Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 63
  1. #46
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Ik heb de code voor de arduino wel voor je liggen die werkt met open pyro of voor simpele 12 kanaals uitvoering zie: http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...l=1#post471995

    Bij de door mij gemaakte kisten gebruik ik ook een RS485 dmv max485 IC. Hieronder een filmpje met voorbeeld icm open pyro / PyroIgnitionControle

    Gerwin

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Gerwin,

    Bedankt voor de link naar de code. Ik begrijp uit de zin "Ik heb de code .......l=1#post471995" Dat jij naast de geven code ook nog een andere code hebt? Of begrijp ik jou zin verkeerd. Dat kan natuurlijk ook.

    Ik zal de code uit de link dadelijk gelijk proberen, om te kijken wat deze precies doet.

    In jouw filmpje zie ik dat je de Arduino gebruikt als communicatie middel om het verkregen signaal van de PC, via RS485 te versturen. Nu ben ik benieuwd naar wat voor onderdelen jij hebt gebruikt op de ontvangende print (die met activerende LED's). Volgens mij zie ik daar namelijk nog een Arduino print, die als ontvanger werkt?

    Gr R.

  3. #48
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Ik heb inmiddels de code uit de link van Gerwin geprobeerd. Gezien de werking is het erg eenvoudig om mijn geschreven programma voor het I2C protocol te implementeren in de code van Gerwin.

    Ik wil even uitzoeken wat de kosten zijn om het toch met het RS485 protocol te realiseren. Wanneer dit niet te duur word. Kan het zijn dat ik toch kies om het op die manier te doen.

    Als back-up plan hou ik toch mijn vorige ontwerp in gedachten, omdat ik dan namelijk voor zo'n €70 een 64 kanaals systeem heb welke ook muziek gestuurd werkt.

    Gr R

  4. Deze gebruiker waardeert RB89 voor het bericht:


  5. #49
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    In dat voorbeeld gebruik ik idd een arduino als zender en als ontvanger. De zender kan heel wat goedkoper trouwens. Geen een goedkoop rs232 naar usb adapter kopen en daaraan een max 485 hangen.


    Ik gebruik nu deze icm met een max485 ic. Totale kosten voor een zender nog geen 4 euro .


    Ik maakte op die print gebruik van een Arduino Mega icm 24 mosfets. Niet heel spectulair maar werkt wel . Op dit moment ben ik bezig met een 12 kanaals versie met arduino uno. Gewoon als shield zodat je zo de arduino eronder kan klikken.


    Zie ook de bijlage!
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)   
    Gerwin

  6. #50
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Gerwin bedankt voor de informatie. hier kan ik wel even mee verder.

    Ik heb inmiddels de gehele code van OpenPyro voor hun 10 kanaals fieldbox (OpenPyro_fieldbox_10) door gelezen en op mij laten inwerken. Hun Fieldbox werkt eigenlijk best eenvoudig. Zij gebruiken alleen de ATMEGA328P als controller, waardoor het hele Arduino print komt te vervallen. Het Arduino print word enkel gebruikt in hun 'zender'. Dit scheelt natuurlijk aanzienlijk in de kosten.

    Ik ben nu eigenlijk benieuwd geworden of de mogelijkheid om jou zender, van slecht €4, hun fieldboxen te laten aansturen mogelijk is. Dit zou ideaal zijn, aangezien hun fieldbox verschillende controlefuncties bevat (Is batterij opgeladen?, staat fieldbox in ARM mode?) die ik eigenlijk wel wil behouden.

    De totale kosten van jou manier van zenden samen 4 OpenPyro fieldboxen zouden dan rond de €120 komen te liggen. De Prijs van de fieldboxen die ik heb berekent vallen mij stieken tegen qua kosten. Dit komt door de MOSFET's + behuizing + ATMEGA328p hiervoor ben je gewoon al een aanzienlijk bedrag kwijt.

    Over het I2C kan ik melden dat ik mijn code in de code van Gerwin heb geïmplementeerd, maar dit geeft op meerdere punten nog conflicten. Ik leg deze optie dan ook even opzij omdat ik nu 100% voor RS485 ga. Daarnaast zal het qua prijs niet veel uitmaken of het via I2C of RS485 aangestuurd word.

    Gr R

  7. #51
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Voor zown 12 kanaals kistje inclusief alle onderdelen en gebasserd op arduino uno met een shield erop ben je +- 50 euro voor kwijt. En dat is inclusief RS485 ed.

    Een arduino UNO kost je via ebay uit engeland +- 19 euro ps incl verzendkosten en als je meer afneemt nog minder!. Heb je direct usb en alles erop.

    12 mosftejes kosten 10/12 euro

    ledjes en weerstanden ed eurotje of 3/4

    485 gedeelte koste je mischien 3 euro

    Daarnaast moet je ook nog DMX kabels oid kopen of ethernet kabel. Maar net wat jij wilt.
    Gerwin

  8. #52
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Gerwin je vergeet nog een tweetal componenten. Namelijk de behuizing. Deze gaat al snel richting €8 voor een leuk kistje. En speakerklemmen praten we over €4,5 voor 10 stuks (in mijn geval).

    Goed, voor diegene dit dit topic volgen: Ik heb inmiddels een aantal orders geplaatst en verwacht tegen het einde van deze week de meeste onderdelen binnen te hebben. Volgende week heb ik een responcieweek met daaropvolgend een tentamen week. Ik verwacht na de tentamens (8 Nov.) actiever met het project bezig te gaan. Tot die tijd zal ik er af en toe wat aan doen.

    Gr R

  9. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Vanochtend mijn laatste tentamen gehad en gelijk vanmiddag begonnen met mijn ontsteking project. Na een paar skype gesprekken met OpenPyro hebben we samen inmiddels een code voor zowel de zender als ontvanger(fieldbox) die werken via RS485. Ik heb tevens de schakeling op een breadbordje opgezet, alleen werkt het geheel nog niet zoals het zou moeten.

    Daarnaast moet ik nog uitzoeken hoe ik alleen de ATMEGA328p IC kan gebruiken zonder het Arduino UNO bordje.

    De komende dagen moet ik bezig voor een ander project (school project), dus ik verwacht dit weekend weer stappen te kunnen maken.

    Ik hou jullie op de hoogte.

  10. #54
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2007
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    39
    Thanks
    14
    53 waarderingen in 9 posts
    Is het project nog wat geworden? Ben erg benieuwd en wil zoiets dot jaar ook gaan proberen te maken.

  11. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    dombooooo:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...ter-(Pyroshow-geori%EBnteerd)&p=714314#post714314

    Dan heb je alle onderdelen in 1 klap thuis liggen

  12. #56
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.327
    Thanks
    656
    976 waarderingen in 488 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RB89 Bekijk bericht
    dombooooo:

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...ter-(Pyroshow-geori%EBnteerd)&p=714314#post714314

    Dan heb je alle onderdelen in 1 klap thuis liggen
    Niet jezelf lopen promoten in andermans topic ;)

  13. #57
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Airforce Bekijk bericht
    Niet jezelf lopen promoten in andermans topic ;)
    Zo was het niet bedoeld. Hij vraagt naar het project. Ik stel een mogelijkheid voor die voor hem interessant kan zijn, wanneer hij of een ander intresse heeft is zo een project.

  14. #58
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    17 oktober 2012
    Locatie
    Twente
    Berichten
    356
    Thanks
    10
    476 waarderingen in 153 posts
    Voor de geïnteresseerden, dit project heeft nieuw leven ingeblazen gekregen.

    Ik heb afgelopen jaar mijn oude 10 Qeu kisten omgebouwd en hier steppers van gemaakt. Deze krijgen het startsignaal via een qeu van een extern systeem. Deze software heb ik inmiddels bijgewerkt en ik heb nu één softwarecode waarmee de Chip zowel als stepper of op Pyroignitioncontol kan werken. Ik wil samen met Gerwin proberen om nu ook een mooi hardware ontwerp hiervoor te gaan maken. In een later stadium zullen de code en ontwerpen hier komen te staan.

    Misschien zijn er andere mensen ook geïnteresseerd? Wellicht dat we een mooi printplaatje kunnen laten produceren/ontwikkelen waarop dan alleen de componenten hoeven worden te gesoldeerd. Voor de meesten word de stap hiermee vereenvoudigd. De Software is ook erg eenvoudig. Er zijn slecht een paar getallen die naar wens worden aangepast (Adres, keuze stepper of controller, tijd van steppen en nog een paar details).

    Kosten kunnen we nog niets over zeggen, maar deze moeten natuurlijk zo laag mogelijk komen te liggen. Daarom zullen we ook softwarematig het adres moeten gaan toe kennen. Zo kunnen we de hardware waarmee je dit evt. kan doen, achterwege laten scheelt een paar €. Afijn jullie merken/horen vanzelf wel meer.

  15. Deze 3 gebruikers waarderen RB89 voor het bericht:


  16. #59
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Hoe zit het eigenlijk met veiligheid/codering? Dat heeft mij altijd weerhouden om zelf iets te bouwen.

  17. #60
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DsNL Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met veiligheid/codering? Dat heeft mij altijd weerhouden om zelf iets te bouwen.
    zoals ik begrijp dsnl krijgt het zen start signaal van ander systeem.
    onbedoelt afgaan van je stepper heb je dan geen last van tenzij je zelf die desbetreffende cue wegdrukt.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •