Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 29 van 29
  1. #16
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thunderstruck Bekijk bericht
    Aangezien ie 14 is zal hij er geen strafblad aan overhouden... Vind het op het eerste oog wat ver gaan om als ouder de politie te bellen, maar misschien is het gewoon een heel lastige knaap. Ja, dan heeft ie z'n lesje wel geleerd zo . In ieder geval absoluut terecht dat hij wordt aangepakt.

    Spelen met benzine e.d. heeft in mijn optiek absoluut niets meer met vuurwerk te maken. Wat dat betreft, Dinkydau, doet jouw reactie de reputatie van vuurwerk geen goed ben ik bang. Dat andere dingen (messen) ook gevaarlijk zijn, dat er ook andere bommen worden gemaakt, en dat andere mensen het ook doen maakt het niet minder gevaarlijk en maakt het niet OK...
    Dat het weinig tot niks met vuurwerk te maken heeft ben ik met je eens, maar ik vind het wel zo'n try-before-you-die-ding. Je moet het een keertje meemaken, kicken toch? Nou ja, misschien heeft niet iedereen die behoefte, ieder z'n ding, maar het belangrijkste is dat de moeder, de politie en de krant enorm overdrijven.

  2. #17
    VWC-Lid scootflyer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Berichten
    422
    Thanks
    47
    63 waarderingen in 38 posts
    Ik denk dat als mijn (toekomstige) zoon zo iets zou doen hij heel erg blij mag zijn als hij veilig in een politiecel zit. Daar zit hij een stuk veiliger dan wat ik hem zou aandoen. Als zo iets in huis zou afgaan heb je een groot probleem, plus alle ellende met de verzekering achteraf. Deze jongen neemt een ontzettend groot risico en op deze manier krijgt hij zijn verdiende loon (ik gok op een flinke taakstraf).

  3. #18
    VWC-Lid the cigarman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    27 maart 2008
    Locatie
    Bij Filpjes vuurwerkwinkel.
    Berichten
    4.969
    Thanks
    2.327
    3.388 waarderingen in 1.553 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vuurwerk_geak2 Bekijk bericht
    Ja dat dacht ik dus ook, waarom ga je je eigen kind aangeven
    Misschien leert ie het dan eens af.
    Misschien is het wel de zoveelste poging van de ouders om hun zoon van zijn geknutsel af te houden...
    Kom zei de vis in de vissenkom.

  4. #19
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scootflyer Bekijk bericht
    Ik denk dat als mijn (toekomstige) zoon zo iets zou doen hij heel erg blij mag zijn als hij veilig in een politiecel zit. Daar zit hij een stuk veiliger dan wat ik hem zou aandoen. Als zo iets in huis zou afgaan heb je een groot probleem, plus alle ellende met de verzekering achteraf. Deze jongen neemt een ontzettend groot risico en op deze manier krijgt hij zijn verdiende loon (ik gok op een flinke taakstraf).
    er zitten hier veel jeugdigen op de site niks mis mee maar geen levens ervaring maar jij snapt waarom ik de ouders van dit jochie toejuich.als je eem mooie koopwoning hebt en hij zou door dit geintje in de fik vliegen ben je je huis kwijt en je krijgt geen geld alleen omdat je kind word opgejut door youtube en of vriendjes of door zichzelf.ik zou zijn kop achterstevoren draaien

  5. #20
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    O jee, zou toch eens wat fout gaan. Wat zijn scootflyer en chappie een stel bangeriken zeg, al bang voor een beetje spiritus. Zitten zeker alleen maar de hele dag binnen te schuilen voor de gevaren van de wereld of zo? Als je op die manier naar het leven kijkt kun je net zo goed meteen van een flat af springen. Dan ben je 100% veilig in de hemel en kan je niks meer gebeuren, geen gevaar meer, geen zorgen meer, beter toch? of toch maar niet? Weet je, als ik zulke reacties lees vraag ik me af wat een groter gevaar vormt, de spiritus of mensen zoals scootflyer en chappie. Een bijzonder kort lontje noemen ze dat geloof ik.

  6. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    323
    Thanks
    163
    231 waarderingen in 115 posts
    en iedereen heeft wel een paar campingas bussen in de schuur staan...
    LEVENSGEVAARLIJK !!!!

  7. #22
    VWC-Lid Stormtrooper's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 september 2008
    Berichten
    9
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    ik had als ouder stiekem de spiritus uit de flessen gehaald en er water in gedaan ofzo en dan van een afstandje kijken als ie m af gaat steken. Ik had zeker de politie niet gebeld. Je gaat toch ook de politie niet bellen als je door rood.

    Ik ken verder de situatie niet hoor misschien is het wel een lastig ventje.
    Maar door deze actie kunnen de ouders zelf wel voor de kosten opdraaien want ze zijn verantwoordelijk voor hem dus of het nu zo slim is geweest?

  8. #23
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    323
    Thanks
    163
    231 waarderingen in 115 posts
    zou een mooie zijn als de zoon de ouders er ook een bijnaait als ze dronken in de auto stappen oid.

    en dan ben ik benieuwd of de politie wel zo snel actie onderneemt.....

  9. #24
    VWC-Lid scootflyer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Berichten
    422
    Thanks
    47
    63 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dinkydau Bekijk bericht
    O jee, zou toch eens wat fout gaan. Wat zijn scootflyer en chappie een stel bangeriken zeg, al bang voor een beetje spiritus. Zitten zeker alleen maar de hele dag binnen te schuilen voor de gevaren van de wereld of zo? Als je op die manier naar het leven kijkt kun je net zo goed meteen van een flat af springen. Dan ben je 100% veilig in de hemel en kan je niks meer gebeuren, geen gevaar meer, geen zorgen meer, beter toch? of toch maar niet? Weet je, als ik zulke reacties lees vraag ik me af wat een groter gevaar vormt, de spiritus of mensen zoals scootflyer en chappie. Een bijzonder kort lontje noemen ze dat geloof ik.
    Je schat mij totaal verkeerd in met dat korte lontje. Ik ben wellicht iets ouder dan de meesten die hier reageren en zie daardoor beter de gevaren in.

    Het gaat in dit geval om het laten exploderen van meerdere flessen spiritus (bij 2 flessen praat je dan over 2 liter spiritus en dat vind ik persoonlijk meer dan een beetje). Als dit explodeert ontstaat er een enorme steekvlam doordat al die spiritus in het rond springt en een groot contact oppervlak heeft met het zuurstof in de lucht. Uit ervaring (ben docent scheikunde en zodoende laat ik wel eens zien wat er kan gebeuren met brandbare stoffen) weet ik dat dit behoorlijk groot effect heeft. In een proefopstelling gebruik ik max. 50 ml spiritus en dan praat je al over een vlammenzee met een doorsnede van 1 meter (dan bedoel ik de breedte en niet de hoogte!)

    Daarnaast zijn deze jongens de klojo's die vuurwerk een slechte naam geven. Als er ergens een bericht staat met: jongen gewond door het maken van een vuurwerkbom (in welke hoedanigheid dan ook) staan er allemaal berichten van eigen schuld, dikke bult. Nu nemen de ouders van deze jongen een keer hun verantwoordelijkheid en voorkomen daarmee wellicht dat er iets ernstigs gebeurd, en dan is het weer niet goed. Wellicht hadden de ouders ook op een andere manier kunnen reageren, maar je weet niet wat er hiervoor al heeft afgespeeld en of de ouders deze jongen al dan niet gewaarschuwd hadden.

    Dit is zeker een goede les voor deze jongen en ik hoop dat hij hiervan leert. Dan zijn we in Nederland misschien weer één bommenmaker armer.

  10. #25
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scootflyer Bekijk bericht
    Je schat mij totaal verkeerd in met dat korte lontje. Ik ben wellicht iets ouder dan de meesten die hier reageren en zie daardoor beter de gevaren in.

    Het gaat in dit geval om het laten exploderen van meerdere flessen spiritus (bij 2 flessen praat je dan over 2 liter spiritus en dat vind ik persoonlijk meer dan een beetje). Als dit explodeert ontstaat er een enorme steekvlam doordat al die spiritus in het rond springt en een groot contact oppervlak heeft met het zuurstof in de lucht. Uit ervaring (ben docent scheikunde en zodoende laat ik wel eens zien wat er kan gebeuren met brandbare stoffen) weet ik dat dit behoorlijk groot effect heeft. In een proefopstelling gebruik ik max. 50 ml spiritus en dan praat je al over een vlammenzee met een doorsnede van 1 meter (dan bedoel ik de breedte en niet de hoogte!)

    Daarnaast zijn deze jongens de klojo's die vuurwerk een slechte naam geven. Als er ergens een bericht staat met: jongen gewond door het maken van een vuurwerkbom (in welke hoedanigheid dan ook) staan er allemaal berichten van eigen schuld, dikke bult. Nu nemen de ouders van deze jongen een keer hun verantwoordelijkheid en voorkomen daarmee wellicht dat er iets ernstigs gebeurd, en dan is het weer niet goed. Wellicht hadden de ouders ook op een andere manier kunnen reageren, maar je weet niet wat er hiervoor al heeft afgespeeld en of de ouders deze jongen al dan niet gewaarschuwd hadden.

    Dit is zeker een goede les voor deze jongen en ik hoop dat hij hiervan leert. Dan zijn we in Nederland misschien weer één bommenmaker armer.
    ik ben blij met dit verhaal nr1 omdat het een goed verhaal nr2 omdat ik door mijn boosheid het niet beter zou kunnen uitleggen,vanwege de aanval op ons beide door iemand die alleen wil provoceren en niet in staat is tot een volwassen gesprek(chat).ik ben het helemaal eens met jou verhaal en juich de ouders die dit doen van harte toe

  11. #26
    VWC-Lid thunderstruck's schermafbeelding
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Berichten
    275
    Thanks
    155
    160 waarderingen in 54 posts
    Same here, helemaal mee eens Scootflyer. Duidelijk verhaal; niets tegenin te brengen denk ik zo .

  12. #27
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Berichten
    435
    Thanks
    21
    148 waarderingen in 93 posts
    Ben het ermee eens dat dit domme dingen zijn, maar om hier nu te spreken over werkelijk groot gevaar?

    Jij spreekt hier over dat het daadwerkelijk zou ontploffen. Dan levert dit een uiterst ongewenste situatie op. Maarr ik denk dat degene hierboven bedoelde dat dat dit vuurwerk niet zomaar afgaat net als de fles spiritus niet zomaar zal ontploffen. Dus het gevaar op zich valt mijns inziens wel mee.

    Dus OMDAT je ouder bent zie je de gevaren beter? your argument is invalid.

  13. #28
    VWC-Lid scootflyer's schermafbeelding
    Geregistreerd
    19 december 2005
    Berichten
    422
    Thanks
    47
    63 waarderingen in 38 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blouapie Bekijk bericht
    Ben het ermee eens dat dit domme dingen zijn, maar om hier nu te spreken over werkelijk groot gevaar?

    Jij spreekt hier over dat het daadwerkelijk zou ontploffen. Dan levert dit een uiterst ongewenste situatie op. Maarr ik denk dat degene hierboven bedoelde dat dat dit vuurwerk niet zomaar afgaat net als de fles spiritus niet zomaar zal ontploffen. Dus het gevaar op zich valt mijns inziens wel mee.

    Dus OMDAT je ouder bent zie je de gevaren beter? your argument is invalid.
    Het gevaar zit er niet alleen in dat het in huis zou kunnen ontploffen (die kans is inderdaad redelijk klein), maar ook bij het ontsteken buiten zullen er grote vlammen ontstaan. En een stuk vuurwerk aan flessen spiritus ontbranden blijft onvoorspelbaar.

    Als je ouder bent, heb je meer levenservaring. Daarnaast kan je vaak situaties beter inschatten en de eventuele risico's overzien. Ik geef toe, dit geld niet voor alle volwassenen, maar over het algemeen zal een volwassen iemand dit beter in kunnen schatten dan een puber of een tiener. Zeker omdat pubers en tieners vaker impulsief reageren. Daarnaast heb ik vanuit mijn vakgebied ervaring met brandende vloeistoffen en weet ik hoe gevaarlijk die kunnen zijn.

  14. #29
    VWC-Lid Dinkydau's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 september 2009
    Locatie
    Klaud
    Berichten
    957
    Thanks
    505
    611 waarderingen in 236 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chappie Bekijk bericht
    ik ben blij met dit verhaal nr1 omdat het een goed verhaal nr2 omdat ik door mijn boosheid het niet beter zou kunnen uitleggen,vanwege de aanval op ons beide door iemand die alleen wil provoceren en niet in staat is tot een volwassen gesprek(chat).ik ben het helemaal eens met jou verhaal en juich de ouders die dit doen van harte toe
    Als je mijn post al een aanval noemt, hoe heet het dan hoe jij met je kinderen om gaat? "ik zou zijn kop achterstevoren draaien" Waarschijnlijk meen je het niet serieus, maar je zegt het wel.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pyroclock Bekijk bericht
    en iedereen heeft wel een paar campingas bussen in de schuur staan...
    LEVENSGEVAARLIJK !!!!
    Inderdaad, 't is dat ik niet weet wat deze 2 agressieve heren zelf in huis hebben, anders kon ik daar vast handig op reageren, maar gemiddeld heeft een huishouden toch wel het een en ander aan brandbare vloeistoffen. Iedereen heeft het, en er is niks aan de hand, maar zo gauw er vuurwerk in de buurt komt wordt het ineens gevaarlijk? De kans dat een lont ineens gaat branden is net zo groot als dat losse spiritus ineens gaat branden: 0%. Zo'n bom is dus niks gevaarlijker dan de brandbare stoffen zelf. Dan heb ik het niet over het afsteken, maar over het in huis hebben van de bom.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thunderstruck Bekijk bericht
    Same here, helemaal mee eens Scootflyer. Duidelijk verhaal; niets tegenin te brengen denk ik zo .
    Op dezelfde manier kun je ook uitleggen waarom autorijden gevaarlijk is, maar daar gaat het me niet eens om. Wat anderen van dit soort experimenten vinden mag iedereen zelf weten. Waar het me wel om gaat, is dat er net wordt gedaan alsof de 14-jarige een moord gepleegd heeft of zo, echt zwaar buiten proportie. Het gaat hier om simpelweg puberale baldadigheid, een brandbare vloeistof combineren met vuurwerk: "kickuuuh!" Dat je daar als ouder kwaad om zou worden vind ik heel normaal, maar ik vind het alles behalve normaal om je kind dingen aan te doen die zo ernstig zijn dat je ze maar niet letterlijk noemt zoals in het geval van scootflyer, of, lees wat chappie zelf letterlijk zegt: "ik zou zijn kop achterstevoren draaien". Ik vind dit bedreigend en echt niet kunnen!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •