Petitievoorvuurwerk.nl
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    29 december 2011
    Berichten
    16
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Hoe denkt jou omgeving over vuurwerk?

    Hallo
    ik vroeg me af hoe jullie omgeving over vuurwerk denkt.
    die van mij iniedergeval goed, de vader en moeder van me vader zijn er ook erg positief over.
    Heb de zoekfunctie gebruikt en niks kunnen vinden.

  2. #2
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    20 september 2010
    Berichten
    412
    Thanks
    201
    58 waarderingen in 33 posts
    ik woon in een straat waar iedereen gemmided 65+ is dus ik denk niet dat ze het leuk vinden, maar klagen doen ze ook niet. in de buurt wordt er genoeg vuurwerk afgestoken en zijn ze niet negatief ofzo

  3. #3
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 november 2005
    Berichten
    28
    Thanks
    3
    Thanked 1 Time in 1 Post
    De meeste mensen in mijn omgeving vinden het zonde van het geld.
    Daarom vertel ik ze ook nooit wat het bedrag is wat ik uitgeef.

  4. #4
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 december 2010
    Locatie
    zaanstad
    Berichten
    53
    Thanks
    23
    24 waarderingen in 9 posts
    zonde van het geld, sier vinden ze wel mooi, mijn opa vind alles leuk om te zien en horen net als mijn oma die het ook wel geinig vind, en mijn kleine zusje vind het helemaal te gek!


    de buren vinden het soms minder leuk, er is er eentje die dreigt de politie te bellen als we alleen al de vuurkorf aanhebben zonder vuurwerk, dan hoort ie het knetteren en dan denkt ie dat we met illegale bommen bezig zijn

    en dan moeten we natuurlijk het verschil laten horen tussen vuur, vuurwerk en bommen

  5. #5
    VWC-Lid landinho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    9 november 2009
    Locatie
    Midden van het land
    Berichten
    354
    Thanks
    0
    3 waarderingen in 3 posts
    Ik heb een overbuurman die nogal een zeikerd is. Bij het minste geringste klappertje komt hij verhaal halen. Leuke is is dat zijn zoon van een jaar of 11-12 zelf een aantal rotjes heeft lopen afsteken vandaag, maar daar heb ik dan weer niks van gezegd. Hypocriet pur sang.
    Mvg, Landinho

  6. #6
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    3 december 2009
    Berichten
    251
    Thanks
    4
    17 waarderingen in 4 posts
    mijn omgeving
    uuuuhhhhh zou het vragen aan ze de 31e
    hah neuj da gebeurt nie da verbod

  7. #7
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 december 2010
    Berichten
    555
    Thanks
    923
    303 waarderingen in 152 posts
    Ik vertel altijd aan me viendin dat het maar 50 euro koste.
    Het werkelijke bedrag licht natuurlijk velen malen hoger.
    Puur het gezeik van geld weggooien discussie.
    Achja ik zou ook geen mascara van 25 euro kopen.

  8. #8
    VWC-Lid hardcore0438's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 januari 2010
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    2.243
    Thanks
    799
    1.516 waarderingen in 528 posts
    gister toen ik thuis kwam met alles en het stond op me kamer waren me ouders flink boos...
    moest alles opruimen en in de schuur zetten bla bla bla en nu is het weer goed geloof ik
    je moet ze is zien op 1januari
    ffffffffff

  9. #9
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    13 oktober 2008
    Berichten
    2.072
    Thanks
    4.627
    1.854 waarderingen in 807 posts
    Hier om de hoek woont een vrouw die je het liefst in een kliko dumpt en aan straat zet. En bij me ouders in de straat woont er ook 1, maar die is iets minder aan het drammen. Meestal zijn we met oudjaar daar ivm voor me zoontje die daar een stuk of wat vriendjes heeft om te stoken.

  10. #10
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Mijn vader vind het zonde en stom, dat vuurwerk. Mijn ma heeft hetzelfde maar vindt het tegelijkertijd ook leuk omdat ik het zo te gek vindt. De schat.

    De rest van mijn familie weet dat ik een beetje gek ben en praten er soms ook wel over. Dat kan me echt helemaal niks schelen, ik doe wat ik leuk vind. Beetje rebels dus

    De rest van de straat stookt ook wel aardig. Mijn nieuwe buurman is vuurwerkdealer dus (:
    Knal goed, knal verantwoord!

  11. #11
    VWC-Lid thunder95's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 oktober 2010
    Locatie
    Waalwijk (Noord-Brabant)
    Berichten
    582
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 9 posts
    Elk jaar hetzelfde. In de straat stook er niemand, alleen achter mij woont een freak, dat is alles. Samen hebben we altijd last van de hele buurt, of beter gezegt hun van ons. Er gaan op de 31e altijd verschillende telefoontjes naar de politie... Beetje overdreven, maar goed. Ik wil niet zeggen dat al ons vuurwerk legaal is, maar er wordt niks gesloopt of iets dergelijks. Om 12 uur is het meestal weer goed als we wat mooie blokken de lucht in jagen...
    De komende maanden minder actief op het forum.

  12. #12
    VWC-Lid Kwakkebol's schermafbeelding
    Geregistreerd
    7 november 2011
    Locatie
    West-brabant
    Berichten
    294
    Thanks
    86
    424 waarderingen in 148 posts
    Niks geen problemen gehad

    smorgens met een vrouw op leeftijd uit de buurt staan praten
    Die vond het helemaal niet erg dat we vuurwerk af aan het steken waren, ze vond het zelfs leuk

    Savonds de buurvrouw, die helemaal tuit was vond het vuurwerk fantastisch
    Ze schrok wel van de shells maar vond het niet erg verders

    Echt een top wijk waar ik woon Al zeg ik het welf

  13. #13
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2005
    Berichten
    8.650
    Thanks
    5.120
    3.064 waarderingen in 1.426 posts
    Mijn moeder was een Groen Linkserd. Bah, grote bah dus.
    Mijn vuurwerkhobby is grotendeels te danken aan haar haat tegen vuurwerk. Lekker rebels dus. Mn pa vindt het wel leuk, maar die vindt bier leuker.

  14. #14
    VWC-Lid mollyman's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2006
    Berichten
    568
    Thanks
    262
    220 waarderingen in 72 posts
    Mijn vader heeft mij tot deze verslaving gebracht, die vind het zelf helemaal prachtig. Dit jaar heeft hij ook veel geholpen met fakkelen.

    Mijn moeder vind het tot oud en nieuw maar *****spul, maar op oud en nieuw zelf vind ze het geweldig. Ditzelfde geldt voor bijna alle vrienden en kennissen.

    Gelukkig woon ik al een tijd uit huis, dus heb ik er niet zoveel last van.
    Op andere fora: bloodwake / mollyman

  15. #15
    VWC-Lid tristen's schermafbeelding
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Limburg
    Berichten
    3.309
    Thanks
    1.682
    3.182 waarderingen in 1.219 posts
    Mijn vader was ook een vuurwerkliefhebber, toen ik klein was stookte hij met oud en nieuw ook.
    Heb het van hem overgenomen van hem! Dus hij had ook geen problemen met vuurwerk. Maar helaas is hij overleden, maar dat jaar ervoor heeft hij extra veel gehaald om samen af steken. Dus die had totaal geen problemen met vuurwerk.

    Me moeder vindt de hobby van vuurwerk helemaal oke. Alleen is ze met oud en nieuw altijd bezorgd dat er iets gebeurd, maarja moeders he! Ze rijdt soms ook voor me naar shows, demo's.

    Mijn buurt heeft totaal geen problemen met vuurwerk:
    Ze weten allemaal dat ik een grote vuurwerkliefhebber ben.
    Mijn overbuurman zegt wel eens door het jaar: Ik hoor niks, begin eens te knallen!

    Buurman: Hij is in de 60 en had door omstandigheden 2 jaar geleden geen vuurwerk kunnen afsteken met oud en nieuw, hij had 29 december vuurwerk gekocht. Toen stak hij het door het jaar af voor de deur. En zette het voor de grap in mijn oprit!
    Toen een grap uitgehaald met hem, een envelop gepakt, politie logo erop gekopierd met wijk eronder. Een brief gepakt op internet overgetypt en wat dingen verandert. Er stond in dat hij vuurwerk afgestoken had op verkeerde datum en op terrein van iemand anders. En breng uw vuurwerk naar dit adres (zie *) dan krijgt u strafvermindering. Onderaan met kleine letters *(adres).
    Dag erna kwam hij aan met wat pijlen fontijnen potjes uit Lidu sierpakketje uit Nederland. Hij zei dat hij tijdens het lezen 7 kleuren scheette omdat het er officieel uitzag.

    Andere buurman/vrouw: Heeft twee jonge kinderen, vinden het niet erg als ik iets afsteek door het jaar. Steek in knetterlinten af, komen hun aan met de auto. Zeggen hoi weer aan het knallen haha. En lopen naar binnen. 30 december en 31 december kwamen ze vaak buiten kijken naar wat ik en vriend afstaken.

    Andere man uit de buurt op 31 december: We hadden veel singleshots en knalcakes overdag, hij kwam aanlopen en zei: Hebben jullie nog veel harde knallen? Ik wil mijn kinderen nog even in bed leggen? Ik: Ja, denk dat we het niet eens op krijgen. *slik* Schrok, dacht nee toch geen gezeik... Hij beantwoorde: Oh oke, achja maakt niet uit. Ga maar lekker verder, is maar 1x in het jaar. Ze kunnen ook èèn dag later in bed, als ze heel moe zijn vallen ze toch wel in slaap! Alvast een gelukkig nieuwjaar! Ik: Hetzelfde en bedankt!

    Rest van de straat maakt het niet uit of ik iets afsteek door het jaar. Doe ik toch niet vaak, wil iedereen in de rest van de wijk zo min mogelijk last geven. Met oud en nieuw is er ook niemand die er iets van zegt, komen allemaal buiten kijken.

    Om 24:00 uur met oud en nieuw: Was met mijn moeder naar kenissen. Die vieren dan ook meteen twee verjaardagen. Dus is redelijk druk. Er zijn ook veel kinderen dan daar van 4 tot 12 jaar. Om 12 uur komt bijna iedereen buiten kijken. Kinderen veiligheidsbrillen op, hun krijgen sterretjes, morning glory's. En ik ga potten pijlen afsteken. Heerlijk vooral als je iedereen het waardeerd. Twee mannen daar wouden ook weer eens iets afsteken, deden ze jaren niet, voor het eerst sinds hun kinderjaren. Je zag ze groeien nadat ze een pijl hadden afgestoken!

    Dus ik heb heel veel geluk dus! De plek waar ik overdag afsteek zijn vooral iets oudere mensen waarvan de kinderen niet meer thuis wonen. Heel bijzonder vooral dat ze vuurwerk lief hebben!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •