Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 61
  1. #31
    VWC-Lid maxxpower's schermafbeelding
    Geregistreerd
    15 augustus 2008
    Locatie
    Gelderland in een hutje op de heide.
    Berichten
    578
    Thanks
    1.343
    539 waarderingen in 218 posts
    En daarbij de buizen om ze veilig af te steken zijn nog zwaar illegaal ook in Nederland tegenwoordig lekker bezig zeg ik met zen alleen.
    Enjoy dont destroy i love fireworks

  2. #32
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roel_tje Bekijk bericht
    En daarmee bedoel je een zender / ontvanger van +- 20 euro?

    Ik zou al in de stress raken als iemand zijn telefoon pakt om een belletje te plegen, of de afstandsbediening van zijn auto indrukt...

    Zulke apparatuur voor zulke prijzen kan niet 100% veilig zijn, ik zou er als ik jou was dus zeker niet op vertrouwen.

    Verlengde lont aansteken en rennen, dat moet je doen
    heb de apparatuur 100% getest voor dat ik met vuurwerk begin en kameraden en zo hebben gebeld terwijl dat de ontvanger aan stond en zelfs nog de alarm van de auto's in gedrukt,gebeurde helemaal niks.

  3. #33
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
    heb de apparatuur 100% getest voor dat ik met vuurwerk begin en kameraden en zo hebben gebeld terwijl dat de ontvanger aan stond en zelfs nog de alarm van de auto's in gedrukt,gebeurde helemaal niks.
    Het probleem is storing, Over storing heb je geen controle en het kan van zoveel dingen komen. Signalen van tv, radio, zendamateurs, mobiele telefoons, electriciteitskabels, afstandsbedieningen van garagedeuren, wifi, bestuurbare auto's etc. etc.

    Dat er bij jou niks gebeurde is niet zo raar omdat dit soort apparatuur niet hoort te reageren op signalen van GSM of afstandsbediening van de auto. 99,9% zal goed gaan, dat is een feit.

    Totdat je een keer pech hebt...

    Je hebt geen controle over storing van signalen in de lucht. Om die reden kun je beter niet met zo'n goedkoop ding schieten, veel te link. 99,9% safe is naar mijn mening met potjes afsteken prima, maar met dit soort spul niet genoeg.

  4. #34
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roel_tje Bekijk bericht
    Het probleem is storing, Over storing heb je geen controle en het kan van zoveel dingen komen. Signalen van tv, radio, zendamateurs, mobiele telefoons, electriciteitskabels, afstandsbedieningen van garagedeuren, wifi, bestuurbare auto's etc. etc.

    Dat er bij jou niks gebeurde is niet zo raar omdat dit soort apparatuur niet hoort te reageren op signalen van GSM of afstandsbediening van de auto. 99,9% zal goed gaan, dat is een feit.

    Totdat je een keer pech hebt...

    Je hebt geen controle over storing van signalen in de lucht. Om die reden kun je beter niet met zo'n goedkoop ding schieten, veel te link. 99,9% safe is naar mijn mening met potjes afsteken prima, maar met dit soort spul niet genoeg.
    Heb vanmorgen voor zekerheid maar ff aantal meters visco lont besteld.

  5. #35
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Ik vind de schietlont shells ook maar gevaarlijk, gelukkig krijgen de meeste shells nu een langere visco dan dat bijna ieder nederlands cake wel heeft maar de open qm vind ik maar link. Een kennis van me heeft een 2 inch in ze gezicht gehad, ook jaren lang met kruit in het gezicht gelopen. en ja dan bedoel ik ook het hele gezicht groen. neus zat tussen de ogen etc. 3'' kan je niet navertellen denk ik. Extra visco zou ik wel proberen ja, veiligheid voor alles.
    Laatst gewijzigd door mikeapd; 12 november 2013 om 10:44

  6. #36
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    22 september 2010
    Berichten
    323
    Thanks
    163
    231 waarderingen in 115 posts
    naar mijn inziens is er gewoon 1 basis regel.
    altijd met gestrekte arm de lont aansteken liefst met een goede windvaste aansteker/brander en nooit je lichaam/hoofd boven het vuurwerk !
    en als ik de youtube filmpjes zie word die regel heel weinig toegepast.

    die "regel" heeft mij al diverse malen gered van een ritje ziekenhuis.
    Original had 2 jaar terug bijvoorbeeld ook cakes waar het quickmatch soms een beetje uitstak....en dan gaat de cake gelijk als je hem aansteekt.

    ook shells kan je direct op het schietlont aansteken ( doen de profs ook ! ) als je maar die ene basis "regel" aanhoud.

  7. Deze gebruiker waardeert Pyroclock voor het bericht:


  8. #37
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
    Heb vanmorgen voor zekerheid maar ff aantal meters visco lont besteld.
    Doe je goed, have fun

  9. #38
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxxpower Bekijk bericht
    En daarbij de buizen om ze veilig af te steken zijn nog zwaar illegaal ook in Nederland tegenwoordig lekker bezig zeg ik met zen alleen.
    Illegaal??. Op dutch-pyro nog gewoon te bestellen. Ik weet niet wie dit naar buiten heeft gebracht. Als ze verboden zouden zijn dan zouden die webshops allang uit de lucht zijn. Want anders zijn ze immers strafbaar bezig. En deze site bestaat al heel lang. Dat bedrijf uit URK maakt van die mooie alu racken. Deze levert ook gewoon nog.http://www.vuurwerkrekken.nl/

    En deze sites zijn echt wel bekend bij de desbetreffende instanties.

  10. #39
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Illegaal??. Op dutch-pyro nog gewoon te bestellen. Ik weet niet wie dit naar buiten heeft gebracht. Als ze verboden zouden zijn dan zouden die webshops allang uit de lucht zijn. Want anders zijn ze immers strafbaar bezig. En deze site bestaat al heel lang. Dat bedrijf uit URK maakt van die mooie alu racken. Deze levert ook gewoon nog.http://www.vuurwerkrekken.nl/

    En deze sites zijn echt wel bekend bij de desbetreffende instanties.
    Die regel willen ze wel gaan invoeren of is net ingevoerd dus wat hij zegt klopt wel, toen hadden ze toch ook een inval gehad om bestellingen te bekijken om zo kopers te pakken. Als ze niks fout doen als site mag de politie niks achterhalen of naar gegevens vragen.

  11. #40
    VWC-Lid Reverser's schermafbeelding
    Geregistreerd
    2 oktober 2013
    Berichten
    2.525
    Thanks
    1.098
    3.124 waarderingen in 1.217 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Die regel willen ze wel gaan invoeren of is net ingevoerd dus wat hij zegt klopt wel, toen hadden ze toch ook een inval gehad om bestellingen te bekijken om zo kopers te pakken. Als ze niks fout doen als site mag de politie niks achterhalen of naar gegevens vragen.
    Die inval had daar niets mee te maken destijds. Was omdat iemand bij hun ook de bijbehorende artikelen kon leveren.

  12. #41
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Reverser Bekijk bericht
    Die inval had daar niets mee te maken destijds. Was omdat iemand bij hun ook de bijbehorende artikelen kon leveren.
    Nahja dat geloof ik, maar komt erop neer dat de mortieren opeens ook illegaal zijn. Onder welke wet ze vallen zou ik niet durven zeggen. Maar als je gepakt word met mortieren zonder vuurwerk ben je alsnog de sjaak.

  13. #42
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Nahja dat geloof ik, maar komt erop neer dat de mortieren opeens ook illegaal zijn. Onder welke wet ze vallen zou ik niet durven zeggen. Maar als je gepakt word met mortieren zonder vuurwerk ben je alsnog de sjaak.
    Lijkt me sterk dat hier een verbod op komt. Glasfiber buizen kun je ook als bloempot gebruiken. Iemand een bron waar informatie over een mogelijk verbod vandaan komt?

  14. #43
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roel_tje Bekijk bericht
    Lijkt me sterk dat hier een verbod op komt. Glasfiber buizen kun je ook als bloempot gebruiken. Iemand een bron waar informatie over een mogelijk verbod vandaan komt?
    Correctie- als er roetaanslag in een mortier te vinden is ben je pineut. Had dit erbij moeten vermelden excuus.

  15. #44
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikeapd Bekijk bericht
    Correctie- als er roetaanslag in een mortier te vinden is ben je pineut. Had dit erbij moeten vermelden excuus.
    Maar waar komt die info vandaan?

  16. #45
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    31 augustus 2010
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    581
    Thanks
    278
    388 waarderingen in 184 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door roel_tje Bekijk bericht
    Maar waar komt die info vandaan?
    Gelezen op het forum alleen het topic zelf ben ik vergeten. Waarop andere leden zeiden dat het klopte van dat verbod. Maar waar het nou stond weet ik niet meer.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •