Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 61
  1. #46
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Ik wil eerst harde bewijzen zien in besluiten die de wet voorschrijft. Tot die tijd vind ik het allemaal gebakken lucht. Ik heb niemand gezien of fora met feiten. Alleen maar van horen zeggen. Dan kunnen ze beter alle buizen verbieden inc staal karton pvc etc. Een buis met de juiste diameter is zo te bestellen.

  2. Deze gebruiker waardeert Reverser voor het bericht:


  3. #47
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    7 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Ik wil eerst harde bewijzen zien in besluiten die de wet voorschrijft. Tot die tijd vind ik het allemaal gebakken lucht. Ik heb niemand gezien of fora met feiten. Alleen maar van horen zeggen. Dan kunnen ze beter alle buizen verbieden inc staal karton pvc etc. Een buis met de juiste diameter is zo te bestellen.

  4. #48
    VWC-Lid 3fire3boy3's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 december 2007
    Berichten
    421
    Thanks
    56
    72 waarderingen in 40 posts
    Is bijna niet mogelijk lijkt me om mortieren te verbieden. Een stuk buis die aan een kant is afgesloten is dan officieel illegaal omdat je er shells mee zou kunnen schieten.
    Wees een echte freak, slopen is niet stoer.

  5. #49
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Ik heb het ook maar van dit forum, als het zomaar verzonnen is dan mag diegene die ermee kwam zichzelf wel even achter de oren krabben en is hij net zoals de media met zijn verzonnen verhalen Sorry dat ik degene zijn naam niet meer weet, anders hadden we de boeman.

  6. #50
    Banned
    Geregistreerd
    15 juli 2007
    Berichten
    728
    Thanks
    402
    782 waarderingen in 190 posts
    Zo word je nog eens met de neus op de feiten gedrukt..

  7. Deze gebruiker waardeert Bombone voor het bericht:


  8. #51
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Hierbij het topic waar ik het vandaan haalde;
    http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthr...rtier+wapenwey
    En kijk hierbij naar post 237 en de reactie erop van de inkoper. kwam voor mij geloofwaardig over aangezien nederland alles verbied wat ook maar met illegaal vuurwerk te maken heeft. Volgens jullie klopt die nieuwe wet niet dus zal ik niet meer reageren.

  9. #52
    VWC-Lid MGMT's schermafbeelding
    Geregistreerd
    23 november 2006
    Berichten
    1.567
    Thanks
    840
    571 waarderingen in 288 posts
    Nee buizen zijn 100% legaal.
    Vuurwerk is een passie!

  10. #53
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    23 oktober 2009
    Berichten
    607
    Thanks
    108
    444 waarderingen in 206 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zinkfanaat Bekijk bericht
    Nee buizen zijn 100% legaal.
    Jammer dat de haagsche politie daar vorig jaar anders over dacht.

  11. #54
    VWC-Lid koevis's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 juli 2009
    Locatie
    Vlakbij Den Bosch
    Berichten
    180
    Thanks
    12
    15 waarderingen in 4 posts
    Wat ik vannacht toch heb meegemaakt... Ik was oud en nieuw bij een vriend vieren dus gezellige avond, gechillt en tussendoor beetje vuurwerk afsteken.
    Om 12 uur natuurlijk iedereen voor op de straat lekker stoken en toen zag ik ineens vanuit de straat een shell omhoog schieten,
    Dus ik uit interesse naar die man, die met 2 kinderen van ca. 10, daar die shell afstak om te vragen hoefeel inch dat was.
    Kreeg ik als antwoord: "Weet ik allemaal niet, ga maar terug staan". En hij was alweer bezig de volgende aan te steken. Dus ik nam afstand en hij schoot, laadde hij de mortier direct opnieuw(!). Dus geen tijd meer gehad om naar hem toe te lopen om te zeggen dat ie achterlijk gevaarlijk bezig is.
    En ja hoor, de 1e(denk 5") ging maar half zo hoog en de andere(denk 3") Klapte op de grond. Gelukkig geen gewonden maar hij had er niks van geleerd. Dus wij snel de buurjongetjes naar binnen gestuurd en zelf ook naar binnen. Ging er weer 1 van de 2 op de grond.
    Hier kan ik dus echt met mijn kop niet bij, zowel van die man zijn oogpunt als van diegene die ze verkocht heeft.
    Heb mezelf daar wel even flink aan geërgerd.

    Voor de rest was het een geslaagde jaarwisseling ondanks mijn beperkte budget dit jaar.
    NO³

  12. Deze 3 gebruikers waarderen koevis voor het bericht:


  13. #55
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    25 oktober 2010
    Locatie
    Amsterdam NH
    Berichten
    119
    Thanks
    92
    31 waarderingen in 18 posts
    Hoe erg het ook eruit ziet, het is en blijft professioneel vuurwerk.
    Als je niet de veiligheidsvoorschriften ervan kent, steek het dan gewoon niet af

  14. Deze gebruiker waardeert Youssri voor het bericht:


  15. #56
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koevis Bekijk bericht
    Wat ik vannacht toch heb meegemaakt... Ik was oud en nieuw bij een vriend vieren dus gezellige avond, gechillt en tussendoor beetje vuurwerk afsteken.
    Om 12 uur natuurlijk iedereen voor op de straat lekker stoken en toen zag ik ineens vanuit de straat een shell omhoog schieten,
    Dus ik uit interesse naar die man, die met 2 kinderen van ca. 10, daar die shell afstak om te vragen hoefeel inch dat was.
    Kreeg ik als antwoord: "Weet ik allemaal niet, ga maar terug staan". En hij was alweer bezig de volgende aan te steken. Dus ik nam afstand en hij schoot, laadde hij de mortier direct opnieuw(!). Dus geen tijd meer gehad om naar hem toe te lopen om te zeggen dat ie achterlijk gevaarlijk bezig is.
    En ja hoor, de 1e(denk 5") ging maar half zo hoog en de andere(denk 3") Klapte op de grond. Gelukkig geen gewonden maar hij had er niks van geleerd. Dus wij snel de buurjongetjes naar binnen gestuurd en zelf ook naar binnen. Ging er weer 1 van de 2 op de grond.
    Hier kan ik dus echt met mijn kop niet bij, zowel van die man zijn oogpunt als van diegene die ze verkocht heeft.
    Heb mezelf daar wel even flink aan geërgerd.

    Voor de rest was het een geslaagde jaarwisseling ondanks mijn beperkte budget dit jaar.
    Ik zeg het echt niet graag, maar deze man kan je best verklikken, hoe hatelijk ik verklikken ook vind.

  16. #57
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Youssri Bekijk bericht
    Hoe erg het ook eruit ziet, het is en blijft professioneel vuurwerk.
    Als je niet de veiligheidsvoorschriften ervan kent, steek het dan gewoon niet af
    Precies, en zag vandaag weer helaas genoeg filmpjes op youtube dat shells op de grond afgestoken word en niet via mortierbuis

  17. #58
    VWC-Lid Airforce's schermafbeelding
    Geregistreerd
    24 december 2013
    Berichten
    1.326
    Thanks
    655
    974 waarderingen in 487 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
    Precies, en zag vandaag weer helaas genoeg filmpjes op youtube dat shells op de grond afgestoken word en niet via mortierbuis
    wij hebben ook maar gebeld, en als ik ergens tegen ben... Jongens van 13-14 (!!!!!!) die 3 en 4 inch salutes op de grond gooiden terwijl ze lekker een peukje zaten te roken, Levensgevaarlijk!

  18. #59
    VWC-Lid Gurby's schermafbeelding
    Geregistreerd
    29 augustus 2006
    Locatie
    Palmbeach
    Berichten
    807
    Thanks
    42
    35 waarderingen in 17 posts
    wat betreft het verklikken van die meneer, ik vind dat je die geld wolf van een handelaar moet aan pakken, die verkoopt duidelijk aan elke leek. ik keur het zoizo niet goed,maar dat vind ik wel zo erg dat ze maar van alles door verkopen en mensen hebben er totaal geen weet van.kopen een karton shells met 2 buizen erbij,en dat soort zaken

  19. #60
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    4 september 2006
    Berichten
    285
    Thanks
    13
    212 waarderingen in 110 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gurby Bekijk bericht
    wat betreft het verklikken van die meneer, ik vind dat je die geld wolf van een handelaar moet aan pakken, die verkoopt duidelijk aan elke leek. ik keur het zoizo niet goed,maar dat vind ik wel zo erg dat ze maar van alles door verkopen en mensen hebben er totaal geen weet van.kopen een karton shells met 2 buizen erbij,en dat soort zaken
    Maar hoezo hebben mensen er geen weet van? Als ik iets koop van een handelaar, iets wat niet uit de winkel komt, dan weet ik al dat ik iets doe wat niet mag. Dan weet ik ook dat ik iets strafbaars doe. Als koper heb ik dan wel een zekere plicht om te onderzoeken wat ik koop. Natuurlijk hoort de handelaar zulke informatie in mijn ogen wel te verstrekken maar de kopers zijn ook wel erg laks.

    Wat deze jongen betreft is het natuurlijk zeer spijtig wat hem is overkomen. Dit is natuurlijk wel een waarschuwing voor iedereen die niet weet wat die in handen heeft. Uiteraard heeft deze jongen het ook aan zichzelf te danken, ook al had hij het natuurlijk nooit aangestoken als die de gevolgen op voorhand had geweten.

Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •