Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 72

Discussie: Pyronale 2012

  1. #46
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 januari 2007
    Berichten
    2.347
    Thanks
    1.165
    1.193 waarderingen in 545 posts
    We gaan ons best doen om mooie je beelden te schieten, even kijken of we een mooi plekje kunnen bemachtigen Bijna alles is ingepakt, heb er zin in man!

  2. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Mensen die nog even in de sfeer willen raken voor morgen en overmorgen...
    Hier schiet GFA hun show op Pyronale:





    IK HEB ER ZIN INNNN !!

  3. #48
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Jongens, alvast ontzettend veel plezier en ik hoop ontzettend dat jullie daar te gekke shows gaan zien.
    Geniet er van.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  4. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Gisteravond de eerste 4 shows gezien, Bugano, Luso, Surex en de afsluitende show van Flash Art.

    Helaas bleef het constant regenen waardoor filmen en foto's maken bijna onmogelijk werd. De regen zorgde ervoor dat de rook geheel bleef hangen en zowat alle effecten vielen helaas dus weg!
    Tja.. risico van het vak..

    Vandaag weer een kans en de weersverwachtingen zien er beter uit dan gisteren.. Laten we het hopen.
    Het zou toch mooi zijn als we op z'n minst 1 goede foto mee naar huis kunnen nemen

    Vandaag dus de beurt aan;

    Gotenborg
    Apogee
    Jost
    en weer Flash Art met de eindshow

  5. Deze 3 gebruikers waarderen pyroboy voor het bericht:


  6. #50
    Administrator Mattenfreak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Locatie
    Omgeving Utrecht
    Berichten
    11.105
    Thanks
    12.982
    19.589 waarderingen in 4.250 posts
    Ik zal voor jullie duimen, balen als zoiets gebeurd, maar het weer heb je helaas niet in de hand en speelt een grote rol bij zo'n evenement... Veel plezier gewenst, want gezellig is het wel heb ik begrepen!

  7. #51
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    heb de shows redelijk goed kunnen zien. p-aart-y en ik zaten op de goede tribune. de shows zijn goed. surex won gisteravond terecht. surex heeft een opvallende muziekkeuze gebracht. echter, het beďnvloeden van het publiek gebeurde al met de inzet van hun slogan: we the psssion, you the emotion. erg pakkend en het beďnvloedt het publiek op slinkse wijze! gelukkig klaart het momenteel op, dus ik denk dat er voor jullie mooie beelden aan zullen gaan komen! is het niet op vwc, dan is het wel op fpm of pyroworld. ik ga even de lidl plunderen. adios!

  8. #52
    Super Moderator omepje's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 augustus 2006
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    22.462
    Thanks
    41.050
    19.068 waarderingen in 8.444 posts
    Ontzettend zuur dat het weer zo slecht was.
    Hopelijk hebben jullie nu prachtig weer en nog mooiere shows.
    Veel plezier nog.
    Volg Vuurwerkcrew.nl ook op:

  9. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 oktober 2005
    Locatie
    Limburg (NL)
    Berichten
    4.794
    Thanks
    2.000
    4.517 waarderingen in 1.264 posts
    Vandaag super weer gehad.. prachtige shows mogen zien en heeeel erg veel kippenvel mogen meemaken.

    Wat schoot Götenborg een prachtige, strak getimede show weg.. helemaal geweldig!
    Ook Jost verbaasde positief.

    De winnaars zijn ook bekend.. maar iedereen was het niet eens met de uitslag aangezien deze niet eerlijk tot stand komt helaas.
    30% van de uitslag wordt bepaald door het publiek dat hun stem kan smsen.. procentueel is er gisteren dus veel meer op Surex gestemd aangezien zij tegen 2 relatief mindere shows schoten.

    Vandaag had Götenborg concurrentie aan Jost waardoor de stemmen meer verdeeld waren en er dus minder op hen gestemd is..
    De uitslag is dan ook geworden:

    1e prijs; Surex - Polen
    2e prijs; Götenborg - Zweden
    3e prijs; Apogée - Canada



    Nu lekker naar bedje en morgen terug naar huis .. foto's zullen tegen die tijd volgen!

  10. Deze 4 gebruikers waarderen pyroboy voor het bericht:


  11. #54
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Een verslagje van mijn kant dan. En ja, dit verslag staat ook op FPM...

    Dit jaar ben ik geheel onverwachts naar de Pyronale gegaan, nadat ~Dim~ mij woensdag ergens belde dat een ander afgehaakt had. Dit voorstel overviel mij volledig en ik moest echt even de puntjes op de i zetten voor ik mee kon gaan naar Berlijn. Eerst is p-aart-y opgehaald en daarna zijn we doorgereden naar Vuurwerkfreaks om bij hem vandaan met zijn vieren naar Berlijn te reizen.

    De rit verliep voorspoedig en het was een gezellige rit. Op de heenweg hebben we zelfs al wat kerstmuziek geluisterd om in de vuurwerkstemming te komen. Nu weten we in ieder geval dat ~Dim~ heel mooi het liedje van Band Aid kan zingen. In Berlijn aangekomen bleek het hotel okee te zijn en na de spullen in het hotel weggeborgen te hebben, zijn we naar het Olympia Stadion gegaan om de perskaarten voor de FPM-crew op te halen. Nadat de perskaarten gehaald waren, hebben we brat- en currywurst gegeten bij een tentje bij het stadion. Daarna zijn we gezellig Berlijn gaan verkennen.

    Overigens leverde dat mij een nieuwe bijnaam op: de metro- en kaartenman. In de middag hebben we de Brandenburger Tor, het ****-gedenk-monument, gedenkmonument voor de Joden en de Reichstag bekeken. Eveneens hebben we een flink stuk gewandeld en hebben wij een drankje gedaan bij de televisietoren. We wilden nog naar boven gaan, maar ~Dim~ zei dat hij wilde springen, dus dat hebben we maar overgeslagen. We zijn uiteindelijk terug gegaan naar het hotel. Daarna zijn we gaan eten en naar het Olympiastadion gegaan.

    Hier dienden de eerste spatjes zich aan. Later die avond, vanaf een half uur voor de show kregen we te maken met stevige miezer/regen. ~Dim~ en vuurwerkfreaks hadden staanplaatsen bij de pers, p-aart-y en ik zaten op de tribune. In de regen ja.
    Hier heb ik de shows bekeken en ik moet zeggen dat de organisatie echt heel strak geregeld is. Iedere show die avond had andere pluspunten, waardoor het leuk was om de shows te bekijken. Wat mij bijstaat aan de show van Bugano was, was dat zij erg opvallende bommen gebruikten. De show van Surex viel heel erg op door een swingend geheel. Het geheel verliep bij Surex echt heel strak en het gevoel dat wij overhielden aan de show was erg positief. Wij vroegen ons echt af wie er beter zou kunnen. We noemden Göteberg, maar we spraken daar zelfs al de twijfel over uit. Na de shows naar het hotel en pitten.

    De tweede dag hebben we goed ontbeten en zijn we wederom Berlijn wezen verkennen. We hebben zoal het Joods museum bezocht en voor de rest was het gewoon ieder kan doen waar hij zin in heeft. Na een ochtend vol regen, werd het weer in de middag ineens beter. Daar sta je dan met je vers gekochte ponchos. Die je ineens niet meer nodig blijkt te hebben haha. ~Dim~ , p-aart-y en vuurwerkfreaks zijn naar het Olympiastadion geweest, ik ben het Stasimuseum wezen bezoeken. Verrassend hoeveel methoden die de Stasi gebruikte, nu gebruikt worden om wat strijkers en nitraten op te sporen. Maar goed, na de gebruikelijke cultuur en het avondeten zijn we uiteindelijk weer bij het Olympiastadion gekomen. En vandaag was er een strak blauwe lucht in plaats van regen. De sfeer was erg goed die avond. En wat ook gewoon opvalt, mensen drinken overal en nergens, mensen zijn uitgelaten (vooral enkele Nederlanders) en er was géén gezeik. Wat een wereld van verschil met Nederland zeg! Die avond had ~Dim~ wellicht het mooiste uitzicht dat hij zich maar kon wensen. Vuurwerkfreaks stond bij de pers. P-aart-y en ik hadden die avond staanplaatsen en wij stonden recht voor de show. Er hing zoals gezegd een heerlijke sfeer die avond en het weer was goed. Iets te weinig wind en 10/15 graden te warm, anders ideale omstandigheden voor oud en nieuw.

    Die avond hebben we wederom drie geweldige shows voorgeschoteld gekregen. Tijdens de eerst show ging er echter het één en ander fout, waardoor de show direct afgebroken werd. Iets met shells koppen geloof ik. Daarna is de show verder gegaan en de shows die erna volgenden verliepen ook gewoon strak. Wederom een compliment aan de organisatie van het evenement. Alles retestrak geregeld en nergens geouwehoer. Dit heeft mede te maken met de bezoekers natuurlijk. Minpunt werd gevormd door een dronken schreeuwende Duitser van twee meter die continu Jetzt Geht's Los riep. Dit heb ik als zeer storend ervaren. Ik dacht op den duur: wat wil je nou joh????


    Maar goed, de shows, de uitslag.

    Surex is in mijn ogen de terechte winnaar. Ja, Göteborg had een iets strakkere timing, maar de show van Surex vond ik als geheel beter lopend. Zeg maar gerust dat de muziekkeuze de doorslag gegeven kan hebben. De show van Surex ervaarde ik absoluut als de meest swingende van de shows.En dat is waar ze bij de Pyronale zeker naar kijken: het gevoelaspect is erg belangrijk. Dit werd door de organisator als één van de beoordelingspunten benoemd. Jost kwam daarna qua 'swingen', alleen door een ongelukje werd de show stilgelegd. En dan ben je gewoon uitgeschakeld. Dat er alsnog doorgegaan werd, was eigenlijk wel netjes. Geen overdreven mietjesgedrag van provinciemedewerkers die het in hun broek doen, gewoon stilleggen, kijken hoe en wat en verder gaan. Heerlijk, die stoicijnse Duitsers. Kein geloel, Feuerwerk schiessen!

    Na de shows teruggegaan naar het hotel. In de metro terug nog gelachen om een vrouw in een strak leren korset. Dit gaf wat consternatie onder de Hollanders en uiteindelijk zat de halve metro naar de dame in kwestie te kijken. Jammer alleen dat het korset niet strak genoeg zat of beter gezegd, dat mevrouw niet zo'n superslanke den was haha. Eén ding staat voor ons wel vast: de sfeer in Berlijn is leuk en er wonen kleurrijke mensen. En er zijn voldoende mooie dames. En als ze niet mooi zijn, dan proberen ze toch mooi over te komen zoals de korsetdame!

    Vanochtend weer uit bed gerold, ontbeten en weer begonnen met de terugreis. We reden Berlijn uit met een grijze lucht. 15km bij Berlijn vandaan begon het op te klaren en naarmate we verder westwaarts gingen werd de zon feller en steeg de temperatuur. Vuurwerkfreaks weet het gaspendaal goed te vinden en de reis verliep dan ook voorspoedig. Overigens weten we nu dat ze in Duitsland maandverband voor mannen verkopen. Er hing op het station namelijk een reclame op het toilet van haha. Dát hebben we in Nederland nu niet he! Na enkele stops zijn we rond een uur of 15:00 aangekomen bij Vuurwerkfreaks. Hij is thuis afgezet, terwijl p-aart-y, ~Dim~ en ik verder zijn gegaan. Uiteindelijk ben ik 16:15 thuis afgezet door ~Dim~ en zat het Berlijn-avontuur erop.

    Voor mij staat vast dat dit een hele gave reis is geweest met erg indrukwekkende shows. Na Fallas 2012 een (geheel onverwachtse) tweede buitenlandse reis dit jaar. Ik kan niet ander stellen dat na een goede afsluiter van 2011 (stoken met freaks) en de opening van 2012 met oud en nieuw, Fallas 2012 en de Pyronale kan ik stellen dat dit een schitterend vuurwerk-jaar voor mij is geweest!


    Op naar de overige demoshows en de jaarwisseling!

  12. Deze 3 gebruikers waarderen Jupilerfreak voor het bericht:


  13. #55
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Dag allemaal!

    Ik zie dat Danny al een uitgebreid verslag geschreven heeft. dat kan ik ook wel doen. Maar laat ik het dan maar met beelden doen. Toch even een klein woordje. Het was een prachtig festival dit jaar met een aantal shows waar ik zelfs nog stijl van achterover viel zo haast.

    Samen met Gerdo, Morris, Jaco en ik hebben we gezamenlijk dan ook vanaf het (soms wel erg volle) pers stukje boven aan de tribune de shows mogen bewonderen. Voor mij persoonlijk is dit de uitslag van 2 dagen Pyronale: 1 Gotenborg, 2 Feuerwerke Jost, en 3 Surex. Maar goed de jury besliste tot veler verrassing en telleurstelling totaal anders.

    Genoeg woorden hier de videos! (fotos van Gerdo volgen nog) Veel kijk plezier!







    De videos van Surex en de slotshow volgen nog. van Bugano heb ik bijna geen beelden.. te rokerig en te veel regen, en van Luso moet ik nog even bekijken of dat de moeite is ivm met de rook.
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  14. Deze 16 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  15. #56
    VWC-Lid dennis-pyro's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 juli 2005
    Berichten
    1.976
    Thanks
    1.700
    1.521 waarderingen in 566 posts
    He Jack, super dat je hier weer terug bent. Wat een super kwaliteit films weer zeg, zo te zien heb ik heel wat gemist daar!
    Stoken tot we er bij neervallen!!

  16. Deze gebruiker waardeert dennis-pyro voor het bericht:


  17. #57
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    De bommen in het begin. Hoe heet dat effect? Spider?
    Kwam namelijk op mij over als te grof geschoten camuro's die door de burst uit elkaar gerukt worden. Ja, ik weet dat dit bewust zo gedaan wordt, maar ik had gemengde gevoelens bij de bommen. Ja, grote spreidwijdte. Nee, ik vond ze persoonlijk niet mooi.

  18. #58
    Pyroworld RedBaron's schermafbeelding
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    3.548
    Thanks
    727
    1.476 waarderingen in 360 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jupilerfreak Bekijk bericht
    De bommen in het begin. Hoe heet dat effect? Spider?
    Kwam namelijk op mij over als te grof geschoten camuro's die door de burst uit elkaar gerukt worden. Ja, ik weet dat dit bewust zo gedaan wordt, maar ik had gemengde gevoelens bij de bommen. Ja, grote spreidwijdte. Nee, ik vond ze persoonlijk niet mooi.
    als je de show van Goteborg bedoelde in het begin.. dat zijn groot kaliber italiaanse polypen. Leuk spul
    [URL]WWW.PYROWORLD.NL[/URL] PW op YT: [URL]http://www.youtube.com/user/pyroworldwebsite[/URL] subscribe!

  19. Deze 2 gebruikers waarderen RedBaron voor het bericht:


  20. #59
    VWC-Lid markmt5's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2005
    Berichten
    127
    Thanks
    449
    127 waarderingen in 60 posts
    Hele mooi films weer Jack, hartstikke bedankt ervoor
    Zoow.... nu eerst tijd voor M2-Pyro!!

  21. Deze gebruiker waardeert markmt5 voor het bericht:


  22. #60
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RedBaron Bekijk bericht
    als je de show van Goteborg bedoelde in het begin.. dat zijn groot kaliber italiaanse polypen. Leuk spul
    Die bedoelde ik ja! Dankje!

    Trouwens, had Frans Bauer ook niet last van Polypen?

  23. Deze gebruiker waardeert Jupilerfreak voor het bericht:


Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •