Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 63
  1. #16
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroclock Bekijk bericht
    misschien kunnen de printplaten die ervoor benodigd zijn dan gedrukt worden als
    er zoveel mensen mee gaan doen??

    tevens kunnen de andere onderdelen dan ook groot ingekocht gaan worden ??
    Mwah, onderdelen kan je zelfstandig en goedkoop inkopen via Dealextreme, Ebay o.i.d.. Dat moet niet zo'n probleem zijn.

    Printplaten kan je etsen mits je de wil daarvoor hebt en het benodigde gereedschap (o.a. printboortjes).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    De mosfets staan 100 MiliSeconden met maximaal 1Amphere open daar krijg jij die dingen niet warm mee gezien het maar 1* per show gebeurt.


    Is het trouwens mogelijk als je met dit project bezig bent, zeg maar ruimte "open te laten" in het project, zodat belangstellenden en "meebouwers" redelijk eenvoudig (naar eigen behoefte) meer kanalen kunnen toevoegen?

  2. #17
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Wordt allemaal open source dus je kan aanpassen uiteindelijk wat je wil. Met de arduino UNO zit je echter wel redelijk vol aangezien ik ook enkel poorten ga gebruiken voor controles ed en 2 poorten wegvallen voor de seriele communicatie.

    Maar in de praktijk het je 14 I/O poorten dus je zou er een 196 kanaals seqeuncer van kunnen maken als je zou willen ;).
    Gerwin

  3. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    Een tijd heb geleden heb ik ook nog met arduino gewerkt, dit in combinatie met Flash en actionscript 2.0. Met arduino heb ik toen een gamecontroller gemaakt, misschien moet ik mijn plaatje er maar weer eens bij pakken. Die Arduino Uno kosten trouwens rond de 25 euries incl. verzendkosten.

  4. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2012
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    he Gerwin

    welke mosfets gebruik jij en hoe werk het prescies ?
    Mvg Rob:bye:

  5. #20
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Als ik het schema klaar heb dan post ik die dus dan kun je ook zien hoe het werkt.
    Gerwin

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2012
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Oke mooi ;)
    Mvg Rob:bye:

  7. #22
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Wordt allemaal open source dus je kan aanpassen uiteindelijk wat je wil. Met de arduino UNO zit je echter wel redelijk vol aangezien ik ook enkel poorten ga gebruiken voor controles ed en 2 poorten wegvallen voor de seriele communicatie.

    Maar in de praktijk het je 14 I/O poorten dus je zou er een 196 kanaals seqeuncer van kunnen maken als je zou willen ;).


    Bij het OpenPyro.com project maken ze volgens mij gebruik van de Arduino Nano. Daarmee hebben ze zowel een 8- als 32 cues receiver gemaakt. Ook de zender met LCD is i.c.m. de Arduino Nano gemaakt. Wat voor mogelijkheden zijn er dan wel niet met de Mega versie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dababa Bekijk bericht
    he Gerwin

    welke mosfets gebruik jij en hoe werk het prescies ?
    Als je niet kan wachten is het misschien een optie om de Arduino codes en bouwtekeningen van het OpenPyro.com project te downloaden (0.2 versie van november 2011). Als je er verstand van hebt zal je vast een heel eind verder komen.

  8. #23
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Het openpyro project is idd ongeveer het zelfde wat ik doe. Echter werken die alleen met draaloze of dmx signaal. Deze wil ik tzt daar ook geschikt voor maken maar eerst gewoon echt een seqeuncer.

    Met de mega zonder externe uitbreidingen kan je als je wil een seqeuncer maken met 2916 kanalen ;). Maar je kan ook andere leuke dingen ermee doen zoals een lcd eraan hangen of ze met elkaar laten communiceren via een controller en alle cues ed uitlezen. Opties genoeg die je met de mega kan doen ;). Enige limiet is denk ik je fantasie.
    Gerwin

  9. #24
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Zo ben laatste dagen er nauwlijks aan toe gekomen maar het schema is redelijk aan het vorderen. Net zoals de PCB. Alvast een peak previeuw ;). Ben overgeschakeld van PCB express naar Eagle Cad software dus heb alle opnieuw moeten uitvinden maar dat is me redelijk gelukt na 2 dagen .

    Dit weekend ben ik er niet dus kan er volgende week pas weer mee verder.
    Gerwin

  10. #25
    VWC-Lid Flashing_Diamond's schermafbeelding
    Geregistreerd
    10 januari 2009
    Berichten
    1.523
    Thanks
    2.888
    672 waarderingen in 365 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Het openpyro project is idd ongeveer het zelfde wat ik doe. Echter werken die alleen met draaloze of dmx signaal. Deze wil ik tzt daar ook geschikt voor maken maar eerst gewoon echt een seqeuncer.

    Met de mega zonder externe uitbreidingen kan je als je wil een seqeuncer maken met 2916 kanalen ;). Maar je kan ook andere leuke dingen ermee doen zoals een lcd eraan hangen of ze met elkaar laten communiceren via een controller en alle cues ed uitlezen. Opties genoeg die je met de mega kan doen ;). Enige limiet is denk ik je fantasie.
    Zoiets was ik al van plan ja. Daarom stelde ik een aantal posts terug wat vragen.

    Maar tegen de tijd dat ik kan doen wat ik wil met Arduino, hebben ze allang betere alternatieven.

    Kijk maar eens naar die Carambola of Raspberry Pi bordjes. Da's praktisch een heel systeem met wifi onboard, en VGA of HDMI. Uitbreidingshields zullen voor beiden ook geproduceerd worden, dus mogelijkheden zat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Zo ben laatste dagen er nauwlijks aan toe gekomen maar het schema is redelijk aan het vorderen. Net zoals de PCB. Alvast een peak previeuw ;). Ben overgeschakeld van PCB express naar Eagle Cad software dus heb alle opnieuw moeten uitvinden maar dat is me redelijk gelukt na 2 dagen .

    Dit weekend ben ik er niet dus kan er volgende week pas weer mee verder.
    Ga je dit laten printen of zelf etsen?

  11. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2012
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    he Gerwin

    welke mosfets gebruik jij dan kan ik er een paar bestellen om te proberen
    ik weet in middels hoe ze werken
    Mvg Rob:bye:

  12. #27
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flashing_Diamond Bekijk bericht
    Zoiets was ik al van plan ja. Daarom stelde ik een aantal posts terug wat vragen.

    Maar tegen de tijd dat ik kan doen wat ik wil met Arduino, hebben ze allang betere alternatieven.

    Kijk maar eens naar die Carambola of Raspberry Pi bordjes. Da's praktisch een heel systeem met wifi onboard, en VGA of HDMI. Uitbreidingshields zullen voor beiden ook geproduceerd worden, dus mogelijkheden zat.



    Ga je dit laten printen of zelf etsen?
    zijn genoeg alternatiefen kijk maar eens naar de altera bordjes. Is echter stukken duurder en zwaar overkil voor dit soort projecten.

    De printjes wil ik bij voldoende intresse laten printen.
    Gerwin

  13. #28
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Gaat allemaal wat minder snel dan ik zou willen maar er zit schot in de zaak . Onderhand is de positie van de Mosfets definitief. Nu alleen nog het activering gedeelte en overbelastings beveiliging en een extra onderdeel voor RS485/232 zodat in de toekomst het ook geschikt kan worden gemaakt voor digitaal schieten via de pc oid maar dat is toekomst muziek ;).
    Gerwin

  14. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    2 januari 2012
    Berichten
    31
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerwin Bekijk bericht
    Gaat allemaal wat minder snel dan ik zou willen maar er zit schot in de zaak . Onderhand is de positie van de Mosfets definitief. Nu alleen nog het activering gedeelte en overbelastings beveiliging en een extra onderdeel voor RS485/232 zodat in de toekomst het ook geschikt kan worden gemaakt voor digitaal schieten via de pc oid maar dat is toekomst muziek ;).
    Gerwin ik zie dat je
    pin 13 gebruikt alleen dat is misschien niet zo slim omdat de led daar ook op zit en met uplouden knippert die en ook met verbinden met pyroignitioncontrol
    het zou jammer zijn dat een stuk vuur werk voortijdig wordt afgeschoten
    Mvg Rob:bye:

  15. #30
    VWC-Lid Gerwin's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Niemandsland
    Berichten
    2.812
    Thanks
    106
    697 waarderingen in 271 posts
    Pin 13 knippert alleen tijden uploaden van de firmware. Bij het schiet programma maak je gebruik van pin 0/1 en die gebruik ik niet.
    Gerwin

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •