Petitievoorvuurwerk.nl
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 61
  1. #16
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    8 augustus 2011
    Berichten
    977
    Thanks
    468
    722 waarderingen in 305 posts
    Wat je ook zeker eens moet gezien hebben zijn de inzittenden van een auto die tegen 120 tegen een vrachtwagen knalt.

    Voor mij geen auto's meer.

  2. Deze 3 gebruikers waarderen VWBE voor het bericht:


  3. #17
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2012
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    19 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cyberize7x Bekijk bericht
    Tja als je schietlont gaat aansteken dan vraag je om problemen ;)
    Bedankt voor het zoeken Jupiler ;)
    Hoi,

    ik ben het van de foto's, grappig dat je het over schietlont hebt, dat was het smiddags nog niet, ik denk dat het een mix van lont typen was. in de mddag toen er een paar afgestoken waren duurde het een tijdje voor de de liftcharge werdt ge triggerd.

    maargoed om op de andere leden ook te reageren.
    Er zitten nog een paar kleine kruit deeltjes in m'n huid, over m'n neus is nog een klein licht streepje te zien. Wonderbaarlijk is het hoe snel alles hersteld is. Emotioneel is het een ander verhaal.
    De shell heeft wel mijn hoofd geraakt hij ketste tegen mij af en kwam in de tuin van de buren terecht (van horen zeggen) neus schotje was een soort van aangetast maar wel heel.
    M'n huid om m'n neus was doorgescheurd over 4 cm lengte

    ik zou zeggen kijk uit met die rommel.
    ik heb het een ook nog een keer op een camping fout zien gaan, toe kwamen de shells horizontaal over het terrein heen.

  4. Deze 15 gebruikers waarderen virusje voor het bericht:

    + Show/Hide list of the thanked


  5. #18
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 november 2008
    Locatie
    ergens in het mooie drenthe
    Berichten
    60
    Thanks
    0
    7 waarderingen in 5 posts
    je mag van geluk spreken dat je er nog bent en dat je er zo goed boven op bent gekomen

  6. Deze gebruiker waardeert xxxChiLLLxxx voor het bericht:

    3xh

  7. #19
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Berichten
    1.618
    Thanks
    1.226
    668 waarderingen in 405 posts
    Inderdaad. Je mag van geluk spreken. En vuurwerk de schuld geven is geen optie het was je eigen fout. Zelf de risico genomen. Hoop dat je er zo zelf ook over denkt. En dit is op veel jongeren dan kan overbrengen. Dat illegale mortieren heel anders zijn dan dat mini spul hier. En voor Nederland illegale mortieren. Dus levens gevaarlijk zijn.

  8. #20
    VWC-Lid Firecrack-R's schermafbeelding
    Geregistreerd
    17 januari 2008
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    596
    Thanks
    198
    273 waarderingen in 122 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fernando93 Bekijk bericht
    Inderdaad. Je mag van geluk spreken. En vuurwerk de schuld geven is geen optie het was je eigen fout. Zelf de risico genomen. Hoop dat je er zo zelf ook over denkt. En dit is op veel jongeren dan kan overbrengen. Dat illegale mortieren heel anders zijn dan dat mini spul hier. En voor Nederland illegale mortieren. Dus levens gevaarlijk zijn.
    Illegale mortieren, sorry hoor Fernando maar het zijn gewoon shells. En hoevaak moeten mensen nou nog zeggen dat de mortier de buis is maargoed.... En overal in de wereld worden die dingen afgestoken en zolang je er met veel verstand en wijsheid mee omspringt zijn de risico's erg klein. In de eerste instantie is het al fout dat particulieren ze afsteken, maar als ik dat zeg klink ik een beetje als een moraalridder.

    Je mag trouwens van geluk spreken virusje! En ik ben blij voor je dat het met een sisser(we zitten immers op een vuurwerkforum) is afgelopen.

  9. Deze 4 gebruikers waarderen Firecrack-R voor het bericht:


  10. #21
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 juni 2008
    Berichten
    25
    Thanks
    3
    2 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door virusje Bekijk bericht
    Hoi,

    ik ben het van de foto's, grappig dat je het over schietlont hebt, dat was het smiddags nog niet, ik denk dat het een mix van lont typen was. in de mddag toen er een paar afgestoken waren duurde het een tijdje voor de de liftcharge werdt ge triggerd.

    maargoed om op de andere leden ook te reageren.
    Er zitten nog een paar kleine kruit deeltjes in m'n huid, over m'n neus is nog een klein licht streepje te zien. Wonderbaarlijk is het hoe snel alles hersteld is. Emotioneel is het een ander verhaal.
    De shell heeft wel mijn hoofd geraakt hij ketste tegen mij af en kwam in de tuin van de buren terecht (van horen zeggen) neus schotje was een soort van aangetast maar wel heel.
    M'n huid om m'n neus was doorgescheurd over 4 cm lengte

    ik zou zeggen kijk uit met die rommel.
    ik heb het een ook nog een keer op een camping fout zien gaan, toe kwamen de shells horizontaal over het terrein heen.
    Wat ik graag zou willen weten:

    Hoe kijk je na je ongeluk tegen vuurwerk in het algemeen aan? Sta je met de jaarwisseling nog wel buiten? Ben je misschien links en rechts prefentief wat voorlichting aan het geven?

  11. #22
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    1994 en we moeten dit ieder jaar zien? Natuurlijk heel sneu voor die jongen maar de kennis en kwaliteit is in al die jaren een stuk verbeterd en je hoort het eigenlijk niet meer. Er gaan zoveel shells de lucht in en relatief zo weinig ongelukken. Ik ken er eigenlijk geen één. Ja, dit verhaal en die man die uit Moerkant shells gehaald had en zijn hoofd eraf knalde.

    Dit is een klassieke fout en tegen zoveel domheid kan je niets beginnen. En dat is niet ***lig bedoeld maar het eerste wat je geleerd krijgt is niet met je hoofd/lichaamsdelen boven het vuurwerk te hangen. Dit had ook bij legaal vuurwerk kunnen gebeuren. Je kunt shells gewoon bij het schietlont aansteken alleen moet je er niet boven hangen.

    Het is natuurlijk een zware straf maar gelukkig is de jongen er weer boven opgekomen. Maar ik vind dit soort berichten wel een beetje achterhaald. Natuurlijk kan het morgen zo weer gebeuren maar iedereen heeft nu internet dat was in 1994 niet. En informatie is overal te vinden. Websites en video's genoeg ik zie dit niet meer zo snel gebeuren. (Als men niet op let en er boven hangt maar zoals gezegd kan dat ook bij legaal)

  12. #23
    VWC-Lid heho's schermafbeelding
    Geregistreerd
    26 november 2008
    Locatie
    Ommen
    Berichten
    3.219
    Thanks
    3.825
    3.228 waarderingen in 1.248 posts
    Er zijn zat verhalen waarbij het schieten van shells misgaat. Ik werk op een intensive care waar mijn collega's het verhaal van een paar jaar geleden nog helder voor de geest hebben (ik werkte er toen nog niet). De beste man heeft het niet overleeft en zag er voor de familie niet echt aantrekkelijk uit ...
    Natuurlijk probeer je alle risico's uit te sluiten en als je weet waar je mee bezig bent zal het ook meestal goed gaan. Het is en blijft, potentieel zeer gevaarlijk spul waar je mee bezig bent.

  13. Deze gebruiker waardeert heho voor het bericht:


  14. #24
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    5 december 2012
    Berichten
    4
    Thanks
    0
    19 waarderingen in 2 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jie Bekijk bericht
    Wat ik graag zou willen weten:

    Hoe kijk je na je ongeluk tegen vuurwerk in het algemeen aan? Sta je met de jaarwisseling nog wel buiten? Ben je misschien links en rechts prefentief wat voorlichting aan het geven?
    Ik heb jaren lang niets afgestoken,
    nu steek ik nog wel eens wat af de afgelopen jaren, gewoon netjes bij de vuurwerk boer.

    kheb er wel eens een "gewaarschuwd" die single shots aan het gooien was naar een tunnel, waar mensen met kinderen en minder validen reden. Hij snapte het gewoon echt niet.

    Verder heb ik 2x in een folder gestaan van SIRE 1x maal uitgenodigd voor een regionale tv zender voor een interview, dat doe ik niet.

    Ik geef het voorwerk niet de schuld, IK ben degene die het afsteekt. het ging gelijk af, in tegen stelling tot de andere.

  15. Deze 4 gebruikers waarderen virusje voor het bericht:


  16. #25
    Banned
    Geregistreerd
    16 december 2010
    Berichten
    1.359
    Thanks
    1.230
    984 waarderingen in 473 posts
    Ja maar dit geldt toch voor al het vuurwerk? Zoals Virusje zegt: Gooien met single shot kan ook gevaarlijk zijn.

    Maar bekijk het relatief in verhouding en objectief. Miljoenen aan vuurwerk afstoken inclusief illegaal en er zijn slecht een aantal ongelukken.

    Dit komt ook omdat we met ze alle op een dag afsteken en zelfmaak eist ook veel gewonden. Ik zie dit meer als incident dan structueel

  17. #26
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    26 juni 2008
    Berichten
    25
    Thanks
    3
    2 waarderingen in 1 post
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door karol Bekijk bericht
    1994 en we moeten dit ieder jaar zien?
    Ja, vergeet niet dat er rond deze tijd weer veel mensen online komen. En van deze produkten nog nooit gehoord hebben, laat staan dat ze weten hoe het werkt. Dan is dit een mooie waarschuwing denk ik dan.

  18. Deze 2 gebruikers waarderen Jie voor het bericht:


  19. #27
    VWC-Lid ddfirework's schermafbeelding
    Geregistreerd
    1 november 2007
    Locatie
    Zuid Holland
    Berichten
    2.601
    Thanks
    2.242
    2.669 waarderingen in 1.010 posts
    Ik krijg hier kippevel van, bah wat een eng gezicht.

  20. Deze gebruiker waardeert ddfirework voor het bericht:


  21. #28
    VWC-Lid erik36's schermafbeelding
    Geregistreerd
    30 oktober 2011
    Locatie
    Wierden
    Berichten
    241
    Thanks
    119
    122 waarderingen in 62 posts
    Daarom steek ik ze af via 1 kanaal zender,puur uit veiligheid

  22. #29
    VWC-Lid
    Geregistreerd
    6 oktober 2008
    Berichten
    31
    Thanks
    4
    20 waarderingen in 7 posts
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erik36 Bekijk bericht
    Daarom steek ik ze af via 1 kanaal zender,puur uit veiligheid
    En daarmee bedoel je een zender / ontvanger van +- 20 euro?

    Ik zou al in de stress raken als iemand zijn telefoon pakt om een belletje te plegen, of de afstandsbediening van zijn auto indrukt...

    Zulke apparatuur voor zulke prijzen kan niet 100% veilig zijn, ik zou er als ik jou was dus zeker niet op vertrouwen.

    Verlengde lont aansteken en rennen, dat moet je doen

  23. #30
    VWC-Lid chappie's schermafbeelding
    Geregistreerd
    18 augustus 2011
    Berichten
    3.034
    Thanks
    1.713
    1.507 waarderingen in 867 posts
    Het is tegenwoordig zo makkelijk te krijgen dat ik bang ben voor meer ongelukken in de toekomst.

Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •