmen voor pyromovies,en ik heb nu al zin in de show van europla, show op film gezien van 2 jaar geleden en wat een TOP show!
                    Gaaf man, wens ik jullie alvast heel veel plezier en kijken wij natuurlijk uit naar jullie beeldmateriaal.

                    Om alvast in de stemming te komen:

                    prachtig eind van de mooiste show van blanes 2007 kijk en zie zelf

                    mooi filmpje bewerkt blanes winnende land hier supper mooi

                    Comment


                      #11
                      Wow the budget has risen a lot i think! I saw some full videos from last year in video.google.com just browse there hehe!

                      Comment


                        #12
                        Blanes will be a spectacle.
                        Europlà ... http://es.youtube.com/watch?v=GzqB2kChm84 a digital storm
                        Pirotecnia valenciana .... http://es.youtube.com/watch?v=f8y_n-2mSC0


                        Lloret is just six km from Blanes. bus every 15 min., it will be a great show, 100,000 people are expected each day, and you can participate in the festivities, , music, etc., etc.

                        Comment


                          #13
                          Voor wat wij begrepen hebben van de organisatie, zal Starmaker Fireworks Inc niet naar Blanes komen dit jaar. Dit wegens technische problemen.

                          Inplaats van Starmaker Fireworks Inc, zal Zaragozana dit jaar een show weg schieten in Blanes.
                          Once a pyro, always a pyro

                          Comment


                            #14
                            Freakpyromaniacs zal erbij zijn. Het nieuws over Starmaker had ik nog niet gehoord. Zaragozana is geen verkeerde vervanger. Ze schieten (tot nu toe) geen top shows maar hun producten zijn bizar en dan vooral de kleuren waar je bijna blind van word. Ben erg benieuwd wat ze gaan laten zien op Blanes!

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tony Bekijk bericht
                              Freakpyromaniacs zal erbij zijn. Het nieuws over Starmaker had ik nog niet gehoord. Zaragozana is geen verkeerde vervanger. Ze schieten (tot nu toe) geen top shows maar hun producten zijn bizar en dan vooral de kleuren waar je bijna blind van word. Ben erg benieuwd wat ze gaan laten zien op Blanes!
                              Precies Tony, ze schieten geen wereld shows kwa themas en verhaal. maar dat maakt de kwaliteit van het vuurwerk zelf helemaal goed. prachtige kleuren rood,geel,blauw en groen.

                              Volgend jaar ben ik er bij, dit jaar helaas niet.
                              Once a pyro, always a pyro

                              Comment

                              Working...
                              X