Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 24

Discussie: [Turkije]

  1. #1
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    11 juli 2005
    Berichten
    16.113
    Thanks
    2.017
    2.617 waarderingen in 1.037 posts

    [Turkije]

    Een Turkse winkel/groothandel in consumenten en professioneel vuurwerk

    WEBSITE VAN EEN TURKSE VUURWERKWINKEL
    http://www.atesleyici.com/urunlerimiz.asp?v=45

    Zie ook de bijdrage Oud en Nieuw vieren in Turkije

    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=2430
    Laatst gewijzigd door moontan; 8 juli 2008 om 18:06

  2. #2
    VWC-Lid pyro-ehv's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2008
    Locatie
    Langs de buren..
    Berichten
    37
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 2 posts
    ik ben zelf turks. als je naar turkije gaat kan je in supermarkten gillende keukenmeiden kopen. je kan als je wat goeiekope pijlen wilt met een normaal kwaliteit gewoon ik speelgoedwinkels naar havai fisek vragen (spreek je uit als Hawai (plaats) fiesek)en als je wat meer wilt zoals knallers,batterijen en grotere pijlen kan je gewoon terecht bij wapenhandelaren (wapenwinkels).

    site: http://www.silahcifikri.com/index.ph...0Fişekler (kies 1 van de 4 categorien en kijk)

    op toeristische plaatsen zoals fethiye heb ik ze gewoon op de markt zien ligen bij een kraampje waar lasers, bb guns en bestuurbare auto's verkochten.

    in turkije is afsteken heel het jaar door toegestaan alleen daar dan ze het niet vaak.

    tijdens ramadan ( dit jaar laatste 2 weken van de zomervakantie) kan je ze veel makkelijker vinden in speelgoedwinkels bv. turkse intertoys heet daar intertoy.

    ze verkopen het daar gewoon bij intertoys.

    als je het gaat kopen bij wapenhandelaren geef ze 30extra lira's (omgerekend €14,80 ongeveer) dan krijg je ook gewoon shells enzo mee en wat prof blokken van shogun kan je dna kopen.

    (mij is het gewoon gelukt beetje onderhandele kan nooit kwaad)

    ....pyro-ehv

  3. #3
    VWC-Lid mikeyy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    519
    Thanks
    590
    507 waarderingen in 155 posts
    Waar ligt dat plaatsje dichtbij alanya want k ga dit jaar naar alanya. En dan wil ik er ook heen even kijken foto's maken enzo!! Gr mike

  4. #4
    VWC-Lid pyro-ehv's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2008
    Locatie
    Langs de buren..
    Berichten
    37
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeyy Bekijk bericht
    Waar ligt dat plaatsje dichtbij alanya want k ga dit jaar naar alanya. En dan wil ik er ook heen even kijken foto's maken enzo!! Gr mike
    je moet in alanya zoeken naar wapenwineksl of speelgoedwinkels.
    je moet er gewoon beetje rondvragen om wapenwinkels.
    je kan ze ook gewoon bij een klein spuermarktje halen (kleien wineklstjes)
    staat in elke straat wel zon 3 van (daar ken je aleen gillende keukenmeiden halen)

    1tje in alanya: http://www.ardahavaifisek.com/iletisim.html

    maar het beste is tog een wapenhandelaar zoek ernaar er zal er zowiezo wel 1tje zijn in alanya.

    ps. vraag het na in je hotel aan iemand die er werkt die weten alanya denk ik wel uit hun hoofd. (ik neem aan dat je naar een htoel gaat)

    owjaa als je in turkije potten wilt afsteken moet dit op 200 meter afstand zijn van woningen zodat er geen kans op letsel is.

    heb ik vorig jaar niet gedaan en turkse politie zegt niks die weten de regelszelf niet dus schijt aan.

  5. #5
    VWC-Lid mikeyy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    3 augustus 2007
    Locatie
    Enschede
    Berichten
    519
    Thanks
    590
    507 waarderingen in 155 posts
    Bedankt Pyro Ehv Ik zou het opzoeken en zodra ik er 1tje heb gevonden ga ik wat foto's maken en daar maak ik een topic van Bedankt!!

  6. #6
    VWC-Lid pyro-ehv's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 juni 2008
    Locatie
    Langs de buren..
    Berichten
    37
    Thanks
    0
    6 waarderingen in 2 posts
    ık heb gıster een wınkel gevonden een wapenwınkel toen ık daar een geweer gıng kopen met wapenvergunnıng van turkse polıtıeoom zag ık daar wat fonteınen lıggen dus ık vraag verkopen jullıe ook potten dıe man zo ja hıj bracht me ernaar toe toen zag ık daar een mortıer lıggen waar pıjlen ın zaten ık vraag verkopen jullıe ook gok bombası (shells) dıe vent zo ja tot 8ınch ık zo verkoop je ze ook aan mıj want ık heb geen vergunnıng dıe man zo we maken er wel ıets bıj

    3 ınch voor maar 7 lıra 3.50 euro
    4 ınch 10 lıra 5euro
    5 ınch 13lıra 6.50 euro
    8 ınch 23 lıra 11 eurpo ofso

    dus ık ga nog ıs trug maak fotos en koop natuurlıjk wat en hopelıjk fılmpjes van het afsteoke shıt

  7. Deze gebruiker waardeert pyro-ehv voor het bericht:


  8. #7
    VWC-Lid ruttie-partyboy's schermafbeelding
    Geregistreerd
    8 september 2008
    Locatie
    omgeving Velsen
    Berichten
    480
    Thanks
    1
    41 waarderingen in 6 posts
    Woow dat is echt geen geld je hebt wel mazzel
    Knal goed, knal verantwoord!

  9. #8
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    15 december 2008
    Berichten
    48
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    Wat is de wet daar kwa knal ?
    Wat zijn daar zo de grootste knallers dat je vind ?

  10. #9
    VWC-Lid Parlak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2008
    Locatie
    Overijssel, Koekstad
    Berichten
    25
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts
    In Turkije wordt er ook vuurwerk afgestoken tijdens een bruiloft. Ik heb dit gisteren mee mogen maken, stelde niet veel voor, enkele 16 shots potten, maar was wel leuk om vuurwerk te zien voor 31 december. De volgende dag zelf een paar potten gekocht en afgestoken, natuurlijk plaatjes en filmje van gemaakt. Volgende week als ik in Nederland ben zet ik het online met een kort tripreport (alhoewel ik niet bewust op zoek was naar vuurwerk).
    mvgr,
    Parlak

  11. #10
    VWC-Lid Parlak's schermafbeelding
    Geregistreerd
    12 december 2008
    Locatie
    Overijssel, Koekstad
    Berichten
    25
    Thanks
    0
    0 waarderingen in 0 posts

    Vuurwerk Turkije

    Zoals beloofd een korte tripreport en foto´s + filmpjes. 2 weken terug naar Turkije gegaan om lekker uit te rusten. Op de eerste dag van mijn aankomst in Ankara (hoofdstad Turkije) was er in de buurt waar ik verbleef een bruiloft, in Turkije duurt een bruiloft gem. 2 a 3 dagen. De eerste twee dagen wordt meestal op straat gefeest, en tot mijn verbazing werd er ook vuurwerk afgestoken. Ik gelijk navragen waar het vuurwerk vandaan is gehaald, adres opgeschreven en de volgende dag met mijn neef naar de winkel toegegaan. Het bleek een winkel te zijn die voornamelijk wapens verkoopt (messen, geweren etc). Zij hadden een klein hoeveelheid vuurwerk qua selectie. Prijzen vond ik na afdingen toch nog aan de hoge kant maar kon het niet laten om een paar mee te nemen. Ik heb een 16sh pot en een 24sh pot hehaald (zie filmpje incl huilende baby´s), verder een kleine vulkaan potje en 2 inch Festival bomb. Totaal samen ongeveer 40 euro. Producten gemaakt door Coskunlar Fireworks. Website: http://www.coskunlarhavaifisek.com/

    Link filmpje 1:

    Link filmpje 2:


    Foto´s
    http://img12.imageshack.us/gal.php?g=dscn2200qu.jpg

    mvgr,
    Parlak

  12. #11
    peterburgers
    Gast
    ..........
    Laatst gewijzigd door peterburgers; 7 januari 2015 om 18:25

  13. #12
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2010
    Berichten
    325
    Thanks
    0
    9 waarderingen in 8 posts
    Ben in Bodrum geweest, nergens een winkel met vw etc gezien.. Wel jammer.

  14. #13
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 december 2007
    Locatie
    Liu Yang , overijssel
    Berichten
    381
    Thanks
    33
    456 waarderingen in 153 posts
    Ik denk persoonlijk dat je het ook niet echt kunt vinden in een toerisme gebieden...

    Anders aan de bevolking vraagen waar je Havai fişek, en of Torpil kan kopen..
    Torpil is een bepalde knaller in TR. Deze kent iederren wel..

  15. #14
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    27 augustus 2012
    Berichten
    436
    Thanks
    215
    521 waarderingen in 210 posts
    Het Turkse woord voor vuurwerk is "Havai Fisek". Eerste hit bij google levert deze site op: http://www.havaifisekmarketi.com/hav...isekmarketicom

  16. #15
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Dus bij steden als Alanya is niks meer te verkrijgen? begin Augustus ben ik daar en wat opknallen zou ik totaal niet erg vinden..

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •